Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 EmptyVandaag om 4:28 pm van sokratikos

» November 2024
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:31 am van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 EmptyGisteren om 8:57 pm van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptydi nov 05, 2024 12:58 am van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyma nov 04, 2024 10:36 pm van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyma nov 04, 2024 10:34 pm van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyzo nov 03, 2024 5:51 pm van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 6:51 pm van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 5:50 pm van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 3:35 pm van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:51 pm van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:49 pm van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyza nov 02, 2024 12:48 pm van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyvr nov 01, 2024 10:43 pm van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyvr nov 01, 2024 2:32 pm van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptyvr nov 01, 2024 1:14 pm van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Emptydo okt 31, 2024 9:00 pm van Timmus

*RTH* Kane - Rain down on me

+11
Kaj
Led-Zep
Mirrr
Grafmat
Vleertje
Paapke
Frodo
Jan...
LarryMullen
sowhat
Dave Evans
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Rain down on me'

*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap18%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 18% 
[ 4 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap18%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 18% 
[ 4 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 4 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap23%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 23% 
[ 5 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap14%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
[ 0 ]
*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_lcap4%*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Vote_rcap 4% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 22

Enquête gesloten

*RTH* Kane - Rain down on me - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Kane - Rain down on me

Bericht  Kaj vr mei 13, 2011 12:20 pm

Ik heb - in tegenstelling tot velen - helemaal niks tegen Kane. Maar dit vind ik eigenlijk wel een van hun mindere nummers... Geef mij dan maar Let it be, Can you handle me of Damn those eyes.. Deze krijgt een hele nipte 6..
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3999
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Grafmat vr mei 13, 2011 12:40 pm

Hahaha... "ik vond je grapje erg flauw, maar zo ben jij nou eenmaal"... ROFL

Helaas zal ik (wederom) geen acte de presence geven in Doorn. Ik heb zowel de vrijdag als de zaterdag van dat weekend optredens en dan wordt dat een heel geren en gevlieg om ook nog eens naar Doorn te gaan. Zie ik (zeker op dit moment met ontsteking, antibioticakuur en een fitheid van jan-stront) niet zitten. Sorry. Het lijkt me inderdaad leuk om eens echt te meeten, maar die organisaties blijven maar voor mij foute data kiezen...

Vanavond mag ik dan wel voor het eerst sowhat in het echt gaan ontmoeten cheers - en die muzikaal door jou zo verfoeide DaveEvans (maar die ken ik al) Razz ! Wat denk je, zou Dave ook een 8 hebben gegeven voor deze plaat...?

Kaj: Let it be en Damn those eyes zijn inderdaad nog een stuk beter dan deze. Jemig... moet ik daar dan een 9 voor gaan geven?

Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4327
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 52

http://www.orinocoradio.nl

Bericht  Gast vr mei 13, 2011 12:52 pm

@ Dave en Raver, hulde dat jullie zo af en toe nummers weten te plaatsen, waarmee jullie de discussie in RTH helemaal los krijgen! Laatst al met Master of Puppets en nu met Kane! Ik moet er altijd erg om lachen en lees de discussies altijd met veel plezier (ook omdat ik zelf ook niet vies ben van een goede discussie op zijn tijd)....! Het brengt zeker veel leven in de brouwerij in dit topic!Yes Yes Yes

Gast
Gast

Bericht  Gast vr mei 13, 2011 1:07 pm

He Graf, mijn opmerking over zijn zang is wel degelijk inhoudelijk.

Dat die stem nep en over de top is, is ook nog steeds inhoudelijk. Die gozer forceert zich continu.
Daarnaast vind ik wel degelijk dat je naast puur sec het nummer iets moet kunnen zeggen over zanger of band; de band is an sich een grote commerciele kwaliteitsloze gimmick.

Niet voor niets worden ze genegeerd door alles wat geen nat slipje krijgt van de zanger.
Dusss..... wat zegt dat over de mannen hier die Kane een voldoende geven....Razz

Gast
Gast

Bericht  Gast vr mei 13, 2011 1:29 pm

@Katje "Niet voor niets worden ze genegeerd door alles wat geen nat slipje krijgt van de zanger.
Dusss..... wat zegt dat over de mannen hier die Kane een voldoende geven...."

Ik heb werkelijk geen enkel idee?? Moet ik dan een tenalady aantrekken of zo??? of red ik het wel met een doodgewone katoenen luier??

Gast
Gast

Bericht  Jan... vr mei 13, 2011 1:42 pm

Tja, wat zal Dave hiervoor geven.
Even filosoferen
Er zit veel bombast en gebakken lucht in de muziek van Kane en daar houdt Dave ook wel van. Het is een beetje rokkerig maar niet teveel en daar houdt Dave ook wel van. Het arrogante is niks voor onze Dave.
Dave gaat zeker geen onvoldoende geven, daar heeft hij ook teveel fatsoen voor, maar het wordt geen hoog cijfer. Een echte omarming van Kane zal Dave niet doen denk ik. Ik hou het op een 7.

BTW kwa muziek zullen Dave en ik altijd onenigheid hebben, al hebben we vaak opvallende raakpunten. Ik heb Dave als mens wel hoog zitten en dat is me ook wat waard.

Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  sokratikos vr mei 13, 2011 1:54 pm

Kane neen. Zo glad 'he made it'. Een 2
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gast vr mei 13, 2011 2:19 pm

Haha, hilarisch Jan Laughing

Ik denk dat Dave een 5 geeft, maar stiekem thuis een Dave dansje doet op dit nummer Razz

Gast
Gast

Bericht  Paapke vr mei 13, 2011 2:57 pm

Dave geeft inderdaad een 7.
Paapke
Paapke
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1316
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/paap_floyd

Bericht  LarryMullen vr mei 13, 2011 3:32 pm

Bedankt discuserende mensen.. heb genoten van de discussie lol!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Dave Evans vr mei 13, 2011 4:01 pm

De Dave score wordt een............................ '6' Smile
Ja vermakelijk om alles hier te lezen. Heb helaas niet zoveel tijd en moet alles nog even goed lezen, maar anders staat Sowhat straks hopeloos te wachten op het station van Meppel!
Maar Glimmerikje alvast bedankt, Raver en ik doen inderdaad ons best om er wat spreiding in te brengen en het feit dat Kane nog niet geweest is en ook best veel aanhangers heeft (misschien niet hier Wink ) deed mij besluiten om hun er ook eens in te gooien Very Happy
Nou sommigen zaten dus aardig goed met hun voorspelling qua cijfer van mij. Ik ben zekers geen Kane fan, maar moet toch bekennen dat ze wel goede muziek kunnen maken en hoe er op ze wordt afgegeven (nou ja op Dinand eigenlijk) toch ook best een beetje overtrokken is (in mijn ogen dan).
Rain down on me zit gewoon degelijk goed in elkaar en scoort daarom ook een voldoende. Believe it en Something to say en ja ook Damn those Eyes zouden bij mij nog ietsjes hoger scoren.

En nu op via de tussenstop naar Harkstede!!!!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Gast vr mei 13, 2011 5:31 pm

We spelen dit nummer met onze band. En ondanks mijn reserves vanwegen de stem van Dinand is het wel een érrug lekkker nummer om te spelen !
Misschien wel omdat onze gitarist een betere stem heeft dan die geforceerde van Dinand...
Deze versie krijgt een 7 van mij.

Gast
Gast

Bericht  Roy ma mei 16, 2011 6:26 am

Kane scoort bij mij net zo makkelijk een drie als een zeven. In dit geval is het een voldoende en geef ik een 6. Er zijn betere nummers van Kane maar zeker ook heel veel slechtere.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Ries di mei 17, 2011 8:00 am

Ook ik ben absoluut geen Kane liefhebber sterker nog vind de meeste nummers niet te pruimen deze echter vind ik niet slecht en krijgt dan ook een 7. Ook ik heb een live ervaring met deze band en ze stelden mij ongeloofelijk teleur wat een slechte liveband is het!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Timmus vr mei 20, 2011 7:50 pm

Ik heb mijn aversie tegen Kane vast al weleens uitgesproken op dit forum of op de chat...Dinand Woesthoff, de zanger die vergeet zijn mond open te doen als hij gaat zingen. Ik vind de kwaliteit van het gezang zeer beneden de maat, om over de teksten nog maar te zwijgen! Zelfs André Hazes schreef intelligenter. "this is everlasting" is wel Dinands favoriete zinsnede, hij gebruikt het in zowat elk nummer

Ohja, de andere bandleden zijn best goed in wat ze doen. Maar dit nummer roept louter weerstand op. Een 2.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Grafmat vr mei 20, 2011 9:44 pm

Ik denk, en nou wil ik het weten ook, want dit kwam me heel apart voor. Ik heb dus even alle songteksten van Kane doorgeworsteld. Very Happy

De zinsnede: 'This is everlasting' komt in 1 nummer voor, nl. in "I will keep my head down". de zinsnede: "she says: Nothing's everlasting" komt ook 1 keer voor, en wel in "Where do i go" van hetzelfde debuutalbum.

In andere nummers van Kane komt het woord 'everlasting' niet eens voor. Edit: Eh jawel! In het nummer Solitary madness komt een 'everlasting face" voor. ! Mijn nederigste excuses....

Tja, wat moet je dan met zo'n kritiek... Je mening geloof ik echt wel, je feiten deugen alleen voor geen meter, Timmus. En juist dat feitje moet ons doen geloven dat Dinand dus steeds hetzelfde trucje toepast... Het feitje is echter een fictie in je hoofd, Timmus.

Beheerder
Beheerder

Bericht  Timmus vr mei 20, 2011 10:40 pm

Wel mooi dat ik je een vrijdagavondbesteding heb bezorgd, Graf Smile

Tsja, als je eenmaal een aversie jegens een band hebt opgebouwd, dan haast je je naar de stereo wanneer deze op de radio komt. En op de een of andere manier zong Woesthoff altijd iets met "everlasting" als ik 'm op de radio hoorde... Dus dat is nog steeds mijn associatie met deze band.

En ja, mijn aversie is dus gebaseerd op de gebrekkige kennis die ik van Kane bezit. En dat deel dat ik ken, bevalt me allerminst. Wellicht had ik "dat ik ken" moeten toevoegen bij "zowat elk nummer", dat had het wat genuanceerder gemaakt.

Nu ga ik de fictie in mijn hoofd nader bestuderen.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Jan... vr mei 20, 2011 11:14 pm

Hierbij stel ik u voor aan de beschermheilige van onze Dinand: Grafmat!!!

Mijn hemel, waar jij je druk om maakt..
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Grafmat vr mei 20, 2011 11:29 pm

jan4004: Ik geloof niet dat jij heel erg goed begrepen heb waar die laatste post van mij over ging. Die ging namelijk absoluut NIET over Kane.

Welnu: laat ik het uitleggen - je ziet mij toch al als een belerend tiepje, nietwaar... Very Happy
Ik ben NIET de beschermheilige van Dinand of van Kane, ben helemaal geen fan van Kane zelfs. Ik kan alleen niet zo goed tegen mensen die onzin als feiten presenteren. Dan krijg ik een soms onbeheersbare behoefte daar tegen te ageren. En dan doet het onderwerp niet zo heel erg ter zake. Dus als iemand een betoog enige kracht probeert bij te zetten en beweert dat Dinand in bijna elke tekst 'this is everlasting' zingt, dan gaan er bij mij alarmbellen af: ONZIN!! BULLSHIT!! Waarom nou weer een mening enige objectieve kracht proberen bij te zetten met een feitelijke onjuistheid?

En het is echt behoorlijk eenvoudig om even uit te vogelen in hoeveel teksten van een bepaalde band bepaalde woorden voorkomen hoor. Daar hoef ik dus echt niet alle teksten letterlijk 'door te worstelen'... Maar dat weer geheel terzijde.

Beheerder
Beheerder

Bericht  sowhat vr mei 20, 2011 11:39 pm

Timmus schreef:Ik heb mijn aversie tegen Kane vast al weleens uitgesproken op dit forum of op de chat...Dinand Woesthoff, de zanger die vergeet zijn mond open te doen als hij gaat zingen. Ik vind de kwaliteit van het gezang zeer beneden de maat, om over de teksten nog maar te zwijgen! Zelfs André Hazes schreef intelligenter. "this is everlasting" is wel Dinands favoriete zinsnede, hij gebruikt het in zowat elk nummer

Ohja, de andere bandleden zijn best goed in wat ze doen. Maar dit nummer roept louter weerstand op. Een 2.

Om een grootheid als Hazes in 1 zin te noemen met die prutser maakt me boos Timmus Smile

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Jan... za mei 21, 2011 12:17 am

Ik had je post heel goed begrepen. Ik zat je een beetje te stangen, OK dat is flauw, maar ja, je hapte behoorlijk.

Grafmat, ik mag je graag, ook al wordt je soms een beetje kriegel van al die wijsheden van je. Ik vind het ongelooflijk dat je meteen alle songteksten van Kane gaat zitten uitpluizen. Maar joh, dat zal je met mij ook wel hebben. Ik kan me nog herinneren dat we pas die finale tegen Spanje op de chat nog zaten te analyseren, een klein jaar na dato. En uiteraard waren we het weer niet eens.

Ik zou zo zeggen, zanik niet zo over drukke weekeinden en kom gezellig naar Doorn.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud