*RTH* Feargal Sharkey - You little Thief
+5
Mirrr
Miennnn
Grafmat
Jan...
sowhat
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "You little Thief"?
*RTH* Feargal Sharkey - You little Thief
(Di-08-05-2012)
Feargal Sharkey (Derry, 13 augustus 1958) is een Noord-Iers zanger. Hij werd bekend als zanger van The Undertones en The Assembly, maar scoorde zijn grootste hits als solo-zanger.
Sharkey brak in 1978 met de Noord-Ierse punk-popgroep The Undertones door, mede dankzij de bemoeienis van diskjockey John Peel die een enthousiast fan was van de debuutsingle "Teenage Kicks". In 1981 scoorde de band een hitje met de single "It's Going To Happen!". Na het uiteenvallen van de band in 1983 werd Sharkey ingehuurd door The Assembly, een project van Vince Clarke van Yazoo, om de single "Never, Never" in te zingen.
Vervolgens startte Sharkey een solocarrière. In 1984 had hij een kleine hit met "Listen To Your Father", een weggevertje van de band Madness die ook aan de opname meewerkte en hem begeleidde bij een optreden in Top of the Pops. In 1985 kwam zijn grote doorbraak. Op een feestje hoorde hij het nummer "A Good Heart" van de band Lone Justice. De single, geschreven door zangeres Maria McKee, was in de Verenigde Staten geflopt. Sharkey besloot het zelf op te nemen en uit te brengen. Het werd een internationale hit die in onder andere Groot-Brittannië, Australië en Nederland (alleen in de Top 40) op nummer één kwam. Ook met de opvolger "You Little Thief" haalde Sharkey een internationaal succes, alhoewel niet zo groot als de voorganger. Beide nummers verschenen op het debuutalbum "Feargal Sharkey", geproduceerd door Dave Stewart van de Eurythmics.
De twee albums "Wish" (1988) en "Songs From The Mardi Gras" (1991) haalden niet het succes van het debuutalbum. De single "I've Got News For You", afkomstig van de laatste cd, haalde de top-20 in Engeland. Sharkey richtte zich vanaf de negentiger jaren op de productiekant van de muziek en werkte als A&R-manager bij Polydor. Daarnaast was Sharkey lid van de Britse Radio Authority. Recent was hij voorzitter van het Britse Commissariaat voor de Media en gaf hij de Britse regering advies over popzaken.
Ranken maar deze RTH uit 1986
https://youtu.be/YS4ALgm6Rsc
Feargal Sharkey (Derry, 13 augustus 1958) is een Noord-Iers zanger. Hij werd bekend als zanger van The Undertones en The Assembly, maar scoorde zijn grootste hits als solo-zanger.
Sharkey brak in 1978 met de Noord-Ierse punk-popgroep The Undertones door, mede dankzij de bemoeienis van diskjockey John Peel die een enthousiast fan was van de debuutsingle "Teenage Kicks". In 1981 scoorde de band een hitje met de single "It's Going To Happen!". Na het uiteenvallen van de band in 1983 werd Sharkey ingehuurd door The Assembly, een project van Vince Clarke van Yazoo, om de single "Never, Never" in te zingen.
Vervolgens startte Sharkey een solocarrière. In 1984 had hij een kleine hit met "Listen To Your Father", een weggevertje van de band Madness die ook aan de opname meewerkte en hem begeleidde bij een optreden in Top of the Pops. In 1985 kwam zijn grote doorbraak. Op een feestje hoorde hij het nummer "A Good Heart" van de band Lone Justice. De single, geschreven door zangeres Maria McKee, was in de Verenigde Staten geflopt. Sharkey besloot het zelf op te nemen en uit te brengen. Het werd een internationale hit die in onder andere Groot-Brittannië, Australië en Nederland (alleen in de Top 40) op nummer één kwam. Ook met de opvolger "You Little Thief" haalde Sharkey een internationaal succes, alhoewel niet zo groot als de voorganger. Beide nummers verschenen op het debuutalbum "Feargal Sharkey", geproduceerd door Dave Stewart van de Eurythmics.
De twee albums "Wish" (1988) en "Songs From The Mardi Gras" (1991) haalden niet het succes van het debuutalbum. De single "I've Got News For You", afkomstig van de laatste cd, haalde de top-20 in Engeland. Sharkey richtte zich vanaf de negentiger jaren op de productiekant van de muziek en werkte als A&R-manager bij Polydor. Daarnaast was Sharkey lid van de Britse Radio Authority. Recent was hij voorzitter van het Britse Commissariaat voor de Media en gaf hij de Britse regering advies over popzaken.
Ranken maar deze RTH uit 1986
https://youtu.be/YS4ALgm6Rsc
Gast- Gast
Re: *RTH* Feargal Sharkey - You little Thief
Ze hadden dit liedje na het vrolijke muzikale intro moeten afkappen: 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
wat een rotzooi, een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik heb besloten alleen nog RTH te posten als ik het eens ben met Jan. Mijn god, wat een troep, dit. Een 2.
Zo slecht als mijn voorgangers vind ik het zeer zeker niet, maar het is idd wel een beetje een ietwat 'gladde', 'banale' plaat...., maar ach om zo eens te horen, valt het nog best mee... Vrolijk is het namelijk zeer zeker wel, mede ook door het instrumentale gebruik in de plaat (vrolijke trompetjes e.d.) De clip is trouwens wel gigantisch over de top, dat dan weer wel, haha... Geen voldoende, maar ook geen zware onvoldoende... Een 5.
Gast- Gast
Heb het idee dat dit voor de noord-amerikaanse markt ik geproduceerd.
Ik ben het met de mensen die een 2 hebben gegeven eens, rotzooi en totaal nietszeggend.
Ik ben het met de mensen die een 2 hebben gegeven eens, rotzooi en totaal nietszeggend.
Gast- Gast
Wat een overdreven gedoe!
Een 3
Een 3
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68
Ach wel leuk om keer te horen maar ook niet meer dan dat, een 5....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Bijzonder flauw nr natuurlijk, de blazers zijn nog wel leuk idd. Moest echt ff flink lachen om het einde van de clip, waar een hele opgesmukte volkstam op de maat over een trappenpiramide gaat terwijl daarvoor een stel dansers ritmisch zwemmen met trombones Nou het kan echt slechter hoor, dus maar een 4. Beter ook: geef mij maar Teenage Kicks!
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Raver schreef:(Di-08-05-2012)
In 1984 had hij een kleine hit met "Listen To Your Father", een weggevertje van de band Madness die ook aan de opname meewerkte en hem begeleidde bij een optreden in Top of the Pops.
Nooit geweten, kijk daar zijn RTH's toch ook goed voor Leuk nummer ook nog eens
https://www.youtube.com/watch?v=Onm6Tz90n7w
You little thief krijgt van mij een 5. Plaat die zeker niet zo slecht is als sommigen beweren maar ook weer niet goed genoeg voor een voldoende Ook ben ik het met Renata eens dat het instrumentale blazersgedeelte het leukst is
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik vind dit ook een gladde, ietwat aanstellerige plaat, waarvoor ik niet meer dan een 4 over heb.
En dat terwijl ik de Undertones destijds zo'n leuk bandje vond. Luister deze bijvoorbeeld eens:
En dat terwijl ik de Undertones destijds zo'n leuk bandje vond. Luister deze bijvoorbeeld eens:
Onweerstaanbaar deuntje in dit nummer, heerlijk. Dikke 8!
Even kijken, dit nummer staat op 750 in mijn allertijdenlijst.
Even kijken, dit nummer staat op 750 in mijn allertijdenlijst.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: