Steunfonds 49: 4 december tm 10 december 2011
+4
Dave Evans
Keano
Mirrr
sowhat
8 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2011
Pagina 1 van 1
Welke van de New Ones vindt jij de beste?
Steunfonds 49: 4 december tm 10 december 2011
Jaaaaaaaaaaaahoooooooooooooorrrrrrrrrrrdaaaarrrrriessssssssiewweeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr
Hallo en van harte welkom op de 49ste aflevering.... , de ene laatste van 2011
Volgende week de allerlaatste van dit jaar, en dan is het alweer tijd om terug te blikken.
Eerst de rekensom over week 48 die redelijk makkelijk is.
Sista was na 2 keer niet Wild en Flex genoeg voor een Outrageous steungebaar, de Duke Spirit zijn uitgewacht na een nipte Jonathan Wilson's Desert raven mega overwinning.
Hier de uitslag:
1. Jonathan Wilson - Desert Raven 55% [ 11 stemmen]. WINNAAAAR
2. The Duke Spirit - Don't Wait 45% [ 9 stemmen]. STEUNPLAAAAT
3. Sistaflex - Wild & Outrageous 0% [ 0 stemmen]. LOSERRRR
En dan weer lekker door met de nieuwe welicht toekomstige kneiters en jetsers
HEREWEGO
1. The Duke Spirit - Don't Wait
https://youtu.be/DSmqWa4Rss8
2. Black Lips - Raw Meat
https://youtu.be/AlFtgSPxVik
3. Ben Howard - Keep Your Head Up
https://youtu.be/ADP65wbBUpc
Hallo en van harte welkom op de 49ste aflevering.... , de ene laatste van 2011
Volgende week de allerlaatste van dit jaar, en dan is het alweer tijd om terug te blikken.
Eerst de rekensom over week 48 die redelijk makkelijk is.
Sista was na 2 keer niet Wild en Flex genoeg voor een Outrageous steungebaar, de Duke Spirit zijn uitgewacht na een nipte Jonathan Wilson's Desert raven mega overwinning.
Hier de uitslag:
1. Jonathan Wilson - Desert Raven 55% [ 11 stemmen]. WINNAAAAR
2. The Duke Spirit - Don't Wait 45% [ 9 stemmen]. STEUNPLAAAAT
3. Sistaflex - Wild & Outrageous 0% [ 0 stemmen]. LOSERRRR
En dan weer lekker door met de nieuwe welicht toekomstige kneiters en jetsers
HEREWEGO
1. The Duke Spirit - Don't Wait
https://youtu.be/DSmqWa4Rss8
2. Black Lips - Raw Meat
https://youtu.be/AlFtgSPxVik
3. Ben Howard - Keep Your Head Up
https://youtu.be/ADP65wbBUpc
Gast- Gast
Re: Steunfonds 49: 4 december tm 10 december 2011
Heel sterk steunfonds.
Ondanks dat ie het dit aflegt is Ben Howard leuk.
Het gaat tussen Duke Spirit en Black Lips. Duke Spirit omdat het een heerlijk loom zuchtmeisje is. Black Lips omdat het alle componenten van SWmuziek heeft: kort, rauw, chaotisch. Omdat ik altijd voor de dames ga, ga ik nu eens voor de heren. Black Lips dus.
Ondanks dat ie het dit aflegt is Ben Howard leuk.
Het gaat tussen Duke Spirit en Black Lips. Duke Spirit omdat het een heerlijk loom zuchtmeisje is. Black Lips omdat het alle componenten van SWmuziek heeft: kort, rauw, chaotisch. Omdat ik altijd voor de dames ga, ga ik nu eens voor de heren. Black Lips dus.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Black Lips vallen er in mijn belevingswereld en als zijnde een soort mengelmoesje van The Ramones/Madness helemaal buiten.
Graag had ik mijn stem nou eens wel aan The Duke Spirit willen geven, helaas heeft dit op zich best leuke plaatje te veel betere concurrentie zo ook deze week.
De oplettende luisteraar weet dan ook al dat mijn stem deze week naar die meneer Ben Howard gaat, echt zo een plaatje welke steeds beter word, compleet evenredig aan het aantal malen luisteren en dat is op zich best wel knap.
Graag had ik mijn stem nou eens wel aan The Duke Spirit willen geven, helaas heeft dit op zich best leuke plaatje te veel betere concurrentie zo ook deze week.
De oplettende luisteraar weet dan ook al dat mijn stem deze week naar die meneer Ben Howard gaat, echt zo een plaatje welke steeds beter word, compleet evenredig aan het aantal malen luisteren en dat is op zich best wel knap.
Gast- Gast
Jee die Black Lips heeft inderdaad wat weg van The Ramones, hou ik wel van, dus die wordt het deze week
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Idd wederom een sterk steunfonds... Ik nijg naar The Duke Spirit, maar Ben Howard weet me ook wel dusdanig te bekoren en Black Lips eigenlijk ook wel... Ik denk nog even over mijn uiteindelijke keuze na... Kom er in de loop van de week nog wel even op terug...
Gast- Gast
Voor mij persoonlijk is dit een hele duidelijke.
Ik kwam aan het einde van de lente in aanraking met Ben Howard en ben hem toen blijven volgen. Vervolgens heb ik hem op Lowlands gezien en kwam daarna het album uit, waar echte pareltjes op staan.
Voor de liefhebbers: luister ook eens naar 'old pine'.
Mijn stem gaat dus naar Ben.
Ik kwam aan het einde van de lente in aanraking met Ben Howard en ben hem toen blijven volgen. Vervolgens heb ik hem op Lowlands gezien en kwam daarna het album uit, waar echte pareltjes op staan.
Voor de liefhebbers: luister ook eens naar 'old pine'.
Mijn stem gaat dus naar Ben.
Keano- Music-freak
- Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
ik Ben voor Howard dit keer, de plaat die de langste houdbaarheidsdatum heeft.
Duke Spirit is wel heel dicht bij trouwens... Nog een keer steunplaat?
Duke Spirit is wel heel dicht bij trouwens... Nog een keer steunplaat?
Gast- Gast
Oei moeilijk, ga ik voor de muzikaliteit van ben of voor de gezellige rommeligheid van de Black Lips?
Laatsgenoemde heeft inderdaad wat weg van The Ramones en krijgen daarom mijn stem!
Laatsgenoemde heeft inderdaad wat weg van The Ramones en krijgen daarom mijn stem!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Pfff, de keuze is bijzonder moeilijk deze keer, met drie van zulke uiteenlopende fijne plaatjes. Ben Howard had een goede kans gemaakt, mits het refrein, dat een beetje botst met de ingetogenheid met de rest van het nummer, niet zou tegenvallen. Dan Black Lips. Heerlijk, maar niet diepgaand. Dat is Duke Spirit dan duidelijk weer wel en die krijgen dan ook voor de tweede achtereenvolgende week mijn stem.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik ben helemaal om, nadat ik Ben Howard deze week een paar keer voorbij heb horen komen op 3FM:D!Wat een lekkere plaat is dat zeg, wat een mooie en fijne stem en muziek om naar te luisteren!!! Waarschijnlijk moest het spreekwoordelijke (muzikale) kwartje even vallen bij mij, alhoewel ik hem bij de eerste keer luisteren ook al niet slecht vond... Maar het zou ook best eens zo kunnen zijn dat ik hetzelfde heb als: Journey: 'echt zo een plaatje welke steeds beter word, compleet evenredig aan het aantal malen luisteren en dat is op zich best wel knap' (al vind ik dat helemaal niet zo knap maar best logisch!) Ik ga dan ook van harte mijn stem geven aan Ben Howard met: Keep your head up deze week! Wauw wat zou ik trouwens graag ook een keer van de 'zeepbaan' in de clip afroetsjen in het bos, tussen de bomen door:D Hmm nieuwe guilty pleasure ?
Zo goed ken ik Ben Howard dus niet en ben ik na aanleiding van dit steunfonds (en deze kneiter van een plaat van hem) ff wat nummers van hem gaan beluisteren op youtube, onder andere 'Old Pine' waar Keano aan refereert als zijnde: 'pareltje', wat een mooie plaat is dit ook zeg! Andere fijne platen die ik van Ben Howard heb beluisterd: The Wolves, The Fear, Black Flies, Cloud Nine, To The City, Me And My Friend Time, Under the same sun, Empty Corridors, Move Like You Want To, These Waters, London... (Ik denk dat Ben er een nieuwe 'fan' bij heeft haha) Geweldig ook hoe hij van zn gitaar 2 instrumenten in 1 weet te maken, zoals in bijv.: 'Cloud Nine' Zowel een slag als snaar instrument....
The Black Lipes vind ik ook erg leuk trouwens... Vooral door het aanwezige 'gefluit' in de plaat... Ik heb namelijk een zwak voor muziekplaten waarin 'gefluit' word... Vraag me niet waarom maar ik word daar altijd supervrolijk van! Net zo als bijv. de plaat van: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
Tot slot The Dukes Spirit-Don't Wait...Dit blijf ik toch ook een heel fijn nummer vinden! Maar helaas kan ik maar 1 kiezen en kan er maar 1 de winnaar (voor mij deze week) zijn....
Zo goed ken ik Ben Howard dus niet en ben ik na aanleiding van dit steunfonds (en deze kneiter van een plaat van hem) ff wat nummers van hem gaan beluisteren op youtube, onder andere 'Old Pine' waar Keano aan refereert als zijnde: 'pareltje', wat een mooie plaat is dit ook zeg! Andere fijne platen die ik van Ben Howard heb beluisterd: The Wolves, The Fear, Black Flies, Cloud Nine, To The City, Me And My Friend Time, Under the same sun, Empty Corridors, Move Like You Want To, These Waters, London... (Ik denk dat Ben er een nieuwe 'fan' bij heeft haha) Geweldig ook hoe hij van zn gitaar 2 instrumenten in 1 weet te maken, zoals in bijv.: 'Cloud Nine' Zowel een slag als snaar instrument....
The Black Lipes vind ik ook erg leuk trouwens... Vooral door het aanwezige 'gefluit' in de plaat... Ik heb namelijk een zwak voor muziekplaten waarin 'gefluit' word... Vraag me niet waarom maar ik word daar altijd supervrolijk van! Net zo als bijv. de plaat van: Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
Tot slot The Dukes Spirit-Don't Wait...Dit blijf ik toch ook een heel fijn nummer vinden! Maar helaas kan ik maar 1 kiezen en kan er maar 1 de winnaar (voor mij deze week) zijn....
Gast- Gast
Voor mij zwarte lippen graag.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Niet vergeten om te stemmen beste steuners
Gast- Gast
Er is geen ontkomen aan. Prachtige voldragen stem, sfeervol en compositorisch een genot om naar te luisteren.
Ben Howard is the name en het is dé ster van het Steunfonds deze week
Ben Howard is the name en het is dé ster van het Steunfonds deze week
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Het ging duidelijk tussen Black Lips en Duke Spirit. Die liggen wat mij betreft (ondanks dat het verschillende muziek is) dicht bij elkaar en duidelijk boven die John Mayer kloon wiens naam ik nu al weer vergeten ben terwijl ik dit tik.
Met muntje opgooien is het toch Duke Spirit geworden.
Met muntje opgooien is het toch Duke Spirit geworden.
Ben Howard voor mij. Een eigen stijl en mooie volle muziek.
De andere twee mag ik ook graag horen, maar zijn beide wel rip-offs van andere artiesten.
Ik kies dus altijd voor originaliteit als hoogste criterium
De andere twee mag ik ook graag horen, maar zijn beide wel rip-offs van andere artiesten.
Ik kies dus altijd voor originaliteit als hoogste criterium
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 50: 11 tm 17 December 2011
» Steunfonds 50: 15 t/m 21 december
» Steunfonds 49: 2 t/m 8 december 2018
» Steunfonds 50: 6 t/m 12 December 2015
» Steunfonds 50: 11 t/m 17 december 2022
» Steunfonds 50: 15 t/m 21 december
» Steunfonds 49: 2 t/m 8 december 2018
» Steunfonds 50: 6 t/m 12 December 2015
» Steunfonds 50: 11 t/m 17 december 2022