*RTH* Nik Kershaw - Wouldn't it be good
+10
snoopy
Keano
PPProfessor
sokratikos
Jan...
MrJohn
sowhat
Frodo
Dutchzaphod
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Wouldn't it be good'
*RTH* Nik Kershaw - Wouldn't it be good
[11-04-2012]
Kershaw begon op vroege leeftijd al met muziek en heeft in zijn jeugd in verschillende onbekende bands gespeeld. Hij wilde meer dan alleen plezier in muziek en overwoog een carrière in de muziekwereld als songwriter. Dit was in het begin niet echt succesvol. Maar in 1983 tekende Kershaw een overeenkomst met MCA Records, waar hij begin 1984 ook al meteen zijn eerste hit had genaamd: Wouldn't it be Good, ook in Nederland werd dit een bescheiden hit (nr 24 in de top 40) met veel airplay. Later dat jaar scoorde hij een veel grotere hit met I won't let the sun go down on me. Het nummer werd in het Verenigd Koninkrijk geen grote hit maar deed het in andere landen van Europa wel goed.
Kershaws album Human Racing oogstte succes en behaalde de nummer 2 in het Verenigd Koninkrijk. Van dat album kwamen drie grote hits, de twee hierboven genoemde en Dancing Girls.
In 1984 kwam Kershaw met zijn tweede album The Riddle, hiervan kwamen de hits The Riddle, Wide Boy en Don Quixote. Deze nummers stonden een paar weken lang in de top 20 van het Verenigd Koninkrijk.
In 1985 was Kershaw te zien in het Wembley-stadion voor Live Aid, hierna nam Kershaws succes stukje bij beetje af. Hij zong nummers van andere artiesten en was soms te vinden bij een live concert. Hij had zelf nog een hit, de soundtrack van de Amerikaanse film Doc Hollywood, ook in datzelfde jaar.
In 1993 had hij een grote hit met The woman I love. In dat jaar heeft hij ook verteld aan het publiek dat het nummer The Riddle in feite niks betekende en de tekst niets inhield, hij stelde voor om het als instrumentaal alsnog uit te brengen, dit zonder succesvolle gevolgen.
In 1999 had Kershaw nog een succes met 15 minutes, deze hit kwam van het gelijknamige album. Het bereikte in het Verenigd Koninkrijk de tweede plaats en stond in België een week op nummer 1.
Tegenwoordig zingt hij op festivals nog wel eens zijn oude hits. Verder heeft hij samengewerkt met onder anderen Bonnie Tyler en Elton John.
https://www.youtube.com/watch?v=SvC2LRTR8UI&feature=related
Nik Kershaw live 2008 !
https://www.youtube.com/watch?v=5ddJRBQFRoY&feature=related
Wouldn't it be good op Live Aid
https://www.youtube.com/watch?v=IT8vxHC-cvM
Kershaw begon op vroege leeftijd al met muziek en heeft in zijn jeugd in verschillende onbekende bands gespeeld. Hij wilde meer dan alleen plezier in muziek en overwoog een carrière in de muziekwereld als songwriter. Dit was in het begin niet echt succesvol. Maar in 1983 tekende Kershaw een overeenkomst met MCA Records, waar hij begin 1984 ook al meteen zijn eerste hit had genaamd: Wouldn't it be Good, ook in Nederland werd dit een bescheiden hit (nr 24 in de top 40) met veel airplay. Later dat jaar scoorde hij een veel grotere hit met I won't let the sun go down on me. Het nummer werd in het Verenigd Koninkrijk geen grote hit maar deed het in andere landen van Europa wel goed.
Kershaws album Human Racing oogstte succes en behaalde de nummer 2 in het Verenigd Koninkrijk. Van dat album kwamen drie grote hits, de twee hierboven genoemde en Dancing Girls.
In 1984 kwam Kershaw met zijn tweede album The Riddle, hiervan kwamen de hits The Riddle, Wide Boy en Don Quixote. Deze nummers stonden een paar weken lang in de top 20 van het Verenigd Koninkrijk.
In 1985 was Kershaw te zien in het Wembley-stadion voor Live Aid, hierna nam Kershaws succes stukje bij beetje af. Hij zong nummers van andere artiesten en was soms te vinden bij een live concert. Hij had zelf nog een hit, de soundtrack van de Amerikaanse film Doc Hollywood, ook in datzelfde jaar.
In 1993 had hij een grote hit met The woman I love. In dat jaar heeft hij ook verteld aan het publiek dat het nummer The Riddle in feite niks betekende en de tekst niets inhield, hij stelde voor om het als instrumentaal alsnog uit te brengen, dit zonder succesvolle gevolgen.
In 1999 had Kershaw nog een succes met 15 minutes, deze hit kwam van het gelijknamige album. Het bereikte in het Verenigd Koninkrijk de tweede plaats en stond in België een week op nummer 1.
Tegenwoordig zingt hij op festivals nog wel eens zijn oude hits. Verder heeft hij samengewerkt met onder anderen Bonnie Tyler en Elton John.
https://www.youtube.com/watch?v=SvC2LRTR8UI&feature=related
Nik Kershaw live 2008 !
https://www.youtube.com/watch?v=5ddJRBQFRoY&feature=related
Wouldn't it be good op Live Aid
https://www.youtube.com/watch?v=IT8vxHC-cvM
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Nik Kershaw - Wouldn't it be good
Ja hoor, daar zijn ze weer de sentimentspunten. Het zal waarschijnlijk te veel eer zijn, maar om met een willekeurige geloofshervormer te spreken: "hier sta ik, ik kan niet anders". (of deze uitspraak daadwerkelijk van Luther was is niet zeker, maar het geeft wel zijn overtuiging weer)
Een 8
Een 8
Het is braaf, heel erg motr, is niet opwindend, enz, en toch vind ik het eigenlijk wel een leuk nummer.
Guilty pleasure 8.
Guilty pleasure 8.
Nick Kershaw staat met Dancing girls in de SW1000. Een 8 hiervoor is teveel eer, maar het is wel gezzellig, dus een 7.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Vervelende en langdradige muziek, gedateerd tot en met ook nog eens: een 2
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ondanks die 80s alarm bel vind ik dit een heel fijn nummer nog steeds. Grijs gedraaid toen op de radio en ik pikte het op. De rest van deze man kan de plee in, maar dit blijft leuk: een 8.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
80ies, dus dat zou jeugdsentimentsbonuspunten kunnen opleveren. Ik vond dit in de 80ies echter al weinig bijzonders. The Riddle is van hem leuker. Deze midden-van-de-weg-RTH wordt een 5.5 die naar beneden gaat
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Nou een 6 dan. Vooruit.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Frodo schreef:Het is braaf, heel erg motr (?), is niet opwindend, enz, en toch vind ik het eigenlijk wel een leuk nummer.
Guilty pleasure 8.
Ik kan me wel bij het commetaar van Frodo aansluiten! Gladde, kleverige plaat, maar ook wel een 'guilty pleasure' van mij! Alleen geef ik een 7.
Gast- Gast
Ik sluit me aan bij de guilty pleasure trein en ik rond mijn 7.5 naar boven af.
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Gadver, wat een vreselijk irritant zeiknummer, klonk net zo beroerd in '85 als in '08 en zijn uiterlijk is er ook al niet op vooruitgegaan( in tegenstelling tot het mijne) maar dat even geheel en al terzijde.
Is dit nu een 1 of een 2 ?? Ja het is een hele dunne magere 2 die ik nu heerlijk afrond naar beneden om het toch maar een 1 te laten worden.
En nu maar gauw naar wat anders gaan luisteren!!!
Is dit nu een 1 of een 2 ?? Ja het is een hele dunne magere 2 die ik nu heerlijk afrond naar beneden om het toch maar een 1 te laten worden.
En nu maar gauw naar wat anders gaan luisteren!!!
Gast- Gast
Echt vrolijk wordt je hier natuurlijk niet van, maar zo beroerd is het nou ook weer niet....een vijfje deze keer
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Afschuwelijk nummer, gezongen met een zeurderige stem.
Meer dan een 1 gaat dit niet opleveren.
Meer dan een 1 gaat dit niet opleveren.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Oeh deze overleefd de tand des tijds bij mij toch niet helemaal. Ik vond dit helemaal leuk toen ik jong was nu toch stukken minder. The riddle is leuker inderdaad eens met sokra. Deze blijft steken op een zes.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Een van de wat betere 80 nummers voor mij, een 7......
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Frodo schreef:Het is braaf, heel erg motr, is niet opwindend, enz, en toch vind ik het eigenlijk wel een leuk nummer.
Guilty pleasure 8.
Same here. Genoeg kritiek te leveren bij dit nummer (te eentonig, er gebeurt weinig, te gewoontjes etc.), en toch vind ik het wel leuk. Een 7 wordt het voor mij.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Wat Timmus zegt, alleen dan een 6 voor mij. Als je het te vaak hoort, val ik in slaap.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Dodgy - Good Enough
» *RTH* Tremeloes - Even the bad times are good
» *RTH* Arctic Monkeys - I Bet You Look Good...
» *RTH* Flamman & Abraxas - Good to go
» *RTH* The Rascals - Good lovin´
» *RTH* Tremeloes - Even the bad times are good
» *RTH* Arctic Monkeys - I Bet You Look Good...
» *RTH* Flamman & Abraxas - Good to go
» *RTH* The Rascals - Good lovin´
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: