*RTH* The Doors - LA Woman
+15
Frodo
Sjoerd
Ries
Joyce
Vleertje
ErickNJ
Roy
Jaap2000
MrJohn
Paapke
Kaj
sowhat
Mauricedegier
LarryMullen
Dave Evans
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
JOuw stem voor 'LA Woman'
Re: *RTH* The Doors - LA Woman
Een dikke 8 van mij, jammer dat Jim er zo vroeg tussenuit kneep.....
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Oh Jaap, je mag van mij gerust kritiek hebben hoor, no problem!
Dan geef ik nu mijn weerwoord over de filmpjes. Ik denk dat zowel Raver als ik onze best doen om een zo goed mogelijk filmpje erbij te plaatsen en vaak is dat inderdaad de originele video, soms vergezeld door een mooie live uitvoering!
Maar juist bij dit nummer was het moeilijk om een goede clip te vinden met de juiste lengte. Daarom heb ik voor deze gekozen en dat iemand er HQ bijzet, tjah dat moet degene zelf weten.
Sowieso kies ik altijd voor de clips waarbij de muziek het beste is, mede omdat we de muziek en uiteindelijk niet de video's beoordelen.
Overigens dragen aanvragers van een RTH ook zelf video's aan, die dan meestal gewoon overgenomen worden.
Wat betreft de tienen kan ik alléén maar voor mezelf praten dat ik ze echt niet zo vaak uitdeel. Wel als een plaat in mijn persoonlijke top 50 staat!
Verder gewoon een cijfer uitdelen Jaap, trek je niets van anderen aan. Het is wat jij er van vindt!
Enne tot slot.............(opbouwende) kritiek mag altijd hoor
Ehh rest mijn cijfer nog......prima plaat met een Morrison in topvorm.......een 8!
Dan geef ik nu mijn weerwoord over de filmpjes. Ik denk dat zowel Raver als ik onze best doen om een zo goed mogelijk filmpje erbij te plaatsen en vaak is dat inderdaad de originele video, soms vergezeld door een mooie live uitvoering!
Maar juist bij dit nummer was het moeilijk om een goede clip te vinden met de juiste lengte. Daarom heb ik voor deze gekozen en dat iemand er HQ bijzet, tjah dat moet degene zelf weten.
Sowieso kies ik altijd voor de clips waarbij de muziek het beste is, mede omdat we de muziek en uiteindelijk niet de video's beoordelen.
Overigens dragen aanvragers van een RTH ook zelf video's aan, die dan meestal gewoon overgenomen worden.
Wat betreft de tienen kan ik alléén maar voor mezelf praten dat ik ze echt niet zo vaak uitdeel. Wel als een plaat in mijn persoonlijke top 50 staat!
Verder gewoon een cijfer uitdelen Jaap, trek je niets van anderen aan. Het is wat jij er van vindt!
Enne tot slot.............(opbouwende) kritiek mag altijd hoor
Ehh rest mijn cijfer nog......prima plaat met een Morrison in topvorm.......een 8!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Haha Journey, je hebt wel een punt met dat the doors moeten rijpen; ik heb bij deze band namelijk een omgekeerd "Paapke". Vroeger vond ik de band kud; vooral die hammond vond ik een gruwelgeluid.
Ik ben ze pas echt gaan waarderen toen ik ruim in de 20 was
Hetzelfde geldt overigens voor Pink Floyd wat ik vroeger maar esoterisch, neurotisch gezwam in de ruimte vond; dus Dave en Richie, er is nog hoop voor jullie!
Ik ben ze pas echt gaan waarderen toen ik ruim in de 20 was
Hetzelfde geldt overigens voor Pink Floyd wat ik vroeger maar esoterisch, neurotisch gezwam in de ruimte vond; dus Dave en Richie, er is nog hoop voor jullie!
Gast- Gast
Ik vind het wel grappig dat mij aangepraat wordt dat ik anti Pink Floyd ben, want dat heb ik nooit gezegd.
Kijk maar eens in mijn persoonlijke Top 100 en je vind er toch zekers 2 nummers terug
Kijk maar eens in mijn persoonlijke Top 100 en je vind er toch zekers 2 nummers terug
Na de kritiek op de filmpjes wil ik even een ander geluid laten horen.
Dave en Raver, complimenten voor dit topic, want:
- het is leuk te zien hoe de smaken liggen en de verhalen te lezen
- er zijn geweldige discussies
- ik ontdek vaak nieuwe of vergeten liedjes
- alle genres komen aan bod
- er is elk jaar een extra hitlijst waar we naar toeleven
- etc.
Kortom, ik vind het geweldig.
En Jaap, ik kan je verzekeren dat een filmpje van Sowhat in zwembroek nog minder leuk is om naar te kijken dan wat hier nu is geplaatst.
Dave en Raver, complimenten voor dit topic, want:
- het is leuk te zien hoe de smaken liggen en de verhalen te lezen
- er zijn geweldige discussies
- ik ontdek vaak nieuwe of vergeten liedjes
- alle genres komen aan bod
- er is elk jaar een extra hitlijst waar we naar toeleven
- etc.
Kortom, ik vind het geweldig.
En Jaap, ik kan je verzekeren dat een filmpje van Sowhat in zwembroek nog minder leuk is om naar te kijken dan wat hier nu is geplaatst.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
katje37 schreef: Dave, ik refereerde aan Shine on
Oh maar dan heb je gelijk
Dat blijft neurotisch gepiel in de ruimte
LOL SoWhat, laat dat filmpje dan maar zitten.sowhat schreef:En Jaap, ik kan je verzekeren dat een filmpje van Sowhat in zwembroek nog minder leuk is om naar te kijken dan wat hier nu is geplaatst.
En voordat er hier een verkeerd beeld ontstaat: ik mag The Doors graag horen. Heel graag.
Ik geniet altijd weer van de knal op de drums waarmee "Light my Fire" begint. En daarna Ray Manzarek op keyboards. Die knal zou een makkie zijn voor een Quoot, die ik bij deze verraden heb.
Hoewel Jim Morrison het boegbeeld was, kwam het geluid van The Doors natuurlijk vooral uit de vingers van Ray Manzarek.
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Jaap2000 schreef:Een 10 betekent volgens mij dat deze song nooit meer overtroffen kan worden.
Je geeft aan "volgens mij". Niet iedereen heeft hetzelfde idee bij het geven van een 10. En ook al is de 10 het hoogst mogelijke cijfer, als het criterium "nooit meer te overtreffen" zou gelden, zou iedereen maar één keer een 10 kunnen geven. Mensen geven een 10 door aan te geven dat een nummer heel speciaal is, het grenst aan perfectie, het ontzettend ingenieus is of dat het iedereen vrolijk maakt. Kortom, gun iedereen het recht en de reden om een 10 te geven en geef zelf het cijfer dat jij een nummer toebedeelt.
Dat ga ik nu ook doen. Ik vind dit niet één van de betere nummers van The Doors. Ik kom uit op een ruime 7.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik vind dat Vleer en vooral Sowhat het mooi omschreven hebben. Het is een bere plaat. Bij the Doors moet ik altijd denken aan die best of CD die ik kocht, omdat ik Riders en Light my fire zulke leuke nummertjes vond. Mijn bek viel open. Dat is echt heel raar, als je opeens zulke krankzinnig goede muziek hoor die toen al 20 jaar oud was.
Mooiste moment? Dat Mr Mo Jo rising of whatever. Hoe dat wordt opgebouwd is echt krankzinnig goed. Ik kan me nog herinneren dat ik 1 keer voor een stoplicht en dat ik me helemaal liet gaan. Ik geef hier een 9 voor.
Mooiste moment? Dat Mr Mo Jo rising of whatever. Hoe dat wordt opgebouwd is echt krankzinnig goed. Ik kan me nog herinneren dat ik 1 keer voor een stoplicht en dat ik me helemaal liet gaan. Ik geef hier een 9 voor.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Tijd voor een top tientje van deze wereldband:
01 Riders on the storm
02 LA woman
03 Light my fire
04 Love her madly
05 Roadhouse blues
06 Waiting for the sun
07 Hyacinth house
08 The end
09 When the music is over
10 Been down so long
01 Riders on the storm
02 LA woman
03 Light my fire
04 Love her madly
05 Roadhouse blues
06 Waiting for the sun
07 Hyacinth house
08 The end
09 When the music is over
10 Been down so long
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Toen ik de 1e keer op t punt stond deze te ranken, kreeg ik bezoek. Sjit, nu kan ik niet meer stemmen!
Jim kon in 'LA woman' nog een keer het beste uit zn gehavende lichaam halen. Blijft geweldig. Het is voor mij toch niet het magnus opus van The Doors. In jan4004's top 10 mis ik 'People are strange', 'Touch me' en 'Five to one'. Vind ze live ook fan-tas-tisch en dat wordt mijns inziens op magistrale wijze getoond in 'When the music's over' (beter dan de studio-versie):
Jim kon in 'LA woman' nog een keer het beste uit zn gehavende lichaam halen. Blijft geweldig. Het is voor mij toch niet het magnus opus van The Doors. In jan4004's top 10 mis ik 'People are strange', 'Touch me' en 'Five to one'. Vind ze live ook fan-tas-tisch en dat wordt mijns inziens op magistrale wijze getoond in 'When the music's over' (beter dan de studio-versie):
sokratikos- Music-Master
- Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
sokratikos schreef:Toen ik de 1e keer op t punt stond deze te ranken, kreeg ik bezoek. Sjit, nu kan ik niet meer stemmen!
Dave, waarom kan sokra niet meer stemmen. Anders gezegd, waarom is de stembus op een gegeven moment gesloten ? Bij RTH ontgaat me het nut daarvan.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:sokratikos schreef:Toen ik de 1e keer op t punt stond deze te ranken, kreeg ik bezoek. Sjit, nu kan ik niet meer stemmen!
Dave, waarom kan sokra niet meer stemmen. Anders gezegd, waarom is de stembus op een gegeven moment gesloten ? Bij RTH ontgaat me het nut daarvan.
Er staat bij "wat is de bedoeling" dat de stembus na 2 weken sluit.. ik zie er ook het nut niet van in; er zullen ook mensen zijn die langer dan 2 weken weg gaan (ik bijv.) of mensen die (zoals sokratikos) nieuw zijn en graag een nummer willen ranken..
Dat hij niet eeuwig openblijft snap ik (ivm met RTH top zoveel..) ; maar 10 weken ofzoiets is beter...
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Doors - Touch Me
» *RTH* The Doors - Riders on the Storm
» *RTH* Doors - The crystal ship
» *RTH* The Doors - Break On Through (To The Other Side)
» *RTH* E.L.O. - Evil Woman
» *RTH* The Doors - Riders on the Storm
» *RTH* Doors - The crystal ship
» *RTH* The Doors - Break On Through (To The Other Side)
» *RTH* E.L.O. - Evil Woman
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: