*RTH* Julien Clerc - Venise
+12
sokratikos
Frodo
Ries
Mies
Paul
Mauricedegier
Jan...
sowhat
MrJohn
ErickNJ
Led-Zep
Dave Evans
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Elle voulait qu'on l'appelle Venise '
*RTH* Julien Clerc - Venise
[04-07-2011]
Na gister Spaans vandaag Frans
Julien Clerc (Parijs, 4 oktober 1947) is een Franse zanger. Hij werd als Paul-Alain August Leclerc geboren in Parijs. Zijn moeder is afkomstig uit het overzeese Guadeloupe.
In 1969 brak Clerc door in Frankrijk met een Franse versie van de musical Hair. Later vergaarde hij ook in Nederland grote bekendheid door hits als Si on chantait, Venise, Ce n'est rien en This melody, dat zelfs een nummer 1 hit werd in Nederland. Verantwoordelijk voor zijn grootste successen was tekstschrijver Etienne Roda-Gil, overleden op 31 mei 2004.
Met Sylvette Herry, een Frans actrice bekend als Miou-Miou, heeft hij één dochter: Jeanne (1978).
https://www.youtube.com/watch?v=XSe1OUfEAFg&feature=related
Na gister Spaans vandaag Frans
Julien Clerc (Parijs, 4 oktober 1947) is een Franse zanger. Hij werd als Paul-Alain August Leclerc geboren in Parijs. Zijn moeder is afkomstig uit het overzeese Guadeloupe.
In 1969 brak Clerc door in Frankrijk met een Franse versie van de musical Hair. Later vergaarde hij ook in Nederland grote bekendheid door hits als Si on chantait, Venise, Ce n'est rien en This melody, dat zelfs een nummer 1 hit werd in Nederland. Verantwoordelijk voor zijn grootste successen was tekstschrijver Etienne Roda-Gil, overleden op 31 mei 2004.
Met Sylvette Herry, een Frans actrice bekend als Miou-Miou, heeft hij één dochter: Jeanne (1978).
https://www.youtube.com/watch?v=XSe1OUfEAFg&feature=related
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Julien Clerc - Venise
Ik heb helemaal niks met de man, maar moet zeggen dat dit berestrak in elkaar steekt en hij heeft zeker wel een mooie stem; dikke 7.
Gast- Gast
Normaal gezien ben ik niet zo'n liefhebber van Franstalige muziek, maar deze is wel een uitzondering
Prettig nummer om naar te luisteren, een 8.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Dikke 8 hiervoor. Mooi nummer. De bovenstaande clip werkte niet voor mij. (Buitenlandse rechten of zo.) Maar deze live clip van Veronica deed het wel.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik heb wel wat met Franstalige muziek, maar dan alleen de klassieke chansonniers, zoals bijvoorbeeld Brel, Gréco, Piaf, Ferré en Brassens.
Julien Clerc is een zeer slap aftreksel daarvan: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Zoals jullie weten, staat de SW1000 ook vol met klassieke Franse chansoniers , maar dit vind ik vervelend: 3
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Zoals jullie weten, staat de SW1000 ook vol met klassieke Franse chansoniers , maar dit vind ik vervelend: 3
Zuchtmeisjes, ook als ze in het Frans zuchten, zijn geen klassieke chansonniers of beter gezegd chansonniéres sowhat
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Geef mij maar die hijgmeisjes van Sowhat. Dat serieuze gefrans van John trek ik totaal niet. Ik zeg altijd: liever een cultuurbarbaar.
Sowiezo vind ik dat gefrans niet te verstouwen, ik ben meer van duidelijkheid, Duits klinkt mij toch meer als poezie in de oren. Heerlijke taal.
Dit nummer is zowel gezellig maar ook afstotelijk, het klinkt te commercieel en Julien heeft een irritante uitstraling, maar het is toch ook wel vrolijk en gezellig. Ik ben mild en ik geef een 5.
Sowiezo vind ik dat gefrans niet te verstouwen, ik ben meer van duidelijkheid, Duits klinkt mij toch meer als poezie in de oren. Heerlijke taal.
Dit nummer is zowel gezellig maar ook afstotelijk, het klinkt te commercieel en Julien heeft een irritante uitstraling, maar het is toch ook wel vrolijk en gezellig. Ik ben mild en ik geef een 5.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dan trek ik het gemiddelde flink op met een 8. Ik vind dit een heel leuk nummer om naar te luisteren, goed passend bij de Radio Tour de France deze maand ook. Het zal ongetwijfeld niet het meest hoogstaande nummer ooit gemaakt zijn, maar dat is hier ook helemaal niet nodig.
Ik was verheugd dat vanmiddag de Lunchbox bij Ekdom met deze plaat de meeste stemmen kreeg. Al was het alleen maar omdat me zo de 9 million bicycles van Melua bespaard bleven
Ik was verheugd dat vanmiddag de Lunchbox bij Ekdom met deze plaat de meeste stemmen kreeg. Al was het alleen maar omdat me zo de 9 million bicycles van Melua bespaard bleven
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6616
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
MrJohn schreef:Ik heb wel wat met Franstalige muziek, maar dan alleen de klassieke chansonniers, zoals bijvoorbeeld Brel, Gréco, Piaf, Ferré en Brassens.
Je weet dat ik een cultuurbarbaar ben MrJohn en ik beoordeel het dan allemaal precies andersom
Nee echt, ik vind de Franse muziek van Julien Clerc, Michel Fugain, Michel Sardou, Gerard Lenorman, etc. veel leuker dan de klassieke Franse chansonniers. Kan ik het helpen..........
Dit is zo lekker aanstekelijk en net wat Mau zegt past prima bij Radio Tour de France, waar ik mee opgegroeid ben.
Een 8 daarom.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Gewoon een leuk vrolijk Franstalig nummer passend bij de actualiteit van dit moment: 'De Tour'... Bovendien hou ik wel van Franstalige muziek...!Mooie taal om naar te luisteren, al versta ik er vrij weinig van... Dit nummer krijgt van mij een 8!
Gast- Gast
Magnifique! Ook van mij een 8. Deze is ook eens in de Introkwis aan de beurt geweest, toen heb ik dit clipje bekeken.. Lekker zomer deuntje, en geen zware chanson, gewoon vrolijk..
Mies- Moderator
- Aantal berichten : 4075
Leeftijd : 58
Ook hier een 8, gewoon een leuk vrolijk deuntje en de zangert heeft ook nog eens een fijne stem.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Mee eens, inclusief cijfer, met name ivm J.Brel en E.Piaf. Ik hou trouwens ook van de Franse muziek van Les Negresses Vertes, Yann Tiersen en Gotan Project en vooral de Bretonse folkrock van Ar Re YaouankMrJohn schreef:Ik heb wel wat met Franstalige muziek, maar dan alleen de klassieke chansonniers, zoals bijvoorbeeld Brel, Gréco, Piaf, Ferré en Brassens.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Julien Clerc is franse les en franse les is voor mij nog altijd een nachtmerrie waar ik binnenkort weer van mag genieten als ik in het franse mag vertoeven. Ach het is een niemendalletje maar het is ook niet slecht bovendien vond ik als pubermeisje Julien wel lekker om te zien en het klonk ook zo lekker exotisch. Al met al een 5,5 wat dan toch nog tot een zes komt.
Tuurlijk Brel en andere echte franse chassoniers chassonieres kunnen rekenen op hogere cijfers.
Tuurlijk Brel en andere echte franse chassoniers chassonieres kunnen rekenen op hogere cijfers.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
leuk hoor, maar niet heus.
4 voor dit vreselijk slappe en irritante nummer!
4 voor dit vreselijk slappe en irritante nummer!
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Een heerlijk nummer en destijds een heerlijke man om te zien (ff googlen hoe ie er tegenwoordig uitziet )
Een 8 dus van mij...
Een 8 dus van mij...
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Led-Zep schreef:Normaal gezien ben ik niet zo'n liefhebber van Franstalige muziek, maar deze is wel een uitzondering
Ik sluit me volledig aan bij deze motivatie en dit cijfer.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16867
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: