Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Zat. 28-09: Dave's Platenkast
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  EmptyVandaag om 16:03 van Dave Evans

» September 2024
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  EmptyVandaag om 1:11 van Grafmat

» Vrijdag 27 september: Catch22!
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  EmptyGisteren om 19:54 van Timmus

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  EmptyGisteren om 13:34 van Mirrr

» Wo 25-09 Sokra zaagt door
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty26.09.24 17:21 van sokratikos

» *RTH* Tame Impala - Elephant
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty24.09.24 23:32 van sokratikos

» *RTH* Emilie Simon – Paris j’ai pris perpète
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty24.09.24 23:26 van sokratikos

» *RTH* Twice as much – Sitting om a fence
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty24.09.24 23:20 van sokratikos

» Psssssttttt Di. 24 sept.
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty24.09.24 21:13 van Roche

» Marsha's jukebox (23 september)
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty24.09.24 0:00 van Marsha

» Introquiz September staat klaar
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty23.09.24 17:32 van Mies

» *RTH* The Notting Hillbillies - Your Own Sweet Way
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 20:59 van Timmus

» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 20:12 van Timmus

» *RTH – Mark Knopfler & James Taylor – Sailing to Philadelphia
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 20:10 van Timmus

» *RTH* Bayand Barrios - Malayo Man, Malapit Din
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 17:10 van sokratikos

» *RTH* Smashing Pumpkins - 1979
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 17:07 van sokratikos

» *RTH* Frank & Nancy Sinatra - Something Stupid
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 17:04 van sokratikos

» *RTH* Gary U.S. Bonds - Quarter To Three
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 17:03 van sokratikos

» *RTH* Cliff Bennett & Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Keane - Everybody's Changing
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty22.09.24 16:56 van sokratikos


*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

+7
sokratikos
Vleertje
Mirrr
Timmus
MrJohn
sowhat
Frodo
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor ""Dr. John'?

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap0%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap0%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap13%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap0%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap19%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap0%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap25%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap31%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 31% 
[ 5 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap6%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_lcap6%*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gast 01.04.12 10:56

(Zondag 1-4-2012)

Dr. John (New Orleans, Louisiana, 21 november 1940), ook bekend als Dr. John Creaux of Dr. John the Night Tripper, is het pseudoniem van pianist, zanger en songwriter Malcolm John (Mac) Rebennack Jr. In zijn muziek combineert hij blues, boogie woogie en rock-'n-roll.
Zijn muzikale carrière begin in de jaren vijftig in New Orleans. Hij zat als gitarist in verschillende bands en had in 1959 een kleine hit met een instrumentaal nummer Storm Warning. Hij moest de gitaar opgeven toen zijn linker ringvinger geraakt was door een kogel die was afgevuurd op een mede-muzikant. Hij maakte toen de piano tot zijn hoofdinstrument. Als sessiemuzikant begeleidde hij in de jaren zestig sterren als Sonny & Cher en Canned Heat.
Eind jaren zestig nam Rebennack de artiestennaam Dr. John The Night Tripper aan, ontleend aan een legendarische voodoo-dokter die rond 1800 in Louisiana zijn praktijken had uitgeoefend. In zijn psychedelische optredens gebruikte hij voodoo-rituelen en droeg hij extravagante kostuums en pruiken, waarmee hij zich een cultstatus wist te verwerven. Zijn debuutalbum Gris-Gris (1968), waarin hij voodoo-ritmes en bezwerende gezangen verwerkte in New Orleans bluesmuziek, had groot succes, meer dan de in dezelfde stijl doorgaande opvolgers Babylon (1969) en Remedies (1970).
Aan The Sun, Moon, And Herbs (1971) leverden ook Eric Clapton en Mick Jagger een bijdrage. Dit album markeert de overgang naar een rustiger muzikale stijl die zich meer richtte op de traditionele rhythm-and-blues en funk en die tot volle bloei kwam in het album Dr. John's Gumbo (1972). Het nummer Iko Iko hieruit haalde een notering in de Billboard Hot 100. Belangrijk was ook het volgende album In the Right Place (1973), waarvan vooral de songs Right Place Wrong Time en Such a Night succes hadden, ook door de zelfspot van de teksten, waaraan ook Bob Dylan, Bette Midler and Doug Sahm hadden bijgedragen. Desitively Bonnaroo (1974), met medewerking van Allen Toussaint, werd voorlopig Dr. John's laatste echte funk album. Pas twintig jaar later zou hij met Television terugkeren naar die stijl.
Sinds het midden van de jaren zeventig is Rebennack zeer actief gebleven als solo-muzikant, sessiemuzikant (met o.a. de Rolling Stones, Van Morrison, Willy DeVille, Carly Simon en James Taylor) en producent en componist van filmscores (b.v. Cannery Row). In veel films is zijn muziek gebruikt en duikt hij soms ook zelf op, zoals in The Last Waltz van Martin Scorsese, waarin hij Such a Night speelt en zingt op het legendarische afscheidsconcert van The Band.
Als typische jaren zeventig-figuur is Dr. John enigszins buiten de mainstream van de popmuziek geraakt, maar er is nog altijd een trouwe schare fans van zijn mengsel van onder andere blues, New Orleans R&B en Americana.

Deze track komt uit 1973 van de LP In the Right Place

Audio

https://youtu.be/HT4RainY-lY
Live

https://youtu.be/Ct4sVVqeoUE

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Frodo 01.04.12 11:32

Lekker achtergrondmuziekje.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gast 01.04.12 11:40


Heel lekker achtergrondmuziekje zelfs.

Een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  sowhat 01.04.12 12:30

Ik heb hier niets mee: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18966
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gast 01.04.12 16:11

Ik was dit nummer aan het luisteren en tegelijkertijd wat 'spelletjes aan het bijwerken' op het forum, alvorens ik tot mijn 'eindranking' van dit nummer zou komen... Erg fijn achtergrond muziekje inderdaad! Fijne sound en van zelfspot in teksten hou ik ook altijd wel! Lekker gevarieerd muziekje met erg fijn gitaarsolotje zo rond minuut 1.36.... Goed voor een dikke 7!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  MrJohn 01.04.12 16:49

In tegenstelling tot die andere RTH mag dit er wel zijn. Het swingt heerlijk de pan uit en brengt heerlijke onbezorgde studentenjaren uit het begin van de seventies terug in de herinnering Smile

Een 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gast 03.04.12 19:51


Wat een verrassing zo een groots nummer van een zo een groots artiest hier te zien. Dr John één van mijn lievelingszangers! Ik geef een 10 (TIEN)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Timmus 05.04.12 19:25

Met de inmiddels laaghangende zon schijnend door het keukenraam, geniet ik van een HJ'tje tijdens het bereiden van een maaltijd. Deze muziek klinkt hier erg lekker bij, al moet ik zeggen dat de muziek me beter bevalt dan de zang.

Een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16785
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Mirrr 05.04.12 20:56

Ja dit klinkt inderaad lekker, van mij een 7....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Vleertje 06.04.12 11:05

Ook van mij een 7 prima swingend nummer.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  sokratikos 06.04.12 16:18

Heerlijk Dr. John, in het bijzonder zijn vroegste albums in voodoo-stijl maar ook de daar-op-volgende albums in Rh-n-Bl/Funk-stijl. Het album waar de RTH vanaf komt, in die laatste stijl, ken ik nog amper, maar dit nr getuigt weer van dezelfde kwaliteit als Gumbo en Desitively Bonnaroo. Een dikke 8
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10239
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Dutchzaphod 09.04.12 17:15

Een ontzettend lekker achtergrondnummer. Een 9!
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gast 10.04.12 0:44

Dutchzaphod schreef:Een ontzettend lekker achtergrondnummer. Een 9!

lol! lol! lol! lol! lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Jan... 10.04.12 0:49

MrJohn schreef:In tegenstelling tot die andere RTH mag dit er wel zijn. Het swingt heerlijk de pan uit en brengt heerlijke onbezorgde studentenjaren uit het begin van de seventies terug in de herinnering Smile

Een 8

Ik zie je al in je gele onderbroek al die meiden versieren in je studentenflatje. Echte bostharenmuziek. Echt swingend is dit niet, daar is het net wat te freakerig voor. Swingmuziek hoort wat platter, boerser te zijn om echt lekker te zijn. Een 5.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Led-Zep 12.04.12 20:40

Ik heb hier niet zoveel mee.

Een 5
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Jaap2000 13.04.12 8:35

Gisterenavond werd door Giel in DWDD gemeld dat Dr John nog optreed: 2 juli in Paradiso. Voor de liefhebbers.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Vleertje 13.04.12 11:11

Op zich hardstikke leuk Jaap maar om nou in 5 dagen tijd 2 keer in paradiso te zijn gaat weer wat ver Wink Ik hou het op 7 juli Patti Smith.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Dutchzaphod 13.04.12 11:17

Vleertje schreef:Op zich hardstikke leuk Jaap maar om nou in 5 dagen tijd 2 keer in paradiso te zijn gaat weer wat ver Wink Ik hou het op 7 juli Patti Smith.


Je maakt dan wel optimaal gebruik van je onvermijdelijke lidmaatschapskosten. Very Happy


Overigens, had je deze al gezien die ik bij de verjaardagstopic van Sjooerd had geplaatst:

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  MrJohn 13.04.12 13:48

jan1966 schreef:
MrJohn schreef:In tegenstelling tot die andere RTH mag dit er wel zijn. Het swingt heerlijk de pan uit en brengt heerlijke onbezorgde studentenjaren uit het begin van de seventies terug in de herinnering Smile

Een 8

Ik zie je al in je gele onderbroek al die meiden versieren in je studentenflatje. Echte bostharenmuziek. Echt swingend is dit niet, daar is het net wat te freakerig voor. Swingmuziek hoort wat platter, boerser te zijn om echt lekker te zijn. Een 5.

lol!
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time  Empty Re: *RTH* Dr. John - Right Place Wrong Time

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum