Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyVandaag om 15:38 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength EmptyGisteren om 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

+7
Vleertje
LarryMullen
MrJohn
sowhat
Mirrr
Frodo
Joyce
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Elvis Costello'?

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap0%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap24%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap29%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 29% 
[ 5 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap12%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap6%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap6%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap12%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap11%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap0%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_lcap0%*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 20.06.11 12:17

Declan Patrick Aloysius McManus (Londen, 25 augustus 1954), beter bekend als Elvis Costello, is een Brits muzikant, zanger en liedjesschrijver van Ierse afkomst.
Costello werkte midden zeventiger jaren als computerprogrammeur en trad in folkclubs op als D.P. Costello en was daarmee een vroeg lid van de pubrockscene in Londen. Zijn eerste album verscheen in 1977; zijn voornaam is afkomstig van Elvis Presley; zijn achternaam is die van zijn moeder. In die periode werd ook de vaste begeleidingsband van Costello gevormd, the Attractions, bestaande uit bassist Bruce Thomas, toetsenist Steve Nieve en drummer Pete Thomas. Zijn stijl veranderde naar punkrock en new wave voordat hij zijn eigen geluid vond in de 80er jaren, waarin een mengeling aan muziekstijlen te herkennen valt.
Gaandeweg volgden ook experimenten met klassieke muziek, zoals samenwerking met het Brodsky Quartet en Anne Sofie von Otter, en met jazz, zoals een optreden in 2004 op het North Sea Jazz Festival met het Metropole Orkest en het schrijven van nummers en optreden met Burt Bacharach. Zijn affiniteit met klassieke muziek komt ook tot uiting in het feit dat hij sinds kort albums uitbrengt op het befaamde klassieke platenlabel Deutsche Grammophon. Het nummer She dat als titelsong werd gebruikt voor de film Notting Hill bereikte een hoge notering in de hitlijsten. In 2005 schreef Costello een opera over het leven van de Deense sprookjesschrijver Hans Christian Andersen in opdracht van de Royal Danish Opera in Kopenhagen.
Deze RTH is van het album Painted from Memory, met Burt Bacharach, 1998.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Joyce 20.06.11 12:56

Mooi gezongen door deze Elvis......ook een typisch Burt Bacharach geluid..

Een 8
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Frodo 20.06.11 16:42

Ik kan veel muziek van Elvis Costello erg waarderen, maar helaas behoort dit nummer daar niet toe.
Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Mirrr 20.06.11 16:42

Heb nooit wat gehad met heel die Elvis Costello niet, een 3....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  sowhat 20.06.11 16:56

Ik houd erg van zijn snelle, meer bombastische liedjes. Als crooner heeft hij het niet: 3.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 20.06.11 17:48

Chelsea is een topnummer maar dit.........bleh. Een 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 20.06.11 20:46

Alex schreef:Chelsea is een topnummer maar dit.........bleh. Een 2.
Eens!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  MrJohn 20.06.11 20:56


Wat een teleurstelling. Veerde op bij het lezen van de naam Elvis Costello, maar zakte teleurgesteld ineen bij het horen van deze song.

Zoveel moois gemaakt en dan dit: een 4
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  LarryMullen 21.06.11 19:41

Bweh, zeikerige opera- stem heeft- ie hier. 2 voor de moeite.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Vleertje 21.06.11 19:45

Brrrrrrr dat Bacharach arrangementje erachter bah bah driewerf bah. Ik kom met bonuspunten voor de wel mooie stem van Costello op een vier uit.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Jan... 21.06.11 19:55

Sorry, ik kan hier niet naar luisteren. Een 3, zowiezo geen Costello fan maar dit is helemaal erg.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 21.06.11 20:38

In tegenstelling tot vele anderen vind ik dit....

MOOOOOOOOOOOOOI!! Very Happy

Ik vind de muziek van Burt Bacharach heel mooi, sinds ik de liedjes goed heb leren kennen door de cd's van Trijntje Oosterhuis! Dit nummer vind ik prachtig... Smile

De versie van Trijntje O. vind ik wel stukken beter... (meer een nummer voor een vrouwenstem)...

dus daarom niet een 8, maar een 7

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Dave Evans 21.06.11 21:58

Eerlijk gezegd kende ik dit niet en toen ik van te voren alle reacties las dacht ik: nou dat zal niet veel zijn.
Maar toch ben ik er even goed voor gaan zitten en moest daarna concluderen dat het helemaal niet verkeerd klonk.
Wel vind ik dat de stem van Costello zich hier minder voor leent maar muzikaal klinkt het als een klok! Dat ik niet hoger kom dan een 6, is vanwege de mindere combi waar ik al over sprak.
Maar slecht?...........nee dat echt niet! (Ok je moet er voor in de stemming zijn Wink )

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  sokratikos 22.06.11 0:19

aliciakeysfan1989 schreef:Ik vind de muziek van Burt Bacharach heel mooi, sinds ik de liedjes goed heb leren kennen door de cd's van Trijntje Oosterhuis! Dit nummer vind ik prachtig... Smile De versie van Trijntje O. vind ik wel stukken beter... (meer een nummer voor een vrouwenstem)...
Dit is idd meer een nr voor een vrouwenstem en de versie van Trijntje is beter, net als die op YT te vinden versies van Kristen Vigard, zelfs Alison Moyet, en vooral Ann Wilson - hier samen met Heart:


Voor de mannenversie in Elvis Costello's eerste samenwerking met Burt Bacharach een 3
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 22.06.11 1:20

Costello heeft idd betere nummer gemaakt, desondanks is zijn muziek niet echt mijn ding... Mij net wat te braafjes... Al heeft hij zeker wel een mooie stem... Van mij een 5...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Ries 22.06.11 6:23

Toch jammer dat een geweldenaar als Costello zich hiervoor heeft laten lenen, een 3
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gast 23.06.11 21:50

Sorry voor de fans, maar ik sluit me aan bij de negatieve commentaren. Dit soort nummers vind ik meer iets voor Take that of Backstreat boys afvalligen die een solo carriere gaan proberen; glijmiddel voor 50 plussers; tropische smeltjus ellende; een 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength Empty Re: *RTH* Elvis Costello - God Give Me Strength

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum