Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer

+5
Joostvdaa
sowhat
Dave Evans
Frodo
sokratikos
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer" ?

*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_lcap0%*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_lcap0%*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_lcap27%*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_lcap27%*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_lcap18%*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
[ 0 ]
[ 3 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 11

Enquête gesloten

*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty *RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer

Bericht  sokratikos 13.08.13 15:57

[13-08-2013]

Alex Harvey (Glasgow, 5 februari 1935 - Zeebrugge (België), 4 februari 1982) was een Schots singer-songwriter en gitarist. In 1972 richtte hij de Sensational Alex Harvey Band op.

Alex Harvey werd geboren in Gorbals, een wijk in Glasgow waar destijds veel armoede heerste. Op zijn vijftiende ging hij van school om te kunnen werken. Hij trad in 1954 voor het eerst op, als trompettist bij een bruiloft. Op twintigjarige leeftijd speelde hij in een skiffleband, die zich van 1955 tot 1959 ontwikkelde tot de Alex Harvey Big Soul Band. Harvey verzorgde met deze band voorprogramma's voor onder anderen Eddie Cochran, Little Richard en Gene Vincent.

In de jaren zestig vertrok Harvey met de band naar Hamburg, waar hij zijn eerste plaat opnam. Deze rock-'n-rollplaat, met de titel Alex Harvey and His Soul Band, werd in het najaar van 1963 opgenomen. In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden, is op dit album de band niet te horen. Harvey werd namelijk begeleid door de uit Liverpool afkomstige groep The Dominoes, de band van Kingsize Taylor.

Na een verhuizing naar Londen, verscheen in februari 1964 het soloalbum The Blues. Hiervoor werkte hij samen met zijn broer, Leslie Harvey. In 1965 ging de band uiteen en twee jaar later richtte Harvey de psychedelische-rockband Giant Moth op. Na twee geflopte singles, "Maybe Someday" en "Midnight Moses", beide uitgegeven door Decca Records, kwam ook dit project weer ten einde.

Harvey speelde in 1969 in het huisorkest van de musical Hair. In datzelfde jaar verscheen het album Roman Wall Blues, met een cover van "Jumping Jack Flash" en het Hair-nummer "Donna". In 1972 sloot hij zich aan bij de progressieve-rockband Tear Gas, die indertijd bestond uit gitarist Zal Cleminson, toetsenist Hugh McKenna, percussionist Ted McKenna en bassist Chris Glenn. Deze band werd al gauw omgedoopt tot The Sensational Alex Harvey Band (ook wel SAHB genoemd) en de muzikale focus verschoof naar glamrock. In de hieropvolgende jaren ontwikkelde Harvey een alter ego voor op het podium, genaamd Vambo, dat ook fungeerde als onderwerp van enkele SAHB-liedjes. Zo zingt Harvey in 1975 in het gelijknamige nummer over zijn heldendaden als Vambo: "Vambo comin' to the rescue. Vambo Vambo, he save child".

Tussen 1972 en '77 bracht Harvey met zijn groep acht albums uit, waaronder één livealbum. In het begin toerde SAHB met Slade door Groot-Brittannië. Een jaar na de oprichting, in 1973, was de band te gast bij The Old Grey Whistle Test, een muziekprogramma van de BBC. De Britse schrijver Michael Heatley beschreef hun muziek als 'theatrale hardrock'. Het album The Impossible Dream vormde in 1974 de commerciële doorbraak van de Sensational Alex Harvey Band. Het succes kon echter niet verhoeden dat de groep er omstreeks 1978 mee stopte. In 1977 nam SAHB zonder Harvey een album op, genaamd Fourplay, terwijl Harvey een plaat uitbracht met interviews over het monster van Loch Ness. Na in 1978 samen Rock Drill opgenomen te hebben, ging de band definitief uit elkaar. Chris Glenn en de broers McKenna zouden tot in de jaren negentig Deep Purple-zanger Ian Gillan begeleiden. Harvey vormde een nieuwe band: The New Band, met wie hij in 1979 The Mafia Stole My Guitar uitbracht.

In 1982 stortte Harvey tijdens een optreden in het Belgische Zeebrugge in. Hij overleed op zevenenveertigjarige leeftijd. Kort na zijn overlijden werd zijn laatste plaat uitgebracht: Soldier on the Wall. De laatste opnames voor dit album vonden in januari 1982 plaats.

We ranken van de Sensational Alex Harvey Band het nummer Faith Healer van het album Next (1973)

live Syracuse, New York, 1974
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty Re: *RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer

Bericht  Frodo 13.08.13 16:52

Had nog nooit van hem gehoord en ik denk dat ik de naam hierna ook weer snel zal vergeten. Niet dat het heel slecht is maar het heeft ook niet iets waardoor ik dit nog een keer zou willen horen.

Een 5.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer Empty Re: *RTH* Sensational Alex Harvey Band - Faith Healer

Bericht  Dave Evans 13.08.13 17:03

Ah ik begrijp nu dat dit niet de bekendere Alex Harvey van To make my life beautiful is!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  sokratikos 13.08.13 17:51

Klopt Dave, dit is niet de Amerikaanse maar de Schotse muzikant, die in UK in 1976 en 1975 resp. de onderstaande 2 hits had
Wiki schreef:Alex Harvey kan verwijzen naar:
-Alexander Harvey II, een Amerikaans rechter
-Alex Harvey (Schots muzikant), rockartiest, bekend van de Sensational Alex Harvey Band
-Alex Harvey (Amerikaans muzikant), een countryzanger, met name bekend van het liedje "To make my life beautiful" Alex Harvey (album), het debuutalbum van deze muzikant, uit 1971, Alexander Harvey (album), het derde album van deze muzikant, uit 1974
-Alex Harvey (sporter), een Canadees langlaufer en wielrenner

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Bericht  sowhat 13.08.13 18:49

Frodo schreef:Had nog nooit van hem gehoord en ik denk dat ik de naam hierna ook weer snel zal vergeten. Niet dat het heel slecht is maar het heeft ook niet iets waardoor ik dit nog een keer zou willen horen.

Een 5.
Idem

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 13.08.13 22:25

Ik heb dus wel eerder van hem gehoord, sterker begin jaren zeventig was deze band in bepaalde kringen zelfs cult en erg zoals dat heet "bon ton" maar ik heb dat persoonlijk nooit zo begrepen laat staan dat ik een reet begreep waar dat sensational in de bandnaam op sloeg want eerlijk gezegd vond ik er geen pest aan en die mening is na al die jaren nog steeds niet veranderd, deze muziek voor zielen zonder toekomst en van anderen die menen dat omdat iets "anders" klinkt het "iets" dan ook maar meteen het zoveelste wereldwonder is, nee een wonder is dit niet maar wel een dikke 2 voor de moeite.

Gast
Gast

Bericht  Joostvdaa 14.08.13 9:39

Eentonig en te lang. Van minuut 3 tot 5 ongeveer vond ik het wel te pruimen, maar het duurde te lang voordat het nummer begon en op het einde had ik het er wel weer mee gehad. Een 4.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  MrJohn 14.08.13 17:40

Onevenwichtige, snel in elkaar gezette dertien in een dozijn compositie.

Een 4.

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  sokratikos 15.08.13 12:20

Van mijn part ben ik de enige die t zo ziet, maar deze RTH doet dus totaal niet onder voor de RTH van UFO, die veel betere scores krijgt. De zang is zelfs stukken beter dan die van UFO, theatraler als een soort Alice Cooper. Het orgeltje dat invalt zou van Uriah Heep kunnen zijn geweest. Alleen de sologitaar van UFO is stukken beter. Deze RTH krijgt hetzelfde cijfer als UFO: een 7

De Sensational Alex Harvey Band maakte het origineel dat Nick Cave coverde:

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gast 15.08.13 16:45

Nou Sokra, ik heb het "welwillend als ik ben" nogmaals allemaal aangehoord maar spijtig genoeg blijft de constatering dat we hierin overduidelijk twee volstrekt andere gehooringangen hebben aangaande de Heer Harvey en zijn bandje, hoe ik ook het beluister zijnde dat windsurfens/speerwerpend/chillend/vrije val parachutespringende/tijdens+voor+na de daad/in een onderzeeboot meevarend/tijdens het verblijf bij de grootste pinguinkolonie op Aarde/ of gewoon thuis via de headphone of luidsprekertjes het eindresultaat van al deze luistersessies blijft "jammer maar helaas", een bedroevend resultaat voor de Heer Harvey hebben.
En nog Meneer Cooper nog the Heep kan ik met de beste wil van de wereld hier maar niet in ontdekken.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 16.08.13 14:33

Kende het gekozen nummer voor RTH ook niet maar introotje klinkt wel lekker (en gaat ook tijdens nummer door), dus een 7 Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Timmus 16.08.13 19:53

Het intro is erg fijn; daarna wordt het wat minder. Een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Paul 16.08.13 23:37

Dit is het niet voor mij. Een 4.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5305
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: