*RTH* Flash & the Pan - Hey St. Peter
+10
Mirrr
Berend
PPProfessor
Jan...
MrJohn
Jaap2000
snoopy
sowhat
Joostvdaa
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Hey St Peter'
*RTH* Flash & the Pan - Hey St. Peter
[17-05-2013]
Als voorloper op de vrolijke lijst van vanavond, alvast een vrolijk verzoekje
https://www.youtube.com/watch?v=tz48dyXTFpQ
Flash and the Pan was een Australische newwaveband, die eind jaren zeventig door twee leden van The Easybeats opgericht werd, George Young en Harry Vanda.
Nadat The Easybeats in 1969 gesplit waren, ontpopten Young en Vanda zich tot een invloedrijk team van producers, dat AC/DC en John Paul Young ondersteunde. Ze schreven songs voor deze artiesten, en begonnen vanaf de late jaren 70 onder de naam Flash and the Pan ook zelf nummers te maken. Met wisselend succes bleef dit duo vervolgens als band actief gedurende de late tachtiger en vroege negentiger jaren: enkele van hun nummers verwierven enige bekendheid, zoals 'Hey, St. Peter', 'Down Among The Dead Men' en vooral 'Waiting for a Train', dat in 1983 hun grootste hit werd, met een zevende plaats in de Britse hitparade.
Flash and the Pan is muzikaal gezien vooral popmuziek, maar vertoont qua melodische structuur ook wave-invloeden.
Als voorloper op de vrolijke lijst van vanavond, alvast een vrolijk verzoekje
https://www.youtube.com/watch?v=tz48dyXTFpQ
Flash and the Pan was een Australische newwaveband, die eind jaren zeventig door twee leden van The Easybeats opgericht werd, George Young en Harry Vanda.
Nadat The Easybeats in 1969 gesplit waren, ontpopten Young en Vanda zich tot een invloedrijk team van producers, dat AC/DC en John Paul Young ondersteunde. Ze schreven songs voor deze artiesten, en begonnen vanaf de late jaren 70 onder de naam Flash and the Pan ook zelf nummers te maken. Met wisselend succes bleef dit duo vervolgens als band actief gedurende de late tachtiger en vroege negentiger jaren: enkele van hun nummers verwierven enige bekendheid, zoals 'Hey, St. Peter', 'Down Among The Dead Men' en vooral 'Waiting for a Train', dat in 1983 hun grootste hit werd, met een zevende plaats in de Britse hitparade.
Flash and the Pan is muzikaal gezien vooral popmuziek, maar vertoont qua melodische structuur ook wave-invloeden.
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Flash & the Pan - Hey St. Peter
Jaa, een heerlijk nummer waar ik altijd vrolijk van word! Erg leuke plaat, die ook goed in elkaar steekt vind ik. Vooral het instrumentale stuk vanaf 2:13 vind ik briljant. Een dikke 9.
Joostvdaa schreef:Jaa, een heerlijk nummer waar ik altijd vrolijk van word! Erg leuke plaat, die ook goed in elkaar steekt vind ik. Vooral het instrumentale stuk vanaf 2:13 vind ik briljant. Een dikke 9.
Eens met Joost! Om dezelfde redenen nr 175 in mijn lijst! Ook voor mij een 9!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
jaaaaa, heerlijk nummer....geweldig die sambaballen een 8
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
De clip krijgt van mij een onvoldoende; maar het muziekje is gewoon lekker gek en vrolijk en daar geef ik dan ook een 9 voor.
Aanvulling op de inleiding van Dave:
Harry Vanda (Den Haag, 22 maart 1946) is een Australisch-Nederlandse muzikant en producer.
Vanda werd geboren als Johannes Jacob Hendrickus Vandenberg en emigreerde met zijn familie naar Australië. In de jaren zestig werd hij wereldberoemd als lid van The Easybeats. Hij schreef samen met George Young de hit Friday on My Mind. Nadat het succes van die groep afnam richtte hij zich met mede-Easybeat Young op het produceren van platen. Bij het label Albert Productions werkte hij samen met onder andere AC/DC, John Paul Young en Rose Tattoo. In de jaren 70 en 80 maakte hij samen met George Young deel uit van de formatie Flash & The Pan.
Aanvulling op de inleiding van Dave:
Harry Vanda (Den Haag, 22 maart 1946) is een Australisch-Nederlandse muzikant en producer.
Vanda werd geboren als Johannes Jacob Hendrickus Vandenberg en emigreerde met zijn familie naar Australië. In de jaren zestig werd hij wereldberoemd als lid van The Easybeats. Hij schreef samen met George Young de hit Friday on My Mind. Nadat het succes van die groep afnam richtte hij zich met mede-Easybeat Young op het produceren van platen. Bij het label Albert Productions werkte hij samen met onder andere AC/DC, John Paul Young en Rose Tattoo. In de jaren 70 en 80 maakte hij samen met George Young deel uit van de formatie Flash & The Pan.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Verschrikkelijk en oersaai nummer, het dreutelt maar door. Gekunstelde vrolijkheid.
Niet alle newwave is goed.
Een 2.
Niet alle newwave is goed.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Gekunsteld of niet het zal me werkelijk compleet jeuken, het is gewoon een lekker, leuk gezellig deuntje heerlijk zonder enige pretentie whatsoever in elkaar geschroefd en hatsa op het vinyl gesmeten, ongeveer net als dat je de mix van Tante Koopmans zonder flesh in the pan flikkert en et voila een tot smullen en vette bekken oproepende pancake staat al reeds op u te wachten, daarom een nette 8 voor de aussies.
Gast- Gast
Tuurlijk kon ik dit nummer al jaren, maar het viel me niet zo op. Tot ik em zag staan in SW zn lijstje en ik er vreselijk van genoot. Er zit zo'n lekkere drive in het nummer, top gewoon. Mooiste moment, hoe de piano stuwend het middenstuk begeleidt (1:53 is werkelijk waar verrukkelijk), een 9.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Blijft lekkere power hebben. Wel op randje van teveel gehoord. Waiting on a train vind ik lekkerder, meer mijn slome ritme. Niettemin ruime 7.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Hier kan ik kort over zijn:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
da's iets TE kort Berend......cijfer???
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
En bam een 9 erbij want wat een vrolijke honky-tonk superplaat (vooral de piano) is dit toch,
I said hey hey hey st Peterr
I said hey hey hey st Peterr
Gast- Gast
Inderdaad een vrolijke lijst plaat, van mij een dikke 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Heerlijk vrolijk nummer met fijn instrumentaal intermezzo, een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Erg leuk losgaand vrolijkmakend middenstuk, dat minstens een kleine 8 verdient, maar het ´hey hey´-refrein vind ik dan weer weinig aan, ergens rond de 5.5, en zet er een rem op, waardoor ik uitkom op een naar boven afgerond 7tje. Geef mij maar Down among the Dead Men.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Harry Vanda, een fenomeen. Ik vond de Easybeats steengoed. Deze Flash vond ik wel aardig destijds. Met mijn oren van nu waardeer ik het zelfs weer meer. Vooruit, een 8
Inderdaad een vrolijk liedje met een leuk middenstuk (piano!). Moet je niet te vaak horen, bijvoorbeeld 1 keer per jaar, en dan blijft-ie leuk.
Een 8.
Een 8.
Soortgelijke onderwerpen
» * Flash & the Pan - Down among the dead men
» *RTH* Flash & the Pan - Waiting for a train
» *RTH* Flash & The Pan-Walking in the Rain
» *RTH* Grandmaster Flash & the Furious Five - The Message (Roots Manuva Remix)
» *RTH* Peter Allen – I go to Rio
» *RTH* Flash & the Pan - Waiting for a train
» *RTH* Flash & The Pan-Walking in the Rain
» *RTH* Grandmaster Flash & the Furious Five - The Message (Roots Manuva Remix)
» *RTH* Peter Allen – I go to Rio
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: