*RTH* De Kreuners - Ik wil je
+8
Mirrr
Vleertje
sowhat
Ries
Paul
Jan...
Frodo
Dave Evans
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor 'Ik wil je'
*RTH* De Kreuners - Ik wil je
[14-01-2010]
De Kreuners is een Belgische muziekgroep die ontstond in 1978 en Vlaamse rock speelt. De bandnaam is een knipoog naar Bob Marleys band The Wailers. De oorspronkelijke naam was Kuifje in Oostende.
Ze vielen op op de Humo's Rock Rally, maar ze kregen geen platencontract. Dus gingen ze naar Londen om hun eerste single 'Nummer een' op te nemen. Deze werd meteen een groot succes. Later kwamen nog vele andere grote hits, zoals onder andere 'Wat komen moet dat komt', 'Cous Cous Kreten', 'Meisje, meisje' en 'Ik wil je'. Hierna hebben De Kreuners succes na succes, tot in Frankrijk toe, ondanks hun Nederlands repertoire.
zang Walter Grootaers
gitaar Erik Wauters
gitaar Jan Van Eyken
bas Axl Peleman
drums Ben Crabbé
https://www.youtube.com/watch?v=F6CIlxDryJY
De Kreuners is een Belgische muziekgroep die ontstond in 1978 en Vlaamse rock speelt. De bandnaam is een knipoog naar Bob Marleys band The Wailers. De oorspronkelijke naam was Kuifje in Oostende.
Ze vielen op op de Humo's Rock Rally, maar ze kregen geen platencontract. Dus gingen ze naar Londen om hun eerste single 'Nummer een' op te nemen. Deze werd meteen een groot succes. Later kwamen nog vele andere grote hits, zoals onder andere 'Wat komen moet dat komt', 'Cous Cous Kreten', 'Meisje, meisje' en 'Ik wil je'. Hierna hebben De Kreuners succes na succes, tot in Frankrijk toe, ondanks hun Nederlands repertoire.
zang Walter Grootaers
gitaar Erik Wauters
gitaar Jan Van Eyken
bas Axl Peleman
drums Ben Crabbé
https://www.youtube.com/watch?v=F6CIlxDryJY
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* De Kreuners - Ik wil je
Die heb ik lang niet meer gehoord ! En toch brul ik het refrein meteen weer mee. Geeft wel aan hoe goed dit in elkaar zit. Alleen jammer van die stem van de zanger, die me aan Rick de Leeuw (Tröckener Kecks) doet denken. Geforceerd zingen.
Blijft een 7 over.
PS
De prijs voor de origineelste albumtitel gaat naar deze band.
Hoe kom je op deze titel: 'Natuurlijk zijn er geen Alpen in de Pyreneeën'
Blijft een 7 over.
PS
De prijs voor de origineelste albumtitel gaat naar deze band.
Hoe kom je op deze titel: 'Natuurlijk zijn er geen Alpen in de Pyreneeën'
Gast- Gast
Makkelijk mee te zingen wanneer je het voor de eerste keer hoort. Dat is een verdienste.
Voor de rest stelt het natuurlijk niet veel voor, en zelfs dat hebben ze niet zelf kunnen bedenken. Het is misschien te makkelijk gezegd dat dit gejat is, maar laten we het er op houden dat ze erg goed geluisterd hebben naar 'Sinterklaas, wie kent hem niet' en zich daardoor hebben laten inspireren, zoals altijd zo mooi heet.
Een 4.
Voor de rest stelt het natuurlijk niet veel voor, en zelfs dat hebben ze niet zelf kunnen bedenken. Het is misschien te makkelijk gezegd dat dit gejat is, maar laten we het er op houden dat ze erg goed geluisterd hebben naar 'Sinterklaas, wie kent hem niet' en zich daardoor hebben laten inspireren, zoals altijd zo mooi heet.
Een 4.
Frodo schreef:Makkelijk mee te zingen wanneer je het voor de eerste keer hoort. Dat is een verdienste.
Een 4.
Nou Sinterklaas wie kent hem niet, is toch net even iets anders qua melodie hoor...
Gast- Gast
Hoewel de meeste mensen hier niet van Guus Meeuwis houden, kan ik toch wel zeggen dat ik de Guus Meeuwis variant van dit nummer vele malen beter vindt. Daarom een 5, omdat dit natuurlijk wel het orgineel is...
Gast- Gast
Nee, nee en nog eens nee. Die vreselijke pop in je moers taal kan me gestolen worden. Een 2.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik vind die van Guus ook leuker. Het origineel hoeft niet altijd beter te zijn.glimmerikje20 schreef:Hoewel de meeste mensen hier niet van Guus Meeuwis houden, kan ik toch wel zeggen dat ik de Guus Meeuwis variant van dit nummer vele malen beter vindt. Daarom een 5, omdat dit natuurlijk wel het orgineel is...
Ken ik die uitspraak niet uit een andere topic?
glimmerikje20 schreef:Nou Sinterklaas wie kent hem niet, is toch net even iets anders qua melodie hoor...
De akkoorden van de coupletten zijn exact hetzelfde.
Na 30 seconden uitgezet want ik dacht al dat het dat nummer was, wat een drama en ik kan hier dan ook niet meer dan een 2 voor geven.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Op zich aardig, maar de zang komt nirt boven de muziek uit, dus daarom een 5.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ikwilditniet blijfhierniet ik word stapelgek. Wat een k*therrie dit zeg. Bah ook hier heel snel kaar ermee. Een welverdiende 1 en dat is eigenlijk nog te veel eer.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Oh is dat deze.......
Nou niet onaardig om keer te horen maar daar is ook alles mee gezegt, een 5
Nou niet onaardig om keer te horen maar daar is ook alles mee gezegt, een 5
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
God, ik kende dit origineel niet eens! Alleen inderdaad de Guus versie en de skihutmix... Ach, nee, het verdient net die voldoende niet.
De Kreuners! Leuk dat ze voorbij komen. Een leuke Vlaamstalige band met natuurlijk de legendarische Walter Grootaers. Bovendien hebben Ben Crabbé en Axl Peleman later ook hun spren verdiend op tv. Ik geef een 8!
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3079
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Ik dacht altijd dat dit uit Nederland afkomstig was. Bij dit soort nummer moet ik gelijk aan VOO Nederland Muziekland denken en dan komt het 'hoge populaire maar vrij weinig voet op aarde' gehalte weer naar boven. Geen donder aan. Een 3. Volgende keer maar een belgische K's Choice gaan ranken......dat is lekkerrrrrr!
Gast- Gast
ik sluit me aan bij de vrolijkheid van Journey en dus ook bij die 7.
Overigens: Guus Meeuwis eat your heart out. Ik verkies in elk geval het origineel!!!
Overigens: Guus Meeuwis eat your heart out. Ik verkies in elk geval het origineel!!!
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Ik sluit me geheel aan bij Berend, maar trek er een punt van af om de zang reden; een 6.
Gast- Gast
Ja, en ik vind de versie van Guus Meeuwis dan weer veel beter. Het origineel had net zo goed instrumentaal kunnen zijn (op het kleine stukje a cappella na dan).
Een 5.
Een 5.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: