*RTH* Eddie Vedder - Hard Sun
+7
Frodo
Jan...
MrJohn
sowhat
Chevy
Joostvdaa
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Hard Sun'
*RTH* Eddie Vedder - Hard Sun
[05-07-2013]
Eddie Vedder, geboren als Edward Louis Severson III (Evanston, Illinois, 23 december 1964), is een Amerikaans musicus en singer-songwriter. Hij is leadzanger en gitarist van de Amerikaanse rockband Pearl Jam. Vedder staat bekend om zijn "gouden bariton-stem" en wordt gezien als een icoon van de alternatieve rock.
Naast zijn activiteiten bij Pearl Jam is Vedder ook actief in andere muzikale projecten, waaronder diverse soundtracks en bijdrages aan albums van andere artiesten. In 2007 bracht hij zijn eerste soloalbum uit, welke diende als soundtrack voor de film Into the Wild. Zijn tweede album Ukelele Songs verscheen op 31 mei 2011.
audio
Into the Wild is een film uit 2007, gebaseerd op het gelijknamige boek van Jon Krakauer over het waargebeurde verhaal van Chris McCandless. De film werd geregisseerd door Sean Penn, die ook het scenario schreef, en de hoofdrollen worden vertolkt door Emile Hirsch, Jena Malone, Marcia Gay Harden, Vince Vaughn, William Hurt en Catherine Keener. Into the Wild ging in première tijdens de tweede editie van het Internationaal filmfestival van Rome en ging in première voor het grote publiek op 19 oktober 2007.
De film werd goed ontvangen door recensenten en werd genomineerd voor twee Oscars, die voor beste mannelijke bijrol (Hal Holbrook) en beste filmmontage. Meer dan tien prijzen werden de productie daadwerkelijk toegekend, waaronder een Golden Globe voor het lied Guaranteed door Eddie Vedder en een National Board of Review Award voor de hoofdrol van Hirsch.
met filmbeelden van Into the wild
live
Eddie Vedder, geboren als Edward Louis Severson III (Evanston, Illinois, 23 december 1964), is een Amerikaans musicus en singer-songwriter. Hij is leadzanger en gitarist van de Amerikaanse rockband Pearl Jam. Vedder staat bekend om zijn "gouden bariton-stem" en wordt gezien als een icoon van de alternatieve rock.
Naast zijn activiteiten bij Pearl Jam is Vedder ook actief in andere muzikale projecten, waaronder diverse soundtracks en bijdrages aan albums van andere artiesten. In 2007 bracht hij zijn eerste soloalbum uit, welke diende als soundtrack voor de film Into the Wild. Zijn tweede album Ukelele Songs verscheen op 31 mei 2011.
audio
Into the Wild is een film uit 2007, gebaseerd op het gelijknamige boek van Jon Krakauer over het waargebeurde verhaal van Chris McCandless. De film werd geregisseerd door Sean Penn, die ook het scenario schreef, en de hoofdrollen worden vertolkt door Emile Hirsch, Jena Malone, Marcia Gay Harden, Vince Vaughn, William Hurt en Catherine Keener. Into the Wild ging in première tijdens de tweede editie van het Internationaal filmfestival van Rome en ging in première voor het grote publiek op 19 oktober 2007.
De film werd goed ontvangen door recensenten en werd genomineerd voor twee Oscars, die voor beste mannelijke bijrol (Hal Holbrook) en beste filmmontage. Meer dan tien prijzen werden de productie daadwerkelijk toegekend, waaronder een Golden Globe voor het lied Guaranteed door Eddie Vedder en een National Board of Review Award voor de hoofdrol van Hirsch.
met filmbeelden van Into the wild
live
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Eddie Vedder - Hard Sun
Een schitterende naar mijn immer bescheiden mening nog altijd zwaar ondergewaardeerde film met een soundtrack om je vingers (ja ja alle 10) en je tenen (ja ja ook alle 10) volledig bij af te likken, daar komt bij dat ik Vedder als zanger meer dan overtuigend vind en eerlijk gezegd gewoon dus fabelachtig goed vind en ja, dan zijn de bouwstenen voor wederom een hele vette top klassering al meer dan bekend.
Overigens complimenten voor de aanvrager van deze keizerlijk fraaie plaat!!!, een 10 uiteraard en daar helpt geen lieve moeder meer aan.
Overigens complimenten voor de aanvrager van deze keizerlijk fraaie plaat!!!, een 10 uiteraard en daar helpt geen lieve moeder meer aan.
Gast- Gast
Prachtige film met dito soundtrack die daar perfect bij past. Bijna altijd kippenvel als ik dit nummer en andere toppers als No ceiling, Society en Setting forth hoor. Dat de tekst een beetje eentonig is deert mij in dit geval niet. Een 9.
Toevallig gisteren gedraaid. Album is namelijk #34 van de 00s geworden.
Hoewel het album voor mij een beetje te veel los zand is vanwege nogal wat korte nummers, vind ik deze nog wel een 8 waard.
Hoewel het album voor mij een beetje te veel los zand is vanwege nogal wat korte nummers, vind ik deze nog wel een 8 waard.
Ik trek dit soort muziek en die stem beslist niet: 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Inderdaad een weergaloze film en daarbij hoort ingenieuze muziek van een rasartiest. Compositie en stemgeluid doen me weer met weemoed denken aan een van de beste films van het laatste decennium.
Ik ga met Journeyman mee, een 10.
PS Chapeau voor de aanvrager, in ieder geval een bevlogen muziekkenner
Ik ga met Journeyman mee, een 10.
PS Chapeau voor de aanvrager, in ieder geval een bevlogen muziekkenner
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik ben bevlogen zat, maar Eddie Veddert solo, dat trek ik echt niet. Ik vind het zulke opa-sound, misschien komt het ook omdat je weet dat de jonge god van Jeremy en Alive hier zit te zingen.
Kwa Pearl Jam was ik eigenlijk al afgehaakt na de 2e CD, Ten is nog steeds heel goed, eigenlijk te goed, dat hadden ze nooit meer kunnen overtreffen. Dus ik ga met Sowhat mee en ik geef een twee.
Kwa Pearl Jam was ik eigenlijk al afgehaakt na de 2e CD, Ten is nog steeds heel goed, eigenlijk te goed, dat hadden ze nooit meer kunnen overtreffen. Dus ik ga met Sowhat mee en ik geef een twee.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Prachtig nummer van Into the wild. Society vind ik nog net wat beter, die krijgt een 10, deze een dikverdiende 9.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6613
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik ben helemaal niet zo´n Vedder-liefhebber - hou t bij Ten - maar zijn soundtrack past echt perfect bij die schitterende (must see) film - zoals Joost al terecht zei. Dus een knap staaltje werk. Society vind ik toch een stuk mooier en typeert i.m.o. de film als geheel beter. Voor deze RTH: een 7
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Heel erg mooi dit en hou van Vedder's stem, een dikke 8
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Stem van Eddie staat nog steeds als een huis, maar nummer duurt iets te lang en muzikaal blijft het toch wat hangen in de middelmaat.
Een 7.
Een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: