*RTH* Arctic Monkeys - I Bet You Look Good...
+13
Roy
Jan...
Ries
ErickNJ
Mauricedegier
Dave Evans
MrJohn
LarryMullen
Grafmat
Paapke
sowhat
Vleertje
Frodo
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Artic Monkeys'?
*RTH* Arctic Monkeys - I Bet You Look Good...
Arctic Monkeys is een Britse indierockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turners teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische en alternatieve rock.
Uit 2005 in RTH is deze I Bet You Look Good On The Dance Floor
https://www.youtube.com/watch?v=pK7egZaT3hs&tracker=False
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turners teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische en alternatieve rock.
Uit 2005 in RTH is deze I Bet You Look Good On The Dance Floor
https://www.youtube.com/watch?v=pK7egZaT3hs&tracker=False
Gast- Gast
Re: *RTH* Arctic Monkeys - I Bet You Look Good...
Ik vind de Arctic Monkeys één van de meest overschatte bands van het afgelopen decennium. Maar in tegenstelling tot vele nummers bij RTH waarbij je moet zeggen dat ze veel betere nummers hebben gemaakt, is het hier andersom. Ik kan vele AM-nummers opnoemen die een onvoldoende van me krijgen, maar deze steekt er schril bij af, met een vette 8.
Wat mij betreft is dit dus een one-hit-wonder.
Ik vind dit een prima en fijn nummer derhalve een 8.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Frodo schreef:Ik vind de Arctic Monkeys één van de meest overschatte bands van het afgelopen decennium. Maar in tegenstelling tot vele nummers bij RTH waarbij je moet zeggen dat ze veel betere nummers hebben gemaakt, is het hier andersom. Ik kan vele AM-nummers opnoemen die een onvoldoende van me krijgen, maar deze steekt er schril bij af, met een vette 8.
Ik ga zowel qua cijfer als motivatie helemaal met Frodo mee!
Leeftijd : 67
Dit stond zelfs ooit in mijn Top 200. Aan de uitzending ervan, en dan vooral dit nummer, bewaren Kaj en ik warme herinneringen. Ik heb moeite met uitspreken van de titel van het album waar dit nummer van afkomstig is, en schiet in een slappe lach. Kaj haast zich bliksemsnel naar de microfoon om het toch nog netjes af te kondigen en de volgende plaat in te starten. Jammergenoeg gebeurde dit zeer vroeg in de ochtend, toen er ongeveer 0 luisteraars waren.
Naast deze leuke anekdote (waar ík helaas geen geluidsfragment meer van heb), vind ik het nog steeds een alleraardigst nummer van een alleraardigste plaat.
8
Naast deze leuke anekdote (waar ík helaas geen geluidsfragment meer van heb), vind ik het nog steeds een alleraardigst nummer van een alleraardigste plaat.
8
Heerlijk nummer, waar ik wel een 8,6 voor over heb; 9 dus.
Gast- Gast
Wel aardig, een 7!
Laatst aangepast door glimmerikje20 op 10.03.11 19:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ga ook voor de hele dikke 8,5 en dus een 9!
Persoonlijk vind ik de aapjes inderdaad wel wat gehyped, maar als je dat allemaal wegdenkt, blijft er toch een hele prettige band over, met wat mij betreft heel wat meer dan 1 goed nummer. Live moet je ze echter zeker niet ZIEN, want dat is me al 2 keer heel erg slecht bevallen. Die "het-kan-me-allemaal-bar-weinig-schelen-wat-jullie-ervan-vinden-attitude" van Alex Turner staat me gewoon niet aan. Ze rammelen in de hoogste versnelling hun hele repertoire er doorheen en dat was het dan. Dat vind ik wel erg jammer.
PS: Dave: het zijn de Arctic Monkeys, ook als je erop mag stemmen...
Persoonlijk vind ik de aapjes inderdaad wel wat gehyped, maar als je dat allemaal wegdenkt, blijft er toch een hele prettige band over, met wat mij betreft heel wat meer dan 1 goed nummer. Live moet je ze echter zeker niet ZIEN, want dat is me al 2 keer heel erg slecht bevallen. Die "het-kan-me-allemaal-bar-weinig-schelen-wat-jullie-ervan-vinden-attitude" van Alex Turner staat me gewoon niet aan. Ze rammelen in de hoogste versnelling hun hele repertoire er doorheen en dat was het dan. Dat vind ik wel erg jammer.
Laatst aangepast door Grafmat op 10.03.11 21:26; in totaal 3 keer bewerkt
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ik sluit me graag aan bij de positieve oordelen.
Lekker doordringende indie-rock, zelfs enigszins gruizig.
Bijzonder fraaie muziek: een 9
Lekker doordringende indie-rock, zelfs enigszins gruizig.
Bijzonder fraaie muziek: een 9
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Grafmat schreef:
Beste Meneer Grafmat, wilt u even goed kijken wie het geplaatst heeft?
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Het andere project van Alex Turner (Last Shadow Puppets) mag ik graag horen maar zoals bekend ben ik bepaald niet gecharmeerd van de Arctic Monkeys. Wat Mr John juist kan waarderen (de gruizige sound), irriteert mij mateloos. Verder zijn er al meer negatieve aspecten van de band aangehaald, die ik nu niet weer ga opsommen.
Met één ding ben ik het wel eens, dit is het beste nummer van de band, alléén scoort hij bij mij niet hoger dan een 5!
Oftewel er zijn wel 30 of 40 leukere indie bandjes!!!!
Met één ding ben ik het wel eens, dit is het beste nummer van de band, alléén scoort hij bij mij niet hoger dan een 5!
Oftewel er zijn wel 30 of 40 leukere indie bandjes!!!!
ah heerlijk, ik zet er een 9 bij. Ik hoorde vanmorgen de nieuwe van de Arctic Monkeys. Moet er een beetje aan wennen, de sound is ietwat anders.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Dave Evans schreef:Beste Meneer Grafmat, wilt u even goed kijken wie het geplaatst heeft?
Oeps...
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ga met meneer Dave mee in zijn omschrijving alleen is het cijfer bij mij nog 1 puntje lager namelijk een echte 4
Gast- Gast
ja ja de veel geprezen Artic Monkeys... Ik heb het geprobeerd, maar bij mij gaat geen kwartje vallen. Ik vind dit soort Britpopgroepen irritant en totaal mijn ding niet. Een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wel aardig een 7. (naar boven afgerond).
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ook hier moet u uw cijfer nog invullen geachte heer Journeyman of moet ik zeggen verstrooide?
Ja kan dit wel waarderen, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Het gebeurt niet dagelijks, maar ik ben het helemaal eens met Frodo: een van de meest overschatte bands met een dijk van een springplaat, die veel beter is dan bijna al het andere materiaal dat deze heren voortgebracht hebben.
8.
8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Timmus schreef:Het gebeurt niet dagelijks, maar ik ben het helemaal eens met Frodo
Het zal best ergens goed voor zijn, maar niet in mijn platenkast!!
Een 2.
Een 2.
Arctic Monkeys! Een van de redenen waarom ik in 2006 voor het eerst naar Lowlands ging! Mijn bijnaam dat weekend: Aapje. Deze krijgt van mij een 8, ik vind dat ze nog een paar plaatjes hebben die een 9 verdienen! En misschien in een heel soepele bui een sporadische 10. :O
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: