*RTH* Mark Hollis - The Colour of Spring
+7
Chrisje
Frodo
Mirrr
MrJohn
Jorg
Paul
sowhat
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Mark Hollis'?
*RTH* Mark Hollis - The Colour of Spring
(Di-05-06-2012)
Mark David Hollis (Tottenham, Londen, 4 januari 1955), is een Britse componist, muzikant en zanger-liedschrijver, bekend als zanger van de band Talk Talk. In 1998 trok hij zich terug uit de muziekwereld.
Hollis was samen met Tim Friese-Greene degene die Talk Talk van new romantic naar post-rock heeft laten overgaan. In 1998 verscheen zijn solo debuutalbum Mark Hollis.
Van die plaat track nummer 1 nu in RTH
https://youtu.be/YznmVmW8JCg
Mark David Hollis (Tottenham, Londen, 4 januari 1955), is een Britse componist, muzikant en zanger-liedschrijver, bekend als zanger van de band Talk Talk. In 1998 trok hij zich terug uit de muziekwereld.
Hollis was samen met Tim Friese-Greene degene die Talk Talk van new romantic naar post-rock heeft laten overgaan. In 1998 verscheen zijn solo debuutalbum Mark Hollis.
Van die plaat track nummer 1 nu in RTH
https://youtu.be/YznmVmW8JCg
Gast- Gast
Re: *RTH* Mark Hollis - The Colour of Spring
Talk Talk is natuurlijk een hele goede band, dat staat buiten kijf... Solo kan Mark Hollis ook best uit de voeten... Zijn stem vind ik erg fijn om naar te luisteren... Ook de muzikale ondersteuning met piano vind ik erg stemmig.. Al met al een mooie 'gevoelige' plaat... maar... (Nu komt de 'maar'..) het is me net allemaal even wat te tempoloos en daardoor begin ik naarmate de plaat verder duurt toch een beetje mijn aandacht bij het nummer te verliezen... De klanken van de piano blijven mooi, maar de rest van de plaat is toch wat saai en toonloos aan het eind als je het mij vraagt.... Net geen onvoldoende... Krap aan een 6.
Gast- Gast
Hier heb ik geen geduld voor: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik kan het niet beter verwoorden, maar bij mij is het een 5.Renata1984 schreef:Talk Talk is natuurlijk een hele goede band, dat staat buiten kijf... Solo kan Mark Hollis ook best uit de voeten... Zijn stem vind ik erg fijn om naar te luisteren... Ook de muzikale ondersteuning met piano vind ik erg stemmig.. Al met al een mooie 'gevoelige' plaat... maar... (Nu komt de 'maar'..) het is me net allemaal even wat te tempoloos en daardoor begin ik naarmate de plaat verder duurt toch een beetje mijn aandacht bij het nummer te verliezen... De klanken van de piano blijven mooi, maar de rest van de plaat is toch wat saai en toonloos aan het eind als je het mij vraagt.... Net geen onvoldoende... Krap aan een 6.
Pianotjes in nummers doen het bij mij altijd goed. Zeker in combinatie met een breekbare stem als die van Hollis. Desalniettemin neigt dit naar het zoetsappige en kitscherige. Omdat Hollis net die grens niet overgaat, toch een 7 voor dit nummer.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Een ietwat slepende maar mooie song. Toegegeven, je moet er voor in de stemming zijn, maar de kwaliteit moge duidelijk zijn.
Een 7.
Een 7.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Kan me helemaal aansluiten bij Renata, ook van mij een 6....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Renata1984 schreef:Talk Talk is natuurlijk een hele goede band, dat staat buiten kijf... Solo kan Mark Hollis ook best uit de voeten... Zijn stem vind ik erg fijn om naar te luisteren... Ook de muzikale ondersteuning met piano vind ik erg stemmig.. Al met al een mooie 'gevoelige' plaat... maar... (Nu komt de 'maar'..) het is me net allemaal even wat te tempoloos en daardoor begin ik naarmate de plaat verder duurt toch een beetje mijn aandacht bij het nummer te verliezen... De klanken van de piano blijven mooi, maar de rest van de plaat is toch wat saai en toonloos aan het eind als je het mij vraagt.... Net geen onvoldoende... Krap aan een 6.
Hier sluit ik me ook bij aan.
Eric Satie versus Talk Talk is natuurlijk altijd saai, maar een beetje saaiheid, daar wordt niemand slechter van en de gedachte dat zelfs de lente treurig is (nummer in mineur en tekst niet al te vrolijk). Dus ik kom ook op een 6.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ik kan het gewoon niet opbrengen om langer te luisteren, wat langdradig!
Een 2
Een 2
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Mark Hollis goes David Sylvian hoewel de laatste daar dan toch beter in is. Toch een mooie stem en ook een mooi nummer maar wel wat traag en droef. Ik geef er toch nog een 7 voor.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
De aandacht erbij houden kost moeite als je een stemming hebt die hier niet bij past, want dit is geen muziek voor ´normale´ stemmingen met zo´n minimale pianobegeleiding bij een fijne stem. Ben wel beetje nieuwsgierig geraakt naar andere nrs van Hollis soloalbum. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10274
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Ja hoor, je kunt mooi pianospelen en best aardig zingen. Maar een liedje maken is nog wat te moeilijk, hoor ik zo.
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Fun fun – Colour my love
» *RTH* Living Colour - Solace of you
» *RTH* Colour Haze - Aquamaria
» *RTH* Nigel Kennedy - Spring
» *RTH* Jack Johnson - Spring wind