*RTH* Glen Campbell - Wichita Lineman
+6
Ries
Dave Evans
ErickNJ
Frodo
MrJohn
Joyce
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor "Wichita Lineman '?
*RTH* Glen Campbell - Wichita Lineman
Glen Campbell (Delight, Arkansas, 22 april 1936) is een Amerikaans countryzanger en gitarist. Zijn grootste hit in Nederland en België was (Like a) Rhinestone Cowboy. Campbell was ook een veelgevraagd sessiemuzikant. Hij is te horen op albums van onder meer Bobby Darin, Ricky Nelson, The Monkees (onder meer in het nummer I'm a believer), Elvis Presley, Frank Sinatra, Dean Martin, The Righteous Brothers (in You've lost that lovin' feelin' ) en The Mamas & The Papas. Ook maakte Campbell deel uit van The Beach Boys tijdens de tournee van 1964 en de opnames van het Beach Boys-album Pet Sounds.
https://www.youtube.com/watch?v=4qoymGCDYzU
https://www.youtube.com/watch?v=4qoymGCDYzU
Gast- Gast
Re: *RTH* Glen Campbell - Wichita Lineman
Heb hem vorig jaar nog bij Jools gezien ( kan er geen filmpje van vinden ) en toen vond ik hem wel erg oud geworden...
Maar ik vind dit heerlijke zwijmelmuziek....By The Time I Get To Phoenix vind ik ook prachtig.
Ik mag zowiezo wel graag country muziek horen ( op z'n tijd )
Een 8
Maar ik vind dit heerlijke zwijmelmuziek....By The Time I Get To Phoenix vind ik ook prachtig.
Ik mag zowiezo wel graag country muziek horen ( op z'n tijd )
Een 8
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Binnen zijn genre waarschijnlijk zeer gerespecteerd, maar ik krijg er rillingen van en die worden nu niet bepaald door genot veroorzaakt: een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Sterke compositie! In gedachten hoorde ik al een prachtige hardrock-versie met gierende gitaren en dreunende bas en bonkende drums en een prachtige gillerige stem, gelardeerd met een onnavolgbare solo.
In potentie zit hier een 9 in.
Maar wat een afknapper is dit 87-in-een-dozijn niemendalletje. Wat puur zonde van de mooie melodielijn dat er helemaal niets mee wordt gedaan en er slechts een muzikaal behangetje overblijft.
Ook de goede stem, die hier op geen enkele manier zich hoeft in te spannen, verdient veel beter dan deze muzak. Misschien is het de teleurstelling van zoveel potentie dat er niet uitkomt maar ik kom toch echt niet hoger dan een 2. En dat terwijl er in potentie een 9 in zit..... Doodzonde!
In potentie zit hier een 9 in.
Maar wat een afknapper is dit 87-in-een-dozijn niemendalletje. Wat puur zonde van de mooie melodielijn dat er helemaal niets mee wordt gedaan en er slechts een muzikaal behangetje overblijft.
Ook de goede stem, die hier op geen enkele manier zich hoeft in te spannen, verdient veel beter dan deze muzak. Misschien is het de teleurstelling van zoveel potentie dat er niet uitkomt maar ik kom toch echt niet hoger dan een 2. En dat terwijl er in potentie een 9 in zit..... Doodzonde!
Ik heb hier wel een 7 voor over, maar ik ben het met Frodo eens. In andere handen zou dit wel iets heel moois kunnen worden. Maar welke handen dan? Welke band van nu zou dit aan kunnen? Foo Fighters misschien? Een keuze zoals the Eagles ligt natuurlijk erg voor de hand, daarom schreef if ook "van nu". Niet zo gemakkelijk dus. (En Foo Fighters worden ook een dagje ouder...)
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ach slecht is het natuurlijk (de man heeft een prima stem) niet maar wel erg zoetjes.
Rhinestone Cowboy blijft toch wel een stukkie beter in mijn ogen maar ik heb hier toch nog een '5' voor over.
Enne het is natuurlijk altijd goed om liedjes te horen die je niet kent.
Rhinestone Cowboy blijft toch wel een stukkie beter in mijn ogen maar ik heb hier toch nog een '5' voor over.
Enne het is natuurlijk altijd goed om liedjes te horen die je niet kent.
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ben al geen Country fan en dit nummer bevestigd nog eens waarom derhalve een 2
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Een 6 vanwege het doorslepen
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19078
Leeftijd : 67
Het gekke is dat ik hierbij Frodo volledig kan volgen, maar ook Joyce. Dit kan maar een ding betekenen namelijk dat ik dit een uitstekende compositie vind die ook nog eens prima is uitgevoerd, heerlijk dit mier en mierzoete liedje zalig om lekker bij weg te zwijmelen en dus een 9.
Gast- Gast
Vindt deze dus stiekum hartstikke mooi, ooww die stem, een 8 voor dit vintage 'country' nummer.
Gast- Gast
Pfff, wat kunnen drie minuten lang zijn...een 3
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Da's dan toch nog een punt per minuut Timmus.
Ik ga iets hoger zitten met een 4. Mij te zoet maar de man kan best zingen (beter dan andere artiesten wiens naam ik hier niet ga noemen )
Ik ga iets hoger zitten met een 4. Mij te zoet maar de man kan best zingen (beter dan andere artiesten wiens naam ik hier niet ga noemen )
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Nee, hier heb ik dus helemaal niks mee. Het nummer zal best prima in elkaar zitten, maar mijn oren zijn het oneens met het onrecht dat ik ze aandoe, door dit soort muziek op te zetten. Ik ga mee met de 4 van Vleer.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4000
Leeftijd : 36
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: