Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* The Hollies - Bus Stop EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* The Hollies - Bus Stop EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* The Hollies - Bus Stop

+12
sokratikos
Jaap2000
Mirrr
snoopy
Mauricedegier
Frodo
Jan...
MrJohn
sowhat
Keano
Dutchzaphod
Dave Evans
16 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Bus Stop'

*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap0%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap0%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap0%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap0%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap10%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap5%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap14%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap33%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 33% 
[ 7 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap29%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 29% 
[ 6 ]
*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_lcap9%*RTH* The Hollies - Bus Stop Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 21
 
 
Enquête gesloten

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dave Evans 18.04.12 13:44

[18-04-2012]
Speciaal voor PPProf Wink )

PPProfessor schreef:
Vandaag in de 1e kamer voor de minister van Verkeer en zo trouwens de eerste twee regels van Bus Stop van The Hollies gezongen om haar af te houden van openbare aanbesteding. Hadden we The Hollies al gehad? Laughing


https://www.youtube.com/watch?v=ozixJhOIjcM&feature=related

'live'

https://www.youtube.com/watch?v=IZ8DPMXEqfM

In 1962 werd de groep opgericht door zanger Allan Clarke en gitarist Graham Nash, samen met bassist Eric Haydock, gitarist Vic Farrell, ook bekend als Vic Steele en drummer Don Rathbone. Steele maakte al in maart 1963 plaats voor de jonge Tony Hicks, die samen met Clarke en Nash zou uitgroeien tot een van de kopstukken van de band. Na de opnamen van de eerste singles werd Rathbone vervangen door Bobby Elliott. Elliott wordt beschouwd als één van de beste Britse drummers. In 1966 werd Haydock uit de groep gezet en nam Bernie Calvert zijn plaats in. Calvert zou tijdens optredens ook als pianist fungeren.

In het midden van de jaren zestig scoorde de band een hele reeks aan hits, waaronder I'm Alive, Look Through Any Window, I can't let go, Bus Stop, Stop Stop Stop, Dear Eloise en Carrie Anne. Clarke, Nash en Hicks profileerden zich steeds meer als de songwriters van de groep. Hun driestemmige zang vormt, samen met de solo's van Clarke, het handelsmerk van the Hollies. Tijdens een tournee door de Verenigde Staten in 1968 maakte Nash kennis met onder meer David Crosby (uit the Byrds) en Stephen Stills (uit Buffalo Springfield). De drie bleken het niet alleen op persoonlijk vlak goed te kunnen vinden, maar ook stemmen te hebben die nauw bij elkaar aansloten. Hoewel Nash nog mee terug ging naar Engeland, verliet hij de band korte tijd later om met zijn Amerikaanse vrienden Crosby, Stills & Nash op te richten. Voor Clarke, die Nash sinds zijn prille jeugd kende, een hele schok. Voor de band ook. Na de nodige audities werd Nash vervangen door Terry Sylvester (ex-Swinging Blue Jeans). Het vertrek van een van de frontmannen deed The Hollies uiteindelijk geen schade. De band scoorde met de nieuwe line-up een grote hit: Sorry Suzanne.

Na een album gevuld met Bob Dylan-covers bracht the Hollies He Ain't Heavy... He's my Brother uit, één van de grootste internationale hits van de groep. De titel is afkomstig uit de film Boys Town. In 1971 verliet Clarke tijdelijk de groep. Hij werd vervangen door de Zweedse zanger Mikael Rickfors afkomstig uit de Zweedse groep Bamboo, met wie de groep het album Romany en onder andere de hit The Baby opnam. Hoewel Rickfors' stem ernstig verschilt van die van zijn voorganger, blijft het typerende geluid van de band min of meer gelijk, waardoor the Hollies ook na het vertrek van Clarke herkenbaar zijn voor de fans.

In 1972 keerde Clarke weer terug met Long Cool Woman (In a Black Dress), een Creedence Clearwater Revivalachtig rocknummer, waarin nu juist het handelsmerk van de groep, de driestemmige samenzang, ontbreekt. In 1973 kwamen de laatste twee grote hits van de groep uit, The day that Curly Billy shot down Crazy Sam McGee (nummer één in de Top 40 en The air that I breathe (nummer één in de Daverende Dertig). Gedurende de rest van de jaren zeventig bleef de band albums maken, waarvan Another Night, A Crazy Steal en 5317704 geen grote hits meer bevatten, maar wel veel succes hebben. Om aan contractuele verplichtingen te voldoen, werd in 1980 het album Buddy Holly opgenomen met vaak verrassend goede arrangementen van originele Holly-songs. De belangstelling was niet groot en hoewel de band bleef optreden, werd het geleidelijk stil. Sylvester en Calvert verlieten the Hollies. Alan Coates werd als nieuwe gitarist aangetrokken. Na enige sessiebassisten te hebben versleten, werd uiteindelijk Ray Stiles Calverts opvolger. Hoewel the Hollies al vanaf de jaren zeventig zowel in de studio als op het podium met een vaste toetsenist optraden, onder wie de Deen Frank Peter Arnesen en Pete Wingfield, werd nu ook Dennis Haines als pianist officieel lid van de band. Haynes werd later vervangen door Ian Parker. In 1983 keerde Graham Nash voor één album terug. Deze plaat What goes around had weinig succes, hoewel de single Stop in the name of love een bescheiden hit werd en the Hollies, mét Nash, een succesvolle tournee door de Verenigde Staten ondernamen. Opnamen daarvan verschenen later op het live-album Reunion. In de jaren tachtig bleef het verder moeizaam gaan met the Hollies. Optredens waren er voldoende. Net als veel andere oudgedienden in de popmuziek, konden the Hollies in hun eigen land rekenen op een trouwe schare aan fans en jaarlijks een hele serie concerten. In het buitenland werd het minder, al bleef met name Duitsland de groep trouw. In Nederland werden in september 1987 drie concerten gegeven, in Den Haag, 's-Hertogenbosch en Zwolle. Live hadden the Hollies toen nog niets aan zeggingskracht ingeboet. Vijf jaar later waren ze, tijdens een door radio Veronica georganiseerde Goud-van-Oudmanifestatie terug, waar zij een teleurstellend optreden verzorgden. Er werden nog wel singles opgenomen, maar echte hits werden dat niet meer. Wél keerde de band terug in de belangstelling met Find me a family, de titelsong van een succesvol Brits televisieprogramma, en het nummer kwam in 1989 op de Engelse hitlijsten binnen. In 1993 verscheen The woman I love, ter gelegenheid van de dertigste verjaardag van de band. Het was het enige nieuwe nummer op een dubbelalbum met oude hits en het toonde vooral aan dat de groep zijn houdbaarheidsdatum naderde. Leadzanger Allan Clarke had, door te veel solopartijen, te veel roken en drinken zijn stem ernstige schade berokkend en stopte in 2000 met zingen. Tegen de verwachtingen in besloten de overige Hollies door te gaan en Clarkes plaats werd ingenomen door Carl Wayne, voormalig leadzanger van The Move. Hoewel de Engelse concerten bleven doorgaan en de groep ook tijdens Sixties-festivals in het buitenland optrad, werd duidelijk dat met Waynes toetreden het geluid van de groep drastisch was veranderd. Het enige nummer dat in deze bezetting werd opgenomen, How do I survive (2003) leek in niets meer op een traditionele Hollies-song. In 2004 overleed Wayne aan kanker.

Nadat in 2005 vanwege het succes met een BBC-tv-productie ook gitarist/high harmonyvocalist Alan Coates de groep verliet, traden twee nieuwelingen tot de groep toe: Steve Lauri (gitaar/vocals) en Peter Howarth (vocals/gitaar). Laatstgenoemde was voor die tijd een bekend musicalzanger en fungeerde als achtergrondzanger bij onder meer Cliff Richard.

Onder invloed van beide nieuwkomers werd in de loop van 2005 een volledig nieuwe cd opgenomen met de titel Staying Power. Dit was het 25e album in de carrière van de groep. Het album werd vooral tijdens concerten verkocht. De samenzang was gebleven, maar Howarth kon als vocalist niet in de schaduw staan van zijn voorgangers. Het groepsgeluid op de cd was vlak en de nummers, waarvan geen enkele door een van de leden geschreven, bleken naadloos inwisselbaar voor middle of the road-pop van dit moment. De cd werd door de recensenten genadeloos neergesabeld. De slechte reacties hebben de populariteit van de liveconcerten niet beïnvloed. De groep treedt gemiddeld nog steeds drie avonden per week op, tot ver over de grenzen van Groot-Brittannië. In januari 2008 en september 2008 trad de band op tijdens twee Nederlandse festivals, respectievelijk in Emmen en Horst (L). In 2009 verscheen opnieuw een nieuwe cd met de titel Then, Now, Always. De titel verwijst, net als die van de vorige cd, naar de lange historie die de band inmiddels heeft.

De "klassieke" line-up (1963-1966)
Allan Clarke: leadzang, gitaar (1962-1971, 1973-2000)
Graham Nash: gitaar, vocals (1962-1968, 1981)
Tony Hicks: gitaar, vocals (1962-nu)
Eric Haydock: bas (1963-1966, 1981)
Bobby Elliott: drums (1963-nu)

Overige leden
Vic Steele: gitaar, vocals (1962-1963)
Don Rathbone: drums (1962-1963)
Bernie Calvert: basgitaar (1966-1981)
Terry Sylvester: gitaar, vocals (1969-1980)
Mikael Rickfors: leadzang, gitaar (1972)
John Miles: gitaar, vocals (als invaller voor een zieke Allan Clarke, 1980)
Gary Brooker: zang (als invaller voor een zieke Allan Clarke, 1981)
Alan Coates: vocals, gitaar (1982-2005)
Dennis Haines: keyboard (1983-1991)
Steve Stroud: basgitaar (1984-1985)
Ray Stiles: basgitaar, vocals (1985-nu)
Ian Parker: keyboard (1991-nu)
Long John Baldry (1999, als invaller voor Allan Clarke, in verband met ziekte van diens echtgenote)
Carl Wayne: leadzang (2000-2004)
Steve Lauri: zang, gitaar (2005-nu)
Peter Howarth: leadzang (2005-nu)



Laatst aangepast door Dave Evans op 18.04.12 13:58; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 18.04.12 13:48

O, O, wat lekker. Wannneer ik het intro al hoor ben ik verkocht. Een betere omschrijving voor mijn 10 kan ik niet geven...
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Keano 18.04.12 14:11

Dit nummer is 1 van mijn favorieten uit de jaren 60. Ik geef bijna nooit een 10 maar deze komt heel dicht in de buurt. Toch rond ik mijn dikke 9 naar beneden af.

Hulde aan de vrolijke jaren 60 muziek.
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  sowhat 18.04.12 14:14

Flauw 60liedje: 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  MrJohn 18.04.12 14:34

Ten tijde van dit liedje moesten de grote dagen van Graham Nash natuurlijk nog een aanvang nemen.

Er zijn veel betere van The Hollies, maar zonder erg grootse hoogte te bereiken, is deze evergreen uit het begin van het poptijdperk een mooi cijfer waard. Goedgemutst nu de zon momenteel is doorgebroken in Amsterdam, maak ik er zelfs een 8 van.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Jan... 18.04.12 17:32

Lekker nummertje, altijd al gevonden, een 8.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Gast 18.04.12 17:41

In mijn favorietenlijst; heerlijk nummer; een 9.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Frodo 18.04.12 18:57

Leuk, vrolijk liedje, maar natuurlijk geen echt hoogvlieger.

Gewoon zo eentje die in de 7-categorie past.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Mauricedegier 18.04.12 19:01

Erg hoog in mijn favorietenlijst. Ook van mij een dikke 9
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Gast 18.04.12 19:17

Mooi nummer met een erg mooi intro. Ik geef het een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Gast 18.04.12 19:57

Een hele andere bus dan "busje komt zo", derhalve een 9

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  snoopy 18.04.12 20:04

ja.....dikke prima ook hier, een 8
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Mirrr 18.04.12 20:49

Als 60's lover past ook deze goed in mijn straatje, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Gast 19.04.12 0:15

Keano schreef:Dit nummer is 1 van mijn favorieten uit de jaren 60. Ik geef bijna nooit een 10 maar deze komt heel dicht in de buurt. Toch rond ik mijn dikke 9 naar beneden af.

Hulde aan de vrolijke jaren 60 muziek.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Echte jaren '60 klassieker idd. en ook 1 van mij favorieten! Bovendien vind ik 'Busstop' ook nog eens het beste nummer van The Hollies!.. Ik geef voor de verandering een keer wel een 10! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 19.04.12 0:20

2 tienen, zes negens, en 4 achten tot nu toe. Jaaaaaaa, zo ken ik 'mijn' forum weer.

Hema
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Jaap2000 19.04.12 8:50

Er mag nog wel even vermeld worden dat dit geen Hollies-nummer is, maar geschreven door Graham Gouldman, die heel stilletjes als schrijver/componist een nogal indrukwekkende serie hits op zijn naam heeft staan.
In die periode schreef hij o.a. ook "No milk today" en later natuurlijk heel veel van het werk van 10CC, Wax en nog veel, veel meer.

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 19.04.12 9:05

Jaap2000 schreef:Er mag nog wel even vermeld worden dat dit geen Hollies-nummer is, maar geschreven door Graham Gouldman, die heel stilletjes als schrijver/componist een nogal indrukwekkende serie hits op zijn naam heeft staan.

Helemaal mee eens en het onderschrijft nog maar eens mijn mening dat (over het algemeen) dit forum een erg goed oog/oor heeft voor echte kwaliteit. Bravo
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 19.04.12 9:13

En nog even aanhakend op de opmerkingen van Jaap:

Uit: Wikipedia

It was written by UK songwriter and future 10cc member Graham Gouldman, who also penned major hits for The Yardbirds ("For Your Love") and Herman's Hermits ("No Milk Today"), as well as The Hollies' first venture into the US top 40 with "Look Through Any Window".
In a 1976 interview Gouldman said the idea for the song had come while he was riding home from work on a bus. The opening lines were written by his father, playwright Hyme Gouldman. Graham Gouldman continued with the rest of the song in his bedroom, apart from the middle-eight, which he finished while riding to work – a men's outfitters – on the bus the next day.
Thirty years later he elaborated on the song's beginnings: "'Bus Stop', I had the title and I came home one day and he said 'I've started something on that Bus Stop idea you had, and I'm going to play it for you. He'd written Bus stop, wet day, she's there, I say please share my umbrella and it's like when you get a really great part of a lyric or, I also had this nice riff as well, and when you have such a great start to a song it's kind of like the rest is easy. It's like finding your way onto a road and when you get onto the right route, you just follow it.
"My late father was a writer. He was great to have around. I would write something and always show him the lyric and he would fix it for me. You know, he'd say 'There's a better word than this' – he was kind of like a walking thesaurus as well and quite often, sometimes, he came up with titles for songs as well. 'No Milk Today' is one of his titles, and also the 10cc song 'Art for Art's Sake'."
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  sokratikos 20.04.12 3:48

In de jaren 60 kocht mijn vader flink wat singletjes, van de Stones en Beatles, Kinks, Boudewijn de Groot eva en daaronder ook Hollies - Stop stop stop, zijn enige van die band. Dat nr kwam uit in hetzelfde jaar 1966 als Bus Stop. Omdat mijn eerste stappen als kind in de muziekwereld werden gezet via de singletjes van mijn vader, die hij me gaf bij een platenspeler met de mededeling ´veel plezier´, zal van de Hollies waarschijnlijk wel altijd Stop Stop Stop de no. 01 blijven. Achteraf beluisterd zit er ook een heel lekker ratelende banjo in. En Wiki meldt dat dit het enige nr is waarop de Hollies live met een banjo optraden.



"Stop Stop Stop" is a song by British pop group The Hollies that was written by group members Allan Clarke, Tony Hicks, and Graham Nash, and was a rewrite of an earlier song by the group. It was first released as a single and later appeared on the album For Certain Because in the United Kingdom.

The song was released as a single by the Parlophone label in October 1966 and was released around the same time in the United States by Imperial Records. It was the last single that The Hollies released that year (see 1966 in music) and became a worldwide hit reaching the top 10 of the singles charts in 8 countries, including at #1 in Canada [en 5 in Nederland].

"Stop Stop Stop" was a rewrite of the song "Come On Back", which was released as the b-side of "We're Through" in September 1964. "Come On Back" was also written by Clarke, Hicks, and Nash but was issued under the pseudonym L. Ransford, which the three used until 1966.

"Stop Stop Stop" is notable for being one of the few recordings by the group that feature Tony Hicks playing the banjo, and was the only song with that instrument to be performed live by the group. The song – like most others by the group – feature a three-part vocal harmony between Clarke, Hicks, and Nash. The song was recorded at Abbey Road Studios in London, England and was produced by Ron Richards.

The reception for the song in North America was so strong that the group's record labels in the United States (Imperial) and Canada (Capitol) released a studio album by the group titled Stop! Stop! Stop!, which was originally released in the United Kingdom as For Certain Because.


Leuk om te lezen over Bus Stop! Het andere ´stop nr´ van de Hollies voor mij. Vrolijk 60ies-nr, gezellig edoch niet de hoogste regionen. Een 7+
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Timmus 20.04.12 20:31

Vrolijker krijg je ze bijna niet...een 8 voor dit heerlijke sixtiesnummer.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Vleertje 21.04.12 12:12

Een absoluut fijn nummer een dikke 7 en vanwege de goeie feel die ik vandaag heb rond ik die dikke zeven naar boven af. Heel fijn sixties geluid dit.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  PPProfessor 02.05.12 12:50

Uit de Handelingen 1e Kamer, 17 april jl.

Smaling (SP): Is de minister bereid, het huidige
wetsvoorstel aan te houden totdat het
initiatiefwetsvoorstel in de Kamers in behandeling
komt? Ik weet dat het als een retorische vraag
klinkt, maar ik ben ook een keer omgegaan toen de
minister hier in kraakheldere bewoordingen een
door haar gewenste wijziging van de Tracéwet
bepleitte. Ik sluit niet uit dat zij ook over een
zekere flexibiliteit beschikt. Minister, laat het idee
los dat het leven altijd met 130 km/u voorbij moet
razen. Busvervoer dient niet alleen een algemeen
economisch belang, zoals de Europese Unie graag
aangeeft en zoals in de PSO -verordening staat,
maar ook heel andere belangen. Dat bewezen The
Hollies in 1966 al met het prachtige liedje over een
bushalte:
Bus stop, wet day, she's there, I say,
Please share my umbrella.
Bus stop, bus goes, she stays, love grows
Under my umbrella.
De rest van het liedje zal ik u besparen.

(geroffel op de bankjes)

De voorzitter: Het lijkt mij lastig om dit te
verwoorden in de Handelingen. Misschien kunnen
de muzieknoten erbij worden gezet?

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 02.05.12 12:58

PPProfessor schreef:Uit de Handelingen 1e Kamer, 17 april jl.

De voorzitter: Het lijkt mij lastig om dit te
verwoorden in de Handelingen. Misschien kunnen
de muzieknoten erbij worden gezet?

lol!
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  noes 02.05.12 13:42

Geen idee waar het aan ligt maar op een of andere manier lukt het me meestal maar niet om de muziek van de jaren 60 mooi te vinden... Deze doet me ook niet zoveel. Ok het heeft een vrolijk deuntje maar daar blijft het dan ook wel bij:5
noes
noes
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 978
Registratiedatum : 15-09-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Dutchzaphod 04.05.12 18:14

VANAF VANDAAG IN DE WINKEL: THE HOLLIES
Voor de eerste keer in de geschiedenis: De BBC sessies van The Hollies. Op de CD 'Radio Fun' vinden we 32 (!) nog nooit eerder uitgebrachte opnamen, gemaakt tussen 1964 en 1971 in de programma’s Saturday Club, Top Gear en Top Of The Pops. Speciale versies van hits als Bus Stop, Here I Go Again en Jennifer Eccles gaan hand in hand met een prachtige tracks als Shake en She Said Yeah uit het allerprilste begin van de groep.


*RTH* The Hollies - Bus Stop Hollies

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Hollies - Bus Stop Empty Re: *RTH* The Hollies - Bus Stop

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum