Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Beach Boys - California Girls EmptyGisteren om 11:31 van Mies

» Mei 2024
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty06.05.24 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
*RTH* Beach Boys - California Girls Empty30.04.24 0:08 van Marsha


*RTH* Beach Boys - California Girls

+2
sowhat
Dromertje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor California Girls?

*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap17%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap50%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 50% 
[ 6 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap25%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap8%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_lcap0%*RTH* Beach Boys - California Girls Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 15.04.09 22:07

Je hoeft er niet speciaal voor naar de USA hoor:)
Als je goed hebt opgelet vandaag, zie je ze ook in Nederland, ik wel iig haha... Razz (meisjes, ze maken je kapot meneer) Rolling Eyes
Op verzoek, deze hit van de strandjongens uit California.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Dromertje 15.04.09 22:25

Dit klinkt eigenlijk altijd wel lekker, een soort van vertrouwde sound uit de tijd dat ik nog een héél klein dromertje was. Ik geef er een 7 voor. Sun


Laatst aangepast door Dromertje op 15.04.09 22:50; in totaal 1 keer bewerkt
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 55
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  sowhat 15.04.09 22:48

Gezellig liedje: 7.

Eh, Dromertje. Ik zie 2 zevens maar geen 8.
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Dromertje 15.04.09 22:51

Eh ja Sowhat je hebt gelijk mijn foutje is al hersteld Embarassed
Dromertje
Dromertje
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 55
Woonplaats : Maarssen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Dave Evans 15.04.09 22:58

Heerlijk vrolijk nummertje en ik sluit dan ook lekker aan bij de kliek van Sowhat Wink Laughing
Een '7' dus !
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 15.04.09 23:27

Ik ben blij dat we niet hoeven te stemmen voor "God only knows".......die komt al in tienduzend top zoveel allertijden lijstjes voor. Ben ook blij dat we niet hoeven te stemmen voor de David Lee Roth uitvoering. Eigenlijk is dit best wel lekker. Sterker zelfs. Dit nummer is helemaal niet verkeerd. Nummer kenmerkt zich ook in feite waar een groot deel van de beach boys voor stonden, namelijk zingen over surfen en vrouwen.

Dat er toevallig een persoon binnen de groep toevallig ook van een verkeerde snoeppot snoept en daar dan ook briljante nummers uit zijn brein weet te halen, wat niet altijd door de rest van de groep is begrepen is een hele andere kant van deze groep. Pet Sounds moet sowieso in ieder platenkast staan.

En stiekum mogen dat er wel meer zijn zoals dit nummer.

Ik geef het een 7.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Dave Evans 15.04.09 23:29

Fijn dat je de overstap naar onze kliek hebt gemaakt Alex Wink
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 15.04.09 23:35

Dat zie je verkeerd Dave. Dat dit nummer nu in RTH voorkomt getuigt dat jouw kliek al op de goede weg is en naar het commentaar van ons geluisterd heeft..........

clown clown clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Jan... 16.04.09 0:08

Ik ben blij dat de bende van Dave mijn verzoeknummer kan waarderen.

Ja, de Beach Boys.... dat vind ik dus de liefde voor muziek. Prachtige melodie-en, stemmen die klinken als een klok en een bijzondere manier van componeren/arrangeren van Brian Wilson. Ik kijk de laatste tijd vaak naar DVD's van de BB en af en toe sta ik echt verstild. Ik zie halverwege de 70s een afschuwelijk dikke, schuwe, angistige man, die nodig weer op het podium moest staan, omdat Mike Love wat centjes wou verdienen. Tel erbij een complete gekke rock n roll beest als Dennis Wilson en een prachtig zingende Carl, jaaaa, the BB is het helemaal. Een interessantere biografie van een groep bestaat niet.

En nu het liedje: het lijkt zo eenvoudig zonnig, maar er zit zoveel muziek in het nummer. Let op de bas en het Phil Spector achtige intro. En dan al die stemmen door elkander....

Ik ben blij dat al die Britpop hebt getrotseerd en nu ook iets mag schrijven, waaruit blijkt dat ook ik erg veel van muziek hou.

Een 9!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 16.04.09 8:08

Om even te bewijzen dat de kliek van Dave t niet altijd met elkaar eesn is..... een 6je Very Happy .... maar kan ook zijn dat deze persoon van de kliek van Dave niet echt goede muziek smaakt heeft natuurlijk Razz ..
Ik heb echt helemaal niets met de beach boys!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Vleertje 16.04.09 9:37

Jaaaaa de beach boys da's gewoon geweldig goeie muziek. Brian Wilsons rare brein heeft meesterlijke muziek bedacht. Alles klopt eraan het klinkt altijd lekker. Ik ga er een zeer verdiende 8 voor geven.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 16.04.09 10:04

Ik hou niet van kliekjes, dit is een hoofdgerecht van de Beach Boys, een 7, er staan fijnere smaken op hun menukaart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Miennnn 16.04.09 11:11

Ik geef een 8!
Ben altijd al gek geweest van de muziek van de BB!
Het heerlijke zomerse geluid.
Muziek zoals muziek hoort te zijn.


Sun
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  sowhat 16.04.09 11:32

In welke kliek zit IK eigenlijk?
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Jan... 16.04.09 18:53

Alex schreef:Dat er toevallig een persoon binnen de groep toevallig ook van een verkeerde snoeppot snoept en daar dan ook briljante nummers uit zijn brein weet te halen, wat niet altijd door de rest van de groep is begrepen is een hele andere kant van deze groep.

Je zegt iets essentieels, Alex. In de prachtige DVD Endless Harmony komt dat tussen neus en lippen door duidelijk naar voren. De wat dommige Mike Love vroeg zich werkelijk waar af, wat de fans moesten denken van Pet Sounds en Good vibrations. Het ging duidelijk boven zijn pet. Vreselijke man, trouwens, je ziet dat ie op het podium op zn lekkerst voelt als Surfin' USA of Fun, fun, fun werd gespeeld. Prima nummers, by the way.

Die Brian was wel goed gek op gegeven moment. Hij liet een zandbak bouwen in zijn woonkamer om zijn nummers nog zonniger te laten worden. Echter, de bak werd compleet vol gescheten door zijn hond. Paul Mc Cartney liet hij niet binnen in zijn huis/ zandbak, hij schrok zich rot toen hij Sgt. Peppers hoorde, want hij had de muziek al in zijn hoofd zitten. Hij verstopte zich in zijn eigen huis voor Paul!

Het gaat nu wel goed met Brian, hij ziet er gezond uit en straalt voor zijn doen genoeg levensvreugde uit. Het gaat iig beter met hem in vergelijking met zijn grote voorbeeld Phil Spector, die zijn laatste jaren in een oranje hesje mag rondhuppelen.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gast 19.04.09 20:40

Meestal zijn covers niet beter dan het origineel, maar voor dit nummer maak ik graag een uitzondering: die van Diamond Dave is veel catchier dan deze. Zesje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Beach Boys - California Girls Empty Re: *RTH* Beach Boys - California Girls

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum