Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

+12
Paul
ErickNJ
Joyce
Vleertje
Dave Evans
Frodo
MrJohn
Mirrr
Jan...
sowhat
Mauricedegier
LarryMullen
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Edelweiss'?

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap48%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 48% 
[ 11 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap9%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap9%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap0%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap9%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap9%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap16%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 16% 
[ 4 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap0%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap0%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_lcap0%*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 23
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gast 06.03.11 9:51

Edelweiss was een Oostenrijkse Eurodance-formatie, die in 1988 in meerdere Europese landen de eerste plaats van de hitparade bereikte met het nummer Bring Me Edelweiss. Kenmerkend voor de band, genoemd naar het alpenbloemetje Edelweiss, zijn de melige clips met jodelende alpenmeisjes en de nummers met "edelweiss" in de titel.
De eerste hit Bring Me Edelweiss werd in 1988 geproduceerd door Martin Gletschermeyer en Walter Werzowa, en ingezongen door Maria Mathis. Het refrein van het nummer bestond uit een alternatieve tekst op de wijs van ABBA's S.O.S.. Het nummer ging meer dan drie miljoen keer over de toonbank, stond in meerdere landen op de eerste plaats van de hitlijsten (in Nederland op plaats 2)[1], en ontving een World Music Award.
Er volgde een album met acht versies van Bring Me Edelweiss met verschillende namen. Het lukte de volgende single, I Can't Get No... (Edelweiss), echter niet om het tot de hitlijsten te schoppen, waarna het weer stil werd rond de band.
In 1992 bracht Edelweiss opnieuw een singletje uit, met de titel Raumschiff Edelweiss. Het nummer, opnieuw geheel in Eurodance-stijl, bevatte zowel jodelmuziek als de titelmuziek van de TV-serie Star Trek. De productie lag deze keer in handen van Martin Gletschermeyer en Klaus Biedermann. Het nummer bereikte in Oostenrijk de eerste plaats, in Duitsland wist het plaats 7 te bereiken in de hitlijsten. In Nederland was plaats 19 de hoogste notering[2].
Hierna volgden er nog enkele singles, maar deze wisten niet of nauwelijks meer tot buiten Oostenrijk door te dringen.


https://www.youtube.com/watch?v=TLVIICWRbjM

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  LarryMullen 06.03.11 9:59

Ik ben zelf voor een kwart Zwitsers, en heb mn spreekbeurt vorig jaar daarover gedaan, er kwam veel edelweiss in voor.. maar lieve help wat een baggerbende is dit.. een 2..
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gast 06.03.11 10:12

Verschrikkelijk; een keiharde 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  LarryMullen 06.03.11 10:20

Ederlweiss Air, Edelweiss Schoonmaakmiddel, Edelweiss bloem, Edelweiss Wiet, Edelweiss shampoo.. het bestaat allemaal Very Happy
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Mauricedegier 06.03.11 10:30

Enige juiste recensie en cijfer Katje
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6579
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gast 06.03.11 11:03

Mijn hemel, net wakker en dan te worden geconfronteerd met deze totale en volledige soort van muzikale bagger tot in de 10e macht.
Ik vraag me werkelijk af wat ik in mijn leven verkeerd heb gedaan om dit te verdienen en als muzikaal ontbijt geserveerd te krijgen!!!
Omlijst door een even ranzige clip kan ik zeggen dat dit wel het absolute dieptepunt is van de RTH tot dusver.
Ik wil dan ook nogmaals een pleidooi afsteken om stemmen onder de 1 ook mogelijk te maken, want als er 1 stuk wanproduct in aanmerking komt voor het cijfer -(min) 10 dan is het deze verschrikkelijke bagger wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  sowhat 06.03.11 11:42

Ik dacht heel even dit als compensatie een hoger cijfer te geven. Maar ja, dan moet het dat ook verdienen. Voor mij ook dus een 1.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Jan... 06.03.11 12:13

Ik heb ooit een CD-tje Deutschland uber alles gemaakt en ik begon met deze binnenkomert. Gewoon een lekker, fout nummer, een 7.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Mirrr 06.03.11 13:11

Je hebt foute muziek waarbij je nog kunt glimlachen en foute muziek waar je niet vrolijk van wordt en dat laatste is deze, een 2...


Laatst aangepast door 19mirjam63 op 06.03.11 13:25; in totaal 1 keer bewerkt
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  MrJohn 06.03.11 13:18

Bij het ontbreken van de mogelijkheid om een negatieve waardering te geven dan maar een 1
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16690
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Frodo 06.03.11 15:54

1
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Dave Evans 06.03.11 16:26

Ik vind dit juist wel een geslaagde gimmick! Tuurlijk muzikaal stelt het niet zo veel voor, maar kom er maar es op Smile
Toch nog wel een vijf...........

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25355
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  LarryMullen 06.03.11 16:28

hoe durf je Dave.. hoe DURF je???

lol!
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Vleertje 06.03.11 17:34

Gevalletje Aria deze hoewel de Aria vind ik nog erger. Die zou een 1 krijgen deze krijgt wegens vage jeugdsentimentele redenen toch nog een 3.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Joyce 06.03.11 18:03

ik vind dit nou wel weer grappig...leuke vorm van zelfspot..
Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat ik het ook goed vind en dus wordt het een ja-wat-zullen-we-doen: een 3 dan maar.
Bovendien is er natuurlijk maar 1 Edelweiss en die komt uit de Sound Of Music....
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gast 06.03.11 20:16

En jawel ook van mij een 1... Ik ben niet in een milde bui vandaag dus meer kan ik er niet van maken... Wat een slechte vertolking alleen al van het refrein van Abba's SOS.... En dan dat scratchen tussendoor... Echt een fout nummer...

@Journeyman, mijn complimenten voor jouw schitterende uiteenzettingen in het keurige ABN... Ik ben het dan wel niet altijd met je eens, maar lees ze wel altijd met veel plezier... Vooral het verborgen sarcasme wat er vaak in schuil gaat kan ik wel waarderen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  ErickNJ 06.03.11 22:27

Totale verkrachting van een van mijn favoriete nummers. Na 30 seconden meteen stop gezet. Bah! Een 1. Ik ga even naar Abba luisteren.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Paul 07.03.11 1:32

Frodo schreef:1
lol!



Doe mij er ook 1.
Ik was dit nummer gelukkig even kwijt.
(Niet) elk topic heeft zijn charme.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5296
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Timmus 08.03.11 20:06

Ik kan me de enen wel voorstellen, want dit valt nog nauwelijks muziek te noemen.

Maar zeker geen 1 van mij! Ik kan dit namelijk erg waarderen, lekker tegen alle muzikale wetten ingaan, daar heb ik niks tegen. Raumschiff/Starship Edelweiss vind ik nog veel leuker, die staat in de top-100 van mijn allertijdenlijst. En deze? Ja, een 7 kan er zeker wel vanaf.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Led-Zep 08.03.11 20:16

Ik denk niet dat ik aan bovenstaande nog iets toe moet voegen.

Een mooie 1.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  LarryMullen 08.03.11 20:28

Nou.. toch wordt-ie qua humor na 3x kijken wel lollig.. het stelt muzikaal 0,0 voor maar (zoals al eerder beschreven) een leuke vorm van zelfspot haha.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Ries 08.03.11 22:38

Hoe zuinig ik ook ben met mijn eenen deze komt er echt niet bovenuit het bloemetje hier bezongen zal best bijzonder zijn maar dit nummer is dat absoluut niet, ik denk eerder in termen die Anna zouden doen rood kleuren, een 1 derhalve
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gast 09.03.11 23:59

Kom op stelletje zuurpruimen !
Deze is best leuk. Vooral met wat drank achter de knopen zingen jullie 'm allemaal mee !
Een 6 van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Roy 10.03.11 1:50

Een 1 en meer woorden wil ik er niet aan vuil maken!
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss Empty Re: *RTH* Edelweiss - Bring me Edelweiss

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum