*RTH* Amsterdam - Lucy Lucy
+11
Joyce
Mauricedegier
MrJohn
LarryMullen
Led-Zep
Frodo
Mirrr
Jan...
sowhat
ErickNJ
Dave Evans
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Lucy Lucy'
*RTH* Amsterdam - Lucy Lucy
[12-04-2011]
Amsterdamse formatie, ooit begonnen als Penny Wise, die haar hoogtepunt kent in de vroege jaren zeventig. De groep legt zich toe op kwaliteitspop en is goed voor hits als Indian Pipe en Lucy Lucy. Zanger Peter van Asten brengt tevens onder het pseudoniem Peter Bewley enkele singles uit en vormt samen met Richard de Bois onder de naam Ladybird Productions een succesvol produktieduo (o.a Dolly Dots en Centerfold). Tevens is Van Asten actief als songschrijver voor andere artiesten
Amsterdamse formatie, ooit begonnen als Penny Wise, die haar hoogtepunt kent in de vroege jaren zeventig. De groep legt zich toe op kwaliteitspop en is goed voor hits als Indian Pipe en Lucy Lucy. Zanger Peter van Asten brengt tevens onder het pseudoniem Peter Bewley enkele singles uit en vormt samen met Richard de Bois onder de naam Ladybird Productions een succesvol produktieduo (o.a Dolly Dots en Centerfold). Tevens is Van Asten actief als songschrijver voor andere artiesten
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Amsterdam - Lucy Lucy
Sluikreclame op 1:37 en 2:13?
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
De Amsterdamse Fortunes? Zelfde stijl.
Mislukte poging tot kwaliteitspop: 4
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Jeetje, wat een plaat weer. Het valt bijna van sufheid uit elkaar. Kwaliteitspop? Tuurlijk, maar ik geef hier een 1 voor.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Vind er niet zoveel aan, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Lachwekkend introductieverhaaltje wanneer je vervolgens deze bagger aanzet.
Wat anders dan een 1?
Wat anders dan een 1?
Frodo schreef:Lachwekkend introductieverhaaltje wanneer je vervolgens deze bagger aanzet.
Wat anders dan een 1?
Dit dus!
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Uitstekende zeer goed geproduceerde plaat zeker voor 1970!!! Klinkt nog steeds alsof het gisteren is gemaakt heeft niets aan frisheid en kracht verloren.
En nee verre van bagger zelfs, gewoon een prima popliedje wat zelfs heden ten dage niets aan kracht heeft verloren.
Dat kan ook bijna niet anders gezien het vele talent in deze band.
Ja het is komkommercieel en nee dat is niet mijn cup of tea normaliter toch kun je gewoon horen dat dit goed in elkaar is gedraaid en daarom en vanwege een bepaald (romantische) jeugd trauma wat toen anders heette hahahahaha, en dus ook en daar komt dat woord.....................JEUGDSENTIMENT een vette verdiende negen in letters en in cijfers dus een 9 !!!
En nee verre van bagger zelfs, gewoon een prima popliedje wat zelfs heden ten dage niets aan kracht heeft verloren.
Ja het is komkommercieel en nee dat is niet mijn cup of tea normaliter toch kun je gewoon horen dat dit goed in elkaar is gedraaid en daarom en vanwege een bepaald (romantische) jeugd trauma wat toen anders heette hahahahaha, en dus ook en daar komt dat woord.....................JEUGDSENTIMENT een vette verdiende negen in letters en in cijfers dus een 9 !!!
Gast- Gast
Langharige roze achtergrond gitaarmannetjes.
een 4 voor de vreselijke moeite die voor deze "kwaliteitspop" is gedaan.
een 4 voor de vreselijke moeite die voor deze "kwaliteitspop" is gedaan.
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
As dit kwaliteitsmuziek moet voorstellen, is het begrip kwaliteit wel erg aan inflatie onderhevig: een 2
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
ik moet de kwaliteit van deze plaat/ groep nog ontdekken volgens mij...
4
4
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Journeyman schreef:Uitstekende zeer goed geproduceerde plaat zeker voor 1970!!! Klinkt nog steeds alsof het gisteren is gemaakt heeft niets aan frisheid en kracht verloren.
Ik zou in het vervolg eerst het cijfer geven en dan de motivatie neerpennen Journeyman, want ja je bent het weer vergeten
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik heb geluisterd voordat Journey commentaar gaf. Toen was het voor mij duidelijk: drentelend, gaap, saai, versufd, niet echt hoogdravend, en best wel gedateerd. Mijn conclusie was een 2.
Nu ik het commentaar van onze beste Journey lees, wat ik toch echt met plezier lees na vele voorgaande (terechte) 'afbranders', ben ik nogmaals gaan luisteren. Wel twee keer zelfs!!
Ik geef het toe, bij de derde maal luisteren van het nummer heb ik wat stukken overgeslagen omdat ik het niet kon volhouden. Ik kan er nog steeds weinig verfrissends in vinden en blijf het toch echt een gedateerd stuk vinden. Dat een nummer goed in elkaar zit, yeah, maar dat zit met meerdere nummers, of dat nu kwaliteitspop moet zijn, is natuurlijk lekker subjectief.
Ik blijf wel lekker bij mijn 2 want dit nummer is in mijn ogen niet bijzonder.
Nu ik het commentaar van onze beste Journey lees, wat ik toch echt met plezier lees na vele voorgaande (terechte) 'afbranders', ben ik nogmaals gaan luisteren. Wel twee keer zelfs!!
Ik geef het toe, bij de derde maal luisteren van het nummer heb ik wat stukken overgeslagen omdat ik het niet kon volhouden. Ik kan er nog steeds weinig verfrissends in vinden en blijf het toch echt een gedateerd stuk vinden. Dat een nummer goed in elkaar zit, yeah, maar dat zit met meerdere nummers, of dat nu kwaliteitspop moet zijn, is natuurlijk lekker subjectief.
Ik blijf wel lekker bij mijn 2 want dit nummer is in mijn ogen niet bijzonder.
Gast- Gast
Lol...ik had vroeger een buurmeisje ( Loes) en als dit liedje op de radio was, dan zongen we dus Loesie Loesie
Dat was toen leuk.....nu vind ik het niks meer, maar toch een 6 voor all time's sake...
Dat was toen leuk.....nu vind ik het niks meer, maar toch een 6 voor all time's sake...
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik moet vooral lachen om die bongo-speler, hij probeert een verrassend chachet aan dit nummer te geven maar het past totaal niet bij dit vreselijke nummer.
En Journey, ik moet erg om je lachen, maar in dit stukje heb je wat weg van die persvoorlichter van Saddam Hoessein tijdens de Irak-oorlog.
En Journey, ik moet erg om je lachen, maar in dit stukje heb je wat weg van die persvoorlichter van Saddam Hoessein tijdens de Irak-oorlog.
Jan...- Music-Master
Dit is niet bepaald mijn 'cup of thea', en alhoewel ik niet vaak dikke onvoldoendes voor nummers geef, omdat er meestal nog wel 'iets' goeds in een plaat te ontdekken is, vind ik dit echt 3x niks.... En waarom vind ik het niks? Zie de eerste 2 regels van Alex, want dat zijn ook precies mijn gedachten bij dit nummer.... Een 1 bij hele, hele, hele slechte platen, dit krijgt nog net een 2....
Gast- Gast
@allen
Namens het ministerie van muziekeigenwijsheid in Journeyland de volgende verklaring:
1 ) You are all deaf
2 ) You are non-believers
3 ) Infidels are you
4 ) This is good music because is say so
5 ) You all make a me laugh
6 ) I Luv a Bongo Bongo
7 ) Voice as crow in the night is so beautyfolle
8 ) Guitar player is Hendrix nr two
9 ) It sounds so fresh as rain in dessert
10) Lucy Lucy is better name then Souxie Sioux
In the name and his glory of Journey.....
Mohammad Saeed al-Sahhaf,
Infotainment minister extra ordinaire
Namens het ministerie van muziekeigenwijsheid in Journeyland de volgende verklaring:
1 ) You are all deaf
2 ) You are non-believers
3 ) Infidels are you
4 ) This is good music because is say so
5 ) You all make a me laugh
6 ) I Luv a Bongo Bongo
7 ) Voice as crow in the night is so beautyfolle
8 ) Guitar player is Hendrix nr two
9 ) It sounds so fresh as rain in dessert
10) Lucy Lucy is better name then Souxie Sioux
In the name and his glory of Journey.....
Mohammad Saeed al-Sahhaf,
Infotainment minister extra ordinaire
Gast- Gast
Ik was in mijn post vergeten 'sorry' Journeyman te zeggen... Ondanks je geweldige uiteenzetting en gevoel bij het nummer, kan ik het nog steeds niet waarderen, sorry (ook niet nadat ik het nummer 2 x beluisterd heb)
Gast- Gast
Kwaliteitspop? Afbranders? Irak-oorlog? Er moet toch wel iets aan de hand zijn met dit nummer!
Ik ben geen afbrander in dit geval en ga voor een deel mee in het betoog van Journey. In de tijd gezien, was dit een prima popplaat voor 1970. Erick haalde The Fortunes al aan en in die regionen moet je het ook zien en horen denk ik dan maar. Mijn overeenkomst met Journey houdt echter op bij de vergelijking naar deze tijd waarin deze plaat wellicht geen enkele airplay zou halen op welk radiostation dan ook, of er moet ergens een familielid actief zijn als deejay. Het is bijna psychedelisch door de saaiheid.
Als ik het releasejaar in m'n ranking meeneem, kom ik wel uit op een kleine voldoende, en merk ik op dat naar mijn mening een dergelijke plaat te makkelijk wordt bekogeld met enen en tweeën. Een 6 van mij in elk geval.
Ik ben geen afbrander in dit geval en ga voor een deel mee in het betoog van Journey. In de tijd gezien, was dit een prima popplaat voor 1970. Erick haalde The Fortunes al aan en in die regionen moet je het ook zien en horen denk ik dan maar. Mijn overeenkomst met Journey houdt echter op bij de vergelijking naar deze tijd waarin deze plaat wellicht geen enkele airplay zou halen op welk radiostation dan ook, of er moet ergens een familielid actief zijn als deejay. Het is bijna psychedelisch door de saaiheid.
Als ik het releasejaar in m'n ranking meeneem, kom ik wel uit op een kleine voldoende, en merk ik op dat naar mijn mening een dergelijke plaat te makkelijk wordt bekogeld met enen en tweeën. Een 6 van mij in elk geval.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik kom ook op een 6 uit. Misschien dat het de volgende keer een 7 wordt.
Ik vind het een miskleun te constateren dat dit nummer best mee valt gezien de tijdsgeest. Ik vind 1970 namelijk een geweldig popjaar, echt een overgangsjaar tussen 60s en 70s. Led Zeppelin, Black Sabbath, Neil Young, Crosby, Stills & Nash, Shocking Blue, helemaal niks mis mee. Maar dit is duidelijk een misser van dat jaar.
Jan...- Music-Master
Sinds wanneer is kwaliteitspop een eufemisme voor baggerpop, een 2 wat een oudbollig liedje
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Beter dan Siouxsie Sioux dacht het niet Journey.
Maar ook niet zo slecht als het merendeel hier wil laten lijken. Dus ik kom met een zeven voor dit best charmante nummer.
Maar ook niet zo slecht als het merendeel hier wil laten lijken. Dus ik kom met een zeven voor dit best charmante nummer.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Pfff, wat een slome bedoening. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: