*RTH* Mathilde Santing - I've grown accustomed to your face
+5
Dave Evans
Jan...
Frodo
sowhat
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Mathilde Santing - I've grown accustomed to your face" ?
*RTH* Mathilde Santing - I've grown accustomed to your face
[26-06-2013]
Verzoekje
Mathilde Santing, (Amstelveen, 24 oktober 1958) is een Nederlandse zangeres.
Biografie
Santing werd geboren in Amstelveen. Haar vader was piloot bij de KLM en haar moeder lerares. Thuis zat het gezin steeds naar muziek te luisteren. Voor de jonge Mathilde was een speciale muziekkamer en dansvloer gemaakt waar ze naar de muziek van haar bandrecorder kon luisteren. Op haar 5e jaar ging ze op muziekles op de Amstelveense Muziekschool. Van haar 11e tot haar 19e ging ze op zangles bij Elisabeth Ooms. Tijdens haar middelbare schooltijd speelt ze in verschillende bandjes van haar broers en treedt ze op in cafés met een pianist. Eerst nog als Mathilde Eleveld, maar later als Mathilde Santing, naar haar moeders meisjesnaam.
Carrière
Ze verwierf in 1981 landelijke bekendheid door haar optredens in het televisieprogramma Sonja Op Maandag van Sonja Barend. Haar debuut kwam het jaar daarna uit, de 12-inch plaat Mathilde Santing, met nummers van o.a. Rodgers & Hart, Haven Gillespie en Todd Rundgren.
In 1986 won ze de BV Popprijs op Noorderslag in Groningen. Zij was daarmee de eerste artiest die deze prijs won. In 1993 kwam het album Texas Girl & Pretty Boy uit, waarop Santing 14 nummers van Randy Newman vertolkte.
Na een aantal jaren betrekkelijke stilte nam ze de cd Under your charms op, die in het voorjaar van 2006 verscheen.
In het theaterseizoen 2006-2007 speelde Santing de rol van Glinda in de musical The Wiz.
Op 27 april 2007 werd Santing benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau voor haar verdienste als zangeres en haar bijdrage aan vele goede doelen.
Een greep uit haar tours van de afgelopen jaren: De Ne9en Levens (2003), Stay Inside the Light (2008) en Sinatra's Tonic (2010), waarin zij nummers van Frank Sinatra vertolkte. In november 2010 zong Mathilde Santing in drie concerten met Lori Lieberman, de Amerikaanse zangeres van de tijdloze klassieker Killing me Softly.
Van 25 november 2011 t/m 30 mei 2012 speelde Mathilde de jubileumtour 'Given' in diverse theaters door heel Nederland. Ze viert daarmee haar 30-jarige carrière als zangeres.
We ranken I've Grown Accustomed To Her Face van het album Mathilde Santing uit 1982.
Verzoekje
Mathilde Santing, (Amstelveen, 24 oktober 1958) is een Nederlandse zangeres.
Biografie
Santing werd geboren in Amstelveen. Haar vader was piloot bij de KLM en haar moeder lerares. Thuis zat het gezin steeds naar muziek te luisteren. Voor de jonge Mathilde was een speciale muziekkamer en dansvloer gemaakt waar ze naar de muziek van haar bandrecorder kon luisteren. Op haar 5e jaar ging ze op muziekles op de Amstelveense Muziekschool. Van haar 11e tot haar 19e ging ze op zangles bij Elisabeth Ooms. Tijdens haar middelbare schooltijd speelt ze in verschillende bandjes van haar broers en treedt ze op in cafés met een pianist. Eerst nog als Mathilde Eleveld, maar later als Mathilde Santing, naar haar moeders meisjesnaam.
Carrière
Ze verwierf in 1981 landelijke bekendheid door haar optredens in het televisieprogramma Sonja Op Maandag van Sonja Barend. Haar debuut kwam het jaar daarna uit, de 12-inch plaat Mathilde Santing, met nummers van o.a. Rodgers & Hart, Haven Gillespie en Todd Rundgren.
In 1986 won ze de BV Popprijs op Noorderslag in Groningen. Zij was daarmee de eerste artiest die deze prijs won. In 1993 kwam het album Texas Girl & Pretty Boy uit, waarop Santing 14 nummers van Randy Newman vertolkte.
Na een aantal jaren betrekkelijke stilte nam ze de cd Under your charms op, die in het voorjaar van 2006 verscheen.
In het theaterseizoen 2006-2007 speelde Santing de rol van Glinda in de musical The Wiz.
Op 27 april 2007 werd Santing benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau voor haar verdienste als zangeres en haar bijdrage aan vele goede doelen.
Een greep uit haar tours van de afgelopen jaren: De Ne9en Levens (2003), Stay Inside the Light (2008) en Sinatra's Tonic (2010), waarin zij nummers van Frank Sinatra vertolkte. In november 2010 zong Mathilde Santing in drie concerten met Lori Lieberman, de Amerikaanse zangeres van de tijdloze klassieker Killing me Softly.
Van 25 november 2011 t/m 30 mei 2012 speelde Mathilde de jubileumtour 'Given' in diverse theaters door heel Nederland. Ze viert daarmee haar 30-jarige carrière als zangeres.
We ranken I've Grown Accustomed To Her Face van het album Mathilde Santing uit 1982.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Mathilde Santing - I've grown accustomed to your face
Altijd een meer niet dan wel aardige zangeres gevonden. Dit krijgt een 7 wat staat voor Wel aardig
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit is weer te erg voor woorden. Het lijkt net alsof de Titanic aan het zinken is.
Een welverdiende 1.
Een welverdiende 1.
hahaha die Frodo.
Tja, ik heb het gevoel dat dit op de plee is opgenomen. En dat gejammer op de achtergrond maakt het ook niet beter op. 1
Tja, ik heb het gevoel dat dit op de plee is opgenomen. En dat gejammer op de achtergrond maakt het ook niet beter op. 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Mathilde Santing is absoluut een goede zangeres en behoorlijk ondergewaardeerd. Toch zal dit nummer er niet toe bijdragen dat de waardering bij menigeen zal stijgen. Saai en plichtsgetrouw gezongen en nergens een uitschieter: 3
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Rasartieste met een fijnzinnig en uitgebalanceerd nummer.
Een 9.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Het is natuurlijk een prachtig nummer en een eerste kennismaking via haar in eigen beheer opgenomen EP met deze fantastische zangeres, deze dame zou naar mijn mening indien geboren in de States op dezelfde hoogte hebben kunnen staan als Peggy Lee of zelfs La Streisand, het gemak en de souplesse in haar stem zijn fabelachtig.
Ooit zag ik haar in het theater waarin ze na de pauze het eerste nummer zong van achter uit de zaal dus zonder enige versterking of truc, diegene die nog niet geheel overtuigd was van deze (inderdaad John!!!) rasartieste was dat toen meteen na een paar seconden wel, zeden heb ik live een zangeres gehoord met zo een krachtige vloeiende en heerlijk soepel klinkende stem als Dame Santing.
En aangezien ik net als de rest hier stronteigenwijs ben geef ik gewoon een dikke 10 en klaar.
Ooit zag ik haar in het theater waarin ze na de pauze het eerste nummer zong van achter uit de zaal dus zonder enige versterking of truc, diegene die nog niet geheel overtuigd was van deze (inderdaad John!!!) rasartieste was dat toen meteen na een paar seconden wel, zeden heb ik live een zangeres gehoord met zo een krachtige vloeiende en heerlijk soepel klinkende stem als Dame Santing.
En aangezien ik net als de rest hier stronteigenwijs ben geef ik gewoon een dikke 10 en klaar.
Gast- Gast
Frodo schreef:Dit is weer te erg voor woorden. Het lijkt net alsof de Titanic aan het zinken is.
Een welverdiende 1.
zo erg vind ik het nou ook weer niet, maar echt geweldig is het ook niet, een 5......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Best een mooi nummer, wel jammer van de wat blikkerige muzikale omlijsting. Niet sprankelend, maar wel mooi gezongen. Bij elkaar maakt dit een 6-.
Vanuit een stil mijmerend personage aldus ingetogen gezongen. De muziek is eveneens ingetogen, wel wat blikkerig idd, alsof t zo uit een standaardinstelling van een synthesizer komt. Vandaar geen hoog cijfer, maar een door de stem naar boven afgeronde 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Wat een slecht en vervelend nummer van een verder meer dan verdienstelijk zangeres; ik kan niet hoger dan een 3 gaan.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Pete Townshend - Face the face
» Album Jukebox
» *RTH* Fleet Foxes - Grown Ocean
» *RTH* The Coral Sea - Look at her face
» *RTH* Love - Always see your face
» Album Jukebox
» *RTH* Fleet Foxes - Grown Ocean