Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta EmptyVandaag om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta EmptyVandaag om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta EmptyGisteren om 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta EmptyGisteren om 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta EmptyGisteren om 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta"?

*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap100%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 100% 
[ 2 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_lcap0%*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 2
 
 
Deze enquette eindigd in 49 dag(en)

*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta

Bericht  sokratikos 09.09.24 13:57

[06-09-2024]

Sandy, pseudoniem van Anita Weijers (Valkenswaard, 6 september 1961), is een voormalig Nederlands zangeres.

Ze scoorde in januari 1979 een hit met "Ik ben verliefd op John Travolta". Het nummer bereikte uiteindelijk de #10e plaats in de Nederlandse Top 40 en de #4e plaats in de Nationale Hitparade. De opname werd geproduceerd door Tom Peters.

Daarnaast had ze in 1979 nog drie hitparadenoteringen: Tot ziens mijn kleine teddybeer eindigde op de achtste plek en Doe de hoelahoep op de elfde plek. Rikki ding rikki dong kwam niet verder dan nummer 35. Van 1980 tot en met 1985 had ze nog vier hits, waarvan Wij zijn de lachkabouters met de zevende plaats de grootste was.



"Ik ben verliefd op John Travolta" is een single van het Nederlandse zangeres Sandy uit 1978. Het stond in 1979 als twaalfde track op het album Sandy.

Achtergrond
"Ik ben verliefd op John Travolta" is geschreven door John van de Ven, Tom Peters, Lurech en Lirach en geproduceerd door Sure Shot. Het is een nederpoplied waarin wordt gezongen over verliefd zijn op acteur en zanger John Travolta. Het lied betekende de doorbraak van Sandy. Het nummer werd uitgebracht kort na het succes van de film Grease. De zangeres heeft ook versies in het Duits (Ich bin verliebt in John Travolta), Frans (Mon grand amour c'est John Travolta) en Engels (I'm So In Love With John Travolta). De B-kant van de single was een instrumentale versie van het lied.

Hitnoteringen
Het lied was in zowel Nederland als België succesvol. Het piekte op de vierde plaats in de Nederlandse Nationale Hitparade en het was zeventien weken in deze lijst te vinden. In de Vlaamse Ultratop 50 was de negende plek de piekpositie. Het stond negen weken in deze hitlijst. Het reikte tot de tiende plaats in de Nederlandse Top 40 in de twaalf weken dat het erin stond.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta Empty Re: *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta

Bericht  Mirrr 17.09.24 12:14

Haha best vreselijk dit, 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum