*RTH* Iggy Pop & The stooges - Dirt
+10
Dave Evans
Vleertje
Jan...
Frodo
Mirrr
Roche
sokratikos
ErickNJ
MrJohn
sowhat
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is jouw cijfer voor "Dirt'?
*RTH* Iggy Pop & The stooges - Dirt
The Stooges is een Amerikaanse punk/protopunk/rockband, opgericht in 1967 met als leden Ron Asheton op gitaar, Scott Asheton op drums, David Alexander op basgitaar en zanger Iggy Pop.
Aanvankelijk krijgt de band de naam The Psychedelic Stooges. Hun vroegste muziek is heel wat experimenteler dan de muziek die ze later zouden brengen. Ze schuwden bijvoorbeeld het gebruik van ongewone klankmiddelen niet, zoals olievaten en stofzuigers. Hun optredens werden gekenmerkt door een agressieve houding en primitieve sound. Tevens hield Iggy Pop ervan zijn publiek te provoceren. Zo dook hij bij momenten de zaal in, smeerde zich in met pindakaas en verwondde zichzelf door middel van glasscherven.
Er wordt wel gezegd dat Iggy Pop het 'stagediven' heeft uitgevonden. Op 13 juni 1970 werden er op het Cincinnati festival, tijdens de nummers TV Eye en 1970 beelden gemaakt waarop te zien is hoe Iggy Pop het publiek induikt en het publiek hem op de armen draagt. Dit is sindsdien een iconisch rockbeeld.
Deze RTH kom van album Fun House (1970) en mag vanf nu gerankt worden...
Aanvankelijk krijgt de band de naam The Psychedelic Stooges. Hun vroegste muziek is heel wat experimenteler dan de muziek die ze later zouden brengen. Ze schuwden bijvoorbeeld het gebruik van ongewone klankmiddelen niet, zoals olievaten en stofzuigers. Hun optredens werden gekenmerkt door een agressieve houding en primitieve sound. Tevens hield Iggy Pop ervan zijn publiek te provoceren. Zo dook hij bij momenten de zaal in, smeerde zich in met pindakaas en verwondde zichzelf door middel van glasscherven.
Er wordt wel gezegd dat Iggy Pop het 'stagediven' heeft uitgevonden. Op 13 juni 1970 werden er op het Cincinnati festival, tijdens de nummers TV Eye en 1970 beelden gemaakt waarop te zien is hoe Iggy Pop het publiek induikt en het publiek hem op de armen draagt. Dit is sindsdien een iconisch rockbeeld.
Deze RTH kom van album Fun House (1970) en mag vanf nu gerankt worden...
Gast- Gast
Re: *RTH* Iggy Pop & The stooges - Dirt
Iggy is enige maanden geleden dankzij "Paap" door mij weer herondekt als Idool uit mijn jongere jaren, ik ben dan ook zeer aangenaam verrast door deze plaatsing in RTH.
Deze Grandfather van punk/grunge en god mag weten wat nog meer vind ik nu weer even geweldig als vroeger, de energie en zeggingskracht is nog net zo sterk als al die jaren geleden.
Gelukkig bevind ik mij in niet al te slecht gezelschap immers ook een man als Bowie herkende al zeer vroeg de potentie van Meneer Pop.
Als live act altijd al een extreem fenomeen en helaas is die kracht van de live optredens nooit echt goed voor de volle 100% op de plaat terecht gekomen, en misschien is dat ook wel een onmogelijke opgave geweest, want hoe zou je die tomeloze energie en enorme bak herrie ooit op een plaat kunnen vastleggen??
Dit album en dus ook dit nummer gaat mee naar een onbewoond eiland en dus standaard een 10.
You love it or You hate it er is volgens mij geen andere weg met Iggy dan dat.
En I love it !!!!
Gast- Gast
Ik kende dit nummer helemaal niet. Volgens mij draaide Vleertje of Paap het laatst een keer en voor mij was het een instant klassieker die hoog gaat binnenkomen in mijn lijst voor de Verrukkelijke.
Hoge 9 afgerond naar een 10.
Hoge 9 afgerond naar een 10.
Gast- Gast
Hier is niet doorheen te komen, dodelijk saai, zonder de extra's die eentonigheid vaak heeft. Vleertje, ik begrijp dat als je hier tot zes uur 's morgens op hebt gedanst, je een leuke avond hebt gehad, maar voor mij is het niets: 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Iggy staat altijd in mijn lijsten.
Deze song kenmerkt zich door de hoogstaande intensiteit, ingekaderd door adembenemende muziek.
Van de eerste tot de laatste seconde een 10
Deze song kenmerkt zich door de hoogstaande intensiteit, ingekaderd door adembenemende muziek.
Van de eerste tot de laatste seconde een 10
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Ik ook niet!katje37 schreef:Ik kende dit nummer helemaal niet.
Ik hoor die extra's juist wel. Het zijn die drie akkoorden die je hier doorheen hoort. Prachtig is dat! Van mij een 8. (Maar zonder die akkoorden zou het voor mij ook maar een saai zooitje zijn.)sowhat schreef:Hier is niet doorheen te komen, dodelijk saai, zonder de extra's die eentonigheid vaak heeft.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Een sokra-classic! Vleer mag van mij met de eer gaan strijken deze onderbekende Iggy/Stooges-song opnieuw onder de aandacht van vv-ers te hebben gebracht (ik deed dat bij haar). Dit nr is zooo intens, elke keer weer kippevel (zelfs op stikhete dagen als vandaag) en altijd weer momenten van met ogen dicht genieten. Fantastisch samenspel van de instrumenten. Verrukkelijk!!! Deze gaat (idd) mee naar dat onbewoonde eiland waar ik met zn 2en alleen op de wereld kan zijn. Ik geef zelden een 10 (gereserveerd voor de ultieme uitschieters naar boven), maar voor 'Dirt' heb ik geen ander keuze. Hoop van ganser harte - dwz daar waar een bepaald brandend verlangen leeft ('buuuuuuuuuuuuurning inside') en niet (bij het horen van mannenstemmen spontaan) dodelijk saai is uitgeblust -, dat dit nr de Verrukkelijke 500 haalt waar het thuis hoort.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Heeft Jan deze aangevraagd?
Geweldige plaat dit. Geweldige band en geweldige performance. Krijgt echt wel een 8 dit.
Geweldige plaat dit. Geweldige band en geweldige performance. Krijgt echt wel een 8 dit.
Gast- Gast
Ranken doe ik niet zoveel , maar deze moest toch wel even... Het zal me worst wezen hoeveel akkoorden er gebruikt worden , het is een heerlijk intens nummer. Beetje donker misschien , maar dat is op zijn tijd zo mooi.... Een 9.
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3549
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Opvallend hoge maar volkomen terechte score afgezien van de 2 en 3 dissonanten.
MrJohn- Chief
Kende dit ook niet maar vind het helemaal niet onaardig, een dikke 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
MrJohn schreef:Opvallend hoge maar volkomen terechte score afgezien van de 2 en 3 dissonanten.
Je kunt ook gewoon mijn naam noemen, hoor. Ik vind het nu eenmaal niet mooi en dat mag.
Leeftijd : 67
Sowhat, smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders zou het ontzettend saai zijn. Jouw smaak telt evenzeer als die van een ander.
Geen misverstand daarover, deal ?
Geen misverstand daarover, deal ?
MrJohn- Chief
Mijn cijfer kan niet verrassend zijn. Als groot liefhebber van punkmuziek verdienen de uitvinders van dit muziekgenre natuurlijk een 10. Als kanttekening wil ik wel opmerken dat dit een naar boven afgeronde 9,5 is. No Fun zou gewoon een 10,0 scoren.
Een onderhuids zittend nummer die je wel of niet pakt, en het heeft mij de kladden.
Het dreigt maar blijft toch ingetogen en punkt helemaal niet in het overdrevende.
Duister maar zwoel is denk ik wel een omschrijving die hier bij past, een 8.
Bedankt voor de aanvraag aanvraagster.....
Het dreigt maar blijft toch ingetogen en punkt helemaal niet in het overdrevende.
Duister maar zwoel is denk ik wel een omschrijving die hier bij past, een 8.
Bedankt voor de aanvraag aanvraagster.....
Gast- Gast
sowhat schreef:Hier is niet doorheen te komen, dodelijk saai, zonder de extra's die eentonigheid vaak heeft. Vleertje, ik begrijp dat als je hier tot zes uur 's morgens op hebt gedanst, je een leuke avond hebt gehad, maar voor mij is het niets: 3
Ik kan mij wel vinden in het commentaar van SW... Mij pakt het namelijk ook totaal niet...Ook ik vind het zeer eentonig... Ik vind de duistere stem van Iggy Pop echt een verschrikking om naar te luisteren, hij spugt de woorden letterlijk uit, klinkt nergens naar vind ik, ik zou dit persoonlijk ook geen 'zingen' kunnen noemen... (sorry voor de liefhebbers).... Het enige wat dit nummer nog een beetje goed maakt zijn de scherpe tonen van de electrische gitaartjes in de gitaarsolo's... Daarom geef ik nog net 1 puntje hoger dan SW, een 4 dus en neen het is niet zo dat ik de muziekstroming: grunge/punk bij voorbaat al niet kan waarderen...
Laatst aangepast door glimmerikje20 op 28.06.11 1:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Moet toch weer denken aan dat krankzinnige concert op Lowlands vijf jaar geleden. Een vriend en ik zaten te luisteren en onze bek viel open. Niet normaal gewoon. Ik ga wat filmpjes opzoeken de komende week want nu is het te laat. Ik heb op de ouwe chat nog een verslag gemaakt ooit.
Het rare is dat ik nooit achter the Stooges ging jagen wat downloaden wat betreft. Dat was ook een verslaving van me toen. Op 1 of andere manier heb ik nauwelijks wat van Iggy & the Stooges op mijn PC staan. Dit nummer moet ik even op me laten inwerken. Maar wel leuk voor de herinnering. Het is toch lekker slapen gaan zo.
Het rare is dat ik nooit achter the Stooges ging jagen wat downloaden wat betreft. Dat was ook een verslaving van me toen. Op 1 of andere manier heb ik nauwelijks wat van Iggy & the Stooges op mijn PC staan. Dit nummer moet ik even op me laten inwerken. Maar wel leuk voor de herinnering. Het is toch lekker slapen gaan zo.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind Iggy geweldig en dit nummer steekt voor mij met kop en schouders boven alles wat hij ooit gemaakt heeft uit. Een 10 is eigenlijk nog te laag maar goed hoger kan niet dus dat word het dan ook.
Het word nog druk op dat onbewoonde eiland trouwens. En nee ik heb hem niet aangedragen.
Het word nog druk op dat onbewoonde eiland trouwens. En nee ik heb hem niet aangedragen.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik geef hier een 9 voor. Er zit een flinke dosis onderhuid in dit nummer en mijn hemel wat is die bas fantastisch goed zeg.... Bedankt voor het posten, ik heb er geweldig van genoten en de herinneringen zijn nog vers.
Als je dat filmpje ziet, merk ik 2 dingen die ik meteen herken: A een vrolijke chaos en B wat een fantastische band!!!
Als je dat filmpje ziet, merk ik 2 dingen die ik meteen herken: A een vrolijke chaos en B wat een fantastische band!!!
Jan...- Music-Master
jan4004 schreef:Ik geef hier een 9 voor. Er zit een flinke dosis onderhuid in dit nummer en mijn hemel wat is die bas fantastisch goed zeg.... Bedankt voor het posten, ik heb er geweldig van genoten en de herinneringen zijn nog vers.
Bedankt voor het plaatsen, Jan! Zoals ik mijn bericht van gisteren, 11.26pm, al aangaf: No Fun is een absolute 10,0. Fantastisch filmpje ook!
Inderdaad: aanvraagster bedankt (benieuwd wie t is)Raver schreef:Bedankt voor de aanvraag aanvraagster.....
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
sokratikos schreef:Inderdaad: aanvraagster bedankt (benieuwd wie t is)Raver schreef:Bedankt voor de aanvraag aanvraagster.....
Het zal wel Joyce of Mien zijn.
Jan...- Music-Master
katje37 schreef:Ik ben het
wat een verrassing, ik vind het echt een plaat voor onze Joyce en de soulknakkende Mien.
Jan...- Music-Master
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Stooges - No Fun
» *RTH* Stooges - I wanna be your dog
» *RTH* Iggy Pop - The passenger
» *RTH* Iggy Pop - Lust for Life
» *RTH* Iggy Pop & Kate Pierson - Candy
» *RTH* Stooges - I wanna be your dog