*RTH* Depeche Mode - Precious
+8
Frodo
Ries
Roy
Mirrr
sowhat
MrJohn
LarryMullen
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Precious'
*RTH* Depeche Mode - Precious
[03-05-2011]
Depeche Mode is een Britse band die elektronische muziek maakt. De synthpopformatie werd in 1980 opgericht in Basildon (Engeland). In Nederland en België scoorde de band verscheidene hits, waaronder People are People, Just Can't Get Enough en Enjoy the Silence. De naam van de band komt van een Frans modetijdschrift, Dépêche mode, wat zoiets als "haastige mode" of "quick fashion" betekent
De huidige leden van de groep zijn:
Martin Gore (23 juli 1961) - gitaar, keyboard, achtergrondvocalen en zang, teksten
David Gahan (9 mei 1962) - zang, teksten
Andrew Fletcher (8 juli 1961) - keyboard, basgitaar, management
Oud-leden zijn onder anderen:
Alan Wilder (van 1982 tot 1995) - keyboard, drums, teksten, productie, arrangementen
Vince Clarke (van 1980 tot 1981) - keyboard, teksten
Op 14 oktober 2005 verscheen een nieuw album van Depeche Mode, getiteld Playing the Angel. De band leek weer te zijn teruggekeerd naar zijn oorsprong, met typerende donkere en beklemmende muziek en met teksten doorspekt van verdriet, pijn en hoop. De scheiding van Martin L. Gore en zijn vrouw was duidelijk waarneembaar, en de eerste single, Precious, was een pijnlijke ode aan zijn kinderen. Daarna volgden A Pain That I'm Used To, het door Dave Gahan geschreven Suffer Well (een van zijn drie bijdragen aan het album) en als vierde single een dubbele A-kant: John the revelator en Lilian. Op 26 maart 2006 gaf Depeche Mode voor het eerst in 13 jaar weer in Nederland een concert in het Rotterdamse Ahoy. De band werd aangekondigd door Anton Corbijn, die het concert een van de beste van deze tijd noemde. De ware liefhebbers van Depeche Mode konden echter naar Duitsland voor de concerten. In de grote Duitse steden traden ze op in uitverkochte zalen. Sowieso is de band in Duitsland een van de populairste bands
https://www.youtube.com/watch?v=Ts2DXY0zfLs
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=maUQteYNmR0
Depeche Mode is een Britse band die elektronische muziek maakt. De synthpopformatie werd in 1980 opgericht in Basildon (Engeland). In Nederland en België scoorde de band verscheidene hits, waaronder People are People, Just Can't Get Enough en Enjoy the Silence. De naam van de band komt van een Frans modetijdschrift, Dépêche mode, wat zoiets als "haastige mode" of "quick fashion" betekent
De huidige leden van de groep zijn:
Martin Gore (23 juli 1961) - gitaar, keyboard, achtergrondvocalen en zang, teksten
David Gahan (9 mei 1962) - zang, teksten
Andrew Fletcher (8 juli 1961) - keyboard, basgitaar, management
Oud-leden zijn onder anderen:
Alan Wilder (van 1982 tot 1995) - keyboard, drums, teksten, productie, arrangementen
Vince Clarke (van 1980 tot 1981) - keyboard, teksten
Op 14 oktober 2005 verscheen een nieuw album van Depeche Mode, getiteld Playing the Angel. De band leek weer te zijn teruggekeerd naar zijn oorsprong, met typerende donkere en beklemmende muziek en met teksten doorspekt van verdriet, pijn en hoop. De scheiding van Martin L. Gore en zijn vrouw was duidelijk waarneembaar, en de eerste single, Precious, was een pijnlijke ode aan zijn kinderen. Daarna volgden A Pain That I'm Used To, het door Dave Gahan geschreven Suffer Well (een van zijn drie bijdragen aan het album) en als vierde single een dubbele A-kant: John the revelator en Lilian. Op 26 maart 2006 gaf Depeche Mode voor het eerst in 13 jaar weer in Nederland een concert in het Rotterdamse Ahoy. De band werd aangekondigd door Anton Corbijn, die het concert een van de beste van deze tijd noemde. De ware liefhebbers van Depeche Mode konden echter naar Duitsland voor de concerten. In de grote Duitse steden traden ze op in uitverkochte zalen. Sowieso is de band in Duitsland een van de populairste bands
https://www.youtube.com/watch?v=Ts2DXY0zfLs
'live'
https://www.youtube.com/watch?v=maUQteYNmR0
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Depeche Mode - Precious
Zeg jongens, het is lente, de mutsen kunnen af!
Wat een mafkezen zeg.. mafkezen met aardige muziek. Met wat minder synthesizers een 7,5 afgerond naar boven, nu een 7,5 afgerond naar beneden.
Wat een mafkezen zeg.. mafkezen met aardige muziek. Met wat minder synthesizers een 7,5 afgerond naar boven, nu een 7,5 afgerond naar beneden.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Moet je wel even een cijfer invullen synthesizer freak
jaja, soryyy... ook voor die andere gelijk..
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Tja, ik zal er wel geen vrienden mee maken, maar deze muziek is niet aan mij besteed: een 4
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Wat een, Depeche Mode-onwaardige, nietszeggende rotzooi: 3
Leeftijd : 67
Depeche Mode, ja daar ben ik groot fan van geweest en vind heel veel van ze nog steeds goed, alleen deze wat minder...een 6
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik kan de oudere nummers van Depenche Mode meer waarderen dan dit nummer. Het beste nummer van ze vind ik overigens: Enjoy the Silence. Voor dit nummer heb ik een 6je over...
Gast- Gast
Ook voor mij geldt dat er vele betere nummers bestaan van Depeche Mode. Als ik dit vergelijk met 'Enjoy the silence' of 'People are people' (om er maar twee te noemen) dan kan ik hier onmogelijk een voldoende voor geven. Een 5 dus.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Een zeer matige Depeche Mode nummer, jammer hoor ze verdienen een veel hogere ranking, deze niet deze krijgt een 4.
Gast- Gast
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Volstrekt emotieloos ben ik bij het beluisteren van dit plaatje, en dat is geen compliment. Het doet me helemaal niets, ik wordt er niet warm of koud van. Nergens denk ik: wat mooi, of wat goed. Kortom: een volstrekt nietszeggend nummer.
Een 3.
Een 3.
Dit is zeker geen uitblinker van DM maar zo slecht is het nou ook weer niet zeg. Ik ga naar een 6,5 wat dan vervolgens een afgeronde 7 wordt.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ouwe DM vind ik meestal beter. Dit nummer hoort niet bij hun beste, maar het is niet onaardig - vooral naar het einde toe klinkt het best lekker. Daarom toch nog een 6je.
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Speak and Spell is een meesterlijk album, rauw geluid. Maar toen zat Vince Clarke er nog bij. Eigenlijk is DM sinds het vertrek van Alan Wilder toch wel een beetje over hoor. Dat merk je aan dit soort nummers. Ik kan hier echt niks mee. 4.
Gast- Gast
o ik vind dit helemaal niet zo slecht. Het is geen meesterwerk maar het is wel onderhoudend door de DM-sound. Een 6
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Strak nummer, zoals de meeste van Depeche Mode. Vooral het tweede deel is erg sterk. Ik geef een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik ga mee met Timmus, lekkere Depeche Mode plaat en ik doe niet mee met dat ze vroeger veel beter waren. People are People vond ik zelfs maar een matig plaatje. Enjoy the silence was inderdaad de allerbeste! Maar dit zit lekker strak in elkaar met een lekker ritme en goed gezongen door David Gahan. Daarom nog een puntje hoger dan Timmus: 9
Soortgelijke onderwerpen
» Album Jukebox
» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
» *RTH* Depeche Mode - Everything Counts (live)
» *RTH* Depeche Mode - Walking in my shoes
» *RTH* Depeche Mode - Personal Jesus
» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
» *RTH* Depeche Mode - Everything Counts (live)
» *RTH* Depeche Mode - Walking in my shoes
» *RTH* Depeche Mode - Personal Jesus
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: