*RTH* Stooges - I wanna be your dog
+5
Joostvdaa
Vleertje
sowhat
Frodo
sokratikos
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Stooges - I wanna be your dog" ?
*RTH* Stooges - I wanna be your dog
[23-09-2013]
The Stooges is een Amerikaanse punk/protopunk/rockband, opgericht in 1967 met als leden Ron Asheton op gitaar, Scott Asheton op drums, David Alexander op basgitaar en zanger Iggy Pop.
The Psychedelic Stooges
Aanvankelijk krijgt de band de naam The Psychedelic Stooges. Hun vroegste muziek is heel wat experimenteler dan de muziek die ze later zouden brengen. Ze schuwden bijvoorbeeld het gebruik van ongewone klankmiddelen niet, zoals olievaten en stofzuigers. Hun optredens werden gekenmerkt door een agressieve houding en primitieve sound. Tevens hield Iggy Pop ervan zijn publiek te provoceren. Zo dook hij bij momenten de zaal in, smeerde zich in met pindakaas en verwondde zichzelf door middel van glasscherven.
Platencontract bij Elektra Records
In 1968 tekenden ze een contract bij Elektra Records en veranderden hun naam in The Stooges. Ze begonnen te werken aan de opname van hun eerste album, dat geproduceerd werd door John Cale, ex-Velvet Underground. In 1969 verscheen dit debuutalbum, The Stooges, maar de verkoop ervan viel tegen en het werd op dat moment slecht onthaald door muziekcritici. Evenals Velvet's Bananenalbum ('The Velvet Underground & Nico') geldt deze plaat tegenwoordig als een klassieker en zijn I Wanna Be Your Dog, 1969 en No Fun veelgecoverde songs. In 1970 zou een tweede album, Fun House, volgen . Net als zijn voorganger was ook Fun House destijds geen commercieel succes. Er werd gekozen om de bezetting uit te breiden met een tweede gitarist, James Williamson en een toetsenist, Bob Scheff. Niet veel later zou Scheff vervangen worden door Scott Thurston. Ook David Alexander verliet de band. Hij werd vervangen door Zeke Zettner en James Recca. Inmiddels waren alle bandleden ook zware drugsgebruikers geworden. Bij Iggy Pop zelf nam het drugsgebruik dusdanige vormen aan dat hij soms niet eens rechtop op het podium kon staan en optredens zittend moest afronden. Elektra Records liet de band dan ook vallen en The Stooges waren genoodzaakt een pauze in te lassen.
Platencontract bij Columbia Records
Een paar maanden later, in 1972, ontmoette Iggy Pop David Bowie en de twee werden goede vrienden. Bowie zorgde ervoor dat Iggy Pop en The Stooges een platencontract kregen bij Columbia Records. Aanvankelijk was het Iggy Pop zelf die het mixen van het album op zich nam. De nummers werden echter te ruw bevonden door de platenmaatschappij, en vervolgend werd Bowie aangezocht om de plaat te remixen. Hun derde plaat, Raw Power, verscheen in 1973 onder de naam "Iggy Pop & The Stooges". Ondanks het feit dat Raw Power later een grote invloed zou hebben op de punkrock-scene, vielen de verkoopcijfers wederom tegen. Na enkele maanden toeren zette de band er in 1976 voorgoed een punt achter. Een opname van één van de laatste optredens is terug te vinden op het album Metallic KO.
Reünie in 2003
In 2003 kwam het tot een reünie van Iggy Pop met de gebroeders Asheton. The Stooges verleenden hun medewerking aan vier nummers (Little Electric Chair, Skull Rings, Loser, en Dead Rockstar) op Iggy Pop's solo-album Skull Ring. Als 'The Stooges' en later 'Iggy and The Stooges' gingen ze weer op tournee, zowel in de Verenigde Staten als Europa.
Ron Asheton overleed in januari 2009.
We ranken I Wanna Be Your Dog van het debuutalbum van de Stooges uit 1969
The Stooges is een Amerikaanse punk/protopunk/rockband, opgericht in 1967 met als leden Ron Asheton op gitaar, Scott Asheton op drums, David Alexander op basgitaar en zanger Iggy Pop.
The Psychedelic Stooges
Aanvankelijk krijgt de band de naam The Psychedelic Stooges. Hun vroegste muziek is heel wat experimenteler dan de muziek die ze later zouden brengen. Ze schuwden bijvoorbeeld het gebruik van ongewone klankmiddelen niet, zoals olievaten en stofzuigers. Hun optredens werden gekenmerkt door een agressieve houding en primitieve sound. Tevens hield Iggy Pop ervan zijn publiek te provoceren. Zo dook hij bij momenten de zaal in, smeerde zich in met pindakaas en verwondde zichzelf door middel van glasscherven.
Platencontract bij Elektra Records
In 1968 tekenden ze een contract bij Elektra Records en veranderden hun naam in The Stooges. Ze begonnen te werken aan de opname van hun eerste album, dat geproduceerd werd door John Cale, ex-Velvet Underground. In 1969 verscheen dit debuutalbum, The Stooges, maar de verkoop ervan viel tegen en het werd op dat moment slecht onthaald door muziekcritici. Evenals Velvet's Bananenalbum ('The Velvet Underground & Nico') geldt deze plaat tegenwoordig als een klassieker en zijn I Wanna Be Your Dog, 1969 en No Fun veelgecoverde songs. In 1970 zou een tweede album, Fun House, volgen . Net als zijn voorganger was ook Fun House destijds geen commercieel succes. Er werd gekozen om de bezetting uit te breiden met een tweede gitarist, James Williamson en een toetsenist, Bob Scheff. Niet veel later zou Scheff vervangen worden door Scott Thurston. Ook David Alexander verliet de band. Hij werd vervangen door Zeke Zettner en James Recca. Inmiddels waren alle bandleden ook zware drugsgebruikers geworden. Bij Iggy Pop zelf nam het drugsgebruik dusdanige vormen aan dat hij soms niet eens rechtop op het podium kon staan en optredens zittend moest afronden. Elektra Records liet de band dan ook vallen en The Stooges waren genoodzaakt een pauze in te lassen.
Platencontract bij Columbia Records
Een paar maanden later, in 1972, ontmoette Iggy Pop David Bowie en de twee werden goede vrienden. Bowie zorgde ervoor dat Iggy Pop en The Stooges een platencontract kregen bij Columbia Records. Aanvankelijk was het Iggy Pop zelf die het mixen van het album op zich nam. De nummers werden echter te ruw bevonden door de platenmaatschappij, en vervolgend werd Bowie aangezocht om de plaat te remixen. Hun derde plaat, Raw Power, verscheen in 1973 onder de naam "Iggy Pop & The Stooges". Ondanks het feit dat Raw Power later een grote invloed zou hebben op de punkrock-scene, vielen de verkoopcijfers wederom tegen. Na enkele maanden toeren zette de band er in 1976 voorgoed een punt achter. Een opname van één van de laatste optredens is terug te vinden op het album Metallic KO.
Reünie in 2003
In 2003 kwam het tot een reünie van Iggy Pop met de gebroeders Asheton. The Stooges verleenden hun medewerking aan vier nummers (Little Electric Chair, Skull Rings, Loser, en Dead Rockstar) op Iggy Pop's solo-album Skull Ring. Als 'The Stooges' en later 'Iggy and The Stooges' gingen ze weer op tournee, zowel in de Verenigde Staten als Europa.
Ron Asheton overleed in januari 2009.
We ranken I Wanna Be Your Dog van het debuutalbum van de Stooges uit 1969
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Re: *RTH* Stooges - I wanna be your dog
Lekker plaatje van een nog fijner album (waarop No Fun natuurlijk het meesterwerk is). Een 8.
Deze vind ik wel prettig: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ja duh een 10!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Blijft een prima plaatje van een prima band, zonder dat ik er nou heel vaak naar luister. Een ruime 7.
Ja ik ga hem toch motiveren.
Als een nummer me uit een half comateuze toestand op een bank in een kraakpand waar een feest in volle gang is kan krijgen de dansvloer op alwaar ik in een explosie van epileptische bewegingen helemaal los ga dan moet het wel goed zijn.
Als een nummer me uit een half comateuze toestand op een bank in een kraakpand waar een feest in volle gang is kan krijgen de dansvloer op alwaar ik in een explosie van epileptische bewegingen helemaal los ga dan moet het wel goed zijn.
Vleertje- Music-Master
Ik kende dit nummer pas redelijk laat, namelijk van dit:
Plaat pas gekocht toen hij in de uitverkoop was, zal zo'n 1984, 1985 zijn geweest...
Toch een 9.
Plaat pas gekocht toen hij in de uitverkoop was, zal zo'n 1984, 1985 zijn geweest...
Toch een 9.
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Zo zeg. Dikke 10 dit.
Ruig, smerig, ronkend. En eerlijk!
Ruig, smerig, ronkend. En eerlijk!
Gast- Gast
Hij is heel fijn, een 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zo heh.
Vergeleken met dit is Lust for Life maar een slap nummertje. Rammel rammel met een flinke pot azijn in de koffie. Heerlijk. 9. En wat een super weird gitaartje aan het einde!!!
Vergeleken met dit is Lust for Life maar een slap nummertje. Rammel rammel met een flinke pot azijn in de koffie. Heerlijk. 9. En wat een super weird gitaartje aan het einde!!!
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Voor een keertje wel leuk, een 6.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Zo Olga is naar de kerk, de hond zit te suffen, de buren hebben hopelijk hun zeikerigheid achter gelaten, na al die vreselijke ranknummers die ik al professioneel recensent moet ondergaan, even ontspannen...
NOW I WANNA BE YOUR DOG
NOW I WANNA BE YOUR DOG
COME ON
NOW I WANNA BE YOUR DOG
NOW I WANNA BE YOUR DOG
COME ON
Jan...- Music-Master
Een 10 natuurlijk..
De eerste ook nog
Waarom, luister maar
Daarom
Oh nee Vleertje was me voor en Journey ook en waarom staan er nog geen tienen dan.
Alex ook, maar niemand mag stemmen, foutje bedankt.
De eerste ook nog
Waarom, luister maar
Daarom
Oh nee Vleertje was me voor en Journey ook en waarom staan er nog geen tienen dan.
Alex ook, maar niemand mag stemmen, foutje bedankt.
Chrisje, volgens mij ben je in de war of is je pc n de war. Ik zie al dagen drie 10-en staan
Jan...- Music-Master
Ik mag gewoon niet stemmen jan1966, ik weet ook niet waarom en ik maak me er niet druk om.
Ik ben al jaren in de war, gelukkig maar.
iK ZIE NUL TIENEN.
Ik ben al jaren in de war, gelukkig maar.
iK ZIE NUL TIENEN.
Shit shit shit, te laat om nog een 10 te geven....
Als iedereen dit zo goed vind waarom staat het nog niet in de V500!!!???
Vleertje- Music-Master
Wat mij betreft omdat ik nog wel een stuk of 2000 betere platen kan bedenken
Het staat weer eens in de top 10 van mijn Musische 1000, dus wat mij betreft zijn er amper betere nummers (en is dit het meesterwerk van het Stooges-debuut)
Vleertje schreef:Als iedereen dit zo goed vind waarom staat het nog niet in de V500!!!???
Omdat ik als seniele ouwe .... deze helemaal vergeten ben in mijn top 25 neer te zetten in tegenstelling tot "dirt" maar ja veel meer dan een doekje voor het bloeden is dat niet.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Stooges - No Fun
» *RTH* Iggy Pop & The stooges - Dirt
» *RTH* Bow Wow Wow - Do you wanna hold Me?
» *RTH* Raspberries - Don´t wanna say goodbye
» *RTH* Hootie & the Blowfish - Only wanna be with you
» *RTH* Iggy Pop & The stooges - Dirt
» *RTH* Bow Wow Wow - Do you wanna hold Me?
» *RTH* Raspberries - Don´t wanna say goodbye
» *RTH* Hootie & the Blowfish - Only wanna be with you
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: