Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Oktober 2024
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyVandaag om 1:18 van Grafmat

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 19:36 van Flyboy

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 16:23 van sokratikos

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 16:10 van sokratikos

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 15:57 van sokratikos

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 15:36 van sokratikos

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 14:59 van sokratikos

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 14:40 van sokratikos

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 14:19 van sokratikos

» *RTH* The Telescopes - Flying
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:26 van sowhat

» *RTH* Captain & Tennille - Love Will Keep Us Together
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:24 van sowhat

» *RTH* Suzie - Johnny Loves Me
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:23 van sowhat

» *RTH* Brownie Dutch – Stupid kind of lover (live)
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:18 van sowhat

» *RTH* Sjef van Oekel – Zuurkool met vette jus
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:16 van sowhat

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:14 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:12 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:06 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water EmptyGisteren om 12:03 van sowhat

» Introquiz Oktober staat klaar
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty04.10.24 22:31 van Mies

» Za. 5 oktober: Orinoco Weekendsjoowww
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty04.10.24 20:51 van Grafmat


*RTH* Richard Neal - Take me to the Water

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Richard Neal - Take me to the Water"?

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap75%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 75% 
[ 3 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap25%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 25% 
[ 1 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_lcap0%*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 4
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty *RTH* Richard Neal - Take me to the Water

Bericht  sokratikos 21.07.24 15:50

[19-05-2024]

Frans Bronzwaer (Heerlen, 19 mei 1945 – 16 augustus 2021) was een Nederlands zanger en gitarist.

Frans Bronzwaer kwam in de muziekwereld terecht via de schoolband The Interpreters, die hij in 1961 vormde samen met zijn broer Jan Bronzwaer (drummer). Die naam kwam van het feit dat ze destijds begonnen met het spelen van covers van onder meer The Beatles en The Rolling Stones. De bandnaam wijzigde in 1966 in Py-Set. Een van de toenmalige muzikanten was Ferdinand Bakker, later van Alquin. In 1971 ging Frans Bronzwaer als soloartiest door onder de artiestennaam Richard Neal. Hij mag drie singles uitgeven via Polydor. Ze blijven buiten de hitparades en Bronzwaer verloor het platencontract. Py-Set speelde wel door tot 1980, maar kwam aan nieuwe opnamen niet toe. Bronzwaer was vervolgens te horen als medecomponist op de opnamen uit 1977 van Loeki Knol. Aan het begin van de 21e eeuw ging hij samenwerken met de klassiek geschoolde gitarist Marcel Graus.

In 2008 vond er een revival plaats van zijn oude muziek, toen Leo Blokhuis en Matthijs van Nieuwkerk een promotiefilmpje van zijn eerste single 'Take me to the Water' lieten zien tijdens De nacht van de popmuziek. Door dit event kwam in 2009 een verzamel-cd uit van Richard Neal met authentieke nummers en opnamen uit de jaren zeventig met de titel Song on the shelf. Eind 2016 verschijnt een nieuwe solo-cd van Frans onder zijn eigen naam, getiteld 40. Samen met medecomponist Marcel Graus zijn inmiddels 3 cd’s verschenen met instrumentale muziek, stijl smoothjazz. Het nieuwste album "In the Meantime" is gereleased in Maart 2020 en bevat 15 instrumentale tracks.

Al tijdens zijn jeugd keek Bronzwaer zijn ogen uit naar de techniek in geluidsstudio’s. In 1980 begon hij zijn eigen Twin Studio in Brunssum waar hij de rol van engineer en muziekproducent vervulde.

Bronzwaer overleed na een kort ziekbed op 76-jarige leeftijd




"Take me to the Water" is een single van Richard Neal. Richard Neal had eerder gezongen bij The Interpreters, Py Set en Franchise. De artiest, later weer werkend onder zijn eigen naam Frans Bronzwaer, bracht pas in 2009 zijn enige muziekalbum Song on the shelf (Liedje op de plank) uit. De belangstelling voor de muziek van Frans Bronzwaer kreeg toen een lichte heropleving door de release van 50 Jaar Nederpop Rare & Obscure, een verzameling vergeten popliedjes uit de jaren zestig en zeventig samengesteld door Leo Blokhuis.

Take me the the water haalde de hitparades van Nederlandse top 40 en Hilversum 3 Top 30 niet. Er werd wel een promotiefilmpje aangemaakt, gefilmd langs de Bosbaan in het Amsterdamse Bos.

Teach In nam voor hun single Can’t be so bad ook een nummer op met de titel Take me to the water. Dat is een ander lied, gebaseerd op een traditional.


Laatst aangepast door sokratikos op 22.09.24 16:29; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty Re: *RTH* Richard Neal - Take me to the Water

Bericht  Mirrr 25.07.24 21:07

Best goed nummer dit, 7.
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty Re: *RTH* Richard Neal - Take me to the Water

Bericht  sowhat 01.09.24 13:30

Mirrr schreef:Best goed nummer dit, 7.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty Re: *RTH* Richard Neal - Take me to the Water

Bericht  sokratikos 22.09.24 16:29

Fijn nummer hoor!. De 7.5 gaat naar boven

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Richard Neal - Take me to the Water Empty Re: *RTH* Richard Neal - Take me to the Water

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum