*RTH* Cake - The Distance
+7
Timmus
sokratikos
Paul
ErickNJ
PPProfessor
Frodo
sowhat
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Cake'?
*RTH* Cake - The Distance
maandag 19-12-2011
Cake (vaak gespeld als CAKE, dus met vier hoofdletters), is een band uit Sacramento, Californië, en is geformeerd in 1991. De band heeft enkele grote hits gehad. Ze zijn nog steeds actief en hebben zes albums op hun naam staan.
De muziek van Cake wordt vaak gezien als zogenaamde alternatieve rock, maar de groep gebruikt vaak vele verschillende muziekstijlen per album, zelfs per nummer. Funk, pop, jazz, rap, country, blues en hiphop zijn terug te vinden in hun liederen. Zij zijn misschien wel het bekendst geworden door het spelen met taal en de quasi-ongeïnteresseerde stem van leadsinger John McCrea. Gitaar en trompet worden het meest gebruikt om de bas funky uit te doen komen. "She's got a silk dress and healthy breasts that bounce on his Italian leather sofa"; de teksten doen op het eerste gezicht inhoudsloos aan maar vaak ligt er een diepere boodschap in, zoals in "Comfort Eagle", een nummer dat klaarblijkelijk over de verwereldlijking van de maatschappij gaat.
Hun grootste hits zijn "The Distance" (een nummer dat vaak gespeeld wordt bij American-Football-wedstrijden), "Never There" (klaagzang over een meisje dat er nooit is) en "Short Skirt, Long Jacket" (laconiek nummer waarin de perfecte vrouw wordt beschreven). Ook hebben zij met behoorlijk succes "I Will Survive" gecoverd van Gloria Gaynor. De als tweede en derde genoemde nummers komen van Comfort Eagle, hun in 2001 uitgebrachte album. Dit album wordt gezien als hun meest succesvolle album, aangezien het de meeste hits opleverde (overigens bijna alleen in de Verenigde Staten) en het meest werd verkocht.
Deze komt uit 1966 en mag vanaf nu gerankt worden
https://youtu.be/__PU5CVSegg
Cake (vaak gespeld als CAKE, dus met vier hoofdletters), is een band uit Sacramento, Californië, en is geformeerd in 1991. De band heeft enkele grote hits gehad. Ze zijn nog steeds actief en hebben zes albums op hun naam staan.
De muziek van Cake wordt vaak gezien als zogenaamde alternatieve rock, maar de groep gebruikt vaak vele verschillende muziekstijlen per album, zelfs per nummer. Funk, pop, jazz, rap, country, blues en hiphop zijn terug te vinden in hun liederen. Zij zijn misschien wel het bekendst geworden door het spelen met taal en de quasi-ongeïnteresseerde stem van leadsinger John McCrea. Gitaar en trompet worden het meest gebruikt om de bas funky uit te doen komen. "She's got a silk dress and healthy breasts that bounce on his Italian leather sofa"; de teksten doen op het eerste gezicht inhoudsloos aan maar vaak ligt er een diepere boodschap in, zoals in "Comfort Eagle", een nummer dat klaarblijkelijk over de verwereldlijking van de maatschappij gaat.
Hun grootste hits zijn "The Distance" (een nummer dat vaak gespeeld wordt bij American-Football-wedstrijden), "Never There" (klaagzang over een meisje dat er nooit is) en "Short Skirt, Long Jacket" (laconiek nummer waarin de perfecte vrouw wordt beschreven). Ook hebben zij met behoorlijk succes "I Will Survive" gecoverd van Gloria Gaynor. De als tweede en derde genoemde nummers komen van Comfort Eagle, hun in 2001 uitgebrachte album. Dit album wordt gezien als hun meest succesvolle album, aangezien het de meeste hits opleverde (overigens bijna alleen in de Verenigde Staten) en het meest werd verkocht.
Deze komt uit 1966 en mag vanaf nu gerankt worden
https://youtu.be/__PU5CVSegg
Gast- Gast
Re: *RTH* Cake - The Distance
Ontzettend leuk gevarieerd liedje. Trompetje ook briljant. Hoog in de SW1000. 9
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Helaas, het kan mij i.i.g. niet echt bekoren, slap afgeraffeld ongeinspireerd vervelend irritant liedje eigenlijk.
Nee tussen mij en Cake zal wel altijd een enorme "distance"' blijven bestaan een 3 omdat ik wel van boerencake hou
Nee tussen mij en Cake zal wel altijd een enorme "distance"' blijven bestaan een 3 omdat ik wel van boerencake hou
Gast- Gast
Wel lollig en zo maar niet helemaal mijn ding. Teveel onsamenhangende corpsballenherrie. Omdat de dagen zo kort zijn, krijgen ze toch nog een 5.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67
Zwak nummer. Een 5. Ze zitten de Beastie Boys een beetje na te apen. Nee, dan hoor ik liever Short Skirt Long Jacket.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Lekker basje in sommige stukken, fijn trompetje, maar idd wel vlakke zang in dit nr uit 1996 (neem ik aan ipv 1966). Niet onaardig, maar ook weinig bijzonder. Een 6+
Grappig, EricNJ, moest bij het nr dat jij plaatste meer aan Beastie Boys denken...
De vlakke zang past wel goed bij hun bovengenoemde maatschappijkritische nr Comfort Eagle
Grappig, EricNJ, moest bij het nr dat jij plaatste meer aan Beastie Boys denken...
De vlakke zang past wel goed bij hun bovengenoemde maatschappijkritische nr Comfort Eagle
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Een 9 voor deze klassieker.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Dit vind ik echt niet om aan te horen, een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Veels te gekunsteld dit allemaal, vervelend nummer, er wordt ook een intelligent sfeertje gecre-eerd waar ik niet van hou.
Een 2
Een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
8! Er wordt een intelligent sfeertje gecreëerd en dat bevalt me wel...
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: