*RTH* Interpol - Pioneer to the falls
+9
Vleertje
Mark
Ries
Grafmat
Timmus
MrJohn
Paapke
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Jouw cijfer voor 'Pioneer to the falls'
*RTH* Interpol - Pioneer to the falls
[13-02-2010]
Weer een wat jongere plaat (2007) in Ranking the Hits en volgens mij hebben ze sowieso nog nooit in RTH gestaan.
Ik zie 1 iemand nu al juichend opspringen
Pioneer to the falls is van het album Our Love to Admire. Oftewel het derde album van de New Yorkse indie rock band Interpol.
https://www.youtube.com/watch?v=v8t_4lT1_7U
En hier 'live'
https://www.youtube.com/watch?v=Ibr6PZhzTRk
Weer een wat jongere plaat (2007) in Ranking the Hits en volgens mij hebben ze sowieso nog nooit in RTH gestaan.
Ik zie 1 iemand nu al juichend opspringen
Pioneer to the falls is van het album Our Love to Admire. Oftewel het derde album van de New Yorkse indie rock band Interpol.
https://www.youtube.com/watch?v=v8t_4lT1_7U
En hier 'live'
https://www.youtube.com/watch?v=Ibr6PZhzTRk
Laatst aangepast door Dave Evans op 12.02.10 19:34; in totaal 1 keer bewerkt
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Interpol - Pioneer to the falls
Als we 'Evil' hadden mogen ranken had het van mij een 8 gekregen. Dat is een hele leuke plaat.
Ik ben hier met mijn stomme kop een keer voor weggelopen. Maar ja, toen zag ik ze ook voor het eerst. Dit keer zou ik wel gaan kijken maar dan wil ik wel meer uptempo nummers van ze horen.
Ik weet niet of de muziekkenners elkaar even gaan los laten, maar van mij krijgt dit een 6.
Ik ben hier met mijn stomme kop een keer voor weggelopen. Maar ja, toen zag ik ze ook voor het eerst. Dit keer zou ik wel gaan kijken maar dan wil ik wel meer uptempo nummers van ze horen.
Ik weet niet of de muziekkenners elkaar even gaan los laten, maar van mij krijgt dit een 6.
Gast- Gast
Het zit goed in elkaar, de zang is goed, maar het is oersaai. Je wacht op iets wat moet komen wat niet komt. 4
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Fantastische plaat; een 9 van mij.
Het is sfeervol, donker; ik hoef helemaal niet te wachten op wat komen gaat, het is er al vanaf de eerste noot.
Grappig dat in de clip mijn avatar ook nog in beeld is.
Het is sfeervol, donker; ik hoef helemaal niet te wachten op wat komen gaat, het is er al vanaf de eerste noot.
Grappig dat in de clip mijn avatar ook nog in beeld is.
Gast- Gast
Verreweg beste nummer van het minste album. Een fijne acht.
Interpol raakt al lange tijd mijn hart. Turn On The Bright Lights, Antics en Our Love To Admire zijn ieder op zichzelf juweeltjes, alhoewel bij het laatste album de eerste invloeden weer verlaten worden.
Er komt trouwens nog dit jaar een nieuw album. Amerikaanse band met een strakke sound. Ben er gewoon verliefd op.
Mensen, het zal wel veel reacties en dus ook anti-stemmen opleveren, maar ik ga hier gewoon een 10 voor geven. Yes, we can !
Intussen wil ik de onwetenden toch meer laten horen van deze band:
No I In Threesome
Evil
Gr, MrJohn
Er komt trouwens nog dit jaar een nieuw album. Amerikaanse band met een strakke sound. Ben er gewoon verliefd op.
Mensen, het zal wel veel reacties en dus ook anti-stemmen opleveren, maar ik ga hier gewoon een 10 voor geven. Yes, we can !
Intussen wil ik de onwetenden toch meer laten horen van deze band:
No I In Threesome
Evil
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
sowhat schreef:Het zit goed in elkaar, de zang is goed, maar het is oersaai. Je wacht op iets wat moet komen wat niet komt. 4
Smaken verschillen so what, ik weet het....maar toch, probeer eens over je grenzen heen te gaan en je open te stellen voor ongekende invalshoeken
MrJohn- Chief
Nou MrJohn, van mij hoef je die anti-stem in ieder geval niet te verwachten.
Ik ken Interpol inmiddels vrij goed. Toen ik ze net leerde kennen, vond ik het nog niet erg goed. Ik heb mezelf echter gedwongen om het vaker te luisteren. Nu vind ik het één van de betere bands van het afgelopen decennium. Misschien een tip voor degenen die dit niks vinden: luister het vaker!!
Voorts ga ik met Paap mee: dit is van een wat minder album. Maar het is prachtig. Een 10 gaat me net te ver maar een 9 strookt met de kwaliteit.
Ik ken Interpol inmiddels vrij goed. Toen ik ze net leerde kennen, vond ik het nog niet erg goed. Ik heb mezelf echter gedwongen om het vaker te luisteren. Nu vind ik het één van de betere bands van het afgelopen decennium. Misschien een tip voor degenen die dit niks vinden: luister het vaker!!
Voorts ga ik met Paap mee: dit is van een wat minder album. Maar het is prachtig. Een 10 gaat me net te ver maar een 9 strookt met de kwaliteit.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Gewoon een negen alhoewel ze wel erg goed naar Ome Jim en zijn vriendjes van The Doors hebben geluisterd maar goed, beter goed gejat dan slecht origineel
Gast- Gast
MrJohn schreef:sowhat schreef:Het zit goed in elkaar, de zang is goed, maar het is oersaai. Je wacht op iets wat moet komen wat niet komt. 4
Smaken verschillen so what, ik weet het....maar toch, probeer eens over je grenzen heen te gaan en je open te stellen voor ongekende invalshoeken
Nou, sorry hoor, MrJohn, hier word ik echt link van.
Als iemand zich hier openstelt, en dat kunnen er velen beamen, ben ik dat wel.
Als voorbeeld geef ik even aan dat ik nu met de lijst voor de SW750 bezig ben. Daar staan heel veel liedjes in die er niet in zouden staan als ik me niet open zou stellen.
Zo, dat moest ik even kwijt.
sowhat- Chief
Eerlijk gezegd kan ik me sowhat's reactie volledig voorstellen...
MrJohn: Remember Tjap Tjoi!!
MrJohn: Remember Tjap Tjoi!!
Gast- Gast
sowhat schreef:MrJohn schreef:sowhat schreef:Het zit goed in elkaar, de zang is goed, maar het is oersaai. Je wacht op iets wat moet komen wat niet komt. 4
Nou, sorry hoor, MrJohn, hier word ik echt link van.
Als iemand zich hier openstelt, en dat kunnen er velen beamen, ben ik dat wel.
Als voorbeeld geef ik even aan dat ik nu met de lijst voor de SW750 bezig ben. Daar staan heel veel liedjes in die er niet in zouden staan als ik me niet open zou stellen.
Zo, dat moest ik even kwijt.
Chill sowhat, niet zo bloedserieus man, er zijn belangrijker dingen in het leven dan een beetje ouwehoeren over muziek pfffft
MrJohn- Chief
Gijs schreef:Interpol is een van mijn favoriete bands van de afgelopen jaren. Vooral dit nummer is ijzersterk en zet meteen de toon van het kille album Our Love To Admire. Hoop ze dit jaar live te mogen zien. 10.
Gijs, niet alleen Interpol steelt mijn hart, maar ook jij vandaag
MrJohn- Chief
MrJohn schreef:
Chill sowhat, niet zo bloedserieus man, er zijn belangrijker dingen in het leven dan een beetje ouwehoeren over muziek pfffft
Nee nou wordt ie lekker.....Sowhat geeft toch een reactie op jouw advies? Het leek me eerder dat jouw advies bloedserieus was.
Maar goed....een discussie is ook hier niet voor nodig.....het is tenslotte chinees nieuwjaar!
Gast- Gast
Let op de emoticon Alex...pffft
By the way: einde discussie
By the way: einde discussie
MrJohn- Chief
Alweer een discussie in de kiem gesmoord...
Dan nu weer ter zake: Erg goed nummer, goeie sfeer, en een stem die je wat doet. Ik geef een 8.
Dan nu weer ter zake: Erg goed nummer, goeie sfeer, en een stem die je wat doet. Ik geef een 8.
MrJohn- Chief
Lekker klef, MrJohn. We zijn gelukkig weer vrienden, maar denk voortaan ff na voordat je hier iets zegt. Ik ben erg gevoelig.
sowhat- Chief
Een 8, goed nummer van een band die ik pas vorig jaar ontdekte door een dame uit Peru, zij gaf mij de tip er toch eens naar te luisteren en het beviel vanaf het eerste moment, heb het er destijds ook nog wel met Timmus over gehad op Last fm, ze deden mij in sommige facetten een beetje aan The Cure denken.
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ooooh! Het lange intro, de drums die starten bij 1.14, "But here comes the fall" op 3.00, "I felt you so much today" op 4.30, het prachtige outro; de hoogtepuntjes van dat liedje. Een 9!
Nu even naar de live versie luisteren, maar die klinkt op haar liveheid na voorlopig nog nagenoeg het zelfde.
Nu even naar de live versie luisteren, maar die klinkt op haar liveheid na voorlopig nog nagenoeg het zelfde.
Ik ga mee in de negen regen
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Even een algemene vraag, die niets met deze specifieke RTH te maken heeft:
enkele weken geleden werd de Steunfonds Top 50 uitgezonden, met de volgens de forumleden beste platen in dit topic.
Bestaat er iets soortgelijks voor Ranking The Hits? Een top-100 van de hoogst "gerankte" hits in een jaar?
enkele weken geleden werd de Steunfonds Top 50 uitgezonden, met de volgens de forumleden beste platen in dit topic.
Bestaat er iets soortgelijks voor Ranking The Hits? Een top-100 van de hoogst "gerankte" hits in een jaar?
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik vind het een mooie compositie, maar de uitvoering is net even minder dan er in had kunnen zitten. Een 7.
Zo tussen het karrrnavallen ff ranken.
Ja Alex, je liep weg, want ik was daarbij. We verveelden ons stierlijk, het was echt ff iets te depressief en ik kan me vooral de desinteresse van de muzikanten herinneren. We waren toen wel enthousiast over the Editors.
Nu drie jaar na dato moet ik zeggen dat ik het best goed vind. Het is spannende muziek en heeft duidelijk meer diepgang dan the Editors. Ik blijf iets hebben tegen al die depri-zooi, maar ik durf hier wel een 8 voor te geven. Zo, heb ik zowaar mijn grenzen verlegd.
Nu wordt het tijd dat John ook zijn grenzen verleggen, want hij oordeelt alleen positief over een bepaalde muzieksoort. Dit in tegenstelling tot Sowhat, die veel veelzijdiger is. Ik verwacht nu ook positieve kijk op disco, house, nederpop, schlagers, techno, 80s meuk en carrrnaval.
Ja Alex, je liep weg, want ik was daarbij. We verveelden ons stierlijk, het was echt ff iets te depressief en ik kan me vooral de desinteresse van de muzikanten herinneren. We waren toen wel enthousiast over the Editors.
Nu drie jaar na dato moet ik zeggen dat ik het best goed vind. Het is spannende muziek en heeft duidelijk meer diepgang dan the Editors. Ik blijf iets hebben tegen al die depri-zooi, maar ik durf hier wel een 8 voor te geven. Zo, heb ik zowaar mijn grenzen verlegd.
Nu wordt het tijd dat John ook zijn grenzen verleggen, want hij oordeelt alleen positief over een bepaalde muzieksoort. Dit in tegenstelling tot Sowhat, die veel veelzijdiger is. Ik verwacht nu ook positieve kijk op disco, house, nederpop, schlagers, techno, 80s meuk en carrrnaval.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Interpol - NYC
» *RTH* Ten Sharp - When the snow falls
» *RTH* Interpol - Mammoth
» Album Jukebox
» *RTH* Interpol – All the rage back home
» *RTH* Ten Sharp - When the snow falls