*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)
+4
Frodo
MrJohn
sowhat
Dutchzaphod
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Bebel Gilberto'?
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)
Bebel Gilberto (New York, 12 mei 1966) is een Amerikaans-Braziliaanse zangeres, dochter van de legendarische musicus João Gilberto en de zangeres Miucha. Begin jaren '90 heeft Gilberto enkele jaren in New York gewoond, waar ze onder andere met David Byrne werkte.
De afgelopen jaren heeft zij enkele albums uitgebracht waarop zij de Bossa Nova traditie vermengt met andere stijlen. Van haar eerste album 'Tanto Tempo' uit 2000 is een jaar later een album met remixes (onder andere door Da Lata) uitgebracht. In 2004 verscheen haar album 'Bebel Gilberto' dat werd geproduceerd door Marius de Vries, een producent die ook met Björk, Madonna en Annie Lennox werkte. De cd bevat vooral eigengeschreven nummers, deels in het Engels, deels in het Portugees. In 2007 verscheen het album Momento. Alle albums van Gilberto verschenen bij een Belgisch label, Crammed.
Op deze (blijkbaar) enige zomerse dag van deze week een zonovergoten RTH waarin je de palmbomen bijna kunt horen wuiven
Van het album "Tanto Tempo" is dit So Nice..
https://youtu.be/VdLuTVp7qy0
De afgelopen jaren heeft zij enkele albums uitgebracht waarop zij de Bossa Nova traditie vermengt met andere stijlen. Van haar eerste album 'Tanto Tempo' uit 2000 is een jaar later een album met remixes (onder andere door Da Lata) uitgebracht. In 2004 verscheen haar album 'Bebel Gilberto' dat werd geproduceerd door Marius de Vries, een producent die ook met Björk, Madonna en Annie Lennox werkte. De cd bevat vooral eigengeschreven nummers, deels in het Engels, deels in het Portugees. In 2007 verscheen het album Momento. Alle albums van Gilberto verschenen bij een Belgisch label, Crammed.
Op deze (blijkbaar) enige zomerse dag van deze week een zonovergoten RTH waarin je de palmbomen bijna kunt horen wuiven
Van het album "Tanto Tempo" is dit So Nice..
https://youtu.be/VdLuTVp7qy0
Gast- Gast
Re: *RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)
Noem mij een purist, ik hou het toch bij Astrud. Ik vind het heel knap wat Bebel maakt, maar ik vind het toch teveel gelikt en hotel lounge-achtig. Een zesje.
En, hoe klonk Astrud ook al weer... (die stem, ah)
En, hoe klonk Astrud ook al weer... (die stem, ah)
Ook ik houd het bij Astrud, wier versie in de SW1000 staat. Maar omdat dochter Bebel ook een begenadigd zangeres is een puntje meer dan Dutch, een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Voor alle duidelijkheid: Bebel is niet de dochter van Astrud.
Klopt, ik dacht het wel altijd.
Er is wel enig familieverband, want pa is getrouwd geweest met Astrud. Met enige fantasie kun je Astrud dus een soort stiefmoeder noemen
Er is wel enig familieverband, want pa is getrouwd geweest met Astrud. Met enige fantasie kun je Astrud dus een soort stiefmoeder noemen
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Klopt, ik dacht het wel altijd.
It's all in the family!
Dit haalt bij lange na niet het niveau van het voormalige fenomeen Astrud Gilberto.
De stem van Bebel is wel aardig, maar de expressie en sensualiteit ontbreken volledig. Het is vlak en ongeinspireerd.
Een onvoldoende is daarom de juiste waardering: een 3.
De stem van Bebel is wel aardig, maar de expressie en sensualiteit ontbreken volledig. Het is vlak en ongeinspireerd.
Een onvoldoende is daarom de juiste waardering: een 3.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Na 20 seconden kreeg ik al jeuk. Rond de 40 seconden kreeg ik uitslag en toen heb ik het nog uitgezeten tot een volle minuut. Kortom: ik kan dit totaal niet hebben.
Een 1.
Een 1.
Voor mij ook een jeukplaat dit, een 4....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
De zang gaat na tien seconden vervelen, de muziek houdt het iets langer vol maar ook daar heb je ver voor het einde schoon genoeg van.
Een 4.
Een 4.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik hoor ook liever de 'pure' bossa nova van Astrud, maar heb geen hekel aan Lounge uberhaupt. Er is (behalve slechte ook) lounge die lekker op de achtergrond voorbij komt zonder dat het opvalt of ergernis wekt, maar er ook Lounge die niet alleen lekker relaxed klinkt op de achtergrond en daarbij ook nog de moeite waard is om intensief te luisteren vanwege de aanwezigheid van een diepere laag van muzikaliteit die de oren doet spitsen. Dit nr hoort echter niet in de laatste maar in de eerstgenoemde soort van loungemuziek. Een 6je
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ja liever Astrud dan Bebel maar lievere koekjes worden niet gebakken. Toch vind ik het nog niet zo dramatisch dus van mij een 6-je
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Timmus schreef:De zang gaat na tien seconden vervelen, de muziek houdt het iets langer vol maar ook daar heb je ver voor het einde schoon genoeg van.
Een 4.
Geheel mee eens! De monotome stem begint al snel te vervelen en hetzelfde geldt voor de muziek... Sokra heeft ergens wel gelijk dat het als achtergrond muziekje best te pruimen is, in een rustige lazy ruimte, maar zou ik het horen bijv. in een winkel tijdens het winkelen, dan zou ik het totaal niet in me op nemen en zou de muziek volledig langs me heen gaan (wat natuurlijk ook een kwaliteit van de muziek kan zijn) Ik geef desalnietermin ook een 4.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Astrud Gilberto – So nice (Summer samba)
» *RTH* Bebel Gilberto – Samba de Bencao
» *RTH* Astrud Gilberto – Bim bom
» *RTH* Astrud Gilberto - Aruanda
» *RTH* Gilberto Gil & Caetano Veloso - Bat Macumba
» *RTH* Bebel Gilberto – Samba de Bencao
» *RTH* Astrud Gilberto – Bim bom
» *RTH* Astrud Gilberto - Aruanda
» *RTH* Gilberto Gil & Caetano Veloso - Bat Macumba
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: