Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame

+10
MrJohn
LarryMullen
Mirrr
Vleertje
Mies
Jan...
Led-Zep
sowhat
Frodo
sokratikos
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Fine Browne Frame'?

*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap0%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap14%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap5%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap14%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
[ 3 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap9%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap32%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 32% 
[ 7 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap9%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap5%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_lcap0%*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Vote_rcap 0% 
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 22

Enquête gesloten

*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty *RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame

Bericht  Gast 08.08.11 10:56

Dianne Reeves (23 oktober 1956, Detroit) is een Amerikaanse jazz-zangeres. Ze wordt beschouwd als een van de belangrijkste jazz-zangeressen van dit moment.
Louis Allen Rawls (Chicago, 1 december 1933 - Los Angeles, 6 januari 2006) was een Amerikaanse soulzanger. Samen hebben ze een hitje gehad in 1989 met deze plaat....

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty Re: *RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame

Bericht  sokratikos 08.08.11 18:01

Dacht even door het pianoriedeltje dat de bijbehorende songtekst (na Rawls' "check it out"-babbelintro) zou inzetten met 'My baby don't care for show... ect"

Het origineel van 'Fine brown frame' schijnt te zijn uitgevoerd in 1946 door Buddy Johnson & Orchestra met de vocals door Etta Johnson (lang leve google, maar kon dit niet op YouTube vinden).
De versie uit 1947 van Nellie Lutcher begint in elk geval niet als het bekendste nr van Nina Simone:

De te ranken versie uit 1989 klinkt niettemin lekker: een 7

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

*RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame Empty Re: *RTH* Dianne Reeves & Lou Rawls - Fine Brown Frame

Bericht  Frodo 08.08.11 23:14

Dit is niet aan mij besteed. Het irriteert natuurlijk niet als muzikaal behang bij een staande receptie, maar dat is weer iets heel anders dan hiervoor uit je dak gaan....

Een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  sowhat 08.08.11 23:30

He geinig Sokra, ik moest, voordat ik je las, ook direct aan Nina denken. Dát vind ik dan weer wel een heel fijn liedje, maar dit doet me weinig, ik vind de zang ook niet boeiend: 5

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Led-Zep 08.08.11 23:39

Ik hou al niet van jazz maar aan dit nummer heb ik altijd een verschrikkelijke hekel gehad.

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Jan... 09.08.11 19:19

Voor dit soort muzak ben ik allergisch voor. Een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Mies 09.08.11 20:24

1989 alweer.. leuk liedje, wel een 7 waard.
Mies
Mies
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4072

Bericht  Vleertje 09.08.11 20:30

Ik vind dit wel prettig in het gehoor liggen maar het is niet iets wat ik uit mezelf snel op zal zetten. Derhalve kan ik het toch nog een voldoende geven en dat word het dus een zes.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 10.08.11 0:32

Het nummer van Nina Simone, die Sokra heeft geplaatst zou ik zo een 9 durven te geven... Ik ben wel een jazz liefhebber en dit nummer is natuurlijk een echte klassieker. Voor dit nummer, geef ik een 7...

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 10.08.11 11:39

Vleertje schreef:Ik vind dit wel prettig in het gehoor liggen maar het is niet iets wat ik uit mezelf snel op zal zetten. Derhalve kan ik het toch nog een voldoende geven en dat word het dus een zes.

Kan me hier helemaal bij aansluiten...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Gast 10.08.11 18:30

Onbegrijpelijk die lage cijfers, schijnbaar is iedereen vergeten wat voor een monumentale zanger ome Lou eigenlijk is geweest alleen al het feit dat hij naast the late and very great Sam Cooke als zanger overeind is kunnen blijven geeft de man in mijn visie oneindig krediet.
Het album waar dit lied "welke op zich al een classic is if ever there whas one!!!" zich op bevind is een aanrader voor een ieder die van kwaliteitsmuziek houd.
Deze versie krijgt simpelweg een verdiende 9 met veertjes.

Gast
Gast

Bericht  Jan... 10.08.11 19:51

Ik ben blij dat je terug bent. Journey. Ik vroeg me af wat er in godsnaam met je gebeurd is. Ik had al een mail gestuurd naar Dave en ik wou eigenlijk een oproep doen. Met wie moet ik anders de passie van the Stones delen?
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302

Bericht  LarryMullen 11.08.11 20:10

Ook hier last van allergie. Hasjie.

2.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  MrJohn 12.08.11 0:01

Fraaie stemmen, zonder meer, maar het is mijn genre niet. Het glijdt van me af als water van een regenjas: een 5
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Gast 12.08.11 0:43

hmmm....Love is a hurtin' thing had van mij echt een 8 gekregen. Vooral live zingt onze Lou dat nummer subliem. Dit nummer trek ik gewoon niet. Ik hou niet van deze stijl en ik zal er ook nooit van kunnen houden. Een 4 is dan denk ik op z'n plaats.

Gast
Gast

Bericht  Gast 12.08.11 7:58

Ik hou hier ook niet van, maar erken de kwaliteit zeker wel; een 7.

Ladylove van Rawls is een van Eva's favoriete nummertjes Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Ries 12.08.11 8:44

Iets in de stem van Rawls irriteert me, weet niet wat maar het doet het wel, een 5!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Paul 16.08.11 2:04

Jazz met een soulwatermerk. Jazz vind ik niks. Soul vond ik vroeger niks, nu smul ik ervan. Dit nummer swingt lekker en heeft er toen al voor gezorgd dat ik ook naar muziekstromingen durf te luisteren waar ik minder van hou.

Lekker nummer, een 7.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5305
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  Timmus 21.08.11 15:49

Samen maken ze er een mooie 7 van.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  PPProfessor 21.08.11 16:14

Een mooie 7 inderdaad, zo mooi dat het bij met net de 8 gaat halen!

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: