Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» The Show of seventeen
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) EmptyVandaag om 18:51 van Marsha

» V500 Bubbling Under 26 t/m 28 nov
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) EmptyVandaag om 16:29 van Timmus

» November 2024
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) EmptyGisteren om 23:57 van Timmus

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) EmptyGisteren om 21:35 van MrJohn

» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty24.11.24 11:30 van sowhat

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty22.11.24 16:09 van Ries

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)

+4
Frodo
MrJohn
sowhat
Dutchzaphod
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Bebel Gilberto'?

*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap9%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap0%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap9%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap36%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 36% 
[ 4 ]
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap0%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_lcap27%*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 11

Enquête gesloten

*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty *RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)

Bericht  Gast 28.06.12 10:35

Bebel Gilberto (New York, 12 mei 1966) is een Amerikaans-Braziliaanse zangeres, dochter van de legendarische musicus João Gilberto en de zangeres Miucha. Begin jaren '90 heeft Gilberto enkele jaren in New York gewoond, waar ze onder andere met David Byrne werkte.
De afgelopen jaren heeft zij enkele albums uitgebracht waarop zij de Bossa Nova traditie vermengt met andere stijlen. Van haar eerste album 'Tanto Tempo' uit 2000 is een jaar later een album met remixes (onder andere door Da Lata) uitgebracht. In 2004 verscheen haar album 'Bebel Gilberto' dat werd geproduceerd door Marius de Vries, een producent die ook met Björk, Madonna en Annie Lennox werkte. De cd bevat vooral eigengeschreven nummers, deels in het Engels, deels in het Portugees. In 2007 verscheen het album Momento. Alle albums van Gilberto verschenen bij een Belgisch label, Crammed.

Op deze (blijkbaar) enige zomerse dag van deze week een zonovergoten RTH waarin je de palmbomen bijna kunt horen wuiven Arrow
Van het album "Tanto Tempo" is dit So Nice..

https://youtu.be/VdLuTVp7qy0

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty Re: *RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)

Bericht  Dutchzaphod 28.06.12 10:51

Noem mij een purist, ik hou het toch bij Astrud. Ik vind het heel knap wat Bebel maakt, maar ik vind het toch teveel gelikt en hotel lounge-achtig. Een zesje.

En, hoe klonk Astrud ook al weer... (die stem, ah)

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

*RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba) Empty Re: *RTH* Bebel Gilberto - So Nice (Summer Samba)

Bericht  sowhat 28.06.12 11:46

Ook ik houd het bij Astrud, wier versie in de SW1000 staat. Maar omdat dochter Bebel ook een begenadigd zangeres is een puntje meer dan Dutch, een 7.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dutchzaphod 28.06.12 11:49

Voor alle duidelijkheid: Bebel is niet de dochter van Astrud.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  sowhat 28.06.12 12:09

Klopt, ik dacht het wel altijd.

Er is wel enig familieverband, want pa is getrouwd geweest met Astrud. Met enige fantasie kun je Astrud dus een soort stiefmoeder noemen Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Leeftijd : 67

Bericht  Dutchzaphod 28.06.12 12:15

sowhat schreef:Klopt, ik dacht het wel altijd.

Er is wel enig familieverband, want pa is getrouwd geweest met Astrud. Met enige fantasie kun je Astrud dus een soort stiefmoeder noemen Smile

It's all in the family! Very Happy
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  MrJohn 28.06.12 20:19

Dit haalt bij lange na niet het niveau van het voormalige fenomeen Astrud Gilberto.

De stem van Bebel is wel aardig, maar de expressie en sensualiteit ontbreken volledig. Het is vlak en ongeinspireerd.

Een onvoldoende is daarom de juiste waardering: een 3.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74

Bericht  Frodo 28.06.12 20:22

Na 20 seconden kreeg ik al jeuk. Rond de 40 seconden kreeg ik uitslag en toen heb ik het nog uitgezeten tot een volle minuut. Kortom: ik kan dit totaal niet hebben.

Een 1.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 28.06.12 21:02

Voor mij ook een jeukplaat dit, een 4....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Timmus 29.06.12 19:40

De zang gaat na tien seconden vervelen, de muziek houdt het iets langer vol maar ook daar heb je ver voor het einde schoon genoeg van.

Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos 02.07.12 17:20

Ik hoor ook liever de 'pure' bossa nova van Astrud, maar heb geen hekel aan Lounge uberhaupt. Er is (behalve slechte ook) lounge die lekker op de achtergrond voorbij komt zonder dat het opvalt of ergernis wekt, maar er ook Lounge die niet alleen lekker relaxed klinkt op de achtergrond en daarbij ook nog de moeite waard is om intensief te luisteren vanwege de aanwezigheid van een diepere laag van muzikaliteit die de oren doet spitsen. Dit nr hoort echter niet in de laatste maar in de eerstgenoemde soort van loungemuziek. Een 6je
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 05.07.12 21:21

Ja liever Astrud dan Bebel maar lievere koekjes worden niet gebakken. Toch vind ik het nog niet zo dramatisch dus van mij een 6-je
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 09.07.12 0:17

Timmus schreef:De zang gaat na tien seconden vervelen, de muziek houdt het iets langer vol maar ook daar heb je ver voor het einde schoon genoeg van.

Een 4.

Geheel mee eens! De monotome stem begint al snel te vervelen en hetzelfde geldt voor de muziek... Sokra heeft ergens wel gelijk dat het als achtergrond muziekje best te pruimen is, in een rustige lazy ruimte, maar zou ik het horen bijv. in een winkel tijdens het winkelen, dan zou ik het totaal niet in me op nemen en zou de muziek volledig langs me heen gaan (wat natuurlijk ook een kwaliteit van de muziek kan zijn) Ik geef desalnietermin ook een 4.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: