Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* The Shirts - Tell me your plans'

+11
Mauricedegier
Mirrr
Frodo
Dutchzaphod
PPProfessor
sokratikos
Timmus
MrJohn
Led-Zep
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Tell me your plans'

*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap0%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap8%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap4%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap8%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap4%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap20%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 20% 
[ 5 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap16%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 16% 
[ 4 ]
*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_lcap32%*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Vote_rcap 32% 
[ 8 ]
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 25

Enquête gesloten

*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty *RTH* The Shirts - Tell me your plans'

Bericht  Dave Evans 27.01.12 16:35

[27-01-2012]
The Shirts is een band uit New York die werd opgericht in 1975. Het gezicht van The Shirts was zangeres Annie Golden. De andere leden waren Artie Lamonica (gitaar en zang), Ron Ardito (gitaar en zang), John Piccolo (toetsen), Bob Racioppo (bas en zang) en John Criscione (drums en percussie). De muziek van de band wordt vaak tot de punk gerekend.

The Shirts, voortgekomen uit twee coverbands, hadden vanaf 1975 veel succes met hun optredens in de New Yorkse club CBGB en maakten in 1976 hun platendebuut met drie nummers op het compilatiealbum "Live at CBGB", uitgebracht door Atlantic Records. Hun carrière kwam in een ware stroomversnelling nadat zangeres Annie Golden een rol speelde in de succesvolle musical Hair. The Shirts kregen in 1978 een platencontract bij Capitol Records. Het eerste, titelloze, album bevat onder andere de hit Tell me your plans. Ook Laugh and walk away, van het tweede album Street light shine uit 1979 werd een hit. Na het weinig succesvolle derde album Inner Sleeve uit 1981 ging de band uit elkaar. In 1994 volgde een eenmalige reünie ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van CBGB. In 2003 werd de band in een gewijzigde bezetting heropgericht, waarbij Golden, inmiddels een succesvol actrice op Broadway, vervangen werd door zangeres Caren Messing en toetsenist/zangeres Kathy McCloskey. In 2006 werd in deze bezetting een vierde album uitgebracht, Only the Dead Know Brooklyn

https://www.youtube.com/watch?v=et9Gg9sEgwc

https://www.youtube.com/watch?v=msOcnQrQcKs

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty Re: *RTH* The Shirts - Tell me your plans'

Bericht  Gast 27.01.12 16:46

Ik zeg, 'Ja, 'Ja, 'Jaaahhh! Ik vind dit gewoon echt een goed in het gehoor liggende tijdloze klassieker! Blijft een fijne en goede plaat, ook al heb je hem al tig keer gehoord! Als je het geluid van de Synth en het 'pleaseeee' in het begin al hoort, dan is daar gelijk al die herkenning een soort gevoel van 'thuiskomen'! Ik ga dan ook gewoon een welverdiende dikke vette 8 geven aan deze plaat!

Gast
Gast

*RTH* The Shirts - Tell me your plans' Empty Re: *RTH* The Shirts - Tell me your plans'

Bericht  sowhat 27.01.12 18:32

Eens met Renata, en dan gooi ik er ook nog even Annie Golden in, en dan kom ik op een 9.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Led-Zep 27.01.12 18:54

Ja, heerlijke plaat, echt jeugdsentiment en na al die jaren klinkt het voor mijn nog net zo fris als toen het uitkwam.

Een 9.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  MrJohn 27.01.12 18:58

Zouteloos en slaapverwekkend, ik kan er echt niets in ontdekken dat de moeite waard is.

Stuitend van onbenulligheid, derhalve een 2
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 27.01.12 19:04

Lekker popliedje en een hele echte "one hit wonder", het blijft gewoon een leuke plaat om te horen dat is al een 8 waard plus de bonus a la LedZep van 1 punt komen hun hiermee op een kneiterharde 9.

Gast
Gast

Bericht  Timmus 27.01.12 19:56

Renata1984 schreef:Blijft een fijne en goede plaat, ook al heb je hem al tig keer gehoord!

Ik heb deze plaat inderdaad erg vaak gehoord, en elke keer vind ik 'm minder worden. Het is saai en nietszeggend.

Gaf ik hier een paar jaar geleden wellicht nog wel een zesje voor, nu wordt het niet meer dan een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gast 27.01.12 20:55

Een 2

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 27.01.12 21:56

Voor mij geen plaatje wat ik vaak gehoord heb. En wanneer dat wel zo is, kan ik me dat niet herinneren. De bandnaam zei me ook niks. Wiki bericht dat de RTH steeds opduikt in de onderste helft van Top 2000, met uitzondering van de jaren 2000 en 2007. Tell me your plans stond in 1999 op 1262, in 2001-6 op resp. 1046, 1239, 1451, 1279, 1732 en 1817 en in 2008-11 op 1833,
1949, 1681 en 1762. Ook deelt Wiki mede dat Laugh and walk away in NL de tweede hit was van The Shirts, dus het blijkt in NL althans een "two hit wonder".

Waarom hun muziek volgens de NLse Wikipedia tot de punk wordt gerekend, snap ik weinig van. De Engelstalige Wiki noemt The Shirts "a New York-based American power pop band". Lijkt me op basis van hun twee hits een betere classificatie. In het interview op het einde van het onderstaande filmpje noemt Annie Golden hun muziek overigens ´nouveau rock´.

De RTH is best aardig maar wel wat saai. Het strandt bij mij op een 5

Laatst aangepast door sokratikos op 27.01.12 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  PPProfessor 27.01.12 21:58

Lief plaatje wel, maar redelijk onbenullig. De uitvoerenden kwamen sympathiek over in het filmpje tijdens de top2000-a-gogo. Een 7 dus.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dutchzaphod 28.01.12 1:13

Minder dan een 9 kan ik echt niet geven en een 10 geef ik zelden dus "nine it is". Alles klopt, de stemmen, de melodielijn (geniaal), de instrumentatie en de productie. Heb ik alles gezegd over dit nummer, ja ik heb alles gezegd.

En, inderdaad, een 'two-hit wonder'; Laugh and walk away is ook een prachtig tijdsbeeld!
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68

http://www.txt2txt.nl

Bericht  Frodo 28.01.12 10:19

Of het jeugdsentiment is of niet, ik vind dit nog steeds een heel lekker plaatje. Het staat niet in mijn 5 sterren playlist op mijn ipod, maar als ik het hoor denk ik iedere keer weer iets vrolijks. Daarom een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Gast 28.01.12 11:21

Kauwgum Annie ! Leuk om weer te zien !
Een 8 van mij.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 28.01.12 18:59

Caroline schreef: Een 2

Onvoorstelbaar soms die punten van je, maar ja smaken verschillen, dat blijkt wel Wink
Ik vind deze nog steeds een dikke 7 waard....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Mauricedegier 28.01.12 19:06

Ga met Mirjam mee met een 7 voor deze leuke plaat van de Shirts.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  Jan... 29.01.12 13:41

Altijd al een leuk plaatje gevonden, komt ook door het jeugdsentiment. Kauwgommen meisje, ja dat vergeet je niet meer, dat was herkenbaar.

Een 8.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  LarryMullen 29.01.12 15:09

Mwah, beetje een saai zeiknummer, 6.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Paul 31.01.12 1:23

Ik heb dit altijd een zeurderig nummer gevonden, alsof een verwend kind zijn/haar zin probeert te krijgen.
Een 3.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5305
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  Gast 31.01.12 9:17

Nee, volgens mij heeft dit niet veel met punk te maken. Misschien omdat ze in het CBGB optraden. Ik kan geen andere rede bedenken. Laugh and Walk Away is wel wat leuker dan die zeurplaat die we moeten ranken. Oef wat een stroef nummer is dat. Nah een 4 maar.

Gast
Gast

Bericht  Gast 31.01.12 9:20

Bij Sokratis youtube filmpje op 3:40 nog een zeer grappig momentje. "Sure, good luck, Honey"..... Razz Razz Razz

Gast
Gast

Bericht  Ries 31.01.12 18:28

Ja leuk deuntje dit, dacht vroegâh altijd dat het Blondie was Razz . Echt hoogvliegend is het niet natuurlijk maar altijd nog goed voor een 7
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: