Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
Actieve sporters EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
Actieve sporters EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
Actieve sporters EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
Actieve sporters EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
Actieve sporters EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
Actieve sporters Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
Actieve sporters Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
Actieve sporters Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Actieve sporters Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
Actieve sporters Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
Actieve sporters Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
Actieve sporters Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
Actieve sporters Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
Actieve sporters Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
Actieve sporters Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
Actieve sporters Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
Actieve sporters Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
Actieve sporters Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
Actieve sporters Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Actieve sporters Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


Actieve sporters

+9
Roche
Grafmat
Vleertje
sowhat
Dave Evans
Kaj
Silvie
Mark
Frodo
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Actieve sporters

Bericht  Frodo 03.03.10 14:04

Hallo,

Ik lees in dit deel van het forum vooral veel over sport als kijksport, passieve sportbeoefening dus. Misschien heb ik ergens overheen gelezen maar dan is het al ver weggezakt.

Daarom mijn vraag: zitten er hier ook actieve sportbeoefenaars op het forum? Welke sport beoefen je? Hoe vaak en/of hoe lang sport je? Ben je recreant of prestatiesporter? En waarom vind jij je eigen sport zo leuk?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Mark 03.03.10 16:41

Goed, laat ik beginnen.

Ik hockey in Rijswijk. Veldhockey wel te verstaan, maar hier spreekt dat voor zich. In Tsjechië moest ik uitleggen dat dat ook op (nep)gras gespeeld kan worden. Wink

Ik zit nu in 'Heeren van Drie', Heren 4 dus. Razz Twee jaar geleden was ons team nog het derde team en hebben we ons omgedoopt tot de 'Heeren van Drie'. Aan het begin van dit seizoen zou ons team uit elkaar getrokken worden om met nieuwe leden en instromende A'tjes een vierde team te creeeren. Wij zijn gaan steigeren, want we hebben vier jaar gewerkt aan dat team, met gulden jaren in de tweede helft van die periode! Vervolgens zijn wij het vierde geworden, maar behouden we stiekem onze naam.

Trainen doen wij een keer per week, spelen ook (zondags). En vervolgens drinken we nog gezellig wat.

Wat maakt hockey zo leuk? Ik denk niet dat ik aan kan geven waarom het spelletje zelf zo leuk is. Waarom is voetbal leuk? Om die reden is het spelletje hockey ook leuk, denk ik. Maar er zijn een hoop randverschijnselen die hockey maken wat hockey is!
Een teamgenoot van mij heeft in zijn jeugd altijd gevoetbald. Toen kreeg hij kinderen en besloot niet terug te gaan naar voetbal, maar te gaan hockeyen. Zijn gedachtengang was dat zijn kinderen hem dan zouden volgen en niet in het voetbalmilieu, maar het hockeymilieu zouden opgroeien. En ik geef 'm groot gelijk. Al drie brutale jochies en nog ergere ouders op het voetbalveld vind ik niks.
Naast dat ik daar op de club beweeg, is het ook heel gezellig. We zijn een echt team dat na de wedstrijd blijft hangen, andere wedstrijden kijkt, met de tegenstander napraat, etc. Verder zit ik in de barcommissie, waar ik alle producten bij leveranciers bestel. En voor het vijfde jaar ga ik mee als leiding met het jeugdkamp en dit jaar zit ik ook in de creatieve, wij-bedenken-de-spellen, commissie.
Dat maakt het leuk!
Mark
Mark
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1241
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Rotterdam

http://www.maeur.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Mijn visie op zelf sporten

Bericht  Silvie 03.03.10 21:44

Dat zijn nou de leuke dingen Mark,
Actief sporten, gezellig met z'n allen blijven hangen maar ook wat doen voor de club.
Zo zouden meer mensen moeten sporten.
Sportverenigingen kunnen (net als muziekverenigingen enz.) moeilijk aan vrijwilligers te komen.
Jammer jammer. Wel sporten maar anderen de klusjes die nu eenmaal bij een vereniging horen op laten knappen. scratch

Leuke topic Frodo.

Ik sport vrij fanatiek. Ik ben nét terug van een uur spinning en buikspierkwartier.
Vroeger heb ik geturnd. Zelfs tot ik 4 maanden zwanger was van de eerste. Tja toen moest ik wel stoppen.
Daarna heb ik 2 jaar aan squash gedaan. Maar dat vonden mijn knieeen niet zo leuk.

Ik ga nu al weer een jaar of 10 naar de sportschool hier in de buurt. Ik probeer 3x per week te gaan als de werkzaamheden het toelaten.
1x spinning dus en de rest op cardio en fitnesstoestellen. Meestal gaat er wel iemand mee, mijn vriendin of mijn zussen. Gezellig ff koffiedrinken na de tijd.

Mensen die niet aan sport doen veroordelen het vaak ( ga je zo vaak?) of ontkennen dat het gezond is. Of zeggen dat ze zo al genoeg bewegen. ( maar ondertussen wel klagen dat ze zo stijf zijn, pijnlijke ruggen, benen, spieren hebben, of snel moe)
Ik weet gewoon dat sporten echt bijdraagt in hoe je je voelt. Ik heb een bereconditie, blijf op gewicht, en voel me fit.
Wie volgt?
Silvie
Silvie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 58

https://wallofsound.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 03.03.10 22:06

Ik volg.

ik heb al veel sporten beoefend, de een met meer resultaat dan het ander.
Ooit begonnen met gym op zaterdagmorgen, toen op voetbal. Toen had ik al moeite met haantjesgedrag, dus ben ik uitgeweken naar volleybal in een gezelligheidsteam.
Iemand maakte me attent op badminton, en dat ben ik toen vrij fanatiek gaan doen. Toernooien spelen en zo.
Na mijn verhuizing (vanwege werk) ben ik toch weer gaan voetballen, voornamelijk om contact te maken en er sociaal tussen te komen. Ik trof een elftal van oudere spelers die vroeger waarschijnlijk best goed waren geweest, maar nu alleen maar op elkaar, de tegenstander en de scheids liepen te foeteren. Geen succes dus.
Weer overgestapt naar badminton, maar op deze vereniging waren allemaal vaste clubjes, waar je domweg niet tussen kwam. Bij de gratie Gods mocht je af en toe een wedstrijdje meespelen. Ook geen succes.
Mijn vrouw ging naar de sportschool, en daarom ben ik een poosje met haar meegegaan. Het nadeel hiervan vond ik dat je alleen met jezelf bezig bent en geen competitie hebt. En dat vind ik het leukste van sport: met én tegen elkaar spelen.
Daarom ga ik nu wekelijks met een goede vriend tennissen, doen we af en toe een toernooitje op laag niveau (de laatste hebben we glorieus verloren) en hebben dikke lol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Kaj 03.03.10 22:40

Nou goed, ik zal ook eens wat zeggen hier..

Ik ben op m'n 7e ooit begonnen met atletiek, en daar tot op heden nooit echt mee gestopt. Ooit was ik best goed (top-10 van Nederland in m'n leeftijdscategorie), maar toen ik moest kiezen tussen het trainingsvolume opschroeven of m'n tijd aan andere dingen besteden, koos ik voor het laatste. Toen nog een jaartje vooral vaak geblesseerd geweest, en toen ik ging studeren rigoureus gestopt met de technische nummers die ik zo leuk vond (verspringen, hordenlopen). Ik kon het in elk geval niet hebben dat ik m'n oude niveau niet meer haalde, en kon me daardoor niet meer motiveren om ermee door te gaan. Toen was ik dus 17, en toen ben ik een jaar niet of nauwelijks meer op de atletiekbaan geweest. Daarna begon ik het toch te missen, en ben ik weer begonnen bij de studententak van m'n oude atletiekvereniging, maar tegenwoordig hardloop ik alleen nog 1x per week met die groep, en ben ik vooral lid vanwege het gezelligheidsaspect..
Dat komt voornamelijk doordat ik vanaf m'n 15e veel meer aandacht ben gaan verleggen naar m'n andere sport. Denk dat de meesten wel weten dat ik ook een fanatiek fietser (wielrenner is een groot woord..) ben. In de zomer tot 5x per week, in de winter probeer ik de conditie op peil te houden voor zover het weer het toelaat. In 2010 staan er tot nu toe een dikke 1000 kilometer op de teller, dus het wordt tijd om weer te gaan investeren in een - hopelijk - goed zomerseizoen. Voor de kenners: ik hoop dit jaar onder de 7½ uur te rijden in La Marmotte! Fietsen doe ik overigens vooral in groepsverband met m'n studentenwielerclub Dutch Mountains. Daar zit ik dit jaar ook weer in het bestuur, na dat in het academisch jaar 2007-2008 ook al te hebben gedaan. Leuk om zo van dichtbij mee te maken hoe je de Universiteit subsidies kunt aftroggelen en zo weer leuke fietsactiviteiten voor je club kunt regelen!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Dave Evans 04.03.10 23:03

Very Happy Ja erg leuk topic tot nu toe!

Ik ben altijd wel een sportfreak geweest, maar heb me eigenlijk maar tot twee daadwerkelijk beperkt!
Van mijn negende tot mijn 30e heb ik aan voetbal gedaan soccer2 . Zowel op het veld als in de zaal. Op het veld ben ik niet veel verder gekomen dan wat invalbeurten bij het eerste team (3e/4e klasse) en heb daarna nog vele jaren in zowel het tweede als derde elftal gespeeld. Vooral in het derde was het erg gezellig met een aantal oud eerste elftalspelers erbij en we deden dan bijna ook elk jaar mee voor de titel (ook twee keer kampioen geworden).
In de zaal hadden we een vriendenteam wat vanaf het begin ook erg goed liep. Eigenlijk te goed, want in no-time speelden we in de reserve hoofdklasse en dat was nou net te hoog gegrepen. Bovendien moesten we soms laat spelen en ver reizen. Hierdoor viel het team dan ook uit elkaar. Ik heb daarna nog wat jaartjes in een recreatieteam gespeeld en dat was ook leuk om te doen. Minder druk erop maar des te gezelliger na de tijd Smile
Ondertussen had ik een vriendin in een andere plaats en ben ik met voetbal gestopt. Wel nog twee jaar jeugdleider geweest met ook 1 kampioenschap erbij. Maar goed zelf deed ik buiten wat hardlopen niet zoveel meer.

In 2001 kocht een collega van mij een Mountainbike en dacht ik: laat ik ook eens gek doen. Eigenlijk was ik altijd al gek van wielrennen, dus de stap was niet zo groot. Het ging meteen erg lekker en we gingen op zoek naar allerlei MTB parcoursen in de weide regio. Ook tripjes naar Limburg en de Ardennen moesten natuurlijk op het programma staan. Goed om een lang verhaal kort te houden: ik zit nog steeds op de Mountainbike en heb er sinds anderhalf jaar ook een racefiets bij.
Voor de racefiets deed ik al mee aan tochten als de Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Jan Janssen Classic, Luik-Bastenaken-Luik, Erik Dekker Classic, etc.
Dan gooide ik wat smallere bandjes op de MTB en dan maar gaan met die banaan. Let wel ik ben echt een liefhebber, zit ver van het niveau van Kaj maar ben wel een doorzetter. Op die manier kan ik ontzettend veel plezier beleven aan het fietsen.
Nu kan ik mooi afwisselen tussen het op de weg fietsen en in het bos! Toch wint de MTB het nog steeds omdat ik dat net allemaal wat avontuurlijker vindt
Smile bike

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 04.03.10 23:17

Ja hoor. Ga ik het ook maar vertellen, niet Actieve sporters Icon_biggrin

Heb vroeger Rugby gespeeld. Leuke sport. Fysiek intensief en je wordt er beresterk van.
Ik ben nu wel 36, oh nee, ik wordt 23 Maart 37 Actieve sporters Icon_razz Actieve sporters Icon_razz en weet gewoon dat intensief rugby niet meer echt kan.

Ben paar jaar geleden overgestapt op hockey. Wel een leuke sport maar totaal niet te vergelijken met rugby. Bij rugby was het gewoon recht door zee en veel hechter. Ik merk dat hockey ook wel een teamsport is, maar dan anders. Er als team in z'n geheel verdedigen is toch anders dan bij hockey. Sinds Zack is geboren heb ik weinig kunnen sporten. Ik hockey ook niet meer.

Ik zit te twijfelen wat ik ga doen. Wil graag weer rugby spelen op veteranen nivo en wil het liefst in 2011 meedoen aan de alpe d'huzes omdat mijn vader aan kanker is overleden. Het liefst in een groep omdat dat belangrijk is voor mijzelf en omdat er dan ook het meeste geld ingezameld kan worden. Maar als dat niet lukt, dan moet ik het maar alleen doen.

Nu denk je misschien dat fietsen totaal iets anders is. Klopt, maar ik heb vroeger een racefiets gehad en veel gefietst. Heb het daarna ook wel wat losgelaten maar ik blijf het nog altijd volgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  sowhat 04.03.10 23:40

In mijn jeugd het ik gevoetbald en gejudood. Later heb ik zelfs een paar keer de halve marathon van Amsterdam gelopen. Toen ik eens daarvoor in Krasnapolsky kwam om me om te kleden, zag ik over de hele muur een gigantische foto van mij als atleet, die ze het jaar daarvoor hadden gemaakt. Helaas heb ik voor die promotie van de sport als voor sponsor Heineken nooit wat gekregen.

Daarom ben ik gestopt met sporten, of gestopt? Ik speel nog steeds met veel plezier Voetbal op de Playstation.

Binnenkort kom ik op dit topic met een andere topsportanekdote van me.


Laatst aangepast door sowhat op 04.03.10 23:42; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 04.03.10 23:41

Wat leuk om al die sportverhalen te lezen Very Happy

Ik heb vroeger geturnd. Ik moest het vooral van kracht en doorzettingsvermogen hebben, talent had ik veel meer voor atletiek. Ben wel met een team kampioen van nederland geweest, was individueel 2e, dus toch een aardig niveau behaald.
Heb al mijn medailles bewaard.
Op m'n 12e begon ik met roken, dus op m'n 14e had ik geen conditie meer voor turnen.
Heb me altijd voorgenomen nog een keer te gaan tennissen, maar ja ben inmiddels 38.
Heb last van bekkeninstabiliteit na zwangerschap, dus doe nu even helemaal niets.

Ik kijk wel veel sport. Het geeft voor mij bijna de ultieme vorm van emotie. Ik kan heerlijk meejanken met iemand die wint of verliest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Frodo 05.03.10 13:18

Leuk dat het topic zo enthousiast begroet wordt!
En dan moet ik natuurlijk ook wat over mezelf schrijven.

Aanleiding van dit topic was dat ik afgelopen week met mijn vriendin een gesprek had over sport. Daarin kwam ik tot de conclusie dat ik al 40 jaar aan sport doe!

Als 4-jarige ben ik begonnen met turnen en dat heb ik bescheiden succesvol gedaan tot mijn 15e. Ik pluk daar nog steeds de vruchten van, want vroeg getrainde spieren blijven strak zodra je ze later weer gaat gebruiken. Dat noemen ze wel eens 'spiergeheugen'. Ook zaken als spierbeheersing en evenwicht heb ik aan het turnen te danken.
Vanwege het bescheiden succes ben ik uiteindelijk gestopt. Ik wilde namelijk niet 4 keer per week trainen, ik wilde niet dat er tegen me geschreeuwd werd of dat ik op mijn falie kreeg wanneer ik een foutje maakte. Presteren ok, maar het moest wel leuk blijven.

Als jongetje van een jaar of 9 a 10 ging ik net als iedereen op voetbal, en dat heb ik tot mijn 20e gedaan. Het was een combinatie van samenspelen met je vrienden en toch alles geven om te winnen. In de adolescente jaren viel het team uit elkaar vanwege behaalde middelbare school diploma's en daarmee samenhangende studies in steden ver weg.

In mijn vroege tienerjaren deed ik ook nog aan atletiek, maar 3 sporten was wel teveel gevraagd. Ik kreeg van mijn ouders te horen dat ik één van de drie moest opgeven en dat werd dus atletiek. Dit tot groot ongenoegen van mijn sportleraar op school die me juist aan het atletieken had gebracht en een mooie sporttoekomst voor me zag. Achteraf had hij wellicht gelijk - ik liep als 14 jarige de 100 meter sprint in 10.7 - maar het sporten in teamverband vond ik toch leuker dan in je eentje in weer en wind te sporten.

Op mijn 18e kreeg ik als kado voor het behalen van mijn middelbare school diploma een racefiets. Ik ben nooit lid geworden van een vereniging en heb ook nooit officiele wedstrijden gedaan, maar ik heb daarop vaak toertochten gefietst. Toen ik eenmaal in de grote stad ging studeren verwaterde het aangezien ik op mijn studentenkamer geen ruimte had voor een racefiets.

Ondertussen was ik al wel tegen mijn nieuwe sport aangelopen: basketbal. Enthousiast geworden als supporter van de plaatselijke eredivisieclub besloot ik het zelf te gaan spelen, en sindsdien ben ik verknocht aan het spelletje. Op late leeftijd aan een sport beginnen betekent dat mijn speelniveau niet bijster hoog was. Al snel kwam ik terecht in het verenigingsleven en begon ik allerlei jeugdteams te trainen en wedstrijden te fluiten.

Van het een kwam het ander en inmiddels ben ik al ruim 10 jaar internationaal basketbalscheidsrechter. Daar gaat veel tijd in zitten dus in de loop der tijd ben ik gestopt met zelf spelen en teams trainen.

Om mijn conditie op peil te houden ga ik alweer enige jaren geregeld naar de sportschool. Op dit moment ga ik 3 keer per week naar de sportschool, voor workouts tussen de 2 en 3 uur. Ik doe voornamelijk fitness (hardlopen, fietsen, roeien, crosstrainer), afgewisseld met grondoefeningen en wat krachtwerk. Omdat ik hardlopen steeds leuker ga vinden heb ik mezelf ten doel gesteld om dit jaar een halve marathon te gaan lopen (binnen 2 uur).

Al met al kun je wel stellen dat sporten mijn lust en mijn leven is. Ik heb lopen uitrekenen dat ik toch al snel 20 uur per week kwijt ben aan het beoefenen van mijn sporten.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Vleertje 11.04.10 19:06

Ok kom ik met mijn sportieve heden en verleden en hopelijk de toekomst.

Ik heb 11 jaar lang op een aardig nivo gezwommen van mijn 7 tot mijn 18. Van mijn 12e tot mijn 17e lag ik zelfs 5 ochtenden per week in het zwembad en dan vaak in de weekenden een wedstrijd. Toen ik 18 was merkte ik dat ik nooit goed genoeg ging worden om echt op een leuk niveau mee te zwemmen en recreatief zwemmen dat zag ik niet zitten aangezien daar de leeftijd vaak maar tot 16 liep. Bovendien hield ik op 18 jarige leeftijd te veel van de kroeg en dat ging niet samen.

Ik heb toen een paar jaar niet tot nauwelijks gesport. Zo af en toe ging ik wat skaten. Wel ging ik heel heel heel veel uit en dan danste ik wel altijd de hele avond wat toch ook een vorm van lichaamsbeweging is. Helaas ging het kroegleven ofwel de sex and drugs and rock and roll voor mij de overhand krijgen en belande ik in de situatie dat sporten geen optie meer was want mijn lijf was totaal afgebroken.

Maar goed ook daar kan een mens uitkomen. Daarna heb ik een hele poos gefitnessed en heb ik mijn duikbrevet gehaald. Sinds ik dat heb probeer ik regelmatig te duiken. Vorig jaar was ik begonnen met hardlopen waar ik altijd een hardgrondige hekel aan had gehad. Het beviel me erg goed. Helaas kreeg ik in september een auto ongeluk en daardoor kon ik een hele poos niet lopen. De winter was te nat en glad om het weer op te pikken en dus heb ik sindsdien niet meer gesport.

Tijdens de vakantie heb ik weer heerlijk gedoken en merkte ik dat het toch heel lekker is om actief bezig te zijn. Daarom heb ik me voorgenomen om weer te gaan beginnen met hardlopen en om eens een proefles Zumba te gaan doen. Als ik eenmaal weer op een sportschool binnen ben zal het niet lang duren voordat ik weer fanatiek aan het spinnen en body-combatten ben. Maar de stap om dat ritme weer te vinden is groot. Maar dat hij binnenkort gezet wordt weet ik zeker. Ik ben nu 38 mijn lichaam heeft een paar klappen gehad de laatste paar jaar en ik wil graag fit oud worden.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Grafmat 11.04.10 20:53

Leuke verhalen allemaal, dus dan kan ik niet achterblijven.

Voetbal, volleybal, tennis, wielrennen, schaatsen, zaalvoetbal, schaken, darten... Dat rijtje is het wel zo ongeveer... Tegenwoordig beperkt het zich tot darten (sport?? nou.....) en wielrennen, hoewel ik dit jaar door brandende kwesties een gebrek aan tijd en motivatie heb gehad en de fiets nog niet heb aangeraakt... Crying or Very sad

Tot mijn 16e draaide eigenlijk alles om voetbal, hoewel mijn interesse wel zo breed was dat ik ook lid was van een tennisclub, volleybalde, elke winter schaatste en regelmatig op een racefiets zat...
Om een of andere duistere reden (die toch ook wel erg veel met mijn steeds meer tijd opslorpende muzikbeoefening te maken zal hebben gehad) stopte ik na de scheiding van mijn ouders en een verhuizing cold turkey met voetbal om te gaan tennissen - greatest mistake I ever made... Ten eerste was mijn talent voor het tennis toch beduidend minder dan bij het voetballen, maar de in mijn ogen erg onsportieve mentaliteit van veel van die verwende tennismannetjes die ik tegenkwam maakte dat ik het plezier in de wedstrijden al snel kwijtraakte en veel partijen vergooide doordat ik mij van de wijs liet brengen door de irritante gedragingen van mijn tegenstanders... Na een paar seizoenen gaf ik het wedstrijdtennis er gedesillusioneerd aan, hoe leuk ik het tennissen an sich ook vond en vind...

Toen de muziek een steeds belangrijkere plek in mijn leven begon in te nemen werd het minder en minder met het sporten in clubverband. Ik speelde gedurende mijn studententijd in een gezelligheidszaalvoetbalteam met vrienden van de studentenflat, trainde nog mee met het eerste zaterdagelftal (dat was weer voetbal) van VV Helpman en pakte nog zo af en toe de fiets... Ik werd ook nog lid van een schaakclub omdat die sport door-de-weeks én in de kroeg kon worden beoefend... maar in de kroeg bleek ik ineens 20 keer meer talent te hebben voor het edele darten dan voor het ordinaire schaken dus ging ik ook dat er ook maar bij doen... Dus hoewel ik nog steeds veel "sportte" ging mijn conditie er nou niet bepaald op vooruit... Razz

Darten doe ik nu nog steeds, maar toegegeven: dat is ondanks het wedstrijdelement nauwelijks sport te noemen. Ik ben er wel heel aardig in, al zeg ik het zelf, want ik win bijna alles, train werkelijk nooit en raak mijn pijlen alleen tijdens de wedstrijd aan.
Enkele jaren geleden heb ik het wielrennen weer wat meer opgepakt en de afgelopen twee jaar heb ik dat echt als heel erg lekker en rustgevend ervaren, omdat mijn leven toch als redelijk hectisch mag worden omschreven met een baan van 32 uur, bijna elk weekend optredens met de band en nu ook een gezin met 2 kinderen. Dan is het erg lekker om enkele keren per week de fiets te kunnen pakken en even door het heerlijk stille Groningen te kunnen pedaleren.
Ik heb op deze site al wel eens een balletje opgegooid om met een groepje fanatiekelingen eens een weekje fietsen in de Alpen te organiseren (en dat werd door diverse mensen met enthousiasme begroet), en ben eigenlijk nog steeds van zins dat idee dit jaar of volgend jaar ook in de praktijk te gaan brengen. Want wielrennen is heerlijk, maar oh, wat is het jammer dat ik dat op de pannenkoek van het Groningse land moet doen... Maar laat ik eerst maar weer eens op die fiets stappen. Over 2 dagen gaan we terugverhuizen, dus dan moet het er daarna maar weer eens van komen. Roche: wanneer gaan we naar Lauwersoog...? Smile

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Roche 11.04.10 21:17

Tja , me myself and sports...
In mijn jeugd viel er weinig te kiezen , het merendeel van de jongens ging voetballen en het merendeel van de meisjes ging op gymnastiek. Dus voetbal voor mij , natuurlijk een supertalent , maar supertalenten zijn nogal eigenwijs en zo haakte ik vlak voor de eerste selectie af en ging me bezig houden met sporten als vrouwenjagen en meidenschaken. Dat maakte vooral erg dorstig en al rokend gingen de conditie en het huwelijk sterk achteruit. Echter , een racefiets gebruikte ik al om naar de middelbare school te fietsen en die fiets is het fundament onder mijn conditie gebleven.
Al 40 jaar is ie mijn maatje in goede en slechte tijden , weliswaar geen stalen Gitane van 15 kilo meer, maar de huidige Jan Janssen voldoet prima. Na verhuizing naar Groningen kreeg het loopvirus me te pakken , vele kilometers door dat heerlijke weidse landschap volgden. Uiteindelijk was de marathon van Rotterdam het grote doel maar na een paar halve marathons gelopen te hebben begon ik tekenen van verval te vertonen . Knieproblemen , scheenbeenblessure en als klap op de vuurpijl een hernia deden heel Afrika juichen en zo heb ik nooit 2.04 Laughing uur kunnen lopen... .
Wel op de fiets , die wilde altijd mee.. Tegenwoordig doe ik vanwege rugklachten als het ff kan aaan fitness , circuittraining en spinnning. Vooral dat laatste wil ik niet graag missen , ook al niet omdat ik zelf vaak muziek aandraag. Vooral Rammstein leidde tot nogal wat discussie , maar ik kan er heerlijk op kapot gaan..
Het leuke van dit item is wel dat ik me meteen ging afvragen wat ik met de huidige kennis van de sport over zou willen doen. Heel simpel... ik was gaan wielrennen.... .
Maar zo op recreantenniveau rijden , meestal alleen ( met de muziek in het oor ) en soms met een groepje bekenden een toertocht ( met als hoogtepunt de Vuelta 2009 in Drenthe ) dat is nog altijd een enorm plezier... alleen die klotewind tegen altijd...
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3461
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Joyce 11.04.10 23:34

Geen sport voor mij.. ik ben al blij dat ik nog een beetje kan lopen ( verder dan 100 meter moet met een kruk/wandelstok.)
Van jongs af aan nooit mogen sporten vanwege gewrichtsproblemen.
Behalve zwemmen, maar dat vind ik ik vreselijk. Ik heb als kind mijn buurjongetje zien verdrinken en mijn broertje bijna zien verdrinken.
Dat heeft kennelijk zo,n diepe indruk op me gemaakt, dat zelfs een psycholoog daar geen verandering in kon brengen.
De laatste 3 jaar wel veel fysio fitnes gedaan, maar dat werkt zo langzamerhand tegen me...daar ben ik sinds 3 maanden mee gestopt.
Vandaag ee dagje naar de Ikea geweest ( nóóóóóóit meer doen op zondag Actieve sporters Icon_wink ) en dat moet ik dan 3 dagen bezuren...niet erg, want ik heb een leuke dag gehad, maar wel lastig.
Gelukkig kan ik nog wel een beetje fietsen ( met trapondersteuning)... nu het mooier weer wordt vind ik dat heerlijk.
En sport volg ik dan wel via de tv... bij voorkeur ( kunst-) schaatsen, atletiek en turnen...
De Olympische (zomer-) Spelen vind ik altijd een feest om naar te kijken...als ik één sport had mogen beoefenen dan was het atletiek geweest en dan vooral de loopnummers...
In een volgend leven dan maar ?
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 12.04.10 0:41

Sporten ???? jawel ook ik heb me daar ooit aan schuldig gemaakt eerst en vooral voetjebal op extreem laag nivo waarbij uiteraard mijn talenten niet op waarde werden geschat, toch heb ik nog jaren bij Volewijckers, Blauw Wit en FC Amsterdam op de tribune gezeten, hetgeen niet slecht is voor een van de allerslechtste zo niet de gemeenste rechtback die ooit de gelederen van de FC Herenmarkt hebben gediend en versterkt.
Ik meen dat het record van het veld uit worden gestuurd nog steeds op mijn naam staat, nog voor de aftrap van weer een nietszeggende wedstrijd, schopte ik een mij onbekende tegenstander al voor de edele weke delen, dit leidde tevens mijn definitieve aftocht in van dit mooie teamgebeuren.
Mede door een verhuizing raakte ik al gauw vervreemd van mijn voormalige teamgenoten en teamsporten in het algemeen.
Na dit eerste echec besloot ik mij dan maar op de prachtige bokssport te storten iets waarbij je "gelukkig vond ik" slechts individueel verantwoordelijk bent, vooral de trainingen waren een jubileumbal en feest tegelijkertijd kan ik mij nog goed herinneren.
Maar ja, na op enige tournooien als een veredelde boksbal te hebben gefungeerd, waarbij mijn toenmalige trainer steeds opmerkte dat ik tijdens de wedstrijden over "veel" karakter beschikte, en zoals ieder die aan sport doet of heeft gedaan weet, niets is er dodelijker dan een trainer/coach die vind dat je over veel zogenaamd karakter beschikt!!!!!
Feit is wel dat ik wel altijd bleef staan tijdens de wedstrijden en nooit neerging of ben gegaan de trainer noemde dat dus karakter ik noem het achteraf een evenwichtstoornis veroorzaakt door de eerste klappen op mijn immens lege hersenpannetje, toch heeft vooral de training voor altijd mijn liefde voor de bokssport bezegeld.
Trainen alleen was echter niet genoeg en via een vrindje kwam ik terecht op de sportschool van Meneer Bluming waana voor een zeer korte periode karate in mijn leventje verscheen, een periode van nog geen jaar waarbij ik niet verder ben gekomen dan de gele band oftewel zeer laag.
Daar liep echter een leraar die naast karate ook aan Thai Jitsu deed en die sport greep me om de simpele eenvoudige reden dat dit gewoon een soort luxe straatvechten was en nog wel is waarschijnlijk
dit heb ik "naast de bokstraining die ik bleef doen" een aantal jaren gedaan, totdat hare majesteit mij onder haar wapenrok brulde.
Helaas nam ik na het gluren bij hare majesteit de meest onverstandige beslissing ooit van mijn leven en dat was in dienst te treden bij de Nederlandsche Spoorwegen alwaar een ongeval in 1978 mijn sportcarriere abrupt heeft laten beeindigen, vanaf die tijd ben ik nog slechts als een dood stuk koraal soms in een zwembad of in de zee te bewonderen, mijn verotte knieen verhinderen namelijk bijna iedere andere sportactiviteit althans actief!!
Passief daarentegen gaat de aandacht uit naar Boksen, diverse Oosterse contactsporten, Voetjebal, Snooker en Ijshockey enne toch ook wel Wieltjesplakken in Frankrijk bijvoorbeeld, of de prachtige vlaamsche klassiekers!!, ja als ik nadenk ook Atletiek en dan vooral de tienkamp, Schaatsen ja wat eigenlijk niet zolang als het maar passief beoefend kan worden!!!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  sowhat 12.04.10 2:08

Jon Bluming in de Valkenburgerstraat? Heb ik ook nog op gezeten. Slechte leraar trouwens. Hij liet mij vechten met jongens die drie koppen groter waren. En dan riep ie: 'Goed zo jochie' met zijn sigaar in zijn bek. Goed dus dat ie de bak in moest Smile

En jij kwam ook al in de platenzaak van Roek, dus we moeten elkaar gezien hebben!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 12.04.10 8:30

sowhat schreef:Jon Bluming in de Valkenburgerstraat? Heb ik ook nog op gezeten. Slechte leraar trouwens. Hij liet mij vechten met jongens die drie koppen groter waren. En dan riep ie: 'Goed zo jochie' met zijn sigaar in zijn bek. Goed dus dat ie de bak in moest Smile

En jij kwam ook al in de platenzaak van Roek, dus we moeten elkaar gezien hebben!
Exact dezelfde Jon!! Tja, ik vond het een uitstekende sensei, en hoe klein is de wereld!!!!! Dezelfde Heer Bluming heb ik nu na dertig jaar als redelijk vaste klant voor Schiphol want hij woont bij mij practisch om de hoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Dave Evans 12.04.10 17:51

Speelde Jon Bluming ook niet wat rolletjes in matige Nederlandse B films?

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  sowhat 12.04.10 18:03

Klopt Dave. Hele matige rolletjes in hele matige films Smile
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gast 12.04.10 18:34

sowhat schreef:Klopt Dave. Hele matige rolletjes in hele matige films Smile

1) Hoge Hakken, echte liefde is een onderschat meesterwerk
2) Zwaarmoedige verhalen voor bij de centrale verwarming een meesterlijke verfilming van Heere Heeresma's werk !!
3) De Inbreker een onnederlands goede productie met Ome Rijk "paturain" de Gooyer in een fantastische glansrol a la Gene Hackman
4) Turks Fruit verder comment overbodig behoudens dat het de 1e kennismaking was met Neerlands filmdiva nr. Uno.
5) Moord in Extase een wederom voor Nederlandse begrippen meer dan uitstekende actie/thriller
6) Naakt over de Schutting voor iedere liefhebber van het werk van Rinus Ferdinandusse een absolute aanrader
7) De vijf van de vierdaagse wel gezien ooit maar kan me er niets meer van herinneren

Nou me dunkt dat dit lijstje niet onaardig is voor een Meneer die absoluut geen acteur is of ooit is geweest, ik ken echte acteurs met een slechtere c.v.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  sowhat 12.04.10 18:49

Ach Journey, van die jij noemt is alleen Turks Fruit een meesterwerk. Wat speelde Bluming daarin?
De rest is prut, met name de Vijf van de Vierdaagse. Ik heb hem ook geien en die gat helemaal nergens over Smile
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Kaj 14.04.10 18:21




Yeah baby! Daar zit ik dus ook meerdere keren per week Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Nien 17.04.10 23:38

In de ogen van sommige is dit geen sport, maar als je het doet zoals ik het op de foto heb gedaan, is het een behoorlijke intensieve bezigheid!!!

Actieve sporters P1000059

Het is helaas de enige lichaamsbeweging die ik op dit moment krijg.. Hoop daar snel weer wat aan te kunnen doen!
Nien
Nien
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 994
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 39
Woonplaats : Fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Vleertje 19.04.10 12:32

Nou Nien het ziet er wel uit alsof het sportief ritje was hoor. Ach vliegen is ook sport hoewel de meeste mensen dat ook niet zo zien. Soms is het best wel zweten in zo'n toestelletje zeker als de wind wat lastig staat om een mooie goede landing te maken.

Maar ik kan weer in dit topic mee gaan doen want ik heb mijn knopje omgezet. Vanmorgen anderhalf uur in de sportschool gezeten en ik moet zeggen dat is wel heel heel heel erg lekker vooral het gevoel wat je daarna hebt. Alsof je de hele wereld weer aan kan. Ik ga gewoon weer drie keer per week de sportschool bezoeken en dan diverse programma's volgen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Kaj 11.06.10 11:17

Nou, ik sta nu op het punt om richting de Vogezen te vertrekken om daar de cyclo Les Trois Ballons te rijden.. Ben benieuwd, de vorm is op zich goed, maar het is altijd even afwachten hoe goed de vorm nou écht is. De Marmotte is toch al over 3 weken, dus de puntjes moeten langzaamaan op de i gezet worden!

Ondertussen ben ik ook nog actief in een lokale competitie, waar 6 weken lang elke donderdag een wedstrijdje wordt gehouden op afwisselend de wielerbaan van Geleen en de oude paardenrenbaan van Landgraaf (u weet wel, het Pinkpopterrein). Ik rijd dan weliswaar mee bij de niet-licentiehouders, maar er wordt toch doorgaans wel rond de 41-42 km/h gemiddeld gereden.. Vorige week de eerste wedstrijd zowaar gewonnen, en daardoor in de roze leiderstrui gehesen! Gisteren wat mindere benen, maar toch nog 6e door een aardige (maar tactisch slecht gereden) pelotonsprint achter 2 ontsnapte koplopers... Maar het goede nieuws: ik rij nog steeds in de Maglia Rosa Very Happy
Actieve sporters Foto0043

Goed, tot zover een rondje egotrippen Very Happy
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve sporters Empty Re: Actieve sporters

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum