Parijs-Nice/ Tirreno - Adriatico
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Parijs-Nice/ Tirreno - Adriatico
Alberto Contador, de beste ronderenner met zijn palmares van zowel Tour, Giro en Vuelta op pas 26-jarige leeftijd, verrast opnieuw door een vlakke proloog te winnen. Machtig mooie coureur. Leuke start van Parijs - Nice.
Heel mooie klasseringen trouwens van Posthuma, Terpstra en Rooijakkers !
@ offtopic: De ronde van Murcia is een eclatant succes geworden voor de Rabo-ploeg. Menchov is de winnaar van het eindklassement met Pieter Weening als derde (ja, daar is ie weer) en Graham Brown wint twee etappes.
Gr, MrJohn
Heel mooie klasseringen trouwens van Posthuma, Terpstra en Rooijakkers !
@ offtopic: De ronde van Murcia is een eclatant succes geworden voor de Rabo-ploeg. Menchov is de winnaar van het eindklassement met Pieter Weening als derde (ja, daar is ie weer) en Graham Brown wint twee etappes.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Re: Parijs-Nice/ Tirreno - Adriatico
Na een vlakke aanloop, met name gisteren en vandaag, wordt het steeds heuvelachtiger met vrijdag als uitsmijter het "kleine zusje" van de Mont Ventoux. Ook in het weekend kan nog van alles gebeuren. Parijs - Nice is altijd een wedstrijd van kleine verschillen.
Langeveld, Nederlands hoop voor de kasseienklassiekers, rijdt wel mee, maar heeft fysieke problemen na valpartijen. Hij heeft echter nog even de tijd om te pieken.
Jammer dat Gesink hier niet meedoet. Hij zou tot de kanshebbers hebben behoord (na Contador dan wel). Begrijp de keuze van Rabo niet om hem aan de Tirreno in Italie te laten meedoen. Een koers die met name van belang is voor renners, die willen pieken in Milaan - San Remo. Ik mag toch hopen, dat ze Gesink niet aan het gewriemel en gestunt in de laatste 60 km van die klassieker willen laten deelnemen.
Gr, MrJohn
Langeveld, Nederlands hoop voor de kasseienklassiekers, rijdt wel mee, maar heeft fysieke problemen na valpartijen. Hij heeft echter nog even de tijd om te pieken.
Jammer dat Gesink hier niet meedoet. Hij zou tot de kanshebbers hebben behoord (na Contador dan wel). Begrijp de keuze van Rabo niet om hem aan de Tirreno in Italie te laten meedoen. Een koers die met name van belang is voor renners, die willen pieken in Milaan - San Remo. Ik mag toch hopen, dat ze Gesink niet aan het gewriemel en gestunt in de laatste 60 km van die klassieker willen laten deelnemen.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Gesink rijdt in de Tirreno omdat daar meer explosieve klimmetjes in het parcours liggen dan in Parijs-Nice. Aangezien Gesinks eerste piek ligt in het drieluik Amstel Gold Race - Waalse Pijl - Luik-Bastenaken-Luik, kan hij om aan z'n explosiviteit te werken beter in de Tirreno rijden dan in Parijs-Nice. Dat hij daar in principe minder winstkansen heeft, maakt natuurlijk niet uit - het zijn beide immers maar voorbereidingskoersen. Daarnaast betwijfel ik sowieso of Gesink in de Tirreno écht wel zoveel minder zal presteren dan hij in Parijs-Nice zou hebben gedaan...MrJohn schreef:Jammer dat Gesink hier niet meedoet. Hij zou tot de kanshebbers hebben behoord (na Contador dan wel). Begrijp de keuze van Rabo niet om hem aan de Tirreno in Italie te laten meedoen. Een koers die met name van belang is voor renners, die willen pieken in Milaan - San Remo. Ik mag toch hopen, dat ze Gesink niet aan het gewriemel en gestunt in de laatste 60 km van die klassieker willen laten deelnemen.
Gr, MrJohn
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Nou nou het leek een rustige etappe te worden, maar het neiuwe elan van Rabobank dit jaar zorgde ervoor dat de finale van de 3e rit geweldig werd. Met 6 man de koers tot ontploffing brengen en daarna 3 Rabobankrenners en 2 Quick Step renners die een waar slagveld aanrichten! Jammer alléén dat Rabobank het niet kon afmaken, maar als ze zo blijven rijden komt dat vast nog wel!
1.Sylvian Chavanel (Quick Step)
2.Juan Antonio Flecha (Rabobank)
3.Sebastiaan Langeveld (Rabobank)
4.Stephan Augé (Cofodis)
5.Kevin Seeldraayers (Quick Step)
6.Juan Manuël Garate (Rabobank)
1.Sylvian Chavanel (Quick Step)
2.Juan Antonio Flecha (Rabobank)
3.Sebastiaan Langeveld (Rabobank)
4.Stephan Augé (Cofodis)
5.Kevin Seeldraayers (Quick Step)
6.Juan Manuël Garate (Rabobank)
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Inderdaad Dave, het werd een onverwacht boeiende wedstrijd, toen Rabo in weer en wind in een waaier ging rijden. Weliswaar hebben ze de étappe niet gewonnen, maar hun kopman Garate toch maar even naar de 2de plaats in het klassement geloodst. Overigens ook petje af voor het jonge Belgische klimtalent Seeldraeyers, die pas in de 2de helft van de week zijn "natuurlijke" terrein vindt.
Contador heeft ruim een minuut verloren, maar die komt wel terug. Cadel Evans was in geen velden of wegen te bespeuren.
Hulde aan het rijden van de Raboploeg. Ze verdienen zonder meer een grote overwinning. Jammer dat ze wegens een blessure over anderhalve week Freire moeten missen in de eerste grote klassieker van het seizoen Milaan - San Remo.
Gr, MrJohn
Contador heeft ruim een minuut verloren, maar die komt wel terug. Cadel Evans was in geen velden of wegen te bespeuren.
Hulde aan het rijden van de Raboploeg. Ze verdienen zonder meer een grote overwinning. Jammer dat ze wegens een blessure over anderhalve week Freire moeten missen in de eerste grote klassieker van het seizoen Milaan - San Remo.
Gr, MrJohn
Laatst aangepast door MrJohn op 13.03.09 17:26; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn- Chief
Een mooie slotklim vandaag in Parijs - Nice en Alberto Contador was heer en meester. Morgen volgt er nog een tamelijk zware etappe, maar behoudens valpartijen of ziekte maakt de Spanjaard het weer waar !
Helaas heeft Rabo in deze koers geen klimmers/ronderenners, maar Menchov, Gesink, ten Dam en Mollema zullen we nog wel te zien krijgen in de loop van dit wielerseizoen. De Rabo-kopman van dienst in deze wedstrijd, Garate, stelde vandaag overigens hevig teleur en verloor 5 minuten.
Het jonge Belgische klimtalent Seeldraeyers komt uitstekend voor de dag en staat nog steeds in de top 5 van het klassement.
Gr, MrJohn
Helaas heeft Rabo in deze koers geen klimmers/ronderenners, maar Menchov, Gesink, ten Dam en Mollema zullen we nog wel te zien krijgen in de loop van dit wielerseizoen. De Rabo-kopman van dienst in deze wedstrijd, Garate, stelde vandaag overigens hevig teleur en verloor 5 minuten.
Het jonge Belgische klimtalent Seeldraeyers komt uitstekend voor de dag en staat nog steeds in de top 5 van het klassement.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Iemand die in de Giro meermaals de top-10 van het eindklassement heeft gehaald (Garate) niet als klimmer bestempelen valt me wel van je tegen, John. Dat hij op z'n retour is en sowieso nog niet in vorm, dat is een ander verhaalMrJohn schreef:Helaas heeft Rabo in deze koers geen klimmers/ronderenners, maar Menchov, Gesink, ten Dam en Mollema zullen we nog wel te zien krijgen in de loop van dit wielerseizoen.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Volgens mij had Rabobank Garate dan ook gehaald als knecht voor Menchov in de komende Tour!
En idd ik ben ook van mening dat hij al wat op zijn retour is, maar incidenteel wel aardige dingen kan laten zien!
En idd ik ben ook van mening dat hij al wat op zijn retour is, maar incidenteel wel aardige dingen kan laten zien!
Dave Evans- Beheerder
Ben ik met je eens Dave. Hij hoort wel in dat rijtje thuis ondanks zijn onverwacht slechte resultaat van vandaag.
Ik denk trouwens, dat Garate en Ardila Menchov in de Giro gaan ondersteunen gezien hun ervaring in die ronde.
In de Tour heeft Rabo immers naast Menchov ook al Gesink, ten Dam en (een weer op niveau rijdende) Weening paraat voor het werk in de cols.
Gr, MrJohn
Ik denk trouwens, dat Garate en Ardila Menchov in de Giro gaan ondersteunen gezien hun ervaring in die ronde.
In de Tour heeft Rabo immers naast Menchov ook al Gesink, ten Dam en (een weer op niveau rijdende) Weening paraat voor het werk in de cols.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Wielrennen is dit seizoen buitengewoon boeiend en onvoorspelbaar.
Contador, gisteren nog oppermachtig, beleefde een zware inzinking. Een fringale of zich gisteren geforceerd ? Wie zal het zeggen. Zijn landgenoot Sanchez is de nieuwe leider. Zondag de laatste rit.
In ieder geval hebben we topsport van de bovenste plank beleefd !
Gr, MrJohn
Contador, gisteren nog oppermachtig, beleefde een zware inzinking. Een fringale of zich gisteren geforceerd ? Wie zal het zeggen. Zijn landgenoot Sanchez is de nieuwe leider. Zondag de laatste rit.
In ieder geval hebben we topsport van de bovenste plank beleefd !
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Dit was de eerste rit die ik wat langer kon volgen en ik heb genoten.
Contador was volledig leeg en kreeg de rekening daarvoor gepresenteerd. Het is van tevoren niet meer te voorspellen. Maar dat maakt het wel leuk.
Sanchez Gil piekt altijd in Parijs- Nice. Hem komt de zege wel toe , Maar dan moet ie het morgen wel volhouden.
Contador was volledig leeg en kreeg de rekening daarvoor gepresenteerd. Het is van tevoren niet meer te voorspellen. Maar dat maakt het wel leuk.
Sanchez Gil piekt altijd in Parijs- Nice. Hem komt de zege wel toe , Maar dan moet ie het morgen wel volhouden.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb juist vandaag niet zoveel van Parijs - Nice gezien omdat ik zelf aan het fietsen was, maar de rit was de moeite blijkbaar wel waard! Tirreno - Adriatico was zeer zeker de moeite waard en dat heb ik dan weer wel gezien! Het was weer steile wand klimmen naar Montelupone, daar waar vorig jaar zelfs de motoren niet overeind bleven......................die mochten er dit jaar dan ook niet op!
Net als vorig jaar was Joaquin Rodriquez de sterkste en hij zorgde voor een dubbelslag, want hij pakte ook de leiderstrui!
Jammer dat Robert Gesink door een grote valpartij werd opgehouden en daardoor de slag volledig mistte. Later bleek hij wel de snelste van de tweede groep te zijn en raapte hij zelfs nog een aantal mannen van de eerste groep op, maar helaas kwam hij toch niet verder dan de 32e plaats (op 1.32)!
Net als vorig jaar was Joaquin Rodriquez de sterkste en hij zorgde voor een dubbelslag, want hij pakte ook de leiderstrui!
Jammer dat Robert Gesink door een grote valpartij werd opgehouden en daardoor de slag volledig mistte. Later bleek hij wel de snelste van de tweede groep te zijn en raapte hij zelfs nog een aantal mannen van de eerste groep op, maar helaas kwam hij toch niet verder dan de 32e plaats (op 1.32)!
Dave Evans- Beheerder
Inderdaad jammer voor Gesink Dave, dat hij achter de breuk in het peloton zat, maar het behoort nu eenmaal tot het risico van wielerwedstrijden.
En beter nu dan in Luik-Bastenaken-Luik of in de Tour.
Gr, MrJohn
En beter nu dan in Luik-Bastenaken-Luik of in de Tour.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Contador heeft het nog geprobeerd vandaag en dus was het weer een fantastische wedstrijd. Het mocht echter niet baten.
Alberto bewijst zijn klasse en hij gaat de de Tour deze zomer winnen !
Sanchez wint Parijs-Nice, hij hield vandaag het hoofd koel en wist de ploegen te vinden, die een gemeenschappelijk belang hadden in de achtervolging op de groep Contador. Ook dat is koers !
Gr, MrJohn
Alberto bewijst zijn klasse en hij gaat de de Tour deze zomer winnen !
Sanchez wint Parijs-Nice, hij hield vandaag het hoofd koel en wist de ploegen te vinden, die een gemeenschappelijk belang hadden in de achtervolging op de groep Contador. Ook dat is koers !
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Was inderdaad opnieuw een sprankelende etappe John! Contador probeerde toch voor zijn laatste kans te gaan en dat maakte het geheel zeer levendig. Luis Leon Sanchez bleef verder erg koel en mede hierdoor liep zijn leiderstrui nooit echt gevaar. Misschien als de bergen nog iets steiler en langer waren geweest zou het wat zijn geworden! Dus Luis Leon is de terechte winnaar!
In de Tirreno een mooie prestatie van Robert Gesink, die de tijdrit afsloot met een prima 6e plaats en nu weer opschuift naar een 12e algemeen! Jammer van de val gisteren, anders had hij minimaal 4e in het Algemeen Klassement. Overigens won Andreas Kloden de tijdrit en hij staat nu ook 1e algemeen!
In de Tirreno een mooie prestatie van Robert Gesink, die de tijdrit afsloot met een prima 6e plaats en nu weer opschuift naar een 12e algemeen! Jammer van de val gisteren, anders had hij minimaal 4e in het Algemeen Klassement. Overigens won Andreas Kloden de tijdrit en hij staat nu ook 1e algemeen!
Dave Evans- Beheerder
De Tirreno betekent ook weer een stap voor Thomas Dekker. Wegens de bekende omstandigheden in de tweede helft van het vorig jaar amper gefietst en aan het begin van dit seizoen ook wat blessures opgelopen bij valpartijen. Ook tijdens het eerste deel van de Tirreno had hij met pech te kampen, waardoor hij niet meer meedoet voor een goede eindklassering.
Hij heeft dus al met al veel achterstand goed te maken, maar in de top 15 van een behoorlijk zware tijdrit eindigen, zoals hij zondag heeft gedaan, schept toch weer perspectief.
Gr, MrJohn
Hij heeft dus al met al veel achterstand goed te maken, maar in de top 15 van een behoorlijk zware tijdrit eindigen, zoals hij zondag heeft gedaan, schept toch weer perspectief.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
Ik schakelde vandaag iets te laat in bij onze Belgische vrienden. Ik was echter wel op tijd voor de finish. Vonden jullie 't ook een prachtige aankomst? Mooi dat dat nog kan, zo in 'n dorpje met zulke smalle, steile wegen.
Goed dat dit nog zo gebeurt of niet?
Goed dat dit nog zo gebeurt of niet?
Gast- Gast
Ja hoor Roelzz, ik vond het ook een mooie etappe. Vooral prachtig om naar te kijken (net als die naar Montelupone).
Bovendien had de berg van bijna 1500 meter al voor een redelijke schifting gezorgd zodat niet een heel peleton de smalle weggetjes opdenderde! Prima dus!!!
Wel apart om 3 mannen met een dopinggeurtje uit het verleden voorop te zien rijden, maar ze hebben hun straf uitgezeten (tenminste Basso en toch ook Scarponi....die eerst ook nergens meer terecht kon........Garzelli is er altijd min of meer goed van afgekomen). Maar ook wel mooi dat ze op deze manier ( er van uitgaand dat de controles tegenwoordig wel streng genoeg zijn) ook voorop kunnen rijden. Had ik vooral van Basso op dit tijdstip nog niet verwacht! Jammer ook dat Gesink de inspanningen van de afgelopen twee dagen nog niet helemaal verteerd had, maar goed liever goed in L-B-L en de Waalse Pijl zeg ik dan maar
Bovendien had de berg van bijna 1500 meter al voor een redelijke schifting gezorgd zodat niet een heel peleton de smalle weggetjes opdenderde! Prima dus!!!
Wel apart om 3 mannen met een dopinggeurtje uit het verleden voorop te zien rijden, maar ze hebben hun straf uitgezeten (tenminste Basso en toch ook Scarponi....die eerst ook nergens meer terecht kon........Garzelli is er altijd min of meer goed van afgekomen). Maar ook wel mooi dat ze op deze manier ( er van uitgaand dat de controles tegenwoordig wel streng genoeg zijn) ook voorop kunnen rijden. Had ik vooral van Basso op dit tijdstip nog niet verwacht! Jammer ook dat Gesink de inspanningen van de afgelopen twee dagen nog niet helemaal verteerd had, maar goed liever goed in L-B-L en de Waalse Pijl zeg ik dan maar
Dave Evans- Beheerder
Soortgelijke onderwerpen
» Wielerseizoen 2009
» Parijs - Roubaix
» *RTH* Nice - America
» Franse Avond met Boebstie live vanuit Parijs
» *RTH* Jesse Green - Nice and slow
» Parijs - Roubaix
» *RTH* Nice - America