Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» The Show of seventeen
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight EmptyVandaag om 18:51 van Marsha

» V500 Bubbling Under 26 t/m 28 nov
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight EmptyVandaag om 16:29 van Timmus

» November 2024
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight EmptyGisteren om 23:57 van Timmus

» V500 2024 - De Lijst
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight EmptyGisteren om 21:35 van MrJohn

» *RTH* Bee Gees – New York mining disaster 1941
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:47 van sowhat

» *RTH* David Bowie – Space oddity
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:46 van sowhat

» *RTH* P. Lion – Happy children
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:45 van sowhat

» *RTH* Groep 1850 – Mother No-head
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:43 van sowhat

» *RTH* Bløf – Horizon
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:41 van sowhat

» *RTH* Chicago – Baby what a big surprise
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:37 van sowhat

» *RTH* Marianne Weber – Alles in het leven
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:34 van sowhat

» *RTH* I kissed Charles – Let’s French tonight
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty24.11.24 11:30 van sowhat

» PreParty 13.00-16.00
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty22.11.24 16:09 van Ries

» Mijn Muzikale Horizon
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty21.11.24 19:55 van Timmus

» Wo 20-11 Sokra zaagt door
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty21.11.24 19:28 van sokratikos

» Di. 19 nov. Roche draait verder.
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty19.11.24 13:29 van Roche

» *RTH* Grace Slick & Paul Kantner - Silver Spoon
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty18.11.24 17:13 van sokratikos

» *RTH* Wayne Fontana & The Mindbenders - The Game of Love
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty18.11.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Natalie Merchant - Carnival
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty18.11.24 16:45 van sokratikos

» *RTH* Fredrika Stahl - Oh Sunny Sunny Day
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty18.11.24 16:25 van sokratikos

*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight

+13
Ries
Jan...
Roy
Vleertje
Led-Zep
sowhat
MrJohn
Kaj
Mirrr
Frodo
ErickNJ
LarryMullen
Dave Evans
17 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Sometime around midnight'

*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap0%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap0%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap12%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap4%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap4%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap12%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 12% 
[ 3 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap20%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 20% 
[ 5 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap20%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 20% 
[ 5 ]
*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_lcap28%*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Vote_rcap 28% 
[ 7 ]

Totaal aantal stemmen : 25

Enquête gesloten

*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty *RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight

Bericht  Dave Evans 15.03.11 19:53

[15-03-2011]
Ik had hem gister ook al 'cadeau' gegeven aan Mark Spinazie voor zijn verjaardag. Maar het lijkt me ook weleens aardig om deze nog redelijk recente plaat te laten ranken!

The Airborne Toxic Event is een Amerikaanse band uit Los Feliz, Los Angeles te Californië. Ze bestaat uit Mikel Jollett (zang, gitaar en keyboard), Steven Chen (gitaar, keyboard), Noah Harmon (basgitaar, contrabas), Anna Bulbrook (altviool, keyboard, tamboerijn en zang) en Daren Taylor (drum).

De naam "The Airborne Toxic Event" haalde de band uit White Noise, een boek van Don DeLillo.

De band debuteerde in 2006 met het album "The Airborne Toxic Event", waarvan de bekendste single "Sometime Around Midnight" is, dat in wereldwijd 2008 werd uitgebracht. Andere singles die uitgebracht werden (in de VS en UK) zijn: "Does This Mean You're Moving On?", "Gasoline", "Happiness is Overrated" en "Wishing Well".

https://www.youtube.com/watch?v=UYPoMjR6-Ao

en 'live'

https://www.youtube.com/watch?v=MXlGaa8HYzk

Laatst aangepast door Dave Evans op 29.03.11 20:52; in totaal 1 keer bewerkt

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty Re: *RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight

Bericht  LarryMullen 15.03.11 19:57

Ehhm.. ze hadden wat eerder mogen losbreken, maar dit is wel echt een goed nummer!! hier heb ik een 8 voor klaarliggen!!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

*RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight Empty Re: *RTH* Airborne Toxic Event - Sometime around midnight

Bericht  ErickNJ 16.03.11 0:35

Ik heb al eens eerder vermeld dat ik dit een geweldig goed nummer vind. Prachtig opgebouwd. Prachtig verhaal, maar dan op muziek in plaats van film. Geen refrein, maar gewoon een doorlopend verhaal, net zoals bijvoorbeeld School en Fool's Overture van Supertramp. Geweldig! Dikke vette 10!
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  Gast 16.03.11 1:22

Inderdaad een geweldig nummer! Verder ga ik helemaal mee in het commentaar van Erick NJ+ cijfer! Ook van mij een dikke vette zeer verdiende 10! De live-versie vind ik overigens ook geweldig!

Gast
Gast

Bericht  Frodo 16.03.11 9:24

Lekker nummer, met name de gitaar doet erg aan U2 denken.
Ik heb hier wel een 8 voor over.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Mirrr 16.03.11 10:59

Dit klinkt inderdaad heel erg goed, een 8!
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Kaj 16.03.11 11:26

Nou, voordat de waarschijnlijk onvermijdelijke mensen die hier niets aan vinden zich komen melden, nog maar een duit in het zakje: ik ken weinig nummers waar de opbouw zó perfect klinkt. Je moet er even op wachten, maar als de climax dan komt, staat die bij mij garant voor veel kippenvel. Heel erg mooi, ik geef een 9.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4000
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36

Bericht  MrJohn 16.03.11 11:56

Ben het helemaal met je eens Kaj. Wat een beleving ook ! Zoals ik al een tijdje geleden heb vermeld, wordt de song dan ook een new entry in mijn op 7 mei uit te zenden lijst: een 9

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74

Bericht  sowhat 16.03.11 12:22

Dit is zo'n epos wat maar doordreint. Als dit op Ori is, ga ik altijd even wat anders doen. 4

Chief
Chief

Aantal berichten : 19078
Leeftijd : 67

Bericht  Led-Zep 16.03.11 12:37

Ik vind dit best een aardig nummer, maar het is geen nummer wat mij direct "pakt". Ik geef een 7.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Vleertje 16.03.11 12:57

Ja ik vind hier dus ook geen bal aan. Niet bijzonder niet spannend saai en voorspelbaar 13 in een dozijn muziek. Ik ga het waarderen met een 4.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Dave Evans 16.03.11 13:50

Met name Erick en Kaj hebben het al prima omschreven, de plaat zit in elkaar zoals voor mij een plaat in elkaar hoort te zitten. Prima opbouw met een prachtige climax. Hier geniet ik enorm van!
Ik twijfelde nog even tussen een 9 en een 10 maar omdat de plaat dit jaar door gaat stijgen naar mijn persoonlijke top 25 kan het alleen maar een 10 zijn!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  Roy 16.03.11 13:59

Ik hou het op een 8. De reden hiervoor is al door meerdere personen beschreven, maar een negen of een tien vind ik (nog) te hoog gegrepen.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Bericht  Jan... 16.03.11 18:14

Het spijt me zeer beste Orinoco-luisteraars, maar dit soort muziek hebben we al 1000 keer eerder gehoord. Het heeft niet iets extra's en is daarom dodelijk vervelend en saai. Ik geef hier een 4 voor.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  ErickNJ 16.03.11 18:42

jan4004 schreef:Het spijt me zeer beste Orinoco-luisteraars, maar dit soort muziek hebben we al 1000 keer eerder gehoord. Het heeft niet iets extra's en is daarom dodelijk vervelend en saai. Ik geef hier een 4 voor.
Dat je dit vervelend en saai vindt, dat mag best natuurlijk. Maar ik denk niet dat we dit al 1000 keer eerder gehoord hebben.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Bericht  Ries 17.03.11 7:39

1000 keer eerder gehoord en ik kan er nog wel 1000 keer naar luisteren, gewoon een goed nummer, en 9
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Joyce 17.03.11 14:13

Mij een beetje teveel U2 geluid.....
een 5
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575

Bericht  Jan... 17.03.11 18:10

Joyce schreef:Mij een beetje teveel U2 geluid.....
een 5

Joyce, je haalt de woorden uit mijn mond..... Uitstekende recensie!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Timmus 18.03.11 19:05

Een nummer om vaker te luisteren. Nu geef ik er een 7 voor.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Paul 19.03.11 1:23

Er zit inderdaad een prima opbouw in.
Ik denk dat ik hieraan zou kunnen wennen.
Een 6.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5307
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 65

https://www.paultjes-plaza.com/

Bericht  LarryMullen 19.03.11 11:16

Joyce schreef:Mij een beetje teveel U2 geluid.....
een 5

Ennuh.. wat is daar mis mee?? Razz
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3951
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25

Bericht  Mark 19.03.11 12:35

Ik zie dat hier op gestemd mag worden, dus ik tik er maar even blind een 10 in. Reden lijkt me duidelijk.
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37

http://www.maeur.nl

Bericht  Gast 23.03.11 14:28

Dit nummer heb ik via de V500 leren kennen. Mooi hoor !
8 van mij.

Gast
Gast

Bericht  Gast 31.03.11 20:28

Het zal me jeuken of dit op U2 lijkt of net zo klinkt, dit is een prima band met een prima nummer en dan is het maar niet tegendraads, alternatief of god mag weten wat nog meer, nou en !!!!!
Niks mis met dit zogenaamde "mainstream" liedje het klinkt en is gewoon lekker in en voor de verwende oortjes e dus en vette negen die ik tegendraads maar niet alternatief ophoog tot een 10.
[b]

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: