Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» The Show of seventeen
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion EmptyVandaag om 18:51 van Marsha

» V500 Bubbling Under 26 t/m 28 nov
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion EmptyVandaag om 16:29 van Timmus

» November 2024
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion EmptyGisteren om 23:57 van Timmus

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion EmptyGisteren om 21:35 van MrJohn

» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty24.11.24 11:30 van sowhat

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty22.11.24 16:09 van Ries

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion

+10
Led-Zep
PPProfessor
Dave Evans
Vleertje
MrJohn
Ries
sowhat
Mauricedegier
LarryMullen
Frodo
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Sisters of Mercy'?

*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap0%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap0%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap5%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap19%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 19% 
[ 4 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap29%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 29% 
[ 6 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap29%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 29% 
[ 6 ]
*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_lcap18%*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Vote_rcap 18% 
[ 4 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 21

Enquête gesloten

*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty *RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion

Bericht  Gast 04.06.11 8:17

The Sisters Of Mercy zijn en waren een van de meest baanbrekende Britse groepen van de jaren tachtig. Als een van de eerste groepen die met drumcomputers werkten, stonden ze via de postpunkbeweging aan de wieg van newwave- en gothicmuziek.
Dit was de tiende single uit 1987 van dit gezelschap, het kost je 10 minuten voor deze rank.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty Re: *RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion

Bericht  Frodo 04.06.11 9:44

Lekker plaatje, de 10 minuten deerde mij allerminst.

Een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

*RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion Empty Re: *RTH* Sisters of Mercy - This Corrosion

Bericht  LarryMullen 04.06.11 9:52

intro lijkt wat op Stiltskin- Inside, maar Stilts is dan ook echt veel beter. zonder Stilts als vergelijkingsmateriaal een 7, nu een 6,5 afgerond naar boven Smile
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Mauricedegier 04.06.11 11:17

Hele mooie verrassing gisteren tijdens de Vleer show. Ik kende deze plaat niet van de Sisters of Mercy, maar wat een plaat. Wat al eerder was gezegd door Frodo, het is geen straf om dit 10 minuten te luisteren.

Ik geef er een 8.5 voor en aangezien halve cijfers niet kunnen rond ik het naar boven af.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6616
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  sowhat 04.06.11 11:35

Ik vind de Sisters leuk. Dit is een uitzondering. Ik vind dit net die vreselijke Simple Minds met af en toe een Sisters-koortje: 4.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Ries 04.06.11 12:01

Heb er gister wel van genoten tijdens de Vleer show, een 8 is het dan ook meer dan waard, leuke ontdekking voor mij want kende het nummer njet!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  MrJohn 04.06.11 12:09

Mede dankzij Vleer kennen de VV'ers al weer geruime tijd de Sisters.

Ook dit nummer is als een nog ongeslepen diamant: het wordt steeds mooier naarmate je het vaker hoort en daarmee steeds nieuwe aspecten herkent: een 9 !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74

Bericht  Vleertje 04.06.11 13:05

Tja mau vroeg Temple of love aan maar die had ik niet op de schijf staan dus of het ook een andere mocht zijn van de sisters.. Nou dat mocht en toen koos ik voor deze This Corossion. Eigenlijk vind ik bijna alles van de sisters of mercy goed en deze verdiend dan ook een 8,5 die vanzelfsprekend naar boven word afgerond.

Overigens Larry deze meneren bestonden al lang voor Stiltskin en ik vind het eigenlijk niets met elkaar van doen hebben maar het is dan eerder dat stiltskin op de sisters lijkt dan andersom Wink
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 04.06.11 15:27

Ik heb het voor de zekerheid 2 keer geluisterd, omdat de kritieken hier zo lovend zijn, maar ik vond het 20 minuten straf. Ik hoor geen enkele variatie in die 10 minuten tijd alleen maar het blikken geluid van nepdrums; na 4 minuten had het van mij meer dan klaar mogen zijn; een 4.
Die 4 punten zijn dan alleen om de invloed die ze op de muziek hebben gehad.

Gast
Gast

Bericht  Dave Evans 04.06.11 18:02

Nou allereerst zijn de Simple Minds van veel grotere invloed geweest in de jaren '80. Maar o.k. de Sisters of Mercy hebben wel een geheel eigen stijl (misschien dat ze met dit nummers in de verte iets op de Simple Minds lijken , maar verder toch niet hoor).
Sommige nummers van hun vind ik leuk, andere veel minder. Dit was wel een aangename verrassing die ik gister voor het eerst hoorde!
Ja daar durf ik toch wel een 7 voor te geven!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast 04.06.11 18:06

Dave Evans schreef:Nou allereerst zijn de Simple Minds van veel grotere invloed geweest in de jaren '80. Maar o.k. de Sisters of Mercy hebben wel een geheel eigen stijl (misschien dat ze met dit nummers in de verte iets op de Simple Minds lijken , maar verder toch niet hoor).
Sommige nummers van hun vind ik leuk, andere veel minder. Dit was wel een aangename verrassing die ik gister voor het eerst hoorde!
Ja daar durf ik toch wel een 7 voor te geven!

Zelfde verhaal met een acht. ....Mau Mau Mau Mau Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast 04.06.11 19:19

Ik sluit me geheel bij Katje aan. Ook qua punten.

Gast
Gast

Bericht  LarryMullen 04.06.11 20:04

Vleertje schreef:Tja mau vroeg Temple of love aan maar die had ik niet op de schijf staan dus of het ook een andere mocht zijn van de sisters.. Nou dat mocht en toen koos ik voor deze This Corossion. Eigenlijk vind ik bijna alles van de sisters of mercy goed en deze verdiend dan ook een 8,5 die vanzelfsprekend naar boven word afgerond.

Overigens Larry deze meneren bestonden al lang voor Stiltskin en ik vind het eigenlijk niets met elkaar van doen hebben maar het is dan eerder dat stiltskin op de sisters lijkt dan andersom Wink

Loll ik had het alleen over het intro; gillende dames waarna het nummer harder wordt Razz
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  PPProfessor 04.06.11 22:25

Erg monotoon, ik krijg het helaas niet naar binnen. Ik kan er enthou over gaan doen, omdat Vleer het nummer zo in de meute heeft geworpen en ik zo van Vleer houd, maar daarmee komt het helaas toch niet verder dan een 3. Maar wel een ruime 3 dan Very Happy

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Vleertje 04.06.11 23:17

Lieve Profff ook al raken onze muziekharten elkander niet Luf joe toe hoor Wink
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Gast 05.06.11 22:04

Ik heb meer het idee dat de electronic body genre, waaronder Nitzer Ebb, A split Second, Force d'inquistion, Psychic Warriors ov Gaia, etc etc etc hier mee deels beinvloed zijn.

Nou ja, maakt niet uit, ik heb de band altijd goed gevonden. Ik geef het een 8 uiteraard. Het tempo had wel iets vlotter gemogen.

Gast
Gast

Bericht  Gast 06.06.11 13:25

Goh, welk een aangename verrasing is dit!!
Ergens heel ver weg had ik ooit weleens van dit gebeuren gehoord maar ja muziek uit een doosje en ondergetekende gaan meestal niet echt goed samen dus had daar verder nooit enige aandacht aan geschonken.
Maar ik heb dit nu een paar maal tot mij laten komen, en verdomd het word steeds leuker en beter, de monotonie van dit nummer is tevens de kracht en als Bowie adept hoor ik vele overeenkomsten met the thin white duke.
Kort samengevat kan ik dit in tegenstelling tot mijn eigen verwachtingen meer dan uitstekend hebben ik geef hier dan ook een wellicht verassende hele vette 9 voor.

Gast
Gast

Bericht  Led-Zep 06.06.11 20:48

Ik ben best wel verrast door dit nummer. Qua stem en zangstijl doet de zanger me wel een beetje aan Iggy Pop denken

Een dikke 7.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Mirrr 06.06.11 22:23

Kende dit ook niet en klinkt zeker niet slecht, heb het 2 keer beluisterd en geef het een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  sokratikos 07.06.11 17:40

Deze ranking kost me geen 10 minuten. Ken de Sisters en dit nr al heel erg lang. Grappig om de vergelijkingen te lezen met Simple Minds en Iggy Pop (zou er niet op zijn gekomen). Een 8

Voor degenen die de Sisters net hebben ontdekt nog een andere klassieker van hen (naast Temple of Love):
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10290
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Kaj 07.06.11 18:18

Ja dit is wel een van de gaafste Sisters-platen idd! Dikke 8 Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36

Bericht  Paul 09.06.11 2:02

Ik kende de Sisters of Mercy niet.
Ik heb niets gemist.
Een 4, vanwege het intro.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5307
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  Gast 20.06.11 14:26

hmm sorry ik kom ook niet verder dan een krappe 4... Heb het nummer niet eens helemaal uitegeluisterd... Na 5 minuten heb ik nog even de laatste minuut geluisterd, maar deze bracht helaas niks nieuws in vergelijking tot de andere 5 minuten... Ik vond het nummer eigenlijk vrij monotoom en saai het kabbelde maar voort.... Niet echt aan mij besteed... O ik zie inmiddels dat ik niet meer kan stemmen, dus mijn 4 en dus onvoldoende blijft dit nummer van de Sisters of Mercy bespaard...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: