*RTH* Bush - Glycerine
+9
sokratikos
Dutchzaphod
MrJohn
Mirrr
Vleertje
Frodo
sowhat
Jan...
Mauricedegier
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Bush"?
*RTH* Bush - Glycerine
(vrijdag 6-7-2012)
Bush is een Britse Alternatieve rockgroep die vooral actief was in de late jaren negentig, de groep werd in 1992 opgericht door de zanger/gitarist Gavin Rossdale en de leadgitarist Nigel Pulsford te Londen.
De band kende zijn grootste successen halverwege de jaren negentig met de singles "Everything Zen" en "Glycerine" die beiden op hun debuutalbum "Sixteen Stone" staan. De band werd vooral beïnvloed door grunge-bands zoals Nirvana en Soundgarden en die invloeden zijn duidelijk terug te vinden op hun eerste twee albums "Sixteen Stone" en "Razorblade suitcase". Opmerkelijk is ook dat ze in De Verenigde Staten grote successen kenden terwijl ze in Europa door de jaren heen relatief onbekend zijn gebleven. Na de release van hun vijfde album "Golden State" werd het stil rond de band tot ze uiteindelijk in 2002 besloten uit elkaar te gaan. In 2010 kondigde de band aan dat ze een nieuw album (The Sea Of Memories) zouden uitbrengen en dat ze terug zouden beginnen toeren met een nieuwe band-line-up, Leadgitarist Nigel Pulsford en bassist Dave Parsons werden vervangen door respectievelijk Chris Taynor en Corey Britz.
De naam Bush is afkomstig van de west-Londense wijk "Shepherd's Bush", waar de oorspronkelijke bandleden van afkomstig zijn.
https://youtu.be/pU6KhFWvKPM
Bush is een Britse Alternatieve rockgroep die vooral actief was in de late jaren negentig, de groep werd in 1992 opgericht door de zanger/gitarist Gavin Rossdale en de leadgitarist Nigel Pulsford te Londen.
De band kende zijn grootste successen halverwege de jaren negentig met de singles "Everything Zen" en "Glycerine" die beiden op hun debuutalbum "Sixteen Stone" staan. De band werd vooral beïnvloed door grunge-bands zoals Nirvana en Soundgarden en die invloeden zijn duidelijk terug te vinden op hun eerste twee albums "Sixteen Stone" en "Razorblade suitcase". Opmerkelijk is ook dat ze in De Verenigde Staten grote successen kenden terwijl ze in Europa door de jaren heen relatief onbekend zijn gebleven. Na de release van hun vijfde album "Golden State" werd het stil rond de band tot ze uiteindelijk in 2002 besloten uit elkaar te gaan. In 2010 kondigde de band aan dat ze een nieuw album (The Sea Of Memories) zouden uitbrengen en dat ze terug zouden beginnen toeren met een nieuwe band-line-up, Leadgitarist Nigel Pulsford en bassist Dave Parsons werden vervangen door respectievelijk Chris Taynor en Corey Britz.
De naam Bush is afkomstig van de west-Londense wijk "Shepherd's Bush", waar de oorspronkelijke bandleden van afkomstig zijn.
https://youtu.be/pU6KhFWvKPM
Gast- Gast
Re: *RTH* Bush - Glycerine
Prachtplaat van Bush, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik van de groep weinig andere nummers ken dan deze.
9
9
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik heb een hekel aan nepheid en dit is een nep-Nirvana. Het zal wel weer 9-s en 10-en regenen en er zal ongetwijfeld een pulserende invloed zijn, maar ik vind dit echt helemaal ruk. Een 1, geef mij maar George W !
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Geef mij Kate maar!
Valse pretentie dit en bovendien ontzettend voorspelbaar: 3
Valse pretentie dit en bovendien ontzettend voorspelbaar: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Wel aardig maar niet geweldig ik ga voor een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Wordt er niet heel warm van, een 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Prima RTH, heerlijk indringende en betekenisvolle muziek: een 9
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Naar boven afgeronde 9 voor deze plaat. Mijn favoriet van deze band is Everything zen dat vind ik tekstueel maar ook muzikaal sterker.
Gast- Gast
Vrijdag 17 augustus a.s., dag 3 van het FM4 Frequency Festival in Oostenrijk, ben ik om 20.00 uur te vinden bij de mainstage voor het optreden van Bush. Natuurlijk hoop ik dat ze Glycerine zullen spelen (van mij mogen ze dat tot in mijn bejaardentehuis ten gehore blijven brengen), maar nieuwere nummers als 'Sound of Winter' zijn zeker niet te versmaden. Oh ja, noteert u maar, een 10 voor Glycerine!
Nirvana-invloed ligt er dik bovenop, maar er ontbreekt iets wat Nirvana wel heeft (weet nog niet wat) en dat tot de hogere rankings voert. De RTH is nog steeds een lekker nr, een dikke 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Heerlijke plaat. Maar ik zit toch altijd het nummer te luisteren en dan wacht ik op iets, wat maar niet komt. Dat is toch jammer
Een 8
Een 8
Kasper- Music-director
- Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Kasper schreef:Heerlijke plaat. Maar ik zit toch altijd het nummer te luisteren en dan wacht ik op iets, wat maar niet komt. Dat is toch jammer
Een 8
Typical Kasper..Ik heb namelijk alijd hetzelfde bij dit nummer..... Eigenlijk zit je te wachten op het moment dat het echt 'los' gaat... Desalnietermin gewoon een goed nummer, dat een bepaald sfeertje weet neer te zetten... Mede ook door de aanwezigheid van de violen die altijd iets wat melodramatisch met zich meebrengen... Het nummer Everything Zen ken ik ook van Bush... Toch een nummer dat net even wat meer 'los' komt.. 'The Sound of Winter' die Dutch plaatste kende ik niet zo van Bush... Ook ff beluisterd op Spotify en ik moet zeggen... Klinkt ook zeker niet verkeerd! Toch nog maar eens een keer wat meer van 'Bush' beluisteren! Oja ook een 8 van mij!
Gast- Gast
Prima plaat maar een 10 hoor ik er zeker niet in, gewoon goed gemaakt zonder ook maar 1 moment echt te imponeren. Dat is dan wel weer jammer, toch kan een 7 er wel af!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Prachtplaat, dikke 9.
En natuurlijk is de invloed van Nirvana duidelijk hoorbaar, maar dat is dan ook niet voor niets één van de meest toonaangevende bands van de jaren '90 geweest.
En natuurlijk is de invloed van Nirvana duidelijk hoorbaar, maar dat is dan ook niet voor niets één van de meest toonaangevende bands van de jaren '90 geweest.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pfffffffff Bush heb ik nooit begrepen, Grunge wannabees!!!!! De stem bezorgt me kippenvel van ellende en daarom een mager tweetje!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Kate Bush - Pi
» *RTH* Kate Bush - Cloudbusting
» *RTH* Kate Bush - Violin
» *RTH* Kate Bush - Jig of Life
» *RTH* Kate Bush - Moving
» *RTH* Kate Bush - Cloudbusting
» *RTH* Kate Bush - Violin