*RTH* Eddie Vedder - Society
+8
Paul
sokratikos
Frodo
Jan...
sowhat
LarryMullen
Mauricedegier
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Society'
*RTH* Eddie Vedder - Society
[10-08-2011]
Eddie Vedder, geboren als Edward Louis Severson III (Evanston, Illinois, 23 december 1964), is een Amerikaans musicus en singer-songwriter. Hij is leadzanger en gitarist van de Amerikaanse rockband Pearl Jam. Vedder staat bekend om zijn "gouden bariton-stem" en wordt gezien als een icoon van de alternatieve rock.
Naast zijn activiteiten bij Pearl Jam is Vedder ook actief in andere muzikale projecten, waaronder diverse soundtracks en bijdrages aan albums van andere artiesten. In 2007 bracht hij zijn eerste soloalbum uit, welke diende als soundtrack voor de film Into the Wild. Zijn tweede album Ukelele Songs verscheen op 31 mei 2011.
https://www.youtube.com/watch?v=ouANEo2w0Pg
Eddie Vedder, geboren als Edward Louis Severson III (Evanston, Illinois, 23 december 1964), is een Amerikaans musicus en singer-songwriter. Hij is leadzanger en gitarist van de Amerikaanse rockband Pearl Jam. Vedder staat bekend om zijn "gouden bariton-stem" en wordt gezien als een icoon van de alternatieve rock.
Naast zijn activiteiten bij Pearl Jam is Vedder ook actief in andere muzikale projecten, waaronder diverse soundtracks en bijdrages aan albums van andere artiesten. In 2007 bracht hij zijn eerste soloalbum uit, welke diende als soundtrack voor de film Into the Wild. Zijn tweede album Ukelele Songs verscheen op 31 mei 2011.
https://www.youtube.com/watch?v=ouANEo2w0Pg
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Eddie Vedder - Society
Dikke 9 voor dit prachtige nummer van Vedder, wat mijn aandacht trok tijdens de tip 2000 van 2009. Ik heb inmiddels de cd Into the wild ook thuis en daar staan meer goede nummers maar dit heeft net dat beetje extra.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Eddie vedder: BWEEEGGGHHHH.
1.
1.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Hier houd ik beslist niet van. Voor in het kampvuur: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Pearl Jam is best een aardig bandje (eigenlijk vind ik alleen Ten goed), maar dit trek ik echt niet. Ik vind dat hij een beetje klinkt als Lee Towers Wat een afgang is dit en wat een afgrijselijk saai en slap liedje. Bah, een 1.
Journey, WB.
Journey, WB.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Prachtig voorbeeld van hoe een mooie stem een liedje naar een hoger niveau kan brengen. Een 8.
Nou zoals Lee Towers klinkt Eddie echt niet, eerder als good old Neil Diamond! Ik had eerder ook wat moeite met Pearl Jam en dus ook Vedder. Gelukkig is dat allemaal nog goed gekomen en vind ik dit een prachtige kampvuur song (ja ik hou wel van kampvuurtjes ).
Een 9 dus!
Een 9 dus!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Dave Evans schreef:Nou zoals Lee Towers klinkt Eddie echt niet, eerder als good old Neil Diamond! Ik had eerder ook wat moeite met Pearl Jam en dus ook Vedder. Gelukkig is dat allemaal nog goed gekomen en vind ik dit een prachtige kampvuur song (ja ik hou wel van kampvuurtjes ).
Een 9 dus!
Ja, Lee Towers was een beetje overdreven, maar ik zocht naar iets Opa-achtig. En idd, Neil Diamond, dat klopt wel. Het irriteerde me gewoon dat de jonge god van Alive en Jeremy opeens zo opa-achtig klonk.
Jan...- Music-Master
Frodo schreef:Prachtig voorbeeld van hoe een mooie stem een liedje naar een hoger niveau kan brengen. Een 8.
Helemaal mee eens! Wat een prachtige stem heeft Eddie Vedder toch...Schitterend juweeltje deze plaat...
Gast- Gast
Het meemaken van het legendarisch geworden concert van de Pearl Jam tijdens 'Ten' op Pinkpop heugt me en verheugt me nog. De stem van Vedder kon en kan me soms meevoeren maar vaak genoeg ook irriteren. Na het jeugdsentimentele 'Ten' heb ik Vedder's band nauwelijks nog gevolgd. Een paar maanden geleden zag ik de film 'Into the wild', gebaseerd op een waar gebeurd verhaal van een pas afgestuurde pientere jongeman die de hem vanwege zijn talenten aangeboden geplaveide weg naar een mooie toekomst in zijn NoordAmerikaanse 'society' afslaat om uit eigen beweging te willen leren overleven in de wildernis van Alaska. De film bevat niet alleen mooie natuurbeelden maar ook goede dialogen, inclusief die van de hoofdfiguur met zichzelf, en is een aanrader. (Ik zal het einde met de door de jongeman geleerde levensles omtrent individu en 'society' maar niet verraden). Tijdens het verloop van de film herkende ik op een bepaald moment Vedder's stem in de achtergrondmuziek en het irriteerde niet. Sterker nog, het paste erg goed bij de film.
Wat Dave zei klopt: 'Society' is een kampvuur-song. Als het accoordenschema niet al te ingewikkeld is of te vereenvoudigen (waar de wil is van een gitaarspelende liefhebber, daar is een goed-/kwaadschikse weg) zullen er van deze song vast vele versies komen van andere (beter/slechter) zingende kampvuur-gitaristen. Daarom geef ik, tot mijn eigen verrassing, zelfs een 8 voor deze kampvuur-song die Vedder eerst voorzong.
Wat Dave zei klopt: 'Society' is een kampvuur-song. Als het accoordenschema niet al te ingewikkeld is of te vereenvoudigen (waar de wil is van een gitaarspelende liefhebber, daar is een goed-/kwaadschikse weg) zullen er van deze song vast vele versies komen van andere (beter/slechter) zingende kampvuur-gitaristen. Daarom geef ik, tot mijn eigen verrassing, zelfs een 8 voor deze kampvuur-song die Vedder eerst voorzong.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
De film waar ook Sokratikos aan refereert heb ik ook een paar jaar geleden gezien sterker hij staat nog ergens op schijf, de film an sich is al monumentaal mooi maar dan de muziek van Vedder erbij en toen was ik flabbergasted, zelden ooit zulke bij een film horende muziek mogen horen.
Ik raad een ieder dan ook aan deze film te zien en dan pas de muziek te beoordelen, het zijn alle juweeltjes en pareltjes van songs en ik vind dat Vedder met deze plaat ver boven zichzelf uit stijgt.
Ook deze song is gewoon bloedstollend mooi en wederom een prachtig voorbeeld van hoe eenvoud toch het ware is en ik ga deze dan ook ranken met een vette 10.
Ik raad een ieder dan ook aan deze film te zien en dan pas de muziek te beoordelen, het zijn alle juweeltjes en pareltjes van songs en ik vind dat Vedder met deze plaat ver boven zichzelf uit stijgt.
Ook deze song is gewoon bloedstollend mooi en wederom een prachtig voorbeeld van hoe eenvoud toch het ware is en ik ga deze dan ook ranken met een vette 10.
Gast- Gast
Ik kende dit nummer helemaal niet, ben ook geen fan van Pearl Jam.
Maar dit vind ik geweldig. Wat een mooi nummer. Een 8.
De vergelijking met Neil Diamond begrijp ik wel, maar vind ik iets té voorbarig;
de jaren die Neil Diamond erop heeft zitten kom je allemaal tegen in zijn doorleefde stem.
Dat is niet het geval bij Eddie Vedder, misschien over een jaar of 20.
Maar dit vind ik geweldig. Wat een mooi nummer. Een 8.
De vergelijking met Neil Diamond begrijp ik wel, maar vind ik iets té voorbarig;
de jaren die Neil Diamond erop heeft zitten kom je allemaal tegen in zijn doorleefde stem.
Dat is niet het geval bij Eddie Vedder, misschien over een jaar of 20.
@paul "De vergelijking met Neil Diamond begrijp ik wel, maar vind ik iets té voorbarig;
Dat is niet het geval bij Eddie Vedder, misschien over een jaar of 20."
HEAR, HEAR!!!
Dat is niet het geval bij Eddie Vedder, misschien over een jaar of 20."
HEAR, HEAR!!!
Gast- Gast
Into the wild prachtige film met inderdaad prachtige beelden. De muziek van Vedder is prima bij deze film. Maar om het los te beluisteren.... nee daarvoor gaat dan toch de stem van Vedder mij te snel irriteren. Een 6,5 voor dit nummer wat afgerond dan toch weer een 7 wordt.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
jan4004 schreef:Pearl Jam is best een aardig bandje (eigenlijk vind ik alleen Ten goed), maar dit trek ik echt niet. Ik vind dat hij een beetje klinkt als Lee Towers Wat een afgang is dit en wat een afgrijselijk saai en slap liedje. Bah, een 1.
Journey, WB.
Jam begrijpt het tenminste (al vind ik wel meerdere van Pearl Jam goed).
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Fraai voorbeeld hoe de intensiteit van een stem je in hoger sferen kan brengen. Prachtige gedragen song vol waarachtigheid: een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Leeftijd : 74
Journeyman schreef:een vette 10.
I rest my case
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
LarryMullen schreef:jan4004 schreef:Pearl Jam is best een aardig bandje (eigenlijk vind ik alleen Ten goed), maar dit trek ik echt niet. Ik vind dat hij een beetje klinkt als Lee Towers Wat een afgang is dit en wat een afgrijselijk saai en slap liedje. Bah, een 1.
Journey, WB.
Jam begrijpt het tenminste (al vind ik wel meerdere van Pearl Jam goed).
Kinderen begrijpen mij nou eenmaal het beste, beste Larry.
Jan...- Music-Master
Ik sluit me helemaal bij Paul aan en ga het album NU binnenhalen.
Gast- Gast
Kende dit niet maar vind het best mooi, een 7 toch zeker waard.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Eddie Vedder - Hard Sun
» *RTH* Great Society - Darkly Smiling
» *RTH* Eddie Money - Take me home tonight
» *RTH* Great Society - Darkly Smiling
» *RTH* Eddie Money - Take me home tonight
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: