*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful
+11
Jaap2000
Frodo
LarryMullen
MrJohn
ErickNJ
Paul
sowhat
Ries
Jan...
Led-Zep
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Some kind of wonderful'
*RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful
[09-07-2011]
Grand Funk Railroad (GFR) was een Amerikaanse rockband. De groep kwam op gang eind 1969 als één van de eerste bands die in stadions en arena's zouden gaan optreden. Het meest opvallende van de groep was de rauwe blues-rock klank van de gitarist Mark Farner. Zijn stijl is een vervolg op de rockgitaar evolutie van de gitaar helden uit de jaren zestig. Grand Funk ontstond uit een solide arbeidersklasse van Flint, Michigan, die een grondslag was voor een nieuwe generatie van rockers. Hun succes in het begin stootte het oudere onconventionele publiek af dat de rock historie op dat moment domineerde. Ze werden snel één van de meest populaire groepen van de Verenigde Staten. In de jaren die volgde hebben ze duidelijk hun talenten bewezen.
Mark, Don & Mel vormde Grand Funk Railroad in 1969 na het uiteenvallen van "Terry Knight and the Pack". Terry Knight werd producer van de eerste GFR platen. De groep had een groot succes in de USA en Japan. Hun eerste elpee "On Time" kwam uit in 1969.
Hun tweede elpee verscheen hetzelfde jaar. Grand Funk was opeens de live band. Hun grote doorbraak kwam tijdens de Atlanta Pop Festival. Het derde album "Closer To Home" in 1970 was anders in vele aspecten, de muziek meer gepolijst en de teksten diepzinniger. De opname van het tweede Atlanta Pop Festival in 1970 werd gebruikt voor "Live Album".
Op "Survival" (1971) staat een fantastische versie van The Rolling Stones' hit "Gimme Shelter". De volgende elpee "E Pluribus Funk" in de vorm van een munt werd uitgebracht in 1972. Het "Phoenix" album was de eerste plaat met toetsenist Craig Frost, echter nog niet als officieel bandlid. Het nummer "Rock-'n-roll Soul" van dit album werd één van de grootste hits.
Vanaf het album "We're An American Band" in 1973 maakte Craig Frost permanent deel uit van de groep. "Shinin'On" (1974) met het 3D brilletje op de hoes was waarschijnlijk Grand Funks grootste succes op de Zweedse markt. "All The Girls In The World Beware" (1974) was hun laatste gouden elpee. Het nummer "Somekind of Wonderful" van deze plaat werd een nieuwe grote hit. Eén van de bodybuilder lichamen op de hoes was die van Arnold Schwarzenegger.
Hun tweede live elpee "Caught In The Act" kwam uit in 1975. "Born To Die" is nooit goud geworden. De stijl van dit album was weer anders dan die van de voorgaande. De laatste plaat van de gouden tijden was "Good Singin' Good Playin'" (1976). Geproduceerd door Frank Zappa, maar doorbreken deed het niet. Grand Funk ging in hetzelfde jaar uit elkaar.
Na de ontbinding in 1976 vormde Mark Farner de "Mark Farner Band". De andere bandleden gingen door onder de naam "Flint". Mark Farners liefde voor God kwam tot uiting in zijn songteksten. In 1981 maakte Grand Funk een comeback als trio met een vervanging op de basgitaar. Ze brachten twee platen uit, "Grand Funk Lives" en "What's Funk". "Queen Bee" de single van "Grand Funk Lives", sound-track van de film "Heavy Metal" werd goud. Desondanks stopte de band in 1983 met hun activiteiten. In 1996 is Grand Funk Railroad herenigd in de originele trio-bezetting: Mark, Don & Mel. Ze zijn weer groots terug en gaan uitgebreid op tournee door de USA. In 1997 brengen ze hun derde live album uit getiteld "Bosnia".
Hoe heeft Grand Funk de concurrentie met de groepen zoals Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep kunnen weerstaan? De funky sound en heavy beat, de goede songteksten van Mark Farner, hun antidrugs campagne zowel in de songteksten als tijdens optredens, hun politieke mening. De uiterste Live Band rauwe bas, zware drums en excellente gitaar spel van Mark Farner. Een complete groep met een zeer persoonlijk geluid van Funky Rock.
https://www.youtube.com/watch?v=IFzTYSr6Z20&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=TIpNL1Ckuno&feature=fvwrel
Grand Funk Railroad (GFR) was een Amerikaanse rockband. De groep kwam op gang eind 1969 als één van de eerste bands die in stadions en arena's zouden gaan optreden. Het meest opvallende van de groep was de rauwe blues-rock klank van de gitarist Mark Farner. Zijn stijl is een vervolg op de rockgitaar evolutie van de gitaar helden uit de jaren zestig. Grand Funk ontstond uit een solide arbeidersklasse van Flint, Michigan, die een grondslag was voor een nieuwe generatie van rockers. Hun succes in het begin stootte het oudere onconventionele publiek af dat de rock historie op dat moment domineerde. Ze werden snel één van de meest populaire groepen van de Verenigde Staten. In de jaren die volgde hebben ze duidelijk hun talenten bewezen.
Mark, Don & Mel vormde Grand Funk Railroad in 1969 na het uiteenvallen van "Terry Knight and the Pack". Terry Knight werd producer van de eerste GFR platen. De groep had een groot succes in de USA en Japan. Hun eerste elpee "On Time" kwam uit in 1969.
Hun tweede elpee verscheen hetzelfde jaar. Grand Funk was opeens de live band. Hun grote doorbraak kwam tijdens de Atlanta Pop Festival. Het derde album "Closer To Home" in 1970 was anders in vele aspecten, de muziek meer gepolijst en de teksten diepzinniger. De opname van het tweede Atlanta Pop Festival in 1970 werd gebruikt voor "Live Album".
Op "Survival" (1971) staat een fantastische versie van The Rolling Stones' hit "Gimme Shelter". De volgende elpee "E Pluribus Funk" in de vorm van een munt werd uitgebracht in 1972. Het "Phoenix" album was de eerste plaat met toetsenist Craig Frost, echter nog niet als officieel bandlid. Het nummer "Rock-'n-roll Soul" van dit album werd één van de grootste hits.
Vanaf het album "We're An American Band" in 1973 maakte Craig Frost permanent deel uit van de groep. "Shinin'On" (1974) met het 3D brilletje op de hoes was waarschijnlijk Grand Funks grootste succes op de Zweedse markt. "All The Girls In The World Beware" (1974) was hun laatste gouden elpee. Het nummer "Somekind of Wonderful" van deze plaat werd een nieuwe grote hit. Eén van de bodybuilder lichamen op de hoes was die van Arnold Schwarzenegger.
Hun tweede live elpee "Caught In The Act" kwam uit in 1975. "Born To Die" is nooit goud geworden. De stijl van dit album was weer anders dan die van de voorgaande. De laatste plaat van de gouden tijden was "Good Singin' Good Playin'" (1976). Geproduceerd door Frank Zappa, maar doorbreken deed het niet. Grand Funk ging in hetzelfde jaar uit elkaar.
Na de ontbinding in 1976 vormde Mark Farner de "Mark Farner Band". De andere bandleden gingen door onder de naam "Flint". Mark Farners liefde voor God kwam tot uiting in zijn songteksten. In 1981 maakte Grand Funk een comeback als trio met een vervanging op de basgitaar. Ze brachten twee platen uit, "Grand Funk Lives" en "What's Funk". "Queen Bee" de single van "Grand Funk Lives", sound-track van de film "Heavy Metal" werd goud. Desondanks stopte de band in 1983 met hun activiteiten. In 1996 is Grand Funk Railroad herenigd in de originele trio-bezetting: Mark, Don & Mel. Ze zijn weer groots terug en gaan uitgebreid op tournee door de USA. In 1997 brengen ze hun derde live album uit getiteld "Bosnia".
Hoe heeft Grand Funk de concurrentie met de groepen zoals Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep kunnen weerstaan? De funky sound en heavy beat, de goede songteksten van Mark Farner, hun antidrugs campagne zowel in de songteksten als tijdens optredens, hun politieke mening. De uiterste Live Band rauwe bas, zware drums en excellente gitaar spel van Mark Farner. Een complete groep met een zeer persoonlijk geluid van Funky Rock.
https://www.youtube.com/watch?v=IFzTYSr6Z20&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=TIpNL1Ckuno&feature=fvwrel
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful
Ik vind dit niet echt een bijzonder nummer, beetje vlak en te commercieel. Ze hebben veel betere nummers gemaakt.
Een 5.
Een 5.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ik heb de indruk dat iemand van de fanclub dit stukje op wiki heeft geschreven. Ik vind het wel heel vleiend. Ik ken alleen dit nummer en ik vind het maar zozo. Typisch geval van boerenrock, als je het mij vraagt. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is ff iets te simpel: een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Verschrikkellijk overgewaardeerd nummer waarbij het mij toch altijd bijzonder veel moeite kost om stil te blijven zitten, als ik wel stil blijf zitten en er echt naar luister is het toch echt geen sterk nummer en lijkt het enorm snel in elkander geflanst te zijn, ik hou het op een 5
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Wie dit stukje voor Dave geschreven heeft, is kennelijk een fan, maar ik vind dit helemaal niets: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik heb al eens leukere nummers gehoord, maar vind dit beslist niet verkeerd. Ik weet dat mijn broer vroeger fan was en een elpee van GFR had. daar vond ik dus echt geen bal aan. Dit nummer krijgt van mij een 6.
Jeetje wat een lage cijfers. Altijd mooi om dit op de radio te horen. Van mij een 8.
Can I get a witness? Can I get a witness?
Can I get a witness? Can I get a witness?
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Heerlijke heavy beat als ondertoon, powerful song: een 8
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
jan4004 schreef:Ik heb de indruk dat iemand van de fanclub dit stukje op wiki heeft geschreven. Ik vind het wel heel vleiend. Ik ken alleen dit nummer en ik vind het maar zozo. Typisch geval van boerenrock, als je het mij vraagt. Daar is op zich niks mis mee, maar dit is ff iets te simpel: een 5.
Jan, open je oren, laat de geluiden uit het verleden je verleiden, niks depressiefs, she's just some kind of wonderful
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ja sorry John, ik vind dit echt een boutnummer. Ik vind het ook niks voor jou, veels te gemaakt vrolijk.... Ik vind het ook totaal geen Mr John nummer dus de hoge cijfer verbaast me
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Wát een verademing na die 2 monsters. normaal krijgt dit leuke nummer een 7, maar omdat het na de 2 walgelijke nummers komt een 8!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Ja, lekker nummertje inderdaad. Niet dat het in mijn top100 of top500 staat, maar dit is nooit verkeerd om te luisteren. Mooi om lekker bij in de stemming te komen, want ik ga zo naar het Big Rivers bluesfestival.
Kortom: een keurige 8.
Kortom: een keurige 8.
Van mij krijgen ze ook een 8. Lekker eenvoudig maar stevig nummer.
Hoewel die live-uitvoering me een beetje tegenvalt. Ik zou juist verwachten dat ze zo'n simpel strak nummer ook stevig op het podium kunnen neerzetten maar dat komt wat mij betreft niet helemaal uit de verf.
Hoewel die live-uitvoering me een beetje tegenvalt. Ik zou juist verwachten dat ze zo'n simpel strak nummer ook stevig op het podium kunnen neerzetten maar dat komt wat mij betreft niet helemaal uit de verf.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Een dikke 8 voor en nog steeds heerlijk nummer
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
En van mij ook een 8, voor dit lekkere stukje muziek! Zeker na het beluisteren van Resonance-OK Chiacago... Wat een verademing!
Gast- Gast
Nummer begint erg flauwtjes, maar wordt langzaamaan beter. Vooruit, toch nog een 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
"Hoe heeft Grand Funk de concurrentie met de groepen zoals Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath en Uriah Heep kunnen weerstaan?", vraagt de stukjessschrijvende fan (waarschijnlijk uit de USA) zich af, maar GF heeft die concurrentie (zeker in Europa) niet kunnen weerstaan. 'Some kind of wonderful' is wel aardig, een voldoende, niets uitzonderlijks. Een 6je
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Mwa niet heel boeiend of fijn dit. Ik hum het wel weer mee op de radio dus het mag op een heel mager zesje rekenen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Grand Funk Railroad - We're An American Band
» *RTH* Wally Tax - Miss wonderful
» *RTH* Middle of the Road - Sacramento (A Wonderful Town)
» *RTH* Icicle Works - Love is a wonderful colour
» Vrij. 9 juni 20:30 uur : Five of a kind!
» *RTH* Wally Tax - Miss wonderful
» *RTH* Middle of the Road - Sacramento (A Wonderful Town)
» *RTH* Icicle Works - Love is a wonderful colour
» Vrij. 9 juni 20:30 uur : Five of a kind!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: