*RTH* Pulp - Happy Endings
+8
Mirrr
Frodo
snoopy
Joostvdaa
Dutchzaphod
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Happy Endings'
*RTH* Pulp - Happy Endings
[11-04-2013]
Wie houdt er niet van? ........................Happy Endings!
https://www.youtube.com/watch?v=p-OfzGeAcnY
Pulp is een Britse band rond zanger Jarvis Cocker. De band was vooral bekend in eigen land maar scoorde ook daarbuiten hits als Common People en Disco 2000. De bezetting van de band bestond naast Cocker (zang en gitaar) uit Candida Doyle (keyboard), Mark Webber (gitaar), Steve Mackey (basgitaar) en Nick Banks (drums). Richard Hawley speelde ook een korte tijd met de band mee.
De band bestaat sinds 1978, in 2001 ging de band voor onbepaalde tijd uit elkaar. In november 2010 werden nieuwe live optredens in 2011 aangekondigd.
https://www.youtube.com/watch?v=ogTZ5kknwb8
De band werd in 1978 in Sheffield opgericht door de toen vijftienjarige Jarvis Cocker (1963) als Arabacus Pulp; een jaar later werd de naam ingekort tot Pulp. In 1981 resulteerde een demo in een sessie in het radioprogramma van John Peel. Jarvis Cocker viel in 1986 uit een raam en belandde tijdelijk in een rolstoel; de geplande optredens gingen gewoon door, en boze tongen beweerden dat hij de spot dreef met gehandicapten. In 1989 verscheen de Barry White-achtige single My Legendary Girlfriend.
In 1995 volgde de definitieve doorbraak; de Stone Roses hadden afgezegd voor het Glastonbury Festival en dus viel Pulp in. Daarna werd Common People een hit in Engeland en op het Europese vasteland. De tweede single van het succesalbum Different Class, Sorted For Es & Whizz, veroorzaakte opschudding omdat de hoes een instructie bevatte voor het inelkaarvouwen van een drugsetui. "BAN THIS SICK STUNT!" eiste een roddelkrant, waarmee de basis gelegd voor een periode die bekend zou worden als Jarvisgate.
In Groot-Brittannië werd hun daaropvolgende album This Is Hardcore (1998) ook een grote hit, maar daarna ging het slechter met de verkoopcijfers. Terugkijkend op de Britpop-periode zei Cocker: "M'n hele leven heb ik succes nagejaagd en toen ik het eindelijk had bleek het lang niet zo leuk te zijn als ik had gedacht".
In 2001 ging Pulp voor onbepaalde tijd uit elkaar. Cocker stortte zich op andere projecten, hij speelde in 2005 met een paar collega-muzikanten uit de band Radiohead mee in de vierde Harry Potter-film, Harry Potter and the Goblet of Fire. Hij speelde daarin de zanger van de in de tovenaarswereld wereldberoemde band De Witte Wieven. Cocker verhuisde naar Frankrijk en bracht in 2006 en 2009 een solo-album uit.
In november 2010 werd bekendgemaakt dat de band in 2011 weer bijeenkomt in de originele bezetting voor een aantal festival-optredens
Wie houdt er niet van? ........................Happy Endings!
https://www.youtube.com/watch?v=p-OfzGeAcnY
Pulp is een Britse band rond zanger Jarvis Cocker. De band was vooral bekend in eigen land maar scoorde ook daarbuiten hits als Common People en Disco 2000. De bezetting van de band bestond naast Cocker (zang en gitaar) uit Candida Doyle (keyboard), Mark Webber (gitaar), Steve Mackey (basgitaar) en Nick Banks (drums). Richard Hawley speelde ook een korte tijd met de band mee.
De band bestaat sinds 1978, in 2001 ging de band voor onbepaalde tijd uit elkaar. In november 2010 werden nieuwe live optredens in 2011 aangekondigd.
https://www.youtube.com/watch?v=ogTZ5kknwb8
De band werd in 1978 in Sheffield opgericht door de toen vijftienjarige Jarvis Cocker (1963) als Arabacus Pulp; een jaar later werd de naam ingekort tot Pulp. In 1981 resulteerde een demo in een sessie in het radioprogramma van John Peel. Jarvis Cocker viel in 1986 uit een raam en belandde tijdelijk in een rolstoel; de geplande optredens gingen gewoon door, en boze tongen beweerden dat hij de spot dreef met gehandicapten. In 1989 verscheen de Barry White-achtige single My Legendary Girlfriend.
In 1995 volgde de definitieve doorbraak; de Stone Roses hadden afgezegd voor het Glastonbury Festival en dus viel Pulp in. Daarna werd Common People een hit in Engeland en op het Europese vasteland. De tweede single van het succesalbum Different Class, Sorted For Es & Whizz, veroorzaakte opschudding omdat de hoes een instructie bevatte voor het inelkaarvouwen van een drugsetui. "BAN THIS SICK STUNT!" eiste een roddelkrant, waarmee de basis gelegd voor een periode die bekend zou worden als Jarvisgate.
In Groot-Brittannië werd hun daaropvolgende album This Is Hardcore (1998) ook een grote hit, maar daarna ging het slechter met de verkoopcijfers. Terugkijkend op de Britpop-periode zei Cocker: "M'n hele leven heb ik succes nagejaagd en toen ik het eindelijk had bleek het lang niet zo leuk te zijn als ik had gedacht".
In 2001 ging Pulp voor onbepaalde tijd uit elkaar. Cocker stortte zich op andere projecten, hij speelde in 2005 met een paar collega-muzikanten uit de band Radiohead mee in de vierde Harry Potter-film, Harry Potter and the Goblet of Fire. Hij speelde daarin de zanger van de in de tovenaarswereld wereldberoemde band De Witte Wieven. Cocker verhuisde naar Frankrijk en bracht in 2006 en 2009 een solo-album uit.
In november 2010 werd bekendgemaakt dat de band in 2011 weer bijeenkomt in de originele bezetting voor een aantal festival-optredens
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Pulp - Happy Endings
Pulp is met Common people mijn lijst binnengekomen. Dit vind ik wat minder. Maar het knappe is dat Jarvis Cocker met zijn bijzondere steminterpretatie van dit niet zo bijzondere liedje toch iets leuks weet te maken. 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het dreint maar door zonder enig begin of einde. Je kunt op die manier met gemak een album vullen. Goed wordt het daar niet van, de kwalificatie "ondermaatse muziek" ligt meer voor de hand. Ik krijg trouwens de zenuwen van dat stemgeluid.
Omdat ik in een milde bui ben vanwege een lang weekend met mooi weer en een prachtige Amstel Gold Race zondagmiddag, wordt het nog een 3.
Omdat ik in een milde bui ben vanwege een lang weekend met mooi weer en een prachtige Amstel Gold Race zondagmiddag, wordt het nog een 3.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Kan me helemaal vinden in de woorden van Mr.John, alleen ben ik niet in een milde bui en dus een genadeloze strakke 1.
Gast- Gast
Niet bepaald het beste nummer van Pulp, maar om het nu weg te zetten in de krochten van de RTH (daarmee bedoel ik waarderingen 1 t/m 4), dat gaat me wel heel ver. Als ik het vergelijk met die songs dan is dit toch nog wel een zesje waard.
Vergeleken met het door SW reeds gememoreerde Common people is dit wel erg matig, vrij saai zelfs. Ik heb niet meer dan een 4 over voor deze vlakke vertoning, die inderdaad zoals MrJohn al zegt voornamelijk doordreint.
Bij Happy Endings denk ik toch echt aan meer positieve zaken....hier wordt ik alleen maar depri van, nummer wil maar niet op gang komen.
jammer maar helaas....een 3
jammer maar helaas....een 3
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Ik geef ook regelmatig weleens bonuspunten als ik in een milde bui ben, dus kan ik me voorstellen dat andere mensen dat ook doen. Maar bij mij wordt dit keer de aldus door de bonus verkregen 1,2 alsnog afgerond op een 1.
Niet veel aan, wat langdradig....een 5.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik hou wel van Happy Endings.
Ja het is iets anders dan common people wat uptempo is maar dit sleept toch heerlijk voort en die stem van Jarvis blijft om van te smullen. Dit is eigenlijk wel gewoon een 9 waard. 1 van de mooiste stemmen in de pop muziek m.i.
Ja het is iets anders dan common people wat uptempo is maar dit sleept toch heerlijk voort en die stem van Jarvis blijft om van te smullen. Dit is eigenlijk wel gewoon een 9 waard. 1 van de mooiste stemmen in de pop muziek m.i.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Hij heeft z'n stem mee, maar de vocalen weten dit nummer niet tot grotere hoogten te stuwen.
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
De stem spreekt me ook aan, al ben ik niet verliefd op Jarvis zoals Vleer. Maar dit nummer hoort toch echt niet tot de betere of beste van Pulp, zoals in opklimmende volgorde Disco 2000, Common People, en Master of the Universe. De 5.5 rond ik maar naar boven af (anders krijg ik problemen )
Laatst aangepast door sokratikos op 16.04.13 22:13; in totaal 1 keer bewerkt
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
oh oh krijgen we dat weer.....
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Twee enen, twee drieen, een vier en twee vijven. Zo slecht is dit toch zeker niet?
Leuke, melancholiek nummer dat vooral inspeelt op de schoonheid van muziek. De tekst is nog niet zo spitsvondig als later (of eerder, van wanneer is dit nummer?), maar het zit er zeker in:
We kiss to violins.
Well some sad people might believe in that I guess.
But we know better don't we?
We know all about the mess.
The aftermath of our affair,
Is lying all around and I can't clear it away.
Leuke, melancholiek nummer dat vooral inspeelt op de schoonheid van muziek. De tekst is nog niet zo spitsvondig als later (of eerder, van wanneer is dit nummer?), maar het zit er zeker in:
We kiss to violins.
Well some sad people might believe in that I guess.
But we know better don't we?
We know all about the mess.
The aftermath of our affair,
Is lying all around and I can't clear it away.
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Pulp – I spy
» *RTH* Pulp - This is hardcore
» *RTH* Turtles - Happy Together
» Happy Saturday Show Za. 17 nov. 21:00 uur
» *RTH* James Last – Happy Luxemburg
» *RTH* Pulp - This is hardcore
» *RTH* Turtles - Happy Together
» Happy Saturday Show Za. 17 nov. 21:00 uur
» *RTH* James Last – Happy Luxemburg
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: