Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') EmptyVandaag om 6:15 pm van Timmus

» September 2024
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') EmptyVandaag om 11:05 am van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') EmptyGisteren om 9:57 pm van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') EmptyGisteren om 3:44 pm van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') EmptyGisteren om 2:47 pm van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 4:58 pm van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 4:28 pm van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 4:14 pm van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 4:00 pm van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:17 pm van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:16 pm van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:15 pm van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:15 pm van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:14 pm van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:14 pm van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:13 pm van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:12 pm van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:12 pm van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:10 pm van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Emptydi sep 17, 2024 12:00 am van Marsha


*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

+10
Mirrr
Ries
Chevy
sokratikos
Joostvdaa
Mauricedegier
Jan...
Kaj
sowhat
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Going Home'

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap16%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap0%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap16%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap37%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 37% 
[ 7 ]
*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_lcap5%*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Dave Evans di aug 06, 2013 5:24 pm

[06-08-2013]
Local Hero is een Britse filmkomedie uit 1983 onder regie van Bill Forsyth

MacIntyre is een vertegenwoordiger van een grote oliemaatschappij. Hij krijgt de opdracht om een dorpje in Schotland volledig op te kopen. De oliemaatschappij wil op die plaats immers een raffinaderij bouwen. Gaandeweg raakt MacIntyre echter gehecht aan de dorpelingen. Hij begint twijfels te krijgen over zijn opdracht.




Mark Knopfler OBE [=Order of the British Empire] (Glasgow, 12 augustus 1949) is een Schotse zanger en gitarist, vooral bekend als frontman van de Britse rockband Dire Straits.

Zijn beroemde gitaarspel lijkt een kruising tussen de zweverige Shadowssound van Hank B. Marvin en het fingerpickingspel van J.J. Cale. De lage neusstem van Knopfler roept herinneringen op aan Bob Dylan en eveneens J.J. Cale




In 1983 scoort Mark Knopfler een hitje met dit nummer van de soundtrack van de film 'Local Hero'
Solo dus en onder de titel 'Going Home'
Samen met de Dire Straits wordt dit nummer ook vaak live gespeeld en dan onder de titel 'Wild Theme'.



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  sowhat di aug 06, 2013 5:56 pm

Ik ben erg allergisch voor Mark Knofler en vergelijkingen met JJ Cale vind ik ongepast. Omdat hij hier gelukkig niet zingt, weet ik er nog een 2 uit te persen.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Kaj di aug 06, 2013 6:23 pm

sowhat schreef:en vergelijkingen met JJ Cale vind ik ongepast.
Ik ook.

9 cheers 
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3997
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Jan... di aug 06, 2013 6:26 pm

zie SW alleen ik ben wat strenger
Dit nummer klinkt als 1 groot intro en dan wordt het zo vreeeselijk belegen. 1 grote ramp die man
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Gast di aug 06, 2013 7:31 pm

Zou ik eindelijk "tot inkeer" komen of is het misschien het weer?? wellicht de leeftijd ja je weet het niet he, maar feit is dat ik het in een zeer korte tijd alweer volledig (inclusief rapportcijfer) helemaal eens ben met Jan, die Knopfler is zeker hier een catastrofe van ongekende omvang en wat JJ Cale betreft had Markje zelfs met fraaie pruik op nog niet eens mogen solliciteren als groupie ondank zijn voorkeur voor watjesmuziek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  sowhat di aug 06, 2013 7:44 pm

Heb je per ongeluk een 9 gegeven Journeyman? Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Mauricedegier di aug 06, 2013 8:35 pm

Ja, erg goed nummer van een artiest wiens muziek ik sowieso al waarderen. Had m alleen vorig jaar als Dire Straits - Going home in mijn lijst. Nu vind ik het solo of met de groep niet heel veel verschil maken, beide goed.
Ik geef er een 9 voor.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Joostvdaa di aug 06, 2013 9:58 pm

Hmm ik heb ook altijd gedacht dat het officieel van Dire Straits was, maar wat maakt het ook uit. Het duurt iets te lang voordat het begint, maar het is wel een prachtig nummer. Dire Straits en in iets mindere mate Mark Knopfler solo hebben wel betere platen, maar aangezien ze tot mijn topartiesten behoren is de RtH nog altijd goed voor een 8.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  sokratikos di aug 06, 2013 10:50 pm

Muziekje - of is het muzakje? - voor in een warenhuis of in de lift oid. Toen ik nog een onkritische tienervriend van de T2000 in cassettebandjestijd was, had ik de soundtrack nog ooit op bandje. Maar er is later wat overheen opgenomen en het is nooit meer wat geworden bij mij. Een milde 3
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Chevy do aug 08, 2013 11:46 am

sowhat schreef:Ik ben erg allergisch voor Mark Knofler en vergelijkingen met JJ Cale vind ik ongepast.
Ongepast? De invloed van de ene artiest was zelden zo goed hoorbaar in een andere artiest als tussen Knopfler en Cale.

Van mij een 9, welke dan ook gebaseerd is op live-versies.

Overigens ter informatie:
Er staan twee nummers op Dire Straits-albums.
De live-versie op Alchemy is deze, namelijk inclusief saxofoon-outro.
De live-versie op On the Night is niet deze, maar een ander nummer van hetzelfde album, namelijk Wild Theme.

Dat jullie het weten. Wink
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Ries do aug 08, 2013 12:12 pm

Chronisch allergisch voor Knopfler, en dit wanstaltige stukje achtergrondruis, want dat is het ruis, ergert mij net zo erg als muziek als je in de wacht wordt gezet bij een willekeurige verzekeringsmaatschapij! Geen spatje energie, het komt op mij over als een moetje! Een 1!!!!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Mirrr do aug 08, 2013 10:04 pm

Ben over het algemeen niet zo weg van Dire Straits, (op een paar goede nummers na), Mark Knopfler nog wat minder maar deze gaat nog wel, een 7....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Frodo di aug 13, 2013 3:39 pm

Tsja, ik behoor kennelijk tot een select clubje van mensen die niet per sé een hekel aan Mark Knopfler heeft. Dat wil overigens niet meteen zeggen dat ik wild-enthousiast over 's mans kunsten ben. Laat ik het als volgt uitdrukken: artistiek gezien zitten er nogal wat pieken en dalen in zijn carriere.

Over de vergelijking met J.J. Cale: ik vind dat je alles met elkaar mag vergelijken, maar dat moet dan ook gevolgd worden door een juiste conclusie. Zo is het debuutalbum van Dire Straits (en dat is domweg een goed album!) overduidelijk beïnvloed door J.J. Cale. Het in de media destijds geroemde 'typerende gitaarspel van Mark Knopfler' was een keurige kopie van het reeds bestaande en dus daarvan afgekeken 'typerende gitaarspel van J.J. Cale'. Later in zijn carriere schoof Mark Knopfler daar verder vanaf.

Op dit plaatje kun je aan het gitaarspel nog enigszins horen dat zijn roots ligt bij J.J. Cale, maar voor de rest van de compositie kan dat niet gezegd worden. Voor een liedje van drie-en-een-halve minuut vindt ik trouwens dat twee-en-een-halve minuut inleidend getokkel op een synthesizer-toon wat lang is. De laatste 1:20 minuut is dan nog wel aardig.

Terzijde: bij het lezen  van de titel van deze RTH dacht ik even aan de bijna-titel-genoot Feel Like Going Home van de Notting Hillbillies, een gelegenheidsformatie die Mark Knopfler oprichtte nadat hij geïnspireerd was geraakt door de Traveling Willburys (je moet Mark wel nageven dat hij goed was in het nadoen van anderen; zo is Walk of Life ook al weer zo'n imitatie van Bruce Springsteen). Dat nummer van de Notting Hillbillies zou ik beduidend hoger ranken dan deze toch magere compositie.

Een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Gast di aug 13, 2013 9:26 pm


Inderdaad Frodo!!, een prachtige uitvoering van een fenomenaal mooie song en het helpt uiteraard ontzettend dat Knopfler zijn waffel houd waardoor dit dus echt genieten is.....


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Timmus vr aug 16, 2013 7:18 pm

Toch wel leuk, een nummer met een intro van ruim twee minuten en een outro van ruim drie Smile Het klinkt wel aardig maar meer dan achtergrondmuziek is het niet, een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Chevy za aug 17, 2013 10:45 pm

Niet dat het veel uit zou maken voor de beoordeling, maar de kritiek op het lange intro en de lange outro, tja..
Het blijft nog altijd filmmuziek, en dat is nou eenmaal zelden bedoelt als op de voorgrond.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Paul zo aug 18, 2013 10:11 am

Voor mij blijft dit gewoon heerlijke muziek. En al was ik de enige, van mij krijgt ie een 9...
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5296
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Led-Zep zo aug 18, 2013 11:03 am

Nummer kan me niet echt boeien.

Een 6
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero') Empty Re: *RTH* Mark Knopfler - Going Home (Theme from 'Local Hero')

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum