*RTH* Sky - Toccata
+9
Led-Zep
Mirrr
Vleertje
Frodo
Joyce
Jaap2000
Jan...
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Toccata'
*RTH* Sky - Toccata
[11-02-2011]
Dit nummer stond in 1980 6 weken in de top 40 en bereikte de 20e plaats!
Sky is een instrumentale band uit Australië. De band is opgericht in 1978 door John Williams, hij maakte samen met verschillende muzikanten een niet-klassiek album. Onder deze muzikanten bevonden zich Herbie Flowers, Francis Monkman en Tristan Fry.
De vier mannen zouden de komende 10 jaar aan nog veel meer projecten samenwerken. Na het opnemen van "Travelling" in 1978, maakte Williams en Flowers de keuze om een stap verder te gaan: ze wilde een instrumentale rock band gaan vormen. Kevin Peek voegde zich bij de band, die toen compleet was.
Op Toccata deden ook pianist/keyboardspeler Francis Monkman en drummer Tristan Fry mee!
https://www.youtube.com/watch?v=XG7dnI0bW90
https://www.youtube.com/watch?v=QgbgUrp1a70
Dit nummer stond in 1980 6 weken in de top 40 en bereikte de 20e plaats!
Sky is een instrumentale band uit Australië. De band is opgericht in 1978 door John Williams, hij maakte samen met verschillende muzikanten een niet-klassiek album. Onder deze muzikanten bevonden zich Herbie Flowers, Francis Monkman en Tristan Fry.
De vier mannen zouden de komende 10 jaar aan nog veel meer projecten samenwerken. Na het opnemen van "Travelling" in 1978, maakte Williams en Flowers de keuze om een stap verder te gaan: ze wilde een instrumentale rock band gaan vormen. Kevin Peek voegde zich bij de band, die toen compleet was.
Op Toccata deden ook pianist/keyboardspeler Francis Monkman en drummer Tristan Fry mee!
https://www.youtube.com/watch?v=XG7dnI0bW90
https://www.youtube.com/watch?v=QgbgUrp1a70
Laatst aangepast door Dave Evans op 11.02.11 19:36; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Sky - Toccata
Veel te lange aanloop en wat krijg je dan? Zo'n boer-daar-licht-een-kip- in- t water-melodietje. Deze heren mogen terug naar het conservatorium. 3
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
sowhat schreef:Veel te lange aanloop en wat krijg je dan? Zo'n boer-daar-licht-een-kip- in- t water-melodietje. Deze heren mogen terug naar het conservatorium. 3
Haha Sowhat dit is wel afgeleid van Bach's "Toccata and Fugue in D Minor".
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Fantastisch nummer ! Virtuoos gespeeld (al ziet het er op de video niet uit...)
Altijd al één van mijn favo semi-klassiekers geweest.
Een dikverdiende 9 van mij.
@SW: boer daar liGt (met een G) een kip in 't water.
Licht komt van een lampje...
Altijd al één van mijn favo semi-klassiekers geweest.
Een dikverdiende 9 van mij.
@SW: boer daar liGt (met een G) een kip in 't water.
Licht komt van een lampje...
Gast- Gast
Dank je Berend. Ik zag het ook, maar kon niet meer editen omdat het al gequoot was.
Ongelooflijk, wat is dit een prutswerk. Het klinkt zo onvoorstelbaar amateuristisch en zielig. Nu heb ik altijd al een hekel aan symphonisch popwerk, echt daar krijg ik zulke zware maagkrampen van, maar dit is de limit.
Vergeleken met dit is Worn down Piano een absoluut meesterwerk. Erger dan dit kan ik niet jureren. Bah, bah en nog eens bah.
Een hele hele vette 1.
Vergeleken met dit is Worn down Piano een absoluut meesterwerk. Erger dan dit kan ik niet jureren. Bah, bah en nog eens bah.
Een hele hele vette 1.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Jan, het is altijd weer een plezier om je subtiel onderbouwde commentaren te lezen.
Gast- Gast
Bij het luisteren hier naar ging er geen licht branden en ook is het niet van dusdanige kwaliteit dat ik er wakker van lig. Het is meer muzak voor in de winter onder het licht van de spaarlamp, dan muziek voor in de zomer als ik ergens in een hangmat lig.
O ja een 4 die geef ik nu ik lig, maar misschien zie ik ooit het licht en kan het een liggende verlichtende 8 worden alleen niet nu.
O ja een 4 die geef ik nu ik lig, maar misschien zie ik ooit het licht en kan het een liggende verlichtende 8 worden alleen niet nu.
Gast- Gast
Voor de verandering doe ik ook maar weer eens mee met RTH.
De RTH-topics sla ik eigenlijk altijd over, maar was wel benieuwd naar wat er nu onder "Toccata" zou staan.
Over het algemeen word ik niet enthousiast van "covers", zeker niet als het om klassieke werken gaat. Maar dit klinkt wel erg lekker en ik begrijp de reacties van Sowhat en Jan dan ook niet. Maar goed, smaken verschillen en dat is dan ook weer het mooie van muziek.
Het idee lijkt wel heel erg afgekeken van onze eigen Ekseption, met Rick vd Linden...
De RTH-topics sla ik eigenlijk altijd over, maar was wel benieuwd naar wat er nu onder "Toccata" zou staan.
Over het algemeen word ik niet enthousiast van "covers", zeker niet als het om klassieke werken gaat. Maar dit klinkt wel erg lekker en ik begrijp de reacties van Sowhat en Jan dan ook niet. Maar goed, smaken verschillen en dat is dan ook weer het mooie van muziek.
Het idee lijkt wel heel erg afgekeken van onze eigen Ekseption, met Rick vd Linden...
Jaap2000- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3102
Leeftijd : 66
Misschien toch ook wel aardig voor de liefhebbers om hier een uitvoering van de orginele versie neer te zetten.
En dat lijkt toch echt in de verste verte niet op "boer daar ligt een kip in 't water"...
En dat lijkt toch echt in de verste verte niet op "boer daar ligt een kip in 't water"...
J.S. zou zich omdraaien in z'n graf, als hij dit zou horen...
Eigenlijk, diep in m'n hart, vind ik dat je van klassieke muziek af moet blijven...en er geen modern jasje omheen moet breien.... en er zeker geen popiejopie plaat van moet maken..... net zoals dat Cherubino's Aria ( Mozart) van Adya en Geisha, wat tegenwoordig een hit is.....ik gruwel daarvan, wat een wangedrocht...
Misschien een paar uitzonderingen daar gelaten, die de klassieke muziek op een aanvaardbare manier brengen ( b.v de groep Kajem)
Geef mij maar het originele orgel concert van deze muziek....
Een 3 voor dit, maar dan alleen omdat het van Bach is
Eigenlijk, diep in m'n hart, vind ik dat je van klassieke muziek af moet blijven...en er geen modern jasje omheen moet breien.... en er zeker geen popiejopie plaat van moet maken..... net zoals dat Cherubino's Aria ( Mozart) van Adya en Geisha, wat tegenwoordig een hit is.....ik gruwel daarvan, wat een wangedrocht...
Misschien een paar uitzonderingen daar gelaten, die de klassieke muziek op een aanvaardbare manier brengen ( b.v de groep Kajem)
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ben het wel deels met Joyce eens. Alleen omdat ik ook wel van een lekkere rock hou heb ik dit nummer van Sky een hoge ranking gegeven.
Maar er gaat niets boven het orgineel en Bach is toch de onbetwiste koning van de klassieke muziek.
En omdat hij, naast componist, allereerst kerkorganist was doet dit het meeste recht aan zijn Toccata:
Maar er gaat niets boven het orgineel en Bach is toch de onbetwiste koning van de klassieke muziek.
En omdat hij, naast componist, allereerst kerkorganist was doet dit het meeste recht aan zijn Toccata:
Joyce schreef:J.S. zou zich omdraaien in z'n graf, als hij dit zou horen...
Nou Joyce, volgens mij is dit tamelijk briljant
Il Divo!!!!
Die brengen klassiek en pop briljant bij elkaar. Kan niet wachten om die een keer te gaan ranken.
Met dit nummer heb ik helemaal niks. Wall of sound gebeuren met symphonische trekken. brrrrr daar wordt ik pas narrig van. Ik verschoon nog liever de luier van Zack!
Nu alle gekkigheid in een volle luier, dit nummer gaat een 2 krijgen. Raakt me absoluut niet en past volgens mij in de tijdgeest van vroeger de jaren 70 en misschien nog wel even begin 1980.
Die brengen klassiek en pop briljant bij elkaar. Kan niet wachten om die een keer te gaan ranken.
Met dit nummer heb ik helemaal niks. Wall of sound gebeuren met symphonische trekken. brrrrr daar wordt ik pas narrig van. Ik verschoon nog liever de luier van Zack!
Nu alle gekkigheid in een volle luier, dit nummer gaat een 2 krijgen. Raakt me absoluut niet en past volgens mij in de tijdgeest van vroeger de jaren 70 en misschien nog wel even begin 1980.
Gast- Gast
Ik kan een goed stukje klassieke muziek zeker waarderen, maar ik wil wel even heel erg duidelijk stellen dat deze prutscover daar niet onder valt. Dit is te vergelijken met dronken voetbalsupporters die wekelijks Verdi staan na te brullen. Daarvan ga je ook niet zeggen dat het mooi is omdat het origineel zo subliem is.
Een 1 uiteraard.
Een 1 uiteraard.
Nee het doet mij ook niets deze toccata van Sky hoger dan een drie wil ik niet gaan.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Ik moet wel lachen om het commentaar van sommige heren hier haha
Maar nee ik vind dit dus ook niks, een 4
Maar nee ik vind dit dus ook niks, een 4
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
sowhat schreef:Veel te lange aanloop en wat krijg je dan? Zo'n boer-daar-licht-een-kip- in- t water-melodietje. Deze heren mogen terug naar het conservatorium. 3
Ik kan me wel enigszins vinden in Sowhat's commentaar, van mij ook een 3.
Led-Zep- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Ach, de heren klassieke componisten waren bij tijd en wijle ook niet vies van enig jatwerk, maar dit is werkelijk vreselijk: een 3
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Zo heel af en toe komt er een klassieke bewerking die ik erg kan waarderen. Ik denk dan aan uitvoeringen van bijvoorbeeld Ekseption of Vanessa Mae, maar dit is onmogelijk hoger te waarderen dan met een 2 voor de moeite. Hoewel... die moeite hadden ze zich beter kunnen besparen.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Toen was ik van mening dat je niet aan sommige monumenten in de muziek moet prutsen.
Tegenwoordig vind ik het alleen nog maar een hopeloze versie. Een 2.
Tegenwoordig vind ik het alleen nog maar een hopeloze versie. Een 2.
Ik zal dan denk ik wel de enige zijn met Mark en Berend, die dit wel kan waarderen... De intro doet mij aan Dracula denken, maar verder vind ik het juist wel leuk dat bekende klassieke stukken net even wat meer swung krijgen door er een lekker versnelling in te gooien!. Ook ik wil hier best wel een 7 aan geven!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: