Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution

+6
Vleertje
sokratikos
Dutchzaphod
Jan...
MrJohn
sowhat
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Tracy Chapman"?

*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap0%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap0%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap6%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap6%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap24%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap12%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap35%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 35% 
[ 6 ]
*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_lcap17%*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty *RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution

Bericht  Gast 16.04.12 9:10

(16-04-2012)

Tracy Chapman (Cleveland (Ohio), 30 maart 1964) is een Amerikaanse singer-songwriter, bekend van hits als Fast Car, Talkin' Bout A Revolution en Give Me One Reason.
Chapman studeerde aan de Tufts University in Medford (MA), waar ze in 1986 een major haalde in de antropologie en Afrikaanse studies. Tijdens haar studentenjaren begon ze met straatoptredens en speelde ze gitaar in koffiehuizen in Cambridge. Nadat ze tekende bij SBK kwam in 1988 haar titelloze debuutalbum uit, en de single Fast Car over een jong kassameisje dat bij voorbaat in sociaal opzicht al verloren was. Enkele maanden later bracht ze tijdens een verjaardagsfeest van Nelson Mandela in het Wembley-stadion met enkel haar gitaar een akoestische versie van Talkin' bout a revolution ten gehore. Haar titelloze album werd mede hierdoor een bestseller en met veertien weken op nummer één het langst genoteerde debuutalbum op die positie in Nederland. Een jaar later won ze met dit album 4 Grammy Awards.
Met haar volgende albums, Crossroads en Matters of the Heart, oogstte ze veel minder succes. Maar in 1995 bleek New Beginning een nieuw begin voor haar carrière. Met de single Give Me One Reason scoorde ze een grote hit in de Verenigde Staten. Haar achtste en meest recente album is Our Bright Future dat in november 2008 werd uitgebracht. Dat laatste album trekt ook in Nederland weer de aandacht, mede dankzij een Europese tournee en de track I Did It All.

Audio

https://youtu.be/Q2wneBVssPc
Live

https://youtu.be/7rZbvi6Tj6E

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty Re: *RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution

Bericht  sowhat 16.04.12 12:11

Dit is niet mijn ding: 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution Empty Re: *RTH* Tracy Chapman - Talkin' Bout A Revolution

Bericht  Gast 16.04.12 13:48

Mooi nummer van een album waar werkelijk geen zwakke plek op te ontdekken is mede dankzij een feilloze productie van een man die ook Joe Jackson o.a. en vele vele anderen van dit kristalheldere geluid voorzag dit gevoegd bij de meestentijds ijzersterke songs en zie daar een album voor het onbewoonde eiland.
Klinkt nog net zo fris en sprankelend als toen ik dit album de 1e keer hoorde, langzaam maar zeker ongelooflijk lazerus wordend door de combi van goedkope Metaxa en schraal bier, zittend op een dak van een ramsjhotel in Athene met uitzicht op die berg ouwe stenen die daar ergens op een heuvel ooit door allang uitgestorven Grieken in een bepaalde volgorde schijnen te zijn neergelegd ter ere van een paar lapzwansen op een wolkje of zoiets.
Dit mooie liedje krijgt een 9 gewoon omdat er op het album nog wel een paar fraaiere songs staan die wel een 10 zouden krijgen.

Gast
Gast

Bericht  MrJohn 16.04.12 22:01

Inderdaad een helder en imposant geluid van een sterke zangeres, die ver boven veel van haar vrouwelijke collegae uittorent: een 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 17.04.12 1:01

Prachtig nummer, van een zangeres die ik best 'hoog' heb zitten en net wat Mr John ook al zegt: 'die ver boven veel van haar vrouwelijke collegae uittorent'... Een zangeres met een 'dijk' van een stem, die tenminste niet zo 'sapzoetig' klinkt als bij veel andere zangeressen, maar 'warm', 'iets wat donker' en 'helder' tegelijk... 'Fast Car' zou ik een dikke 9 en misschien zelfs wel 10 hebben gegeven, dit nummer van haar geef ik een 8.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 17.04.12 14:09

In die tijd moest je Tracy Chapman wel goed vinden, want het was politiek heel correct. Daarom vond ik het ook goed. Typisch 80s gedrag. Nu vind ik het aardig maar niet meer dan dat. Een 6-je
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Dutchzaphod 17.04.12 15:56

Een hele goede zangeres, maar met dit nummer heb ik niks. Vooral wanneer je het vergelijkt met, bijvoorbeeld, Fast Car dan ligt daar een vierbaansweg tussen qua inventiviteit en originaliteit. Ik hou het op een 6.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  sokratikos 17.04.12 16:23

Prima nr van prima singer/songwriter met een doorleefde stem. Het album destijds overal gehoord, sindsdien amper nog - ook al is het nog steeds van goed en van constante kwaliteit. Vond en vind Fast Cars een tikkie mooier dan de RTH, maar de rank is voor beide hetzelfde: een 8

(Twijfelde even of ik wel iets ging zeggen over politieke correctheid. Toch maar wel, omdat ik zo´n hekel heb gekregen aan de nieuwe, hedendaagse politieke correctheid die op verwijtende toon spreekt over politieke correctheid alsof politieke incorrectheid iets prijzenswaardigs is.... Met dat inconsistente gebruik wordt het een zinloos woord. Apartheid was en is politiek incorrect, het bestrijden daarvan politiek correct. Tussen haakjes dan maar)

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Vleertje 17.04.12 22:38

Tja ik vind dat ze een goede stem heeft en ja ze is politiek best helemaal correct bezig. Maar ik vind het saai als ik heel eerlijk ben. En daarom kan ik er echt met alle beste wil van de wereld niet meer van maken dan een 6.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Frodo 18.04.12 19:03

Wat een slap gelul over politieke correctheid. Niemand heeft je ooit verplicht een bepaalde mening te hebben, en voor wie dat wel zo aanvoelt is gewoon een slappe meeloper.

Dan de muziek: dit is gewoon een goed liedje van een goede zangeres. Heb destijds het album vaak gedraaid, en dan was daarna wel weer klaar met het tamme repertoire. Maar voor een minuutje of 40 was het helemaal geen verkeerd album. Vond destijds al en nu nog steeds dat Fast Car en deze Talkin' Bout A Revolution de beste twee nummers waren/zijn. Als ik per se zou moeten kiezen dan zou het zelfs deze worden. Al met al goed voor een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 18.04.12 20:46

Vond het toen al oke en nu nog steeds, een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sokratikos 19.04.12 13:57

Frodo schreef:Wat een slap gelul over politieke correctheid. Niemand heeft je ooit verplicht een bepaalde mening te hebben, en voor wie dat wel zo aanvoelt is gewoon een slappe meeloper.
Dat (onderstreepte) gaat meestal op voor meningen, maar voor bepaalde meningen niet. Iemand kan er de mening op na houden, dat het gebruik van geweld tegen linkse multiculturalisten en tegen moslims gerechtvaardigd is, maar dat maakt mensen met de politiek correcte mening dat zulk geweld NIET te rechtvaardigen is nog geen slappe meelopers - behalve dan voor extreem-rechtsen met de genoemde ´spierballenmening´. En over zulke evident onkiese gevallen van politieke incorrectheid had ik t, he? De democratische meningsvrijheid heeft grenzen
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Dave Evans 19.04.12 18:38

Haalt idd niet de kwaliteit van Fast Car maar blijft toch best sterk overeind hoor! Een dikke voldoende dus: 7

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Frodo 19.04.12 20:31

sokratikos schreef:
Frodo schreef:Wat een slap gelul over politieke correctheid. Niemand heeft je ooit verplicht een bepaalde mening te hebben, en voor wie dat wel zo aanvoelt is gewoon een slappe meeloper.
Dat (onderstreepte) gaat meestal op voor meningen, maar voor bepaalde meningen niet. Iemand kan er de mening op na houden, dat het gebruik van geweld tegen linkse multiculturalisten en tegen moslims gerechtvaardigd is, maar dat maakt mensen met de politiek correcte mening dat zulk geweld NIET te rechtvaardigen is nog geen slappe meelopers - behalve dan voor extreem-rechtsen met de genoemde ´spierballenmening´.

Dat stel ik ook helemaal niet.

sokratikos schreef:En over zulke evident onkiese gevallen van politieke incorrectheid had ik t, he? De democratische meningsvrijheid heeft grenzen

Ik reageer op "In die tijd moest je Tracy Chapman wel goed vinden, want het was politiek heel correct. Daarom vond ik het ook goed."
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Jan... 20.04.12 0:01

Ik probeerde alleen maar een gevoel op te brengen voor mezelf waarom ik dit destijds goed en al vrij snel in de vergetelheid raakt. Dat ik dit goed moest vinden kan je wel heel letterlijk nemen. Met de term slap gelul kan ik wel mee leven maar de term slappe meeloper vind ik helemaal nergens over gaan. Belachelijk.
Verder wil ik het hier absoluut bij laten.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Timmus 20.04.12 20:24

Dit album moet ik echt vaker luisteren (of misschien wel kopen) want stiekem ken ik maar weinig albums van vrouwelijke solo-artiesten die dit niveau overstijgen...

Een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Timmus 20.04.12 21:13

Nummer staat op 1306 in mijn allertijdenlijst, heb ik zojuist gecheckt.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 20.04.12 21:53

Prachtige overtuigende stem van een zeer goede zangeres! Een 8 (acht)

Gast
Gast

Bericht  Gast 02.05.12 11:39

Dit vind ik nou net het minste nummer van het album; vind het wat saai, maar nog altijd voldoende voor een 7.

Edit: Ik zie dat de stemming al gesloten is Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: