Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded EmptyGisteren om 16:58 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyma 6 mei - 23:42 van Marsha

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyma 6 mei - 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyzo 5 mei - 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyza 4 mei - 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptyvr 3 mei - 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptydo 2 mei - 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptydo 2 mei - 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Emptydi 30 apr - 18:01 van Roche


*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

+5
MrJohn
sowhat
Chevy
Dutchzaphod
sokratikos
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Betty Everett - Getting Mighty Crowded" ?

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap0%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap0%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap17%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap8%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap25%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap8%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap17%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap0%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap25%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 25% 
[ 3 ]
*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_lcap0%*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  sokratikos do 2 mei - 21:32

[02-05-2013]

Betty Everett (Greenwood, 23 november 1939 – Beloit, 19 augustus 2001) was een Amerikaanse soulzangeres.

Ze werd geboren in Greenwood in de staat Mississippi. In haar jeugd leerde ze piano en zong ze gospelmuziek in de kerk. In 1957 ging ze naar Chicago om een muzikale carrière uit te bouwen. De doorbraak kwam er nadat ze in 1963 een contract tekende met het platenlabel Vee-Jay Records. In 1964 had ze een eerste hit met "You're No Good", een nummer waarmee Linda Ronstadt later een nummer 1-hit zou hebben. Haar volgende single, "The Shoop Shoop Song (It's in His Kiss)," was haar grootste hit (en later ook een hit voor Cher in 1990). Andere hits van haar in de periode 1964-1966 waren "I Can't Hear You," "Getting Mighty Crowded," en "Let it be me", een duet met Jerry Butler.

Na het failliet van Vee-Jay in 1966 bracht Everett bij verschillende andere labels opnamen uit, maar zonder het succes van de eerste jaren te kunnen evenaren. Midden de jaren 1970 kwamen haar laatste singles uit. Later ging ze opnieuw voor de kerk werken en was ze ook actief voor de Rhythm & Blues Foundation. Ze stierf in haar huis in Beloit in de Amerikaanse staat Wisconsin.


We ranken Getting Mighty Crowded van Betty Everett, dat in 1965 piekte op #65 in de USA en op #29 in Engeland



Laatst aangepast door sokratikos op do 2 mei - 22:02; in totaal 2 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9954
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Dutchzaphod do 2 mei - 21:46

Prachtig nummer (overigens de enige song van haar die als single in de UK werd uitgebracht). Dit nummer wordt ook genoemd als een van de 'cornerstones' van de Northern Soul scene in het noorden van Engeland, eind zestiger, begin zeventiger jaren. DJ's begonnen, in navolging van songs zoals deze, meer en meer onbekende Amerikaanse songs te draaien in de clubs.

"During the Northern soul scene's initial years in the late 1960s and early 1970s, popular Northern Soul records were usually not recent releases, and generally dated from the mid-1960s. This meant that the movement was sustained (and "new" recordings added to playlists) by prominent DJs discovering rare and previously overlooked records. Later on, certain clubs and DJs began to move away from the 1960s Motown sound and began to play newer releases with a more contemporary sound."

"...The trend continued into the 1970s, as many songs from the 1960s that were revived on the Northern Soul scene were reissued by their original labels and became UK top 40 hits. These include The Tams' 1964 recording "Hey Girl Don't Bother Me" (UK #1, July 1971) - which was popularized by Midlands DJ Carl Dene -The Fascinations' 1966 single "Girls Are Out To Get You" (UK #32, 1971), The Newbeats' 1965 American hit "Run Baby Run" (UK #10, Oct 1971), Bobby Hebb's "Love Love Love" which was originally the B-side of "A Satisfied Mind" (UK #32 August 1972), Robert Knight's "Love On A Mountain Top" of 1968 (UK #10, November 1973), and R. Dean Taylor’s "There’s A Ghost In My House" from 1967 (UK #3, May 1974)."

Hey Girl Don't Bother Me van The Tams is een persoonlijke favoriet van me. Het was bij toeval op mijn (eerste) bandrecorder terechtgekomen en ik heb het letterlijk grijs gedraaid. Very Happy

O ja, een cijfer voor de RTH: een 9.


Laatst aangepast door Dutchzaphod op do 2 mei - 22:01; in totaal 2 keer bewerkt
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Dutchzaphod do 2 mei - 21:52

Eh, sokra. Voor de rest van de goegemeente zou het wel handig zijn als je daadwerkelijk een clipje toevoegde... Razz
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  sokratikos do 2 mei - 21:57

Dutchzaphod schreef:Eh, sokra. Voor de rest van de goegemeente zou het wel handig zijn als je daadwerkelijk een clipje toevoegde... Razz
Oeps Embarassed Laughing

Fijn die aanvulling!, Dutch.

De officiele UK Chart site meldt overigens wel dat It's in his Kiss de 2e en enige andere single van Betty Everett was in de Engelse hitlijst die (net als de RTH in ´65) er 7 weken in stond in 1968 en piekte op #34
http://www.officialcharts.com/artist/_/betty%20everett/
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9954
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Dutchzaphod do 2 mei - 23:40

quote "sokratikos:
De officiele UK Chart site meldt overigens wel dat It's in his Kiss de 2e en enige andere single van Betty Everett was in de Engelse hitlijst die (net als de RTH in ´65) er 7 weken in stond in 1968 en piekte op #34


Ben ik er toch weer ingetrapt. Ik had ergens gelezen dat deze RTH de enige was, maar ja dat was maar één bron... Crying or Very sad
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Dutchzaphod do 2 mei - 23:44

Kan het niet laten om die ene grote Northern Soul hit te laten horen die ik na al die jaren nog hogelijk waardeer; wonderschoon deze.

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Chevy vr 3 mei - 10:03

Ik heb echt zeer weinig met dit soort gedateerde, matig geproduceerde, sistersoul (is dat een woord?). Het doet me niks, het swingt niet, het is saai.


Deze had nog een 7 of in een goede bui zelfs een 8 gehad.
Die swingt pas echt. Smile
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  sowhat vr 3 mei - 11:17

Klinkt wel prettig: 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  MrJohn vr 3 mei - 11:20

Vele loftuitingen, maar het is muziek die me nu eenmaal totaal niet kan bekoren: een 3.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16668
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Joostvdaa vr 3 mei - 12:18

Een matig soulnummer naar mijn mening, dus ik ben het wel met Chevy en MrJohn eens. Ik maak er een 4 van.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Frodo vr 3 mei - 12:27

Doet me ook niet veel. De hoop shoop song had wel een voldoende gekregen, maar deze niet hoger dan een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Gast vr 3 mei - 15:24

Helaas gaat ook hier van deze plaat het bloed niet veel harder stromen, matig liedje, matige productie maar wel een uitstekende zangeres en dus alles opgeteld en daarna de wortel getrokken kwam ik uit op een dikke 5.5 die ik opschroef naar een 6-

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  sokratikos vr 3 mei - 15:57

Dat de productie matig zal me aan de r**t roesten. Doorslaggevend is dat het een heerlijke soulstem is, gezongen met het hart, begeleid door hele fijne lage blazers in de bovengemiddeld goed soulnummer. Een naar boven afgeronde 8.5
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9954
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Timmus vr 3 mei - 18:39

Een 5 voor deze matige plaat.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Mirrr za 4 mei - 7:59

Gewoon nog steeds gezellig om te horen, een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded Empty Re: *RTH* Betty Everett - Getting Mighty Crowded

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum