Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl EmptyVandaag om 4:28 pm van sokratikos

» November 2024
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl EmptyVandaag om 11:31 am van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl EmptyGisteren om 8:57 pm van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptydi nov 05, 2024 12:58 am van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyma nov 04, 2024 10:36 pm van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyma nov 04, 2024 10:34 pm van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyzo nov 03, 2024 5:51 pm van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 6:51 pm van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 5:50 pm van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 3:35 pm van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:51 pm van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:49 pm van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyza nov 02, 2024 12:48 pm van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyvr nov 01, 2024 10:43 pm van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyvr nov 01, 2024 2:32 pm van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptyvr nov 01, 2024 1:14 pm van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Emptydo okt 31, 2024 9:00 pm van Timmus

*RTH* Silver Convention - Always Another Girl

+9
PPProfessor
Vleertje
Led-Zep
sokratikos
Timmus
snoopy
sowhat
Dave Evans
Frodo
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Always another Girl"?

*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap24%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap6%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap6%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap12%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap29%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
[ 1 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap0%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap12%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap5%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_lcap0%*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 17

Enquête gesloten

*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Empty *RTH* Silver Convention - Always Another Girl

Bericht  Gast do sep 29, 2011 4:11 pm

(Vr 29-9-11) Ja mensen Dave en ik hebben het druk, maar nu zijn weer bij voor gister, nu en morgen. Pfffff Wink

Silver Convention was een Duitse discogroep uit de jaren 70.
De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze. Silver was de bijnaam voor Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het lied Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden.
Linda G. Thompson (Linda Übelherr), Penny McLean (Gertrude Wirshinger) en Ramona Wulf (Ramona Kraft) werden aangenomen. Silver Convention scoorde 2 grote hits in de USA; Fly, Robin, Fly waarvan de tekst slechts uit 6 woorden bestond, stond 3 weken op 1 in 1975 en won de Grammy Award voor beste R&B instrumentale vertolking. De opvolger Get up and boogie stond drie weken op 2 in 1976. De dames brachten tegelijktertijd ook solo werk uit. McLean had een hit met Lady Bump en Thompson met Ooh what a night, Wulf was al vanaf 1971 als schlagerzangeres actief en trad vaak op in het TV-programma "Die Hit-Parade".
Verdere singles van de groep die op hun eerste successen verder borduurden werden slechts bescheiden hits. Eind 1976 verliet Thompson de groep en werd vervangen door Rhonda Heath. In 1977 werd de groep verkozen om deel te nemen aan het Eurovisiesongfestival met het lied Telegram. De EBU schafte de vrije taalregel die sinds 1973 was ingevoerd af, maar omdat Duitsland en België al een Engelstalig lied gekozen hadden werd deze regel afgeschaft. De groep werd 8ste en bereikte nog de top 30 van de hitparade, het was echter het einde van de groep.
Rhonda Heath zong in 1985 als backing vocal voor Oostenrijk en in 1994 bij de Duitse kandidaten. Silver Convention inspireerde een Nederlandse producer tot het oprichten van de populaire groep Luv'.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Empty Re: *RTH* Silver Convention - Always Another Girl

Bericht  Frodo do sep 29, 2011 4:42 pm

Hilarische clip natuurlijk!

Maar voor de muziek krijgen ze niet meer dan een keurige 1.
't Is dat ik in een goede bui ben....
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Silver Convention - Always Another Girl Empty Re: *RTH* Silver Convention - Always Another Girl

Bericht  Dave Evans do sep 29, 2011 4:47 pm

Lang leve de Kultnacht!!!!! Laughing

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  sowhat do sep 29, 2011 6:33 pm

Gezellig hoor. Een 8!

MrJohn, graag wat milder op je verjaardag Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  snoopy do sep 29, 2011 7:21 pm

Haha, een 8 voor de cameraman.......helaas scoren de dames iets minder, nou ja....iets Razz een 3
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64

Bericht  Timmus do sep 29, 2011 7:26 pm

Oef, wat is dit slecht. De zeurdigere en vlakke vocalen en datgene dat voor muziek moet doorgaan, lijken zich totaal niet bewust van elkaars aanwezigheid. Een 2.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  sokratikos do sep 29, 2011 7:56 pm

Idd, snoopy, de cameraMAN heeft zich goed vermaakt Smile

Gezellig maar inspiratieloos discodansnr, ook al inspireerde de band tot Luv. Beetje 13 in een dozijn disco. Een milde 5
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Led-Zep do sep 29, 2011 7:58 pm

Het prototype van slechte disco, een verdiende 1.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Vleertje do sep 29, 2011 11:40 pm

Ja ook hier een vijf geen hoogvlieger maar wel gezellig.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52

Bericht  Gast do sep 29, 2011 11:50 pm

sokratikos schreef:Idd, snoopy, de cameraMAN heeft zich goed vermaakt Smile

Gezellig maar inspiratieloos discodansnr, ook al inspireerde de band tot Luv. Beetje 13 in een dozijn disco. Een milde 5

Ik sluit mij bij het commentaar van Sokra aan, alleen scoren de dames bij mij nog net een puntje lager, een 4 dus...

Laatst aangepast door glimmerikje20 op do sep 29, 2011 11:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  PPProfessor do sep 29, 2011 11:55 pm

Ik dacht hier Sowhat een plezier mee te doen en gelukkig is dat ook zo. Ook van mij een 8 voor deze volslagen bespottelijke plaat, maar jeempie wat gezellig. En wat heeft die middelste een lange benen!

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Paul vr sep 30, 2011 1:37 am

Hopeloos gedateerd, fout fout fout. Maar wel leuk om weer eens terug te zien, die meiden. Ik dacht trouwens dat ze nooit verder waren gekomen dan 'Fly Robin Fly'. Toch maar een 4, want ik vind het plaatje erg saai.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5305
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  ErickNJ vr sep 30, 2011 2:51 am

Wat een opkikkertje na een drukke dag! Ik word hier heel vrolijk van. En deze is altijd al een guilty pleasure geweest. Mijn excuses aan de fans van zgn "kwaliteit" wat dat dan ook moge wezen, maar ik geef hier een 9 voor.

Ik ga er nog een keer naar luisteren.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  Gast vr sep 30, 2011 3:54 am

Mijn god zeg!! Ik verwacht ieder moment dat Evert van der Pik uit de coulissen opduikt of dat ons aller Sjefke vanuit het plafond nederdaalt.
Aangezien dat in de hele clip helaas niet gebeurd blijft er toch bijzonder weinig over van dit stukje huisvlijt voor beginners.
Toegegeven da dames zien er op de clip best nog wel appetijtelijk uit maar verder???
Verder helemaal niets maar dan ook echt het totale en complete nietszeggende niets blijft er dan over dat is bitter weinig eigenlijk te weinig om te ranken, en om nou te zeggen dat dit een gezellig stukje muziek is?? neen. ook dat niet echt.
Ik heb al aan het muzikale rad gedraaid en jammer maar helaas meer als een 1 zit er niet en verdomd dan ben ik nog zeerl mild.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr sep 30, 2011 11:19 am

Vorige weekend een leuke dame tegengekomen die net zo'n mooie buik heeft als de middelste dame van het groepje. Ik werd gelijk tijdelijk verliefd. :-)

Alleen daarom zou ik het nummer al een voldoende moeten geven, hahahaha.

Maar muzikaal stelt het geen moer voor natuurlijk. En toch is het zo erg nog niet. De strijkers klinken mij verbazend goed in de oren. Groove Armada gebruikt ze ook super in het nummer Easy. En zo zie je maar dat House gewoon een verkapte versie is van disco en Techno gewoon op zichzelf staat!!!!! Zo dat is gezegd, hehe.

Ik ga het een 6 geven.

Gast
Gast

Bericht  Jan... vr sep 30, 2011 7:44 pm

Groove Armada was die groep toen ik zo'n vijf kilometer de tent inliep om zoveel mogelijk vooraan te staan. Tussen LCD Sound System en de Mosselman act in.
Vond het erg goed. Maar dit is niet goed, integendeel. Het is zo vlak als mijn achterste en die strijkers, nee sorry, vind ik geen zak aan. Ik vind het zelfs het meest vervelende van de plaat. Ik denk dat ik het nu eens helemaal bent met John en ik geef hier een 1 voor.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Jan... za okt 01, 2011 10:38 am

dat discodansen van die lui is natuurlijk te gek voor worden. Het doet een beetje denken aan het gedouw en het getrek bij een standaard Peter Pan Speedrock optreden. Heel hilarisch!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  Mirrr za okt 01, 2011 10:51 am

Oh dit is zo lekker fout lol! maar wel enorme jeugdsentiment Embarassed
Dus ik geef er een 5 voor...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: