Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Pussycat - Wet Day In September EmptyVandaag om 6:15 pm van Timmus

» September 2024
*RTH* Pussycat - Wet Day In September EmptyVandaag om 11:05 am van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Pussycat - Wet Day In September EmptyGisteren om 9:57 pm van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Pussycat - Wet Day In September EmptyGisteren om 3:44 pm van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Pussycat - Wet Day In September EmptyGisteren om 2:47 pm van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 4:58 pm van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 4:28 pm van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 4:14 pm van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 4:00 pm van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:17 pm van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:16 pm van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:15 pm van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:15 pm van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:14 pm van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:14 pm van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:13 pm van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:12 pm van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:12 pm van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:10 pm van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Emptydi sep 17, 2024 12:00 am van Marsha


*RTH* Pussycat - Wet Day In September

+8
sowhat
Frodo
LarryMullen
Led-Zep
MrJohn
Roy
ErickNJ
Jan...
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Pussycat'?

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap5%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap9%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap23%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 23% 
[ 5 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap9%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap9%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap9%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap14%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap14%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap5%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_lcap5%*RTH* Pussycat - Wet Day In September Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 22
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast zo apr 10, 2011 3:12 pm

Pussycat was een popgroep uit het Nederlands-Limburgse Brunssum.
De kern van de groep werd gevormd door 3 zingende zussen, Toni, Marianne en Betty Kowalczyk. Ze traden in begin jaren 70 op als Sweet Reaction. Ze werden ontdekt door hun gitaarleraar Werner Theunissen die ook de meeste hits voor de groep schreef. Pussycat scoorde in 1975 een wereldhit met het nummer Mississippi. Zelfs in de British Charts kwamen ze op de eerste (augustus 1976) en met Smile op de 24e plaats (december 1976). Andere bekende hits zijn Georgie en My broken Souvenirs.
Na het succes van Mississippi werden de hits kleiner en in 1985 werd de groep opgeheven. Toni maakte nog een soloalbum genaamd "Privilege" en twee albums met de band The Run, maar beide werden maar een matig succes.
Vandaag op een mooie lentedag een titel van een plaat de herfstachtig klinkt maar de sound van dit riedeltje uit 1978 wordt in verloop van de song zomers genoeg... Rank ze Exclamation


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast zo apr 10, 2011 3:40 pm

Hele vreemde combinatie tussen country, Spaanse gitaarmuziek en bigband achtige blazerij in het refrein.
Nog maar eens een paar keer beluisteren, want ik word heen en weer getrokken tussen alle cijfers van 1 t/m 7.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Jan... zo apr 10, 2011 3:59 pm

tja, ik weet ook niet wat ik hiermee aan moet. Ergens is het niet slecht, maar wat ik zo storend vind is dat ik 3 minuten lang naar die fietsenrek van die blonde zit te kijken. Daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van, dames en heren...
Een 3.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  ErickNJ zo apr 10, 2011 4:36 pm

Waar moet ik beginnen?

Ik heb hier net twee keer met stomme verbazing naar geluisterd. Ik zag het topic staan: Pussycat. Huh? Hier op het forum? En dan nog wel een mindere hit? Ik denk niet dat ik dit nummer sinds de jaren 70 gehoord heb. Toch maar even luisteren. Nou, wat een briljant nummer is dit! Muzikaal heel goed. En heel goed in het Engels gezongen. Ik geef hier een 9 voor!

Ik heb nog even snel in de platenkast gekeken, en inderdaad, ik heb 1 single van Pussycat, en het is deze. Dus ik had toen ook al in de gaten dat dit een goed nummer was.

Bedankt voor dit topic. Deze gaat op mijn playlist.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast zo apr 10, 2011 4:40 pm

jan4004 schreef:wat ik zo storend vind is dat ik 3 minuten lang naar die fietsenrek van die blonde zit te kijken. Daar wordt Sinterklaas niet vrolijk van, dames en heren...
LOL Jan ! Very Happy
toch een zesje van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Roy zo apr 10, 2011 4:51 pm

ErickNJ schreef:Ik zag het topic staan: Pussycat. Huh? Hier op het forum?

Precies datzelfde dacht ik dus ook en ook het 'fietsenrek' van Jan kwam meteen in m'n gedachte. Toch kan ik dit onmogelijk slecht noemen. Ik heb een 7 over voor deze voorloper van de palingsound Very Happy
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  MrJohn zo apr 10, 2011 5:18 pm

Ben sowieso al geen liefhebber van country of waar dit dan ook voor moet doorgaan. Mat en fantasieloos. Het is een ware straf hiernaar te moeten luisteren: een 3
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Led-Zep zo apr 10, 2011 5:27 pm

Ik weet wel wat ik hiermee aan moet! Het nummer heeft totaal geen samenhang. Een 3!
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  LarryMullen zo apr 10, 2011 6:09 pm

waar slaat dit in godsnaam op? een 3.


Laatst aangepast door LarryMullen op zo apr 10, 2011 6:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Typfoutju.)
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast zo apr 10, 2011 6:22 pm

Waren dit niet drie zusjes en een nicht?? of drie nichten en een zusje?? iets dergelijks in ieder geval, wat ik nog wel weer is dat zij uit de verblijfplaats van Kaj kwamen. Die hele vreemde combi van Mollen, Vlaaien, Leut, Bier en heuvels.
Toch maakt dat gegeven dit geen slecht liedje integendeel zelfs er zit een bepaald soort melancholie in die ik wel mooi vind zelfs. en of dat dan word gezongen door een fietsenrekje zal me een wortel wezen eerlijk gezegd. doe mij maar een 8 voor deze natte dag......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Frodo zo apr 10, 2011 6:35 pm

Hier een 3 voor geven duidt nog op iets van een waardering. Voor dit stukje muzak past slechts één cijfer:

een 1.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  sowhat zo apr 10, 2011 8:55 pm

Dank Raver! Mijn nr 149! Briljante country! 10!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Joyce zo apr 10, 2011 10:01 pm

Kende dit hele nummer niet, ondanks dat het van '78 is...loll
En ik vind het ook niks ( vond Mississippi ook al een draak)...en onder de noemer country muziek plaats ik dit al helemaal niet..
Een 3..

Enne oh ja.... dat zgn. "fietsenrek" was het handelsmerk van Toni Willé Wink


Laatst aangepast door Joyce op ma apr 11, 2011 8:29 am; in totaal 1 keer bewerkt
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Mirrr zo apr 10, 2011 11:10 pm

Hm tja niks bijzonders maar heel slecht kan ik het nou ook niet noemen, een 5 dus maar....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast ma apr 11, 2011 12:47 am

Zo verkeerd vind ik dit nummer ook helemaal niet! Luistert lekker weg, mede door de Spaanse invloeden door de inbreng van het fijne gitaartje en het ritmische 'geklap' aan het eind. Ook Misissippi vind ik best een aardig nummer! Ik ga hier gewoon een 7 voor geven! Oja en wat het 'fietsenrek' betreft.. Misschien best storend naar te kijken in deze clip, maar wat hier wel eens eerder is gezegd: Uiteindelijk gaat het om de muziek en niet om de clip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Jan... ma apr 11, 2011 7:54 am

o is dat zo?

Ik kijk altijd eerst naar de video zonder muziek aan en bij twijfel laat ik de muziek ook mee spelen. Ik dacht dat dat de bedoeling was, sorry. Ach je had al zo'n rotdag, omdat Groningen verloren hebt van de aanstaande landskampioen...
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Vleertje ma apr 11, 2011 11:34 am

Next please..... een 2
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast di apr 12, 2011 12:40 am

Vleer heeft het prima uitgelegd zo. Ik ga met haar mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast di apr 12, 2011 12:50 am

jan4004 schreef:o is dat zo?

Ik kijk altijd eerst naar de video zonder muziek aan en bij twijfel laat ik de muziek ook mee spelen. Ik dacht dat dat de bedoeling was, sorry. Ach je had al zo'n rotdag, omdat Groningen verloren hebt van de aanstaande landskampioen...


Geen idee waar deze opmerking op slaat... Eigenlijk is een reactie erop geven dan ook overbodige moeite en verspilde energie, maar goed helaas voor mezelf kan ik het ook niet laten...Muziek en het verlies van mn club hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken... Bovendien zal ik na zo'n lucky overwinning (2e op rij tegen Heracles ook al)omdat onze keeper een grove fout maakte waardoor de fc de wedstrijd uit handen gaf, gewoon mn mond houden, want bij Ajax droop de overtuiging en het zelfvertrouwen er ook allerminst af! Bovendien luister ik na een nederlaag van mn club juist naar muziek...!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gast di apr 12, 2011 1:13 pm

Het fietsenrek had van mij een 9 gekregen, maar de plaat krijgt een 4.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  LarryMullen di apr 12, 2011 8:27 pm

glimmerikje20 schreef:
jan4004 schreef:o is dat zo?

Ik kijk altijd eerst naar de video zonder muziek aan en bij twijfel laat ik de muziek ook mee spelen. Ik dacht dat dat de bedoeling was, sorry. Ach je had al zo'n rotdag, omdat Groningen verloren hebt van de aanstaande landskampioen...


Geen idee waar deze opmerking op slaat... Eigenlijk is een reactie erop geven dan ook overbodige moeite en verspilde energie, maar goed helaas voor mezelf kan ik het ook niet laten...Muziek en het verlies van mn club hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken... Bovendien zal ik na zo'n lucky overwinning (2e op rij tegen Heracles ook al)omdat onze keeper een grove fout maakte waardoor de fc de wedstrijd uit handen gaf, gewoon mn mond houden, want bij Ajax droop de overtuiging en het zelfvertrouwen er ook allerminst af! Bovendien luister ik na een nederlaag van mn club juist naar muziek...!

Dit was volgens mij een opmerking bedoeld om om te lachen..
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Timmus do apr 21, 2011 6:45 pm

Het begint matig, maar later komt het nog heel aardig los. Heb er nog wel een 6 voor over.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pussycat - Wet Day In September Empty Re: *RTH* Pussycat - Wet Day In September

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum