Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 23:54 van arjanh

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 22:56 van MrJohn

» April 2024
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:49 van Dave Evans

» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:27 van Frodo

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:24 van Frodo

» *RTH* The Cure - Close To Me
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:19 van Frodo

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:17 van Frodo

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 20:15 van Frodo

» *RTH* Sandie Shaw - Long Live Love
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:51 van Frodo

» *RTH* 16 Horsepower - Splinters
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:47 van Frodo

» *RTH* Nick MacKenzie – Peaches on a tree
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:37 van Frodo

» *RTH* Laura Jansen – Queen of Elba
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:35 van Frodo

» *RTH* Jake Bugg - Lightning Bolt
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:25 van Frodo

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:21 van Frodo

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:18 van Frodo

» *RTH* Bolland & Bolland - Spaceman
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:13 van Frodo

» *RTH* Eighth Wonder - I'm Not Scared
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:09 van Frodo

» *RTH* Lou Reed - Perfect Day
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 19:05 van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 15:11 van Mirrr

» *RTH* Pink - Funhouse
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful EmptyVandaag om 15:10 van Mirrr


*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

+11
Jaap2000
Frodo
LarryMullen
MrJohn
ErickNJ
Paul
sowhat
Ries
Jan...
Led-Zep
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Some kind of wonderful'

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap0%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap0%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap5%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap0%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap16%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap26%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap5%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap42%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 42% 
[ 8 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap5%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_lcap0%*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Dave Evans za jul 09 2011, 17:42

[09-07-2011]
Grand Funk Railroad (GFR) was een Amerikaanse rockband. De groep kwam op gang eind 1969 als één van de eerste bands die in stadions en arena's zouden gaan optreden. Het meest opvallende van de groep was de rauwe blues-rock klank van de gitarist Mark Farner. Zijn stijl is een vervolg op de rockgitaar evolutie van de gitaar helden uit de jaren zestig. Grand Funk ontstond uit een solide arbeidersklasse van Flint, Michigan, die een grondslag was voor een nieuwe generatie van rockers. Hun succes in het begin stootte het oudere onconventionele publiek af dat de rock historie op dat moment domineerde. Ze werden snel één van de meest populaire groepen van de Verenigde Staten. In de jaren die volgde hebben ze duidelijk hun talenten bewezen.

Mark, Don & Mel vormde Grand Funk Railroad in 1969 na het uiteenvallen van "Terry Knight and the Pack". Terry Knight werd producer van de eerste GFR platen. De groep had een groot succes in de USA en Japan. Hun eerste elpee "On Time" kwam uit in 1969.

Hun tweede elpee verscheen hetzelfde jaar. Grand Funk was opeens de live band. Hun grote doorbraak kwam tijdens de Atlanta Pop Festival. Het derde album "Closer To Home" in 1970 was anders in vele aspecten, de muziek meer gepolijst en de teksten diepzinniger. De opname van het tweede Atlanta Pop Festival in 1970 werd gebruikt voor "Live Album".

Op "Survival" (1971) staat een fantastische versie van The Rolling Stones' hit "Gimme Shelter". De volgende elpee "E Pluribus Funk" in de vorm van een munt werd uitgebracht in 1972. Het "Phoenix" album was de eerste plaat met toetsenist Craig Frost, echter nog niet als officieel bandlid. Het nummer "Rock-'n-roll Soul" van dit album werd één van de grootste hits.

Vanaf het album "We're An American Band" in 1973 maakte Craig Frost permanent deel uit van de groep. "Shinin'On" (1974) met het 3D brilletje op de hoes was waarschijnlijk Grand Funks grootste succes op de Zweedse markt. "All The Girls In The World Beware" (1974) was hun laatste gouden elpee. Het nummer "Somekind of Wonderful" van deze plaat werd een nieuwe grote hit. Eén van de bodybuilder lichamen op de hoes was die van Arnold Schwarzenegger.

Hun tweede live elpee "Caught In The Act" kwam uit in 1975. "Born To Die" is nooit goud geworden. De stijl van dit album was weer anders dan die van de voorgaande. De laatste plaat van de gouden tijden was "Good Singin' Good Playin'" (1976). Geproduceerd door Frank Zappa, maar doorbreken deed het niet. Grand Funk ging in hetzelfde jaar uit elkaar.

Na de ontbinding in 1976 vormde Mark Farner de "Mark Farner Band". De andere bandleden gingen door onder de naam "Flint". Mark Farners liefde voor God kwam tot uiting in zijn songteksten. In 1981 maakte Grand Funk een comeback als trio met een vervanging op de basgitaar. Ze brachten twee platen uit, "Grand Funk Lives" en "What's Funk". "Queen Bee" de single van "Grand Funk Lives", sound-track van de film "Heavy Metal" werd goud. Desondanks stopte de band in 1983 met hun activiteiten. In 1996 is Grand Funk Railroad herenigd in de originele trio-bezetting: Mark, Don & Mel. Ze zijn weer groots terug en gaan uitgebreid op tournee door de USA. In 1997 brengen ze hun derde live album uit getiteld "Bosnia".

Hoe heeft Grand Funk de concurrentie met de groepen zoals Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep kunnen weerstaan? De funky sound en heavy beat, de goede songteksten van Mark Farner, hun antidrugs campagne zowel in de songteksten als tijdens optredens, hun politieke mening. De uiterste Live Band rauwe bas, zware drums en excellente gitaar spel van Mark Farner. Een complete groep met een zeer persoonlijk geluid van Funky Rock.



https://www.youtube.com/watch?v=IFzTYSr6Z20&feature=related


https://www.youtube.com/watch?v=TIpNL1Ckuno&feature=fvwrel

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25279
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Led-Zep za jul 09 2011, 18:00

Ik vind dit niet echt een bijzonder nummer, beetje vlak en te commercieel. Ze hebben veel betere nummers gemaakt.

Een 5.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Jan... za jul 09 2011, 18:58

Ik heb de indruk dat iemand van de fanclub dit stukje op wiki heeft geschreven. Ik vind het wel heel vleiend. Ik ken alleen dit nummer en ik vind het maar zozo. Typisch geval van boerenrock, als je het mij vraagt. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is ff iets te simpel: een 5.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Ries za jul 09 2011, 19:09

Verschrikkellijk overgewaardeerd nummer waarbij het mij toch altijd bijzonder veel moeite kost om stil te blijven zitten, als ik wel stil blijf zitten en er echt naar luister is het toch echt geen sterk nummer en lijkt het enorm snel in elkander geflanst te zijn, ik hou het op een 5
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7037
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  sowhat za jul 09 2011, 20:05

Wie dit stukje voor Dave geschreven heeft, is kennelijk een fan, maar ik vind dit helemaal niets: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18664
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Paul zo jul 10 2011, 01:40

Ik heb al eens leukere nummers gehoord, maar vind dit beslist niet verkeerd. Ik weet dat mijn broer vroeger fan was en een elpee van GFR had. daar vond ik dus echt geen bal aan. Dit nummer krijgt van mij een 6.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5278
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  ErickNJ zo jul 10 2011, 02:37

Jeetje wat een lage cijfers. Altijd mooi om dit op de radio te horen. Van mij een 8.

Music Can I get a witness? Can I get a witness? Music
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  MrJohn zo jul 10 2011, 03:10

Heerlijke heavy beat als ondertoon, powerful song: een 8
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  MrJohn zo jul 10 2011, 03:12

jan4004 schreef:Ik heb de indruk dat iemand van de fanclub dit stukje op wiki heeft geschreven. Ik vind het wel heel vleiend. Ik ken alleen dit nummer en ik vind het maar zozo. Typisch geval van boerenrock, als je het mij vraagt. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is ff iets te simpel: een 5.

Jan, open je oren, laat de geluiden uit het verleden je verleiden, niks depressiefs, she's just some kind of wonderful Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16661
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Jan... zo jul 10 2011, 03:45

Ja sorry John, ik vind dit echt een boutnummer. Ik vind het ook niks voor jou, veels te gemaakt vrolijk.... Ik vind het ook totaal geen Mr John nummer dus de hoge cijfer verbaast me
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  LarryMullen zo jul 10 2011, 12:49

Wát een verademing na die 2 monsters. normaal krijgt dit leuke nummer een 7, maar omdat het na de 2 walgelijke nummers komt een 8!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Frodo zo jul 10 2011, 12:55

Ja, lekker nummertje inderdaad. Niet dat het in mijn top100 of top500 staat, maar dit is nooit verkeerd om te luisteren. Mooi om lekker bij in de stemming te komen, want ik ga zo naar het Big Rivers bluesfestival.

Kortom: een keurige 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7249
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Jaap2000 zo jul 10 2011, 13:05

Van mij krijgen ze ook een 8. Lekker eenvoudig maar stevig nummer.

Hoewel die live-uitvoering me een beetje tegenvalt. Ik zou juist verwachten dat ze zo'n simpel strak nummer ook stevig op het podium kunnen neerzetten maar dat komt wat mij betreft niet helemaal uit de verf.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Mirrr zo jul 10 2011, 13:37

Een dikke 8 voor en nog steeds heerlijk nummer Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Gast wo jul 13 2011, 20:57

En van mij ook een 8, voor dit lekkere stukje muziek! Zeker na het beluisteren van Resonance-OK Chiacago... Wat een verademing!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Timmus vr jul 15 2011, 20:09

Nummer begint erg flauwtjes, maar wordt langzaamaan beter. Vooruit, toch nog een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  sokratikos ma jul 18 2011, 16:38

"Hoe heeft Grand Funk de concurrentie met de groepen zoals Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep kunnen weerstaan?", vraagt de stukjessschrijvende fan (waarschijnlijk uit de USA) zich af, maar GF heeft die concurrentie (zeker in Europa) niet kunnen weerstaan. 'Some kind of wonderful' is wel aardig, een voldoende, niets uitzonderlijks. Een 6je
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Vleertje ma jul 18 2011, 21:10

Mwa niet heel boeiend of fijn dit. Ik hum het wel weer mee op de radio dus het mag op een heel mager zesje rekenen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful Empty Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum