*RTH* Shirley & Company - Shame, shame, shame
+10
Ries
Vleertje
LarryMullen
Led-Zep
MrJohn
Frodo
sowhat
ErickNJ
Jan...
Dave Evans
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Shame, shame, shame'
*RTH* Shirley & Company - Shame, shame, shame
[16-03-2011]
Nog een verzoekje
Het nummer 'Shame Shame Shame' was niet de doorbraak voor Shirley Goodman (1936-2005) van Shirley & Company (= Jesus Alvarez, Walter Morris, Bernadette Randle, Seldon Powell, Jonathan Williams and Clarence Oliver.); zij had al een succesvolle loopbaan als r&b zangeres met Leonard Lee als het duo Shirley & Lee achter de rug.
In de jaren '50 heeft Shirley wat hitjes, waarna ze ook als sessie-muzikante begint te werken (waaronder op Exile on Main St van de Rolling Stones).
In de jaren '70 wordt ze uitgenodigd om op het nummer 'Shame Shame Shame' te zingen. Het liedje wordt een enorm succes.
Niet lang daarna stopt Shirley Goodman definitief met de muziek. In 2005 overlijdt de zangeres.
https://www.youtube.com/watch?v=6J9iSpA9QTs
Nog een verzoekje
Het nummer 'Shame Shame Shame' was niet de doorbraak voor Shirley Goodman (1936-2005) van Shirley & Company (= Jesus Alvarez, Walter Morris, Bernadette Randle, Seldon Powell, Jonathan Williams and Clarence Oliver.); zij had al een succesvolle loopbaan als r&b zangeres met Leonard Lee als het duo Shirley & Lee achter de rug.
In de jaren '50 heeft Shirley wat hitjes, waarna ze ook als sessie-muzikante begint te werken (waaronder op Exile on Main St van de Rolling Stones).
In de jaren '70 wordt ze uitgenodigd om op het nummer 'Shame Shame Shame' te zingen. Het liedje wordt een enorm succes.
Niet lang daarna stopt Shirley Goodman definitief met de muziek. In 2005 overlijdt de zangeres.
https://www.youtube.com/watch?v=6J9iSpA9QTs
Laatst aangepast door Dave Evans op 29.03.11 20:58; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Shirley & Company - Shame, shame, shame
Omdat ze mee hebt gedaan met Exile heeft ze nog enige clementie en geef ik een extra bonuspuntje. Beetje nikszeggend dit, een zesje.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ook toevallig! Ik hoorde deze een paar dagen geleden weer eens. Mooi nummer. Krijgt van mij een 8.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Gezellig hoor: 7
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Meesterlijk. De onbetwiste nummer 1 in mijn persoonlijke Voute Fijftien.
Ook de kleding en de kapsels zijn een genot om naar te kijken!
De tienen bewaar ik natuurlijk voor de echt goede muziek maar dit krijgt van mij gewoon een 9!
Ook de kleding en de kapsels zijn een genot om naar te kijken!
De tienen bewaar ik natuurlijk voor de echt goede muziek maar dit krijgt van mij gewoon een 9!
Uiterst nietszeggend en banaal niemendalletje: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Ik heb altijd al een hekel gehad aan dit nummer, met die snerpende, door merg en been dringende stemmen en dat nietszeggende deuntje.
Een 2
Een 2
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ach ja.. een 4.. geen verdere uitleg nodig
LarryMullen- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Dit is weer echt eens zo'n klassieker van de bovenste plank...! Ik heb het nummer eigenlijk al een hele tijd niet meer voorbij horen komen op de radio, maar het is en blijft gewoon een leuk vrolijk liedje, dat je zo uit herkenning spontaan gelijk gaat meezingen! De kleding van haar, de wijde gosspel jurk en zijn broek met wijde pijpen en natuurlijk ook nog eens haar bijbehorende pruik maken het helemaal af en geven de clip mede door het leuke dansje aan het eind iets joligs!Eigenlijk inderdaad een 'fout' nummer, maar wel een leuk 'fout' nummer! Het is natuurlijk geen groots hoogstaand liedje, maar omdat het zo'n leuke 'meezinger' is uit de oude doos, ga ik het een 7 geven!
Gast- Gast
Ik kom ook tot een zesje. Natuurlijk is dit gewoon best wel bagger het is niet artistiek of origineel maar het is wel lekker om heerlijk fout op uit je plaat te gaan. Daarom dus een nipte voldoende.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Er is swingende 70's muziek die ik kan waarderen, als daar zijn Earth, Wind & Fire en Chic maar dit heeft geen enkele toegevoegde waarde, een 3
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Allemaal inhaken !!....maar toch een 6 voor Shirl
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
In de jaren '70 kijken mijn broertje en ik steevast Toppop en beoordeelden we alle platen. Bij twee nummers begonnen we altijd heel verveeld mee te zingen om aan te geven aan onze moeder (die ook meekeek) dat we het helemaal niets vonden. Dat was bij Esther Philips (What a difference a day makes) en dit nummer. Nou zijn na al die jaren de scherpe kantjes er wel af, en is dit nummer bij mij toch nog opgewaardeerd naar een 4!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik vind de zangkwaliteiten van beide individuen op z'n minst bedenkelijk. Als ik heel veel bier opheb is dit wellicht meeblèrbaar, maar nuchter word ik er allerminst vrolijk van. Een 3.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
JEUGDSENTMENT
Maar daar is ook alles mee gezegt, vond er toen niet zoveel aan en nu ook niet, een 5
Maar daar is ook alles mee gezegt, vond er toen niet zoveel aan en nu ook niet, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik keek ook altijd TopPop, tenminste zolang mijn ouders het uithielden. Die hadden meestal andere voorkeuren maar gelukkig waren ze er niet altijd.
Als 15 jarige met gierende hormonen keek ik (meestal met wat vriendjes) naar al het vrouwelijk schoon in zo'n TopPopuitzending. En net zoals Dave de muziek beoordeelde, beoordeelden wij de dames. Nu had Shirley niet bepaald de schoonheidsidealen die een puber van 15 in gedachten had; wij zagen in haar een tante op leeftijd. Als je om haar heen gelopen was, had je recht op pauze. Wij zaten dan ook altijd met van ingehouden spanning (van voorpret) te wachten tot ze dat ene zinnetje zong: "...My body needs action...". Dan bulderden we het uit van het lachen. Wij konden ons daar niets bij voorstellen.......
Elke keer als ik die plaat hoor, schiet ik in de lach.
Niet hoogstaand, maar gewoon een leuk nummer. Een 7.
Als 15 jarige met gierende hormonen keek ik (meestal met wat vriendjes) naar al het vrouwelijk schoon in zo'n TopPopuitzending. En net zoals Dave de muziek beoordeelde, beoordeelden wij de dames. Nu had Shirley niet bepaald de schoonheidsidealen die een puber van 15 in gedachten had; wij zagen in haar een tante op leeftijd. Als je om haar heen gelopen was, had je recht op pauze. Wij zaten dan ook altijd met van ingehouden spanning (van voorpret) te wachten tot ze dat ene zinnetje zong: "...My body needs action...". Dan bulderden we het uit van het lachen. Wij konden ons daar niets bij voorstellen.......
Elke keer als ik die plaat hoor, schiet ik in de lach.
Niet hoogstaand, maar gewoon een leuk nummer. Een 7.
Alles bij elkaar "toppop, Jeugdsentiment, Bagger en Exile"een hele fijne vier en daar mag en kan Shirley het mee doen wat mij betreft.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Foo Fighters – Shame shame
» *RTH* Bad Company - Bad company
» *RTH* Queen - Good Company
» *RTH* Big Brother & The Holding Company - Down On Me
» Album Jukebox
» *RTH* Bad Company - Bad company
» *RTH* Queen - Good Company
» *RTH* Big Brother & The Holding Company - Down On Me
» Album Jukebox
Pagina 1 van 1