Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

+8
Paul
Frodo
Kaj
Vleertje
sowhat
sokratikos
MrJohn
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Temporarily Expendable'?

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap0%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap5%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap21%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap11%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap11%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap21%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap11%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap20%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap0%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_lcap0%*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Gast 22.10.11 19:10

De Urban Dance Squad was een Nederlandse band. Met een crossover-mix van rock, hiphop, rap en wat reggae werd ze een inspiratiebron voor latere bands. Qua stijl konden ze nog het meest vergeleken worden met artiesten als de Red Hot Chili Peppers en Fishbone.
De UDS is ontstaan in december 1986 in Utrecht. Nadat de band naam maakte met energieke live-optredens, werd in 1989 het goed ontvangen debuut opgenomen, waarmee de band een Edison won. De bands werkte vervolgens aan haar live-reputatie op Pinkpop, het New Yorkse New Music Seminar, een Amerikaanse tour en een aantal voorprogramma's voor Living Colour. In 1990 won de band ook de Popprijs van de stichting Conamus. Later dat jaar kwam er een nieuw album, waarmee wederom een Edison gewonnen werd. Omdat de band vervolgens ruzie kreeg met haar Amerikaanse label werd Life 'n perspectives of a genuine crossover echter geen commercieel succes.
Toen in 1993 DJ DNA met de band stopte bleef de rest van de band doorspelen op de festivals Torhout-Werchter en Pukkelpop. Door de nieuwe bezetting was de band op Persona non grata echter meer aangewezen op standaard rocksongs, maar ook dit album viel goed. De band deed vervolgens nog eens Pinkpop aan, en speelde op Dynamo Open Air en het voorprogramma van de Beastie Boys.
In 1998 kwam DJ DNA weer terug bij de band. Dit resulteerde in 1999 in een nieuw UDS album: Artantica. Met Happy Go Fucked Up scoorde de band zelfs een kleine hit. Op 3 februari 2000 besloot de band uit elkaar te gaan.
Van 1997 tot 2000 werkte zanger Rudeboy ook met Junkie XL. Na het uiteenvallen van de UDS startte hij vervolgens zijn eigen band: LXO, dat later tot The League of XO Gentlemen werd omgedoopt. Met deze band bracht hij een album uit. In 2005 viel deze band uit elkaar. Samen met League-bassist Barkey startte Rudeboy The Servants of the Servants, die bij liveoptredens ook UDS-werk speelden.
In de zomer van 2006 kwam UDS, met uitzondering van DJ DNA, voor een aantal shows weer bij elkaar, ter promotie van hun verzamel-cd The Singles Collection. Het eerste optreden was 4 augustus in Petrol in Antwerpen. Later die maand traden ze nog twee keer op, onder andere op het zomerfestival Lowlands en het Belgische Pukkelpop. Het ging echter om een kortstondige reünie.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Dave Evans 23.10.11 18:06

Ik heb nooit zoveel met de Urban Dance Squad gehad, maar dit is zowaar best een aardige plaat. Lekker in het gehoor iig. Ja toch wel een voldoende: 6

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25353
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  MrJohn 23.10.11 18:31

Nou geef mij dan maar RHCP, want dit landt helemaal niet bij mij: een 4
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  sokratikos 23.10.11 20:37

Heb juist veel op gehad met de UDS van de eerste 2 albums, vooral het debuut, en heb ze in die tijd enorm vaak live gezien, wat steevast van hoge kwaliteit was. Daarna is er wat de klad in gekomen, geloof ik, en heb ik UDS niet meer gevolgd noch live gezien. De RTH is lang niet zo goed als de er-bovenuit-stekende nrs op het debuutalbum maar wel een voldoende, een 6
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  sowhat 23.10.11 22:01

Landt bij mij ook niet: 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Vleertje 24.10.11 11:31

Wat ontzettend jammer dat er voor dit nummer van de UDS gekozen is. Ze kunnen echt zoveel beter. Ik vind de UDS 1 van de beste bands die we in Nederland ooit gehad hebben en ook 1 van de meest onnederlandse bands. Net als Sokra heb ik de band in hun hoogtij dagen vaker dan eens gezien en het was altijd feest. Voor dit nummer een heel piepklein zesje.

Luister ook eens naar deze om een wat beter beeld van de kwaliteit van UDS te krijgen.





Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Kaj 24.10.11 11:59

In tegenstelling tot Vleer en Sokra vind ik dít dan weer het enige nummer van UDS wat ik prettig vind, verder is het totaal niet mijn muziek.. Dit krijgt nog wel een ruime 7 van me Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3997
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Frodo 24.10.11 20:42

Het zal best dat andere nummers van Urban Dance Squad een crossover zijn van rock, hiphop, rap en wat reggae, en dat ze op basis van die nummers worden vergeleken met de Red Hot Chili Peppers en Fishbone, maar het nu te ranken liedje is natuurlijk niets anders dan een zeer slap popliedje.

Jammer vanwege hun overige werk, maar dit verdient van mij beslist niet meer dan een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Paul 24.10.11 23:42

Als dit uit mijn radio komt, zoek ik verder. Een 3.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5296
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Mirrr 25.10.11 12:31

Vind er ook niet zoveel aan, een 5.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Gast 25.10.11 14:03

Op vliegveld Journey is deze ook aangeland jammer genoeg was het een crashlanding en nog niet eens een fraaie ook vandaar een 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Ries 25.10.11 17:55

Misschien hebben ze idd betekenisvollere nummers gemaakt maar in mijn ogen geen mooiere. Staat trouw in mijn top 100 voor de verrukkelijke, een 8 is dan ook het resultaat van de Nieuw-Balingse jury
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Gast 26.10.11 20:18

Ik had tot op heden nog nooit van deze band gehoord, ondanks dat ze uit Nederland komen... Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo slecht.. Het luistert eigenlijk best wel lekker weg, het deuntje blijft wel lekker hangen... Ik ga hier dan ook een 7 voor geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Timmus 27.10.11 19:42

Jaaaaaa, Urban Dance Squad!! (Dit is overigens géén verzoekje van mij).

Voor aanvang van de Top 2000 maak ik meestal een top-100 van platen/artiesten die niet in de lijst staan en daar m.i. wel inhoren. Urban Dance Squad is daar standaard hoog in vertegenwoordigd. Als Radio 2 de term "Lijst Der Lijsten" toekent aan de Top 2000, moet één van Neerlands beste bands er toch zeker in.

Ja, en met dit nummer laten ze niet horen wat ze allemaal in huis hebben. Maar een sterk popnummer is het zeker en ik beloon het met een dikke 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Jan... 28.10.11 20:08

hi hi ha ha hi
hi hi ha ha hi

Mijn hemel is dit de Hello goodbye/ Ob la di ob la da periode van deze zo vaak de hemel ingeprezen band?

hi ha ha ho ho

Inspiratie op Artis gekregen? Vind er werkelijk waar geen ruk aan en ik ram dit met een 2 de eeuwige jachtvelden in.

Wat een rotzooi
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Gast 08.11.11 21:55

DJ DNA!!!!!!!!

Een 8!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable Empty Re: *RTH* Urban Dance Squad - Temporarily Expendable

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum