*RTH* Garbage - Only Happy when it Rains
+7
sokratikos
Timmus
Mirrr
sowhat
Jan...
ErickNJ
Frodo
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Garbage"?
*RTH* Garbage - Only Happy when it Rains
Garbage is een Schots/Amerikaanse rockgroep. De band bestaat uit: Duke Erikson, Shirley Manson, Steve Marker en Butch Vig.
De band werd opgericht in 1993 in Madison (Wisconsin).
Het debuutalbum Garbage werd eind 1994 en begin 1995 opgenomen. Hij kwam uit in de herfst van 1995 bij Almo Sounds. Het album begon te stijgen in de hitparade en tegen het einde van 1995 kreeg hun tweede single, Queer, veel aandacht. Tegen de zomer van 1996, was het album van Garbage goud in de VS en kort daarna platina, nadat Only happy when it rains en Stupid girl hits werden.
Na een korte pauze begonnen ze aan hun tweede album in de zomer van 1997. Het album met de naam Version 2.0 werd in mei uitgebracht, gevolgd door de single Push it.
In 1999 bracht Garbage de single The world is not enough als titelsong van de gelijknamige James Bond-film.
Vier jaar later, in 2001, werd hun derde album uitgebracht onder de naam Beautifulgarbage. De eerste single Androgyny was een kleine hit. Het album week echter sterk af van de grunge-richting van hun eerste albums. Beautifulgarbage probeerde aan te sluiten bij de r&b, dat in die periode erg populair was.
Op 11 april 2005 is het vierde album van de groep met als titel Bleed like me verschenen. Dat album koos weer voor grunge en rock, maar het r&b-album had sommigen van de fans van de groep vervreemd, waardoor het album het moeilijker kreeg.
Het laatste concert van Garbage in Nederland vond plaats op 2 juni 2005 in het Amsterdamse Paradiso.
In 2008 werkten de band en andere bekende artiesten uit de VS, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Zuid-Afrika aan het album Songs for Tibet, een steunbetuiging aan Tibet en dalai lama Tenzin Gyatso. Songs for Tibet verscheen tegelijkertijd met de Olympische Zomerspelen 2008 in de Volksrepubliek China waarvan de opening op 8 augustus plaatsvond: het album werd op 5 augustus uitgebracht via iTunes en vanaf 12 augustus via muziekwinkels wereldwijd. Sinds de Invasie van Tibet in 1950-1951 bezet China het land met - volgens critici - een wijdverbreide politieke, religieuze en culturele onderdrukking tot gevolg.
De band werd opgericht in 1993 in Madison (Wisconsin).
Het debuutalbum Garbage werd eind 1994 en begin 1995 opgenomen. Hij kwam uit in de herfst van 1995 bij Almo Sounds. Het album begon te stijgen in de hitparade en tegen het einde van 1995 kreeg hun tweede single, Queer, veel aandacht. Tegen de zomer van 1996, was het album van Garbage goud in de VS en kort daarna platina, nadat Only happy when it rains en Stupid girl hits werden.
Na een korte pauze begonnen ze aan hun tweede album in de zomer van 1997. Het album met de naam Version 2.0 werd in mei uitgebracht, gevolgd door de single Push it.
In 1999 bracht Garbage de single The world is not enough als titelsong van de gelijknamige James Bond-film.
Vier jaar later, in 2001, werd hun derde album uitgebracht onder de naam Beautifulgarbage. De eerste single Androgyny was een kleine hit. Het album week echter sterk af van de grunge-richting van hun eerste albums. Beautifulgarbage probeerde aan te sluiten bij de r&b, dat in die periode erg populair was.
Op 11 april 2005 is het vierde album van de groep met als titel Bleed like me verschenen. Dat album koos weer voor grunge en rock, maar het r&b-album had sommigen van de fans van de groep vervreemd, waardoor het album het moeilijker kreeg.
Het laatste concert van Garbage in Nederland vond plaats op 2 juni 2005 in het Amsterdamse Paradiso.
In 2008 werkten de band en andere bekende artiesten uit de VS, het Verenigd Koninkrijk, Canada en Zuid-Afrika aan het album Songs for Tibet, een steunbetuiging aan Tibet en dalai lama Tenzin Gyatso. Songs for Tibet verscheen tegelijkertijd met de Olympische Zomerspelen 2008 in de Volksrepubliek China waarvan de opening op 8 augustus plaatsvond: het album werd op 5 augustus uitgebracht via iTunes en vanaf 12 augustus via muziekwinkels wereldwijd. Sinds de Invasie van Tibet in 1950-1951 bezet China het land met - volgens critici - een wijdverbreide politieke, religieuze en culturele onderdrukking tot gevolg.
Gast- Gast
Re: *RTH* Garbage - Only Happy when it Rains
Leuk nummer, hoewel ik Garbage niet echt in het genre Grunge plaats. Het is meer (alternatieve) rock voor mij. Grunge is volgens mij toch nog iets rauwer. Maar goed, wie ben ik.
Het is niet hun beste, want dat blijft toch Stupid Girl. Ik heb eigenlijk ook niet begrepen waarom ze commercieel niet zo goed zijn aangeslagen in Nederland. Het is toch vrij toegankelijk en ze bleven toch wel lang in het festival gebeuren hangen.
Een 7.
Het is niet hun beste, want dat blijft toch Stupid Girl. Ik heb eigenlijk ook niet begrepen waarom ze commercieel niet zo goed zijn aangeslagen in Nederland. Het is toch vrij toegankelijk en ze bleven toch wel lang in het festival gebeuren hangen.
Een 7.
Gast- Gast
Mijn 8 staat er wel bij.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
o ja, dat hobbiekluppie van Butch Vig. Beetje pijnlijk, want ik deed pas mee met een popquiz en ik wist de naam van de groep niet meer.
Ik heb hier nooit zo van gehouden en na al die jaren vind ik het behoorlijk gedateerd klinken. Een 5.
Ik heb hier nooit zo van gehouden en na al die jaren vind ik het behoorlijk gedateerd klinken. Een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Garbage is top! Shirley is it! Dit staat in SWtop50 dus 10!!!!!!!!!!!!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Dit klinkt lekker, een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Onderhoudend plaatje. Fijne stem ook. Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Na het verstrijken der jaren nog steeds een fijn (dansvloer)nr, maar voert niet tot de hogere sferen die een 8 of hoger verdienen. Een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Leuke plaat wel en een lekkere chick met een fijne korte rok en stevige laarzen. Dat levert een 7 op, want het blijft al met al natuurlijk wel een rommelig nummertje.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Blijft een hele hoge 7 die afgerond word naar een 8. Ik hou hier van en heerlijk nummer om mee te lallen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Goede plaat, fijne stem om naar te luisteren, lekker energiek nummer, van Garbage! Cijfer 8.
Gast- Gast
Ja lekker nummertje dit, een 8!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Enya - Trains and winter rains
» *RTH* Garbage - Supervixen
» *RTH* Garbage - I think I'm paranoid
» *RTH* Happy Mondays - Step On