*RTH* Cylinders - I Wanna Get Married
+5
Mirrr
Frodo
MrJohn
Dave Evans
sowhat
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor de "Cylinders"?
*RTH* Cylinders - I Wanna Get Married
(Donderdag 31 mei 2012)
Als introductie van deze RTH plaatsing hoort een stukje uit de krant van een poosje terug.. Ik meen Parool 2009.
Cylinders zijn terug! Wie? The Cylinders, die Amsterdamse band. Nooit van gehoord? Dat kan kloppen. Toen ze nog muziek maakten, dertig jaar geleden, scoorden ze niet één hit. I wanna get married schopte het slechts tot 'Steunplaat' in de dagelijkse radioshow van Frits Spits.
Een mind blowing tune noemt de New Yorkse platenhandelaar Jeremy Thompson (29) die single nu. Hij bracht I wanna get married opnieuw uit. Op vinyl. En het gaat hard, in speciaalzaken en op internet. Thompson: "In de punkscene zijn De Cylinders heel bekend."
Voor de voormalige bandleden was De Cylinders een mooie herinnering. Totdat gitarist Vincent Verbeek onlangs een telefoontje kreeg uit New York. Verbeek: "Ongelooflijk. Zo ging dat vroeger niet. Onze plaatjes werden alleen in Nederland verspreid, en met een beetje geluk kwamen we net over de Belgische grens. Maar New York?"
Het succes blijft niet beperkt tot New York. In Japanse clubs gaan mensen nu helemaal los op I wanna get married en We must pay.
De Cylinders gingen in 1984 uit elkaar. Maar deze week komen de gitaren, het drumstel en het keyboard weer tevoorschijn. Want De Cylinders gaan de studio in om te repeteren. In september hebben ze een optreden in Bitterzoet. Ook een concert in New York of Japan behoort nu plotseling tot de opties. Zangeres Jolanda Markus: "Ik heb altijd het gevoel gehad dat het nooit is afgemaakt. Dus zou Japan of New York een leuk staartje zijn."
Komt ie dan
https://youtu.be/045xUNu1yzM
Als introductie van deze RTH plaatsing hoort een stukje uit de krant van een poosje terug.. Ik meen Parool 2009.
Cylinders zijn terug! Wie? The Cylinders, die Amsterdamse band. Nooit van gehoord? Dat kan kloppen. Toen ze nog muziek maakten, dertig jaar geleden, scoorden ze niet één hit. I wanna get married schopte het slechts tot 'Steunplaat' in de dagelijkse radioshow van Frits Spits.
Een mind blowing tune noemt de New Yorkse platenhandelaar Jeremy Thompson (29) die single nu. Hij bracht I wanna get married opnieuw uit. Op vinyl. En het gaat hard, in speciaalzaken en op internet. Thompson: "In de punkscene zijn De Cylinders heel bekend."
Voor de voormalige bandleden was De Cylinders een mooie herinnering. Totdat gitarist Vincent Verbeek onlangs een telefoontje kreeg uit New York. Verbeek: "Ongelooflijk. Zo ging dat vroeger niet. Onze plaatjes werden alleen in Nederland verspreid, en met een beetje geluk kwamen we net over de Belgische grens. Maar New York?"
Het succes blijft niet beperkt tot New York. In Japanse clubs gaan mensen nu helemaal los op I wanna get married en We must pay.
De Cylinders gingen in 1984 uit elkaar. Maar deze week komen de gitaren, het drumstel en het keyboard weer tevoorschijn. Want De Cylinders gaan de studio in om te repeteren. In september hebben ze een optreden in Bitterzoet. Ook een concert in New York of Japan behoort nu plotseling tot de opties. Zangeres Jolanda Markus: "Ik heb altijd het gevoel gehad dat het nooit is afgemaakt. Dus zou Japan of New York een leuk staartje zijn."
Komt ie dan
https://youtu.be/045xUNu1yzM
Gast- Gast
Re: *RTH* Cylinders - I Wanna Get Married
Raver, wie nog nooit van de Cylinders heeft gehoord, heeft Sowhat's Sensationele nooit bekeken. Dit staat steevast in de hogere regionen en is das een sowhatclassic. Heerlijk garagerock dit. 10!!!!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Grappig en vrolijk plaatje die ik in het verleden nog weleens voor Sowhat gedraaid heb (op zijn verzoek natuurlijk ). 'T is niet heel speciaal natuurlijk maar omdat de vrolijkheid er wel vanaf spat een 6!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Uiterst langdradig. Nu kan monotonie een zeer speciaal effect veroorzaken. Hier echter niet, het is een van elke creativiteit gespeende plaat. En het gaat maar door. Jammer hoor, want ze doet zo haar best.
Het zal op een feestje na een aantal biertjes wel te pruimen zijn, maar ik kan er niks mee.
Een 4
Het zal op een feestje na een aantal biertjes wel te pruimen zijn, maar ik kan er niks mee.
Een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ja, ik vind het ook wel lekker wegluisteren eigenlijk! Vrolijk en energiek is het zeker! Bovendien hou ik over het algemeen wel van het genre 'garage-rock'... Deze plaat vind ik zeker wel een 7 waard.
Gast- Gast
Renata1984 schreef:Ja, ik vind het ook wel lekker wegluisteren eigenlijk! Vrolijk en energiek is het zeker! Bovendien hou ik over het algemeen wel van het genre 'garage-rock'... Deze plaat vind ik zeker wel een 7 waard.
Ben het er absoluut mee eens. Geef gewoon ook een 7.
Gast- Gast
Simpel en ongecompliceerd, in de positieve zin van het woord.
Een 6.
Een 6.
Vind het een beetje saai......een kleine 6.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Vindt ze live wel leuk klinken! Zowel de zangeres als instrumentaal.
Daarom een 7
Daarom een 7
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Ik mag dit wel een 7.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik zit ook in de zevenstrein voor deze vrolijke garagerock
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Als opwarmertje voor een concert wel te doen, (want lekker vrolijk) maar dit ontbeert kwaliteit. Ga lekker trouwen en leer zingen, zeg ik dan.
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Bow Wow Wow - Do you wanna hold Me?
» *RTH* Stooges - I wanna be your dog
» *RTH* Raspberries - Don´t wanna say goodbye
» *RTH* Hootie & the Blowfish - Only wanna be with you
» *RTH* Twisted Sister - I Wanna Rock
» *RTH* Stooges - I wanna be your dog
» *RTH* Raspberries - Don´t wanna say goodbye
» *RTH* Hootie & the Blowfish - Only wanna be with you
» *RTH* Twisted Sister - I Wanna Rock
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: