Steunfonds 11: 16 t/m 22 maart 2013
+7
Mauricedegier
MrJohn
Dave Evans
Joostvdaa
Mirrr
sowhat
Timmus
11 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2013
Pagina 1 van 1
Welke plaat uit Steunfonds 11 is de beste?
Steunfonds 11: 16 t/m 22 maart 2013
Rome heeft een nieuwe paus , en het Steunfonds heeft een nieuwe winnaar!
Een bloedstollende strijd was het. Woodkid nam al snel een voorsprong, maar Bastille kwam goed terug. Net niet genoeg, want steunfonds numero 10 is gewonnen door eerstgenoemde, met minimaal verschil.
Uitslag Steunfonds 10:
Woodkid - I Love You 45%
Bastille - Pompeii 40%
Miles Kane - Give Up 10%
Laura Jansen - Queen of Elba 5%
Bastille gaat in de herkansing, maar voor Laura Jansen is een voortijdige abdicatie aangebroken. En Miles Kane geeft het ook na één ronde alweer op.
En dan de grote vraag: heeft Steunfonds 11 drie of vier plaatjes? Nou, ga maar gauw tellen.
We trappen af in het donker: The Lightouts vertellen ons wat ze willen. Nou, wij willen méér na het horen van deze fijne gruizige muziek.
1. Lightouts - Want
Kaj zal ons inmiddels kunnen vertellen hoe het hele album klinkt; wij doen het nog even met de single: de Steunplaat!
2. Bastille - Pompeii
Binnenkort verschijnt het nieuwe album van British Sea Power. Ze staan nu in het Steunfonds met een plaat die vrij braaf de conventies volgt van herkenbaar refrein en een afwisseling van stevigere en rustigere stukken, maar dan heb je wel een kwalitatief hoogwaardig nummer.
3. British Sea Power - Machineries of Joy
En jawel, er is nog een vierde deelnemer
Steunfonds 11 is een rockend steunfonds , want nummer 4 is niemand minder dan Iggy! Hij brengt dit jaar een album uit getiteld "Ready to die". We hopen maar dat hij de daad niet al te snel bij het woord zal voegen...
4. Iggy & The Stooges - Burn
Wie o wie van dit viertal is de beste? U mag het zeggen....
Een bloedstollende strijd was het. Woodkid nam al snel een voorsprong, maar Bastille kwam goed terug. Net niet genoeg, want steunfonds numero 10 is gewonnen door eerstgenoemde, met minimaal verschil.
Uitslag Steunfonds 10:
Woodkid - I Love You 45%
Bastille - Pompeii 40%
Miles Kane - Give Up 10%
Laura Jansen - Queen of Elba 5%
Bastille gaat in de herkansing, maar voor Laura Jansen is een voortijdige abdicatie aangebroken. En Miles Kane geeft het ook na één ronde alweer op.
En dan de grote vraag: heeft Steunfonds 11 drie of vier plaatjes? Nou, ga maar gauw tellen.
We trappen af in het donker: The Lightouts vertellen ons wat ze willen. Nou, wij willen méér na het horen van deze fijne gruizige muziek.
1. Lightouts - Want
Kaj zal ons inmiddels kunnen vertellen hoe het hele album klinkt; wij doen het nog even met de single: de Steunplaat!
2. Bastille - Pompeii
Binnenkort verschijnt het nieuwe album van British Sea Power. Ze staan nu in het Steunfonds met een plaat die vrij braaf de conventies volgt van herkenbaar refrein en een afwisseling van stevigere en rustigere stukken, maar dan heb je wel een kwalitatief hoogwaardig nummer.
3. British Sea Power - Machineries of Joy
En jawel, er is nog een vierde deelnemer
Steunfonds 11 is een rockend steunfonds , want nummer 4 is niemand minder dan Iggy! Hij brengt dit jaar een album uit getiteld "Ready to die". We hopen maar dat hij de daad niet al te snel bij het woord zal voegen...
4. Iggy & The Stooges - Burn
Wie o wie van dit viertal is de beste? U mag het zeggen....
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: Steunfonds 11: 16 t/m 22 maart 2013
Vorige Steunfonds vond ik een stuk sterker, maar dat kun je zo hebben.
Bastille vind ik nog steeds niets, Lightouts vind ik vlak en British Sea Power houd ik niet van.
Iggy, die eigenlijk geen steun nodig heeft, is altijd energiek en krijgt mijn stem.
Bastille vind ik nog steeds niets, Lightouts vind ik vlak en British Sea Power houd ik niet van.
Iggy, die eigenlijk geen steun nodig heeft, is altijd energiek en krijgt mijn stem.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Kiezen tussen Bastille en Iggy.....tja kies toch voor Bastille, maar het scheelt niet veel......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Lightouts - Want vind ik een prima degelijke, misschien ietwat vlakke plaat. Niet heel bijzonder, maar je valt er geen buil aan. De climax vanaf ongeveer 3:30 zorgt wel dat het iets bovengemiddeld is.
Bastille - Pompeï schaal ik op ongeveer gelijkwaardig niveau in, maar is wel iets minder standaard. Nadeel vind ik dat er teveel rustige stukjes in zitten die me niet zo boeien. Maar al met al ook wel een leuk nummer.
British Sea Power - Machineries of Joy was ik zeer benieuwd naar. Deze band ken ik dankzij dit forum en bevalt me in het algemeen wel. Ik vind dit niet hun beste nummer, maar wel weer een uitstekende plaat. Het is inderdaad wat aan de veilige kant, maar een gelikte plaat.
Tesnlotte Iggy & The Stooges - Burn, dat rockt in ieder geval lekker maar het pakt me toch niet echt op de een of andere manier.
Conclusie: zeer lastig deze week met 4 platen die een ruime voldoende krijgen maar ook geen echte uitschieters naar boven. Het kon alle kanten op, maar mijn stem gaat naar British Sea Power. Net een vleugje meer kwaliteit dan de rest in mijn beleving.
Bastille - Pompeï schaal ik op ongeveer gelijkwaardig niveau in, maar is wel iets minder standaard. Nadeel vind ik dat er teveel rustige stukjes in zitten die me niet zo boeien. Maar al met al ook wel een leuk nummer.
British Sea Power - Machineries of Joy was ik zeer benieuwd naar. Deze band ken ik dankzij dit forum en bevalt me in het algemeen wel. Ik vind dit niet hun beste nummer, maar wel weer een uitstekende plaat. Het is inderdaad wat aan de veilige kant, maar een gelikte plaat.
Tesnlotte Iggy & The Stooges - Burn, dat rockt in ieder geval lekker maar het pakt me toch niet echt op de een of andere manier.
Conclusie: zeer lastig deze week met 4 platen die een ruime voldoende krijgen maar ook geen echte uitschieters naar boven. Het kon alle kanten op, maar mijn stem gaat naar British Sea Power. Net een vleugje meer kwaliteit dan de rest in mijn beleving.
Tja Iggy heeft wel de naam maar scoort bij mij de enige onvoldoende. De rest zit dicht bij elkaar maar Bastille steekt er net lichtjes bovenuit! Het scheelde voor mij wel dat ik er gister even rustig naar heb kunnen luisteren toen ik 'op de weg zat'
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Moeilijke keuze weer Timmus en dat zegt iets over de kwaliteit van dit Steunfonds
Lights Out vind ik niet meer dan betrekkelijk aardig. Iggy heb ik hoog in het vaandel staan, maar deze valt zonder meer tegen.
Het gaat dus tussen Bastille, die me vorige week al in gunstige zin is opgevallen, en British Sea Power. Ik heb wel wat met de laatste band en ik word altijd erg vrolijk van hun muziek (heb inmiddels al 3 albums), hetgeen toch een belangrijk criterium is.
Al met al neig ik lichtelijk naar Bastille, maar ik denk er nog even over na.
Lights Out vind ik niet meer dan betrekkelijk aardig. Iggy heb ik hoog in het vaandel staan, maar deze valt zonder meer tegen.
Het gaat dus tussen Bastille, die me vorige week al in gunstige zin is opgevallen, en British Sea Power. Ik heb wel wat met de laatste band en ik word altijd erg vrolijk van hun muziek (heb inmiddels al 3 albums), hetgeen toch een belangrijk criterium is.
Al met al neig ik lichtelijk naar Bastille, maar ik denk er nog even over na.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik heb er geen problemen mee als British Sea Power nog een weekje op herhaling komt MrJohn
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Lightsout en Iggy vond ik niet heel erg veel, de plaat van igy Pop viel me ook erg tegen. British Sea Power mag wel herkansen, maar duidelijk is dat mijn stem gaat naar Bastille. Met de week aanstekelijker.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Luisteren alle vier wel aardig weg. Geen wereldplaten, maar stuk voor stuk goed te luisteren. Kies later in de week.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Een rockend steunfonds, dat kun je wel zeggen ja. En makkelijker wordt het er ook niet op. Iggy is (natuurlijk) gewoon goed, maar om steunplaat te worden moet er een 'tingle factor' zijn. Seapower had onder normale omstandigheden waarschijnlijk door mij gekozen geworden. Maar Bastille, die vorige week al mijn steun kregen, verblijft nog in het fonds. En voor de tweede keer gaat mijn stem naar Bastille. (op Deap vally heb ik ook keer op keer gestemd, dus misschien gaat de geschiedenis zich herhalen)
Sjonge, 8 stemmen nog maar
En dat terwijl de stembus nog maar een slordige acht uur geopend is!
En dat terwijl de stembus nog maar een slordige acht uur geopend is!
Timmus- Beheerder
Bastille is nipt de betere deze week, maar die is al in veilige haven en daarom breng ik in de hoop op een herkansing volgende week een tactische stem uit op British Sea Power
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ook deze week gaat mijn stem naar Bastille die duidelijk iets meer zeggingskracht heeft dan de overige steun & kreun plaatjes
Gast- Gast
Vier uurtjes nog...wie nog wat wil veranderen moet dat doen voor zessen....
Timmus- Beheerder
British Sea Power – Machineries of Joy heeft uiteindelijk mijn stem gekregen. Was zo goed als blind aanwijzen, maar dit is een fijn nummertje dus ik kan er mee leven.
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Miles Kane heeft het niet mogen halen, dan maar Bastille in de herkansing. Ook een erg fijn plaatje, dus die krijgt mijn stem!
Dubbeltje op zijn kant, maar ik ga tóch voor British Sea Power. Samen met Bastille 2 uitstekende platen. BSP moét dus volgende week in de herkansing, vandaar...
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 9: 2 t/m 8 maart 2013
» Steunfonds 10: 9 t/m 15 maart 2013
» Steunfonds 12: 23 t/m 29 maart 2013
» Steunfonds 8: 23 februari t/m 1 maart 2013
» Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2013
» Steunfonds 10: 9 t/m 15 maart 2013
» Steunfonds 12: 23 t/m 29 maart 2013
» Steunfonds 8: 23 februari t/m 1 maart 2013
» Steunfonds 13: 30 maart t/m 5 april 2013