*RTH* Aleah - Sacrifice
+8
Dave Evans
Frodo
Jan...
Dutchzaphod
MrJohn
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Aleah - Sacrifice" ?
*RTH* Aleah - Sacrifice
De no 1 van de laatste V500-favolijst van een vandaag jarig lentekind
Aleah is een singer/songwriter die is geboren in ZuidAfrika en woont in Örebro te Zweden. Haar muziek heeft een atmosferisch uitgeklede dark-ambient/gothic sound met acoustische gitaren. Ze heeft geen album uitgebracht, maar er staan wel 5 demo songs uit 2007 op haar Myspace. http://www.myspace.com/musicofaleah
Aleah zingt op het nummer "Days of Silence" van het tweede album Dreams wide awake (2006) van Omnimotion, het ambient/lounge-soloproject van de Zweedse muzikant Stefan Lundaahl.
Sinds 2009 is Aleah een muzikaal samenwerkingsverband aangegaan met de Finse gitarist Juha Raivio (Swallow the Sun) en deze band heet Trees of Eternity. De muziek van deze band wordt meestal beschreven als trage, doom/death-geinspireerde melancholia met een vrouwenstem. Dit muziekproject is eigenlijk onbedoeld ontstaan. Het plan was dat Aleah vocalen zou verzorgen voor een deel van het door Raivio voor Swallow the Sun geschreven nummer "Lights on the Lake", en daarvoor zaten beide samen in de studio. Maar toen ze begonnen te experimenteren met een vocale melodielijn die Aleah had geschreven, kreeg de sessie een nieuwe wending en begon het project een eigen leven te leiden. Het tweetal heeft een demo met 4 nummers online gezet en heeft inmiddels diverse nummers klaar voor hun aankomende debuutalbum. In 2012 heeft Trees of Eternity getekend bij het in Engeland gevestigde AMF Publishing. Op dit komende debuut zullen nog meer muzikanten meespelen. Wie dat zijn is nog niet bekend gemaakt.
Heden focust Aleah zich primair op het afronden van het debuutalbum van Trees of Eternity, en staat haar soloproject op het tweede (of derde) plan (aangezien de blog op haar Myspace meldt dat ze nog bezig is met een derde muziekproject). Ze hoopt wel dat haar soloproject in de toekomst zal resulteren in een afgerond album. We ranken van de demo van Aleah uit 2007 het nummer Sacrifice.
Aleah is een singer/songwriter die is geboren in ZuidAfrika en woont in Örebro te Zweden. Haar muziek heeft een atmosferisch uitgeklede dark-ambient/gothic sound met acoustische gitaren. Ze heeft geen album uitgebracht, maar er staan wel 5 demo songs uit 2007 op haar Myspace. http://www.myspace.com/musicofaleah
Aleah zingt op het nummer "Days of Silence" van het tweede album Dreams wide awake (2006) van Omnimotion, het ambient/lounge-soloproject van de Zweedse muzikant Stefan Lundaahl.
Sinds 2009 is Aleah een muzikaal samenwerkingsverband aangegaan met de Finse gitarist Juha Raivio (Swallow the Sun) en deze band heet Trees of Eternity. De muziek van deze band wordt meestal beschreven als trage, doom/death-geinspireerde melancholia met een vrouwenstem. Dit muziekproject is eigenlijk onbedoeld ontstaan. Het plan was dat Aleah vocalen zou verzorgen voor een deel van het door Raivio voor Swallow the Sun geschreven nummer "Lights on the Lake", en daarvoor zaten beide samen in de studio. Maar toen ze begonnen te experimenteren met een vocale melodielijn die Aleah had geschreven, kreeg de sessie een nieuwe wending en begon het project een eigen leven te leiden. Het tweetal heeft een demo met 4 nummers online gezet en heeft inmiddels diverse nummers klaar voor hun aankomende debuutalbum. In 2012 heeft Trees of Eternity getekend bij het in Engeland gevestigde AMF Publishing. Op dit komende debuut zullen nog meer muzikanten meespelen. Wie dat zijn is nog niet bekend gemaakt.
Heden focust Aleah zich primair op het afronden van het debuutalbum van Trees of Eternity, en staat haar soloproject op het tweede (of derde) plan (aangezien de blog op haar Myspace meldt dat ze nog bezig is met een derde muziekproject). Ze hoopt wel dat haar soloproject in de toekomst zal resulteren in een afgerond album. We ranken van de demo van Aleah uit 2007 het nummer Sacrifice.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Aleah - Sacrifice
Wat saai en veel en veel te lang. Maar vanwege de prachtige zweverige stem toch nog een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Het kan mij niet boeien en is veel te lang. Ik kwam er gewoon niet doorheen. Ik ben niet zo van deze muziek en kan geen 6 minuten naar deze m.i. te hijgerige stem luisteren. Blijft daarom steken op een 3.
Ze doet me denken aan een andere stem, maar ik kan niet zo gauw op de naam komen.
Het is betoverende en etherische muziek, die ons naar andere sferen brengt gelijk de kloeke vleugelslag die een vogel steeds hoger doet vliegen.
Adembenemend mooi, de tijd staat even stil in ons jachtige leven.
Een 9.
Het is betoverende en etherische muziek, die ons naar andere sferen brengt gelijk de kloeke vleugelslag die een vogel steeds hoger doet vliegen.
Adembenemend mooi, de tijd staat even stil in ons jachtige leven.
Een 9.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Esoterisch of etherisch?
Leeftijd : 67
Duidelijk etherisch, anders zou ik het niet zeggen he
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Angelic like (toch net wat anders dan ons engelachtig, dat een beetje een pejoratieve bijbetekenis heeft ) Ik ga mee met de 9 van MrJohn, voornamelijk vanwege het stemgeluid dat zeer apart én mooi is. (een aparte stem hoeft natuurlijk niet meteen ook mooi te zijn , zie Diamanda Galás )
wat een vreselijk gezwam dit. Je zal maar zo'n vrouw in je nest hebben, dan wordt je toch helemaal gestoord. Een kwelling voor het oor dit gekweel. 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Graag meer van dit soort meuk, want de MrJohn geeft mij iedere keer weer plezier met zijn uitleg over een bepaald nummer. :-)
Alle gekheid op een stokje, dit is natuurlijk niks. Niet doorheen te komen en ik voel absoluut geen vibratie of spanning. Dikke 2 dit.
Alle gekheid op een stokje, dit is natuurlijk niks. Niet doorheen te komen en ik voel absoluut geen vibratie of spanning. Dikke 2 dit.
Gast- Gast
Kom niet aan Dame Galas Heer Dutch!! dat gaat anders niet goed komen!!
Natuurlijk heb je gelijk dat een aparte stem niet perse ook gelijk mooi is waarbij ik dan weer gelijk moet denken aan Mevrouw L.Allen voormalig gillende keukenmeisjesfavoriet.
Mijn complimenten overigens aan Sokra dat hij dit absolute juweeltje boven water heeft weten te vissen al maanden zat ik eraan te denken om dit nummer als tip in te sturen aangezien dit nummer in mijn top/tip 750 de nieuwe nummer 1 is en dat vermoedelijk nog wel even blijft ook.
Wat jammer is dat bijna iedereen voorbij gaat aan het gegeven dat het natuurlijk absoluut fantastisch is dat er in deze op snelheid gerichte samenleving nog dit soort totaal a-commerciele muziek word gemaakt wat op zich al extra bonuspunten zou moeten opleveren.
Dit nummer (net als bij sommige Galas liederen) grijpt je vanaf de 1e tonen bij de strot om niet meer los te laten en heeft in mijn oren een prachtige soort van magische sfeer om zich heen waar ik niet genoeg van kan krijgen.
Het is een van de weinige keren dat ik het jammer vind dat we niet hoger dan 10 kunnen ranken maar goed dat zij dan maar zo.
Gast- Gast
MrJohn schreef:Ze doet me denken aan een andere stem, maar ik kan niet zo gauw op de naam komen.
Mij doet de stem denken aan die van Sinéad O'Connor.
Het is natuurlijk totaal anders dan de meeste muzieksoorten die hier (en overal) voorbij komen, en als ik wat gehaast ben hoeft dit niet zo voor mij. Ik vind het meer muziek waarvoor je in alle rust goed naar moet luisteren en dan is het prachtig.
Ik geef een 9 met daarbij de aantekening dat ik het zeer positief vind dat de dame nog nooit een album heeft uitgebracht. Want of ik een uur van dit soort muziek achter elkaar kan trekken is maar zeer de vraag.
De stem is best mooi ja, maar het liedje doet me helemaal niets. Het komt maar niet los. Verder dan een 5 kan ik echt niet gaan.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Met Dave eens, mooie stem, maar het pakt me niet, een 5.......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het is even wennen en vooral omschakelen als je gehaast of druk in het hoofd bent, maar eenmaal zover is het heerlijk om uitblazend bij tot rust te komen. Want wat een mooie stem, bijna fluisterend in je oor. Zeker ook voor in de nacht. Dat er muzikaal weinig gebeurt, doet er dan nauwelijks toe, het is meer dan genoeg om je door deze vocalen te laten meevoeren door de wereld der verbeelding. Een naar boven afgeronde 9
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
jan1966 schreef:wat een vreselijk gezwam dit. Je zal maar zo'n vrouw in je nest hebben, dan wordt je toch helemaal gestoord. Een kwelling voor het oor dit gekweel. 2
Dit zuchtmeisje krijgt een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
MrJohn schreef:Ze doet me denken aan een andere stem, maar ik kan niet zo gauw op de naam komen.
Ik moet denken aan Emily Haines.
Wow, deze dame kan zingen zeg. Maar in het nummer gebeurt verder te weinig om het een meesterwerk te maken.
Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Verrassend mooie ontdekking dit. Een 9 kan er nog niet vanaf maar een ruime 8 is hoog voor een nummer wat ik nog niet ken.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: